Läppäri lukioon

LäppäriLukioon

Elikkä haen nyt max. 600€ läppäriä lukio käyttöön. Käytän siis lähinnä netissä googlen sovelluksi (drive, docs, slides jne.), katselen netflixiä ja satunnaisesti muokkailisin kuvia gimpillä. Eli tarvisin koneen, joka edellä mainitut asiat suorittaa ilman kummempia takkuiluja. Max 14 tuuman näyttö! Ja mieluusti melko ohut ja kevyt, sillä kuljetusta tulee olemaan koulusta kotiin päivittäin. Plussaa hyvä akun kesto ja nopea käynnistyminen :)
Itse oon kattonut jo yhtä HP:n konetta mutta en osaa itse kovin paljon sanoa hyvyydestä:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/HP14BF083NO/hp-pavilion-14-bf083no-14-kannettava-hopea

24

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa ongelmaksi voi tulla pieni muistin määrä. SSD on myös pieni.

      • LäppäriLukioon

        Tulen käyttämään enimmäkseen pilvipalveluja tallennuksessa. Onko silloin muistin määrällä suurta merkitystä?


      • makaajapetaa

        Pilvipalvelut voivat mennä koska vain kiinni. Monta pilvipalvelua on suljettu, niin että asiakkaiden tiedot ovat jääneet sisään.

        Tietenkin on mahdollista ostaa esim. muistitikkuja tai ulkoisia kovalevyjä tallennukseen.

        Itseäni kyllä ärsyttäisi, jos tallennustila loppuisi kesken.


      • LäppäriLukioon

        Lähinnä google drivea aijon käyttää siis koulutehtävien tallennukseen, eikä mulla oikeestaan oo mitään tarvetta tallentaa juttuja koneelle tai siis ei mulla oo mitään mitä edes koneelle latailisin hirveästi, max noi justiin jos jotain kuvia muokkailen niin ne väliaikaisesti koneelle.


      • LäppäriLukioon kirjoitti:

        Tulen käyttämään enimmäkseen pilvipalveluja tallennuksessa. Onko silloin muistin määrällä suurta merkitystä?

        Tiedot, jotka on pilvessä on myös koneella. Toki kapasiteetti on moninkertainen pilvipalveluiden ilmaistilaan verrattuna.


      • LäppäriLukioon

        Ai siis jos netissä tallenan google driveen tiedoston? Ei kai se silloin ole tietokoneella


      • LäppäriLukioon kirjoitti:

        Ai siis jos netissä tallenan google driveen tiedoston? Ei kai se silloin ole tietokoneella

        Kyllä se tulee tietokoneelle. Tämä on koko pilvipalvelun idea?


      • LäppäriLukioon

        Oon aina ajatellut ettei se pilvipalveluun tallennettaessa mene koneen muistiin, kun kerran niihin pilvipalveluiden tiedostoihin pääsee miltä laitteelta tahansa käsiksi


      • LäppäriLukioon kirjoitti:

        Oon aina ajatellut ettei se pilvipalveluun tallennettaessa mene koneen muistiin, kun kerran niihin pilvipalveluiden tiedostoihin pääsee miltä laitteelta tahansa käsiksi

        Mobiililaitteilla käytetään suoraan pilvessä olevaa kopiota, mutta tietokoneilla kopio synkronoituu levylle. Tämä on tärkeää, jotta sitä voi käsitellä normaaleilla ohjelmilla.


      • LäppäriLukioon

        Itsekin olen tuota aikaisemmin katsonut. Onko muiden mielestä hyvä?


    • sinullesopiva

      Huonot välimuisti prossussa, Hidas prossu, vain 2 ydintä, 4 gigan muisti on vähäinen, Grafiikkapiiri ei ole kummoinen, ei parasta laatua, erillistä näytönohjainta ei ole, vanhan mallinen usb, akun kesto kohtalainen. Ssd nopeutta ei ole kerrottu, kuten yleensäkään pakettikoneissa ei kerrota mitään.

      Hyvä kone paviaanille.

      • LäppäriLukioon

        Mitä sitten suosittelisit itse?


      • AlvarHaalto

        Laittaisin lisää rahaa kiinni. Olet muutaman satasen päässä kunnollisesta koneesta, joka jää kunnollisten koneiden alasarjaan. Sillä sitten pärjääkin monta vuotta.

        Melkein missä tahansa saman hintaluokan uudessa koneessa on paremmat speksit, kuin mainitsemassasi. Katsele itse.


      • Prosessori saa yli 3000 passmarkissa. Ei tosiaankaan ole liian hidas.


      • raahattava-kannettava
        okaro kirjoitti:

        Prosessori saa yli 3000 passmarkissa. Ei tosiaankaan ole liian hidas.

        Ja tuo riittää oikeassa kannettavassa kannettavassa mihin kannettavan prosessorin tarvitsee riittääkään.

        Tehokkaampi kone saattaakin sitten olla jo raahattava.


    • LäppäriLukioon

      Nokun en itse oikein tiedä millaisia ominaisuuksia mainitsemiini käyttötarkoituksiin tarvitaan, en kai olisi kysyny jos tiedän :D Jos sanotaan että nostan max hintaa 150€ eli nyt max hinta 750, niin olisiko teillä ehdotuksia?

    • qwdqwd
      • LäppäriLukioon

        Muuten kiinnostava, mutta tosiaan näytön koko max 14 tuumaa, joten tämä sulkeutuu pois


      • LäppäriLukioon

        Aika kaukana siitä mitä tavoittelen ja hinta huitelee reilusti yli kipurajan


    • LäppäriLukioon

      Mutta niin entä tämä aloitus viestissä mainitsemaani koneeseen verrattuna, onko parempi vai mennäänkö ojasta allikkoon

      https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/HP14BP091NO/hp-14-bp091no-14-kannettava-valkoinen

      Ainakin gigantille tehdyssä pc testeissä tämän pc mark score on parempi kuin aiemmin mainitsemani, mutta onko vielä parempia max 600€ hintaluokassa (äitini aikoo ostaa minulle max tuon hintaisen, ja jos nyt löytyy joku varteen otettava niin mahdollista on että voin itse laittaa 150€ tulille, jolloin max 750€), 14 tuuman näytöllä?

    • Juuheix
      • LäppäriLukioon

        Vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, mutta viiden tunnin akku kesto taitaa olla minun käyttööni liian lyhyt kun koulussa ei ole mahdollista konetta oikeastaan latailla. Pistän kuitenkin muistiin!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe