uuno kysyy

uunotollonen

Mulla on 2.5 vuotta vanha Samsung Pro- tabletti., maksoi aikoinaan n. 670€. Nykyään sitä ei enää saa oikein ladattua. Muuten toimii hyvin. Hankala oli löytää semmoinen virtajohto, jossa on leveämpi, kaksiosainen pää, siis se, joka menee läppäriin, kun entinen virtajohto ei enää toiminut. Löysin kuitenkin sellaisen, mutta nyt silläkään ei saa ladattua virtaa. Siis, onko jotain tehtävissä, vai pitääkö tällä heittää vesilintua ja ostaa uusi tabletti? Mitä silloin suosittelisitte, tahdon mahd. hyvän ja halvan, tietysti. Kyseleepi Uuno Tollonen

5

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hijoödru

      Virtajohtoko siinä on rikki vai virtalähde?

      • surku-sekin

        tai tabletin liitin rikki tai likainen.


      • korjaa_itse

        Myös akku voi olla tiensä päässä - Niitä saa uusia.


    • Laturiakku

      Parasta olisi kokeilla lataamista alkuperäisellä laturilla, väärän tehoinen laturi tai vääränlainen kaapeli voi hyvinkin johtaa ongelmiin. Ainakin 6 vuotta vanhan ipadin akkuongelmat katosivat kun löydettiin alkuperäistä vastaava laturi. Onneksi näin, sillä olimme jo lähdössä tablettikauppaan, vaikka onhan tämä jo hidas laite...

      Toisaalta jos alkuperäinen laturi ja latausliittimen puhdistaminen esim, hammastikulla eivät auta, kannattaa miettiä että onko korjaaminen enään kannattavaa. Samsungin ohjelmistotuki tuon hintasille laitteille on 1 - 2 vuotta, jonka jälkeen tietoturvapäivityksiä tulee yleensä noin vuoden ajan. Toisaalta, eihän laite lakkaa toimimasta vaikka tuki loppuu. Lähinnä vain tietoturva kärsii.

      Jos uutta tablettia etsit, niin voin ainakin oman kokemukseni pohjalta suositella Ipadia, on osoittautunut toimivaksi ja pitkäikäiseksi laitteeksi.

      • 5Von5V

        Laturin teholla ei ole mitään merkitystä kunhan jännite on oikea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe