Tämän päivän mietteitä

Minkä ikäisen pitäisit itseäsi jos et tietäisi oikeaa ikääsi ?
Pitäisin itseäni 50-vuotiaana.

81

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisena ja biologisista syistä arvelisin olevani jo lähellä kuuttakymmentä.

      • Muistan mummoni, hän oli noin viisikymppinen silloin kun olin lapsi, minusta oli hirveän vanha. Kyllä he oikeastaan vanhempia olivatkin kuin nykyiset viisikymppiset.
        Aina oli huivi päässä, hampaatkin olivat vähissä.
        Jos ei olisi aavistustakaan syntymäajastani niin veikkaisin olevani nykyinen viisikymppinen, johtuu lapsuuden kokemuksesta ja nykyisyydestä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Muistan mummoni, hän oli noin viisikymppinen silloin kun olin lapsi, minusta oli hirveän vanha. Kyllä he oikeastaan vanhempia olivatkin kuin nykyiset viisikymppiset.
        Aina oli huivi päässä, hampaatkin olivat vähissä.
        Jos ei olisi aavistustakaan syntymäajastani niin veikkaisin olevani nykyinen viisikymppinen, johtuu lapsuuden kokemuksesta ja nykyisyydestä.

        Minulla oli maahanmuuttajatyökavereita, jotka sanoivat, että heidän maissaan minun ikäiseni naiset ovat huomattavasti vanhemman oloisia ja näköisiä.
        Päättelivät sen johtuvan hankalista elinolosuhteista. Heidän mielestään me pohjoismaalaiset naiset ollaan selvitty niin paljon helpommalla. Ja voihan siinä vinhaa perää ollakin.


    • flegmaatti

      Riippuu tarkastelun aiheesta. Suhteessa uuden menopelini teknisiin härväkkeisiin tunnen itseni "jälkeen jääneeksi". Vuosissa sitä ei voi ilmaista.
      Tietotekniikka sovellutuksineen ei myöskään nuorenna minua.
      Rehellisen objektiivisesti tarkastellen ja kiloissakin mitaten, olen voimatasolla mitattuna vielä taantumisvaiheessakin lähempänä parasta ikää, olkoon se mikä tahansa.
      Suurin osa näkemistäni, työikäisistä salikävijöistä olisi tyytyväisiä perus- ja maksimivoima tasooni.

      • Olen varmaan satavuotias jälkikasvun mielestä. Vaikka hallitsen ikäisekseni hyvin näitä vempaimia niin heihin verrattuna olen kaukaista historiaa.


    • maissiiii

      Yhäkin olen se kuusitoista vuotias...
      joka odottaa, että täyttää kaksikymmentä, niin aikuistuu, miltähän se silloin tuntuu,
      kolmekymmentä niin järkiintyy, neljäkymmentä niin viisastuu,
      viisikymmentä silloin vallan villiintyy, kuusikymmentä niin tasaantuu,
      seitsemänkymmentä kai sitä silloin jo seestyy, kahdeksankymmentä ja kaikki hidastuu,
      vai joko vallan hiipuuu pois...
      En vieläkään tiedä miltä mikäkin...

      • Kuusitoista on hyvä ikä. Silloin ei huolehdi huomisesta, katselee luottavisena tulevaisuuteen.
        Itselläni jäi nuoruus lyhyeksi, oli taatusti erilainen kuin muilla ikäisilläni.


    • Riippuu siitä katsonko peiliin, sieltä näkyy suurinpiirtein ikäiseni nainen.
      Muuten ikähaarukka vaihtelee paljonkin, olotilan ja tuntemuksien mukaan, jotain 50-64 vuosien välillä. Vanhemmaksi en voi itseäni tuntea, kun en tiedä miltä se tuntuisi.

      • Mieliala vaikuttaa ulkonäköön ja vireyteen paljon.
        Äitini oli vielä yhdeksänkymmpisenä hyvässä kunnossa, en usko pääseväni samaan.


    • Olen ikuisesti viiskymppinen, en näytä vanhemmalta enkä myöskään tunne olevani vanhempi tai nuorempi.

      • Se on hyvä ikä lopettaa vanheneminen :)


    • Psykoterapeutitar

      86 v.

      • Ihan hyvä ikä, naapuri löysi vuotta nuorenpana uuden rakkauden.


      • Psykoterapeutitar

        Ai kamalaa! Oikeasti olen ikäkuvitelmani ikäisenä jo kuollut! En mitenkään jaksa tätä vanhuutta😬


    • vanhakin67

      En pohdi nyt ikää vaan kysyisin, tuleeko teille paljon avustuspyyntöjä ? Minulle soitetaan ja laitellaan postissa, tänäänkin tuli kaksi. Toki ovat aivan asialliseen tarkoitukseen ja oikeita järjestöjä, mutta millähän perusteella tulevat tällaiselle pieneläkeläiselle ? Lisäeläkkeen loputtua eläke kukkuu tonnissa eikä muuta tule.
      Kun avustettavia on jo ennestään vakiona, tuntuu hassulle ainainen lisäpyyntö.

      • "vanhakin67"

        Minulle ei tule koskaan yhtään pyyntöä.
        Hoida sinäkin asiasi, niin ei tule sinullekaan.
        Älä ole noin avuton.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "vanhakin67"

        Minulle ei tule koskaan yhtään pyyntöä.
        Hoida sinäkin asiasi, niin ei tule sinullekaan.
        Älä ole noin avuton.

        H.

        Älä sinä iso mies valita joka asiasta.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Älä sinä iso mies valita joka asiasta.

        "mennäporvooseen"

        Missä kohtaa on valitukseni?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mennäporvooseen"

        Missä kohtaa on valitukseni?

        H.

        Jos kirjoitat tuntemattomalle ihmiselle "Älä ole noin avuton", se on mielestäni valittamista. Ja toivon todella, että et vastaa tähän viestiin, koska en halua keskustella vastenmielisen ihmisen kanssa.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Jos kirjoitat tuntemattomalle ihmiselle "Älä ole noin avuton", se on mielestäni valittamista. Ja toivon todella, että et vastaa tähän viestiin, koska en halua keskustella vastenmielisen ihmisen kanssa.

        "mennäporvooseen"

        Jaa.
        Useimmat ottavat sen onkeensa ohjeena.
        Miksi sinä tuppaat keskustelemaan kanssani?

        H.


      • näin.mä.nään
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Jos kirjoitat tuntemattomalle ihmiselle "Älä ole noin avuton", se on mielestäni valittamista. Ja toivon todella, että et vastaa tähän viestiin, koska en halua keskustella vastenmielisen ihmisen kanssa.

        Enämpi hunkki ehken osoittaa kuinka tyhmä tuo toinen on.


      • "Vanhakin67" Ei vielä ole tullut mitään lisäpyyntöjä, Eläkkeesi vaikuttaa aika pieneltä, ei minullakaan kummoinen eläke ole, silti en pystyisi pitämään kahta asuntoa tonnilla kuussa. Jo sähkön perusmaksukin on iso, lisäsäksi kulutus. Verot ja jätehuolto ym.....
        En jaksaisi enkä haluaisi mitään lisävelvoitteita.


      • hunksz kirjoitti:

        "vanhakin67"

        Minulle ei tule koskaan yhtään pyyntöä.
        Hoida sinäkin asiasi, niin ei tule sinullekaan.
        Älä ole noin avuton.

        H.

        Avunpyyntöjä tulee ilman pyyntöäkin. Ei niihin tarvitse vastata. Eikä ainakaan antaa mitään.
        Asiani ovat kunnossa, mitä huomisesta, sillä on omat huolensa.
        Yritän elää nyt, enkä huomenna, enkä eilen, Koskaan ei tiedä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Jos kirjoitat tuntemattomalle ihmiselle "Älä ole noin avuton", se on mielestäni valittamista. Ja toivon todella, että et vastaa tähän viestiin, koska en halua keskustella vastenmielisen ihmisen kanssa.

        En minäkään tiedä kuka täällä on avuton Uuskoisin että ei kukaan, avuton ei käytä nettiä.


      • Taikuritässä

        Neuvoisin olemaan varovainen puhelinpyyntöjen suhteen. Ota numero muistiin, mistä soitetaan. Tilintietoja ei pidä antaa kenellekään. No, postissa on tullut anomuksia sydän- , näkövamma- jne. yhdistyksistä. Oma valinta, tukeeko. Joskus osallistun, mutten aina. Ei ole pakko.
        Sitten on tämä korttipinkka, mikä tulee tilaamatta. Joskus siihenkin osallistus, mutten aina. Tämä viimeksimainittu on kiusallinen, koska sen saatuaan tulee tylsä olo. Mahtaako siitä jäädä suomalaisille mitään?
        Mä näen Isohoon asenteessa vihaisuutta siitä, ettet tule huiputetuksi.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Neuvoisin olemaan varovainen puhelinpyyntöjen suhteen. Ota numero muistiin, mistä soitetaan. Tilintietoja ei pidä antaa kenellekään. No, postissa on tullut anomuksia sydän- , näkövamma- jne. yhdistyksistä. Oma valinta, tukeeko. Joskus osallistun, mutten aina. Ei ole pakko.
        Sitten on tämä korttipinkka, mikä tulee tilaamatta. Joskus siihenkin osallistus, mutten aina. Tämä viimeksimainittu on kiusallinen, koska sen saatuaan tulee tylsä olo. Mahtaako siitä jäädä suomalaisille mitään?
        Mä näen Isohoon asenteessa vihaisuutta siitä, ettet tule huiputetuksi.

        Sivuutan kaikki epäilyttävät viestit.
        Päivä meni pihan siivouksessa. Nyt ei ole kiire mininkään.
        Muistelen nuoruuttani :)
        https://www.youtube.com/watch?v=oWBIdnOwtrk


      • Korkein-Totuus
        Taikuritässä kirjoitti:

        Neuvoisin olemaan varovainen puhelinpyyntöjen suhteen. Ota numero muistiin, mistä soitetaan. Tilintietoja ei pidä antaa kenellekään. No, postissa on tullut anomuksia sydän- , näkövamma- jne. yhdistyksistä. Oma valinta, tukeeko. Joskus osallistun, mutten aina. Ei ole pakko.
        Sitten on tämä korttipinkka, mikä tulee tilaamatta. Joskus siihenkin osallistus, mutten aina. Tämä viimeksimainittu on kiusallinen, koska sen saatuaan tulee tylsä olo. Mahtaako siitä jäädä suomalaisille mitään?
        Mä näen Isohoon asenteessa vihaisuutta siitä, ettet tule huiputetuksi.

        ”taikuritässä”

        Jos isohkoon asenteen vihaisuus tarkoittaa tuota, miksi hän ei kirjoita sitä vaan jonkun muun pitää tulkita hänen älyttömiä lapsuksiaan?


      • niinhänseon
        Korkein-Totuus kirjoitti:

        ”taikuritässä”

        Jos isohkoon asenteen vihaisuus tarkoittaa tuota, miksi hän ei kirjoita sitä vaan jonkun muun pitää tulkita hänen älyttömiä lapsuksiaan?

        Mammat haluaa selitellä hoon lapsuksia.


    • pirremiinapa

      Eikös sitä vaan nuoremmaksi muututa, pian kutsutaan äitiä apuun..

      No joo, ehkä 68 vuotiaaksi, mitä se nyt sitten liekään..

      • Äiti haudattiin Joulukuussa, joten apua ei sieltä enää tule. Olen kuullut vuodeosastolla kuinka huudetaan äitiä apuun. Äiti on ensimmäinen ja viimeinen.
        En tiedä kuinka vanhaksi elän mutta toivon paljon hyviä suht. terveitä vuosia.


      • Taikuritässä

        Tiedostan olevani juuri tämän ikäinen kuin olen. En ihan hirveästi tuhlaile aikaa muuhun pähkäilyyn. Hassuinta olisi yrittää huijata, kuvitella muuta, mitä on.
        Pitää liikkua ja hoitaa järkevästi itseään, niin pysyy ajassa.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Tiedostan olevani juuri tämän ikäinen kuin olen. En ihan hirveästi tuhlaile aikaa muuhun pähkäilyyn. Hassuinta olisi yrittää huijata, kuvitella muuta, mitä on.
        Pitää liikkua ja hoitaa järkevästi itseään, niin pysyy ajassa.

        Ainut itse olen minä, sitä kannattaa huoltaa niin hyvin kuin mahdollista, uutta kroppaa ei tule.


      • Taikuritässä

        Noinhan se menee. Kirjoitin aika höhlästi. Toki pähkäilen paljonkin erilaisia asioita. Siis tarkoitan tuota ikää. Hyvä juttu on, että liikkuu vielä suht ketterästi, mutta jossain vaiheessa askel lyhenee, hengästyy, tarvitsee tuolia kenkien laittoon jne. Siihen on vain mukauduttava. Miten moni tarvitsee rolaattoria tai sähkömopoa liikkumiseen tai taksilappuja voidakseen hoitaa asioitaan tai käydä ostoksilla.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Tiedostan olevani juuri tämän ikäinen kuin olen. En ihan hirveästi tuhlaile aikaa muuhun pähkäilyyn. Hassuinta olisi yrittää huijata, kuvitella muuta, mitä on.
        Pitää liikkua ja hoitaa järkevästi itseään, niin pysyy ajassa.

        Olet oikeassa.
        En minäkään pähkäile kuin todella harvoin. Tämä aloitus tuli yhdestä viestistä jonka sain.
        Ihan oikeasti, en ole aina ihan varma että olen näin vanha. En edes pelkää ryppyjä ym......Jotenkin vain tuntuu että aika karkaa käsistä.


    • Kun kuolema vie jää vain kuori. Ei ole ikää, ei mitään. Aivojen sähkökatkos on lopullinen. Kaikki kuolevat eikä kuoleman jälkeen ole fiksuja tai vastenmielisiä. On vai kellastuva kuori kuin maahan pudonnut koivunlehti joka alkaa märäntymään.

      Kuolema voi tulla nuorena jos ei vanhana se tulee kuitenkin.

      • Kun ei kuolema tulisi lapselle ennen vanhempia kuten meille kävi.
        Olen liiankin usein ollut saattamassa kuolemaan.
        Kumma kyllä, joka kerta, jälkeen päin pelkään aina vain vähemmän kuolemaa.
        Tunnen enemmän olevani elossa.


      • Psykoterapeutitar

        Odotettavissa oleva tuloshan on sataprosenttinen teki niin tai näin!


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kun ei kuolema tulisi lapselle ennen vanhempia kuten meille kävi.
        Olen liiankin usein ollut saattamassa kuolemaan.
        Kumma kyllä, joka kerta, jälkeen päin pelkään aina vain vähemmän kuolemaa.
        Tunnen enemmän olevani elossa.

        Olen samaa mieltä kanssasi. Toivon lähteväni ennen lapsiani ja, että mitä enemmän kuolema kulkee ohi sitä helpompi on elää sen tosiasian kanssa, että täältä lähdetään kuka ennemmin ja kuka myöhemmin.

        Kun minua häädetään tuon tuosta poid palstalta mietin saako häätäjä elää yhtä vanhaksi kuin itse olen saanut elää.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Toivon lähteväni ennen lapsiani ja, että mitä enemmän kuolema kulkee ohi sitä helpompi on elää sen tosiasian kanssa, että täältä lähdetään kuka ennemmin ja kuka myöhemmin.

        Kun minua häädetään tuon tuosta poid palstalta mietin saako häätäjä elää yhtä vanhaksi kuin itse olen saanut elää.

        Sinä tiedät, ei tarvitse selittää.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Odotettavissa oleva tuloshan on sataprosenttinen teki niin tai näin!

        Näin on. Sitä ei vain kannata koko ajan ajatella. tulee mitä tulee.
        Joskus tuntuu että toivoisi olevan jotain jälkeemme, sittenhän sen näkee, meistä jokainen.


    • jos en tietäisi omaa ikääni, niin tuskin osaisin sitä arvioida sen paremmin kuin muidenkaan ikää..............ja mitä sillä iällä itseasiassa on väliä????????????

      • Oikeasti, mitä väliä?
        Kyllä sen tuntee ja ainakin muut näkee :)


    • Mulla.ikätietoa.lainkaan

      Kunnoltani olen 40-vuotias. Kun kävin työpaikkatarkastuksessa, n. 30nen hoitaja sanoi: sinullahan on paremmat arvot kuin minulla. Tosin kolesteroli on korkeahko, mystiikkaa, ei kukaan keksi siihen syytä. Joten tukos voi tulla vaikka huomenna, se siitä terveydestä.
      Mieleltäni osittain tunnen olevani 100-vuotias. Kun jäin pois työelämästä, en oikein tiedä, mikä antaisi saman tyydytyksen. Ihan niin kuin kaikki olisi jo tehty. Vapaaehtoistyötä teen liikaa, joten älköön kukaan sitä ehdottako elämäntarkoituksekseni. Tarvitsijoita lähelläni riittää, toki se antaa itsellekin hyvän mielen. Kun antaa niin saa.
      Toisaalta jos keksisin jonkin uuden idean, olisin mieleltäni nuorempi. En vain keksi, nyt joku sanoisi, oma vika, niin lienee. Odotan innovaation purskahdusta.
      Saan kaikenlaisia rahanpyyntöjä sekä puhelimitse että postissa. Erehdyin laittamaan päihdenuorten kuntoutukseen 30 € ,minulla ei ole mitään tekemistä huumenuorten kanssa, ihan päähänpisto, sen jälkeen en ole saanut heistä rauhaa. Enää en laita.

      • Minulla taas oli helpotus kun pääsin työelämästä, sen hetkinen työ ei ollut mieleeni vaikka minusta oikeasti pidettiin, niin ainakin uskon, jouduin työttömäksi monen muun mukana.
        Ehdin olla vajaan kuukauden työttömänä, aloin tai jouduin omaishoitajaksi. Työtä tarjottiin myöhemmin, mutta olin niin syvällä omaishoidon syövereissä että jätin sikseen. Olisin pärjännyt ja ansainnut paremmin työelämässä.
        En kadu mitään, elämä meni miten meni, turha on menneitä miettiä.


    • Tämä ilta on ollut muistelua. Huomenna arkeen ja surut sivuun jotenkin.
      Mitä iällä on väliä jos lapseni kuolee ennen minua?
      Se äänetön huuto ja tuska, purkautuu kun menettää lapsen, jokin aina saa muistot esiin, se on pelottavaa, lapseni kuoli liian varhain, olisin milloin vain ollut hänen tilallaan.
      Hän oli lapseni aina liian nuori kuolemaan.
      Mionä elän nyt, ja kunnioitan elämää, jokaista päiväää minkä saan elää.

    • pylykerö

      Anteeksi mielikki.mummo kun raskaan aiheesi jälkeen heitän hömppää.

      Wahlroos haluaa pressalle lisää valtaa. Mahtaako tulevaisuudessa pyrkiä Suomen pressaksi ?
      Muistanko oikein, että on jo aiheuttanut närkästystä Ruotsissakin ?

      • Luin jostain että myös Jussi Ahde aikoo predentiksi joskus tulevaisuudessa.
        Paavo V. ei luovuta, ovat pitkäikäistä sukua.


      • pylykerö

        Wahlroosista tulis uusi Suomen Trump. Hänellä on vahvat mielipiteet ja vahvojen oikeuden haku.


      • Taikuritässä

        Mahtaako J.S. kammeta Paavon ulos? Mielestäni Nalle on vähän oikeassakin pressan valtaoikeuksista ja ei hänestä saa Trumppia, liian sivistynyt sellaiseen.


    • Tunnen olevani yli kuuvenkymmenen.

    • pylykerö

      Tämän päivän mietteitä.

      Kotitöiden jälkeen taas kävin lehtiin käsiksi. Toisessa ei mitään mainittavaa. Maakuntalehdestä tarttui tuo Martti Ripaojan heittämä ajatus Fakta-Jimistä. Hän olisi kuin Taika-Jim, joka kevyellä kädenliikkeellä saisi yleisön näkemään erinäisiä tosiasioita ylettömän tarinahypen läpi.
      Minä ainakin tarvitsisin suomentajan näissä Sote-kiemuroissa ja monissa muissa Hallituksen hankkeissa.
      Sitten oli tuo erään päiväkodin mainio idea: Pistivät päiväkodin porttiin kyltin "Lopetathan puhelusi jo tässä ja valmistaudut päiväsi tärkeimpään tapaamiseen". Ajatelkaa nyt miten ikävälle tuntuu lapsesta ja työntekijöistä jos vanhempi pölöttää koko ajan kännykkään ja toisella kädellä pukee pienokaista. Myös henkilökunta ansaitsee muutaman ystävällisen sanan.
      Täällä puhuttiin provosoivasti siivoojan kanssa keskustelemisesta. En edes osallistu. Itselleni on päivänselvää, että ammatista riippumatta kaikki ovat työtovereita ja ystävällisesti puhuteltavia.
      Kiusaajat ovat luku erikseen.

      • Olen lueskellut mielipiteitä siitä valehteleeko Sipilä vai ei.
        Olen tullut siihen tulokseen että politiikassa taitaa valehtelu olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Valehtelua pidetään niin itsestään selvänä että kohta kukaan ei usko ketään päättäjistä.
        En ole saanut selvää mitä pääministerin touhut ovat sisältäneet, on niin monta mieltä kuin miestäkin, melkein.


      • pylykerö
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Olen lueskellut mielipiteitä siitä valehteleeko Sipilä vai ei.
        Olen tullut siihen tulokseen että politiikassa taitaa valehtelu olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Valehtelua pidetään niin itsestään selvänä että kohta kukaan ei usko ketään päättäjistä.
        En ole saanut selvää mitä pääministerin touhut ovat sisältäneet, on niin monta mieltä kuin miestäkin, melkein.

        Tulevista kansaan vaikuttavista hankkeista puhutaan jotain erikoista kieltä, selvyyttä siitä ei saa. Poliitikot ovat olleet puhekouluttajilla, osaavat sanoa asiat ympäripyöreästi ja kuulijaa rauhoittavasti.
        Kuuntelin MOT:ia vain näin netistä kun telkkari oli toisten käytössä. Tuli vain mieleen, saavatkohan lääkärit jotain ekstraa lääkeresepteistä ? Kovin innokkaasti kirjoittavat lääkereseptejä vaikka itselläni pyrkimys olisi vähentää. Arvelen yhden riittävän.


    • Vaikea mitään ihan tarkkoja arvioita on sanoa, mutta fyysisesti aamuisin, kun peiliin katsoo näyttää noin 5vuotta ikäänsä vanhemmalta.
      Sitten taas, kun on itsensä pessyt, pukenut, kammannut, meikannut, näyttääkin 5 vuotta nuoremmalta.
      Mieleltäni taas olen paljon nuorempi.
      Numeroiältäni olen vanhin mökkimaisemissa, viihdyn hyvin nuorempien sukupolvien kanssa ja he minun. jos ovat toisella mökillä, sieltä tulee tekstaria, että tuu tänne.

    • kurahousu_poika

      Nyt plus 60 vee. Jos en ikääni tietäisi (todisteena syntymäaika ja sotunro) niin varmaan olisin 5-7 vuotias. Olen varsin pelle ja en tiedä juurikaan mistään mitään. Kyselen tyhmiä ja hypin kuralätäköissä.

    • Jos haluaa nähdä itsensä sellaisena kuin on menkää passikuvaan. Toinen tapa iän selvittämisessä on mennä ajokortin uusimista varten ns. iän määrittelemään laajennettuun lääkärintarkastukseen.

      Kävin valokuvastudiossa ja olin tyytyväinen kuvaan. Kuvassa oli omannäköiseni 70-vuotias lady.

      Lääkäri yli 60-v kirurgi, ihasteli kuntoani ja olemustani saaden minut tuntemaan itseni viehättäväksi naiseksi. Laajennettu tarkastus, no ei sitä ei tarvittu. Syy en ole monisairas tablettien napsija vaan ikääni nähden hyvä kuntoinen.

      Nyt väliaikaista ajolupaa hakemaan ja sen jälkeen virallista ajokorttia odottamaan.

      Moni teistä joutuu uusimaan ajokorttinne lähivuosina. Silloi paljastuu ulkonäkönne ja kuntonne todellinen tila. 😊

      • Passikuva jos mikä saa maan pinnalle.
        Kortti on uusittava parin vuoden päästä. Toivottavasti antavat vielä ajoluvan.


      • Ykdityiset lääkärir osaavat lukea mitä ihmiset hsluavat kuulla. Joku muu ois ottanut ahdisteluna tuollsiset "olemuksen ihastelut" 😉


      • siilenämää kirjoitti:

        Ykdityiset lääkärir osaavat lukea mitä ihmiset hsluavat kuulla. Joku muu ois ottanut ahdisteluna tuollsiset "olemuksen ihastelut" 😉

        Oho. Siis yksityiset lääkärit, haluavat, tuollaiset


      • Eihän siinä mitään pahaa ole kun ulkomuotoa ja kuntoa kehutaan.
        Meinasin aikoinaan ylpistyä kun pääsin lukemaan lääkärin kirjanneen, ikäistään nuoremman näköinen ja oloinen nainen.
        Nythän nämä voi jokainen lukea netistä kun avaa Kanta.fi sivut. Sen koommin en ole sellaista saanut lukea, Asialliseksi on vain kehuneet.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Eihän siinä mitään pahaa ole kun ulkomuotoa ja kuntoa kehutaan.
        Meinasin aikoinaan ylpistyä kun pääsin lukemaan lääkärin kirjanneen, ikäistään nuoremman näköinen ja oloinen nainen.
        Nythän nämä voi jokainen lukea netistä kun avaa Kanta.fi sivut. Sen koommin en ole sellaista saanut lukea, Asialliseksi on vain kehuneet.

        Kehutaanko nuorten naisten kuntoa ja olemusta ;)?


      • kuvannollisesti
        siilenämää kirjoitti:

        Ykdityiset lääkärir osaavat lukea mitä ihmiset hsluavat kuulla. Joku muu ois ottanut ahdisteluna tuollsiset "olemuksen ihastelut" 😉

        Niin, on se kiva, kun voi kertoa palstalaisille miten lääkäri kehui. Olisikohan samanlainen vuodatus tullut vastakkaisesta palautteesta.


      • kuvannollisesti kirjoitti:

        Niin, on se kiva, kun voi kertoa palstalaisille miten lääkäri kehui. Olisikohan samanlainen vuodatus tullut vastakkaisesta palautteesta.

        Onhan se tietenkin mukavampaa kuulla kehuja kuin moitteita. Jäin miettimään että miksi mennä kokonaisvaltaiseen terveystarkastukseen juuri kirurgille? Onko kirurgi pätevin henkilö arvioimaan ihmisen kokonaisvaltaista terveydentilaa tai sen tarvetta? Koska kokonaisvaltaisessa tarkastuksessahan vasta terveydentila tulee esiin vai kuinka. Mitä ei ole tarkastettu, siitä ei myöskään löydöksiä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kehutaanko nuorten naisten kuntoa ja olemusta ;)?

        Kyllä uskoisin.
        Nuorissa naisissa on lihavia ja huonokuntoisia, on myös itsestään hyvin huolehtineita ja kauniita.
        En usko että mitään ikärajaa sellaiseen olisi.
        Kannaustava ja hyvälle mielelle saava palaute on mielestäni ok. jos ei mene liiallisuuksiin.
        Sellaista palutetta saa lääkäriltä yleensä jos siihen on aihetta.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kyllä uskoisin.
        Nuorissa naisissa on lihavia ja huonokuntoisia, on myös itsestään hyvin huolehtineita ja kauniita.
        En usko että mitään ikärajaa sellaiseen olisi.
        Kannaustava ja hyvälle mielelle saava palaute on mielestäni ok. jos ei mene liiallisuuksiin.
        Sellaista palutetta saa lääkäriltä yleensä jos siihen on aihetta.

        Ehkä nuoret naiset eivät innostu jos lääkäri alkaa kehuman heidän "olemustaan".


      • siilenämää kirjoitti:

        Onhan se tietenkin mukavampaa kuulla kehuja kuin moitteita. Jäin miettimään että miksi mennä kokonaisvaltaiseen terveystarkastukseen juuri kirurgille? Onko kirurgi pätevin henkilö arvioimaan ihmisen kokonaisvaltaista terveydentilaa tai sen tarvetta? Koska kokonaisvaltaisessa tarkastuksessahan vasta terveydentila tulee esiin vai kuinka. Mitä ei ole tarkastettu, siitä ei myöskään löydöksiä.

        Siinäpä sitä on taas taivastelua siilellä miksi juuri kirurgi. Et ilmeisesti käytä yksityispuolen palveluja.

        Niin ja sainhan jo närkästyneen kommentin kun aijoin terveyskeskukseen mennä ajokortin uusimistarkastukseen. Olisin näet vienyt ajan tosi sairaalta.

        No, terveyskeskukseen meno ei akuutti "vaivassani" onnistunut koska ajat ovat kortilla.. Marraskuun loppuun olisi mennyt ajat yleisellä puolella.

        Voimme valita yksityiset tai yleiset terveyspalvelut.

        Jos yksityiseltä saa palvelun, jota toivoo, tässä tapauksessa terveystarkastuksen ajokortin uusintaa varten lääkärivalinta määräytyy terveystalon vapaiden aikojen mukaan ja hinta tutkimuksen mukaan. Eli alle sataseen jäi kustannukset yksityisellä erikoislääkärillä käynti ja palvelu oli erinomaista.

        Minulla on nyt väliaikainen kortti. Sain sen yhdessä päivässä. Tilasin kaikki palveluajat etukäteen netin välityksellä edellisenä päivänä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Siinäpä sitä on taas taivastelua siilellä miksi juuri kirurgi. Et ilmeisesti käytä yksityispuolen palveluja.

        Niin ja sainhan jo närkästyneen kommentin kun aijoin terveyskeskukseen mennä ajokortin uusimistarkastukseen. Olisin näet vienyt ajan tosi sairaalta.

        No, terveyskeskukseen meno ei akuutti "vaivassani" onnistunut koska ajat ovat kortilla.. Marraskuun loppuun olisi mennyt ajat yleisellä puolella.

        Voimme valita yksityiset tai yleiset terveyspalvelut.

        Jos yksityiseltä saa palvelun, jota toivoo, tässä tapauksessa terveystarkastuksen ajokortin uusintaa varten lääkärivalinta määräytyy terveystalon vapaiden aikojen mukaan ja hinta tutkimuksen mukaan. Eli alle sataseen jäi kustannukset yksityisellä erikoislääkärillä käynti ja palvelu oli erinomaista.

        Minulla on nyt väliaikainen kortti. Sain sen yhdessä päivässä. Tilasin kaikki palveluajat etukäteen netin välityksellä edellisenä päivänä.

        Itse valitsisin yksityisenkin lääkärin osaamisen perusteella, en sen kellä sattuu olemaan aika vapaana.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ehkä nuoret naiset eivät innostu jos lääkäri alkaa kehuman heidän "olemustaan".

        Kyllä ikään katsomatta myönteinen palute ilahduttaa :)


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kyllä ikään katsomatta myönteinen palute ilahduttaa :)

        Totta joissain tapauksissa. Mutta jos minulle alkaisi lääkäri ihailemaan "olemustani" kokisin oloni epämiellyttäväksi ja vaivaantuneeksi.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta joissain tapauksissa. Mutta jos minulle alkaisi lääkäri ihailemaan "olemustani" kokisin oloni epämiellyttäväksi ja vaivaantuneeksi.

        Voisinpa kokea jopa ahdisteluksi.


      • siilenämää kirjoitti:

        Itse valitsisin yksityisenkin lääkärin osaamisen perusteella, en sen kellä sattuu olemaan aika vapaana.

        Valitse sinä mitä haluat. Valintasi ei kuulu minulle.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Valitse sinä mitä haluat. Valintasi ei kuulu minulle.

        No voi hellanduudeli sentäs. Tuliko vastaan eriävä mielipide ;).


      • siilenämää kirjoitti:

        No voi hellanduudeli sentäs. Tuliko vastaan eriävä mielipide ;).

        "Tuliko vastaan eriävä mielipide ;)." Sinä se valintojani arvostelet. Ja omiasi tykö tuot.


      • korppis kirjoitti:

        "Tuliko vastaan eriävä mielipide ;)." Sinä se valintojani arvostelet. Ja omiasi tykö tuot.

        Mielenkiintoinen näkemys sinulta. Jos sinä tuot esiin omia näkemyksiäsi julkisella keskustelupalstalla ja joku toinen, tässä tapauksessa minä, tuon esiin omani, otat sen oman mielipiteesi arvosteluna. Onko sinulla noin huono itsetunto että jos joku ei ajattele kuin sinä , otat sen arvosteluna sinua kohtaan?


      • siilenämää kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkemys sinulta. Jos sinä tuot esiin omia näkemyksiäsi julkisella keskustelupalstalla ja joku toinen, tässä tapauksessa minä, tuon esiin omani, otat sen oman mielipiteesi arvosteluna. Onko sinulla noin huono itsetunto että jos joku ei ajattele kuin sinä , otat sen arvosteluna sinua kohtaan?

        Kun tilasin lääkärin kävin siellä ja olin palveluun tyytyväinen. Sinä et olisi, koska ahdistuisit lääkärin toteamuksesta, että olet terve ja hyväkuntoinen iän perusteella. Etkä menisi sinulle lääkäripalvelussa osoitetulle lääkärille vaan valitsisit itse lääkärin hänen pätevyytensä et ajan perusteella.

        So what? Minullako huono itsetunto?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kun tilasin lääkärin kävin siellä ja olin palveluun tyytyväinen. Sinä et olisi, koska ahdistuisit lääkärin toteamuksesta, että olet terve ja hyväkuntoinen iän perusteella. Etkä menisi sinulle lääkäripalvelussa osoitetulle lääkärille vaan valitsisit itse lääkärin hänen pätevyytensä et ajan perusteella.

        So what? Minullako huono itsetunto?

        Kyllä siltä vaikuttaa kun ahdistut monen viestin verran jos joku esittää eriävän mielipiteen, jonka otat arvosteluna.

        Koita ymmärtää että sinä olet sinä ja minä olen minä. Sinä saat kertoa oman näkemykseni, minä omani. Vaikka meillä ei ole sama, ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin jos osaa keskustella.

        Ja kyllä vain. Aina kun olen käynyt yksityisellä, valitsen itse lääkärini ja itse asiassa minulla onkin useallakin erikoisalalla omia lääkäreitä, joita en vaihda kuin akuutissa tilanteessa. Sinulle kelpaa sinun tapasi toimia ja se on ihan ok. sinulle.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kyllä siltä vaikuttaa kun ahdistut monen viestin verran jos joku esittää eriävän mielipiteen, jonka otat arvosteluna.

        Koita ymmärtää että sinä olet sinä ja minä olen minä. Sinä saat kertoa oman näkemykseni, minä omani. Vaikka meillä ei ole sama, ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin jos osaa keskustella.

        Ja kyllä vain. Aina kun olen käynyt yksityisellä, valitsen itse lääkärini ja itse asiassa minulla onkin useallakin erikoisalalla omia lääkäreitä, joita en vaihda kuin akuutissa tilanteessa. Sinulle kelpaa sinun tapasi toimia ja se on ihan ok. sinulle.

        "ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin jos osaa keskustella." Kirjoittaa siili ja jatkaa...

        . "Onko sinulla noin huono itsetunto että jos joku ei ajattele kuin sinä"


      • korpikirjailija kirjoitti:

        "ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin jos osaa keskustella." Kirjoittaa siili ja jatkaa...

        . "Onko sinulla noin huono itsetunto että jos joku ei ajattele kuin sinä"

        No eihän tuota muuten voi ilmaista koska kyse on sinusta ja sinun sanomisestasi.
        Sinä sanoit:

        "Sinä et olisi, koska ahdistuisit lääkärin toteamuksesta, että olet terve ja hyväkuntoinen iän perusteella. Etkä menisi sinulle lääkäripalvelussa osoitetulle lääkärille vaan valitsisit itse lääkärin hänen pätevyytensä et ajan perusteella."

        Minun vastineeni oli tähän.


    • 63 ja puoli vuotiaana.

    • lapsenmielisyysmukana

      En oikeastaan minkään ikäisenä vaan ikäänkuin iättömänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe