Yhteenpaluu kun raskaana?

miettiiiiiiii

Tilanne on lyhyesti kerrottuna tämä. Erottiin miesystäväni kanssa miehen aloitteesta. Eron jälkeen huomasin olevani raskaana. Päätin pitää lapsen ja kerroin exälle että on tulossa isäksi. Ja nyt mies haluaisi palata yhteen.

Mä mietin nyt onko mitään mahdollisuuksia saada suhde toimimaan. Mun mielestä meidän suhde oli hyvä, mutta mies sanoi silloin kun erottiin ettei se riitä...että haluaa jotain muuta ja suurempia tunteita. Se loukkasi enkä tiedä voiko sitä korjata.

Mies sanoo että tuntee mua kohtaan enemmän nyt kun olen hänen tulevan lapsensa äiti. Ja että ihailee sitä että päätin pitää lapsen ja kerroin hänelle ja tein sen asiallisesti (mulle oli selvää ettei ero oo lapsen vika ja mies kuuluu lapsen elämään jos ei itse vastuutaan kiellä).

Mitä mieltä, kannattaako edes yrittää yhteenpaluuta?

6

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tottakaii

      kannattaa antaa mahdollisuus; varmasti molemmat olette
      ajatelleet olisiko omassakin toiminnassanne jokain vikaa
      suhteessanne.. mikäli kuitenkin päätätte toimia toisin ja
      asua erossa älkää kuitenkaan sotkeko sossua/ lastenvalvojaa
      ym. ns. ulkopuolista tahoa pilaamaan lapsen- ja vanhempien
      välistä elämää, suhdetta vaan sopikaa yhdessä asioista.
      Missään lapsen asioissa ei tarvitse tehdä sossun/ lastenvalvojan kanssa mitään sopimuksia- eikä sossulla/ lastenvalvojalla edes
      ole oikeutta laatia lastanne koskevia sopimuksia viranhoidossaan,
      sillä ei ole asianosaainen- ja sopimusosapuoli. Kaikki mahdolliset lastanne koskevat sopimukset ovat vapaaehtoisia- ja teidän
      kahden vanhempien välisiä vapaaehtoisia keskinäisiä sopimuksia. Mikäli haluatte, tarvitsette kuitenkin vahvistusta lasta koskevissa asioissa pyytäkää yhteisellä hakemuksella käräjäoikeuden vahvis-tusta. Sossu/ lastenvalvoja ei kykene oikeasti toimimaan lapsen edun, oikeuksien, parhaan mukaisesti; aiheuttaessaan tarkoitus-hakuista riitaisuuksia vanhempien välille viranhoidossaan, joka ei ole lapsen parhaaksi. Ottakaa siis mikäli tarvitsette apua
      yksityinen asianajaja ja sovitte asiat yhdessä sivistyneesti,
      laaditte yhteisen hakemuksen lastenne huollosta, asumisesta/ tapaamisoikeudesta toimien vastuullisina vanhempana- asianajajan palkkioon voitte hakea oikeusapua valtion varoista-
      voin lapsen vanhempana/ isänä taata että kannattaa toimia ilman "viranomaisia"- nimim. kokemusta on, lapsen vieraannuttaminen jatkuu vielä 10 vuoden jälkeenkin "viranomais-" menettelyssä-

      • miettiiiii

        En nyt mieti sopimusasioita vaan suhteen jatkoa, uskon että nuo saadaan sovittua jos se tulee ajankohtaiseksi eli ei palata yhteen.


    • HarkitseTarkkaan

      No itse en tuossa tilanteessa ottaisi miestä takaisin elämääni, kun hän on jo kerran tehnyt päätöksen lähteä suhteesta. Nyt hän on palaamassa vain lapsen vuoksi, vaikka puhuukin toisin.

      Onneksi päätit pitää lapsen. Yritä saada mies pysymään lapsen elämässä, vaikka itse et hänen kanssaan parisuhdetta jatkaisikaan. Jos mahdollista anna hänen hoitaa vauvaa jo alusta asti, niin paljon kuin pystyt. Älä omi vauvaa. Anna miehen olla isä lapselleen ihan alusta asti, vaikka se tilanteessanne olisikin haasteellista.

      Miehellä on aivan varmasti ollut suhde toiseen (se "muu ja suuremmat tunteet"), silloin kun lähti ja nyt tämä toinen on sitten potkinut äijän pihalle ehkä raskautesi vuoksi. Kannattaa ainakin ottaa selvää, mitä tapahtui, ettet tule kusetetuksi.

      • miettiiiii

        Lapsi saa olla isä enkä koskaan tule sitä oikeutta häneltä eväämään.

        En usko että oli toista naista, mutta halusi olla vapaa deittailemaan muita. Silleen rehellinen mies. Kertoi käyneensä treffeillä eron jälkeen mutta ei mitään vakavampaa ollut.

        Se mua just haittaa jos mies haluaa olla mun kanssa vain lapsen takia.


      • HarkitseTarkkaan

        Jos sinulla on tarpeeksi vahva itsetunto, kestät sen, että sinä et ollut ykkösvaihtoehto miehellesi, vaan olette lähinnä ajautuneet yhteen lapsen vuoksi. Onhan näitä "pakkoavioliittoja" ollut maailman sivu.

        Parhaat mahdolliset lähtökohdat parisuhteellenne nyt ei ole. Lapsen tulo koettelee suhdetta jatkossa lisää. Pikkulapsivaihe ei ole ihan sitä parasta hoitoa parisuhteelle. Jos siitä selviätte, niin varmasti teilllä on mahdollisuuksia. Älä kuitenkaan uhraa itseäsi, jollet enää tunne miestä kohtaan samoin kuin ennen. Jos pystyt unohtamaan, ja rakastumaan uudelleen ja saat oikeaa vastarakkautta, niin uskon että mahdollisuuksia onnelliseen yhteiselämään on olemassa.


    • effukka

      Kyllä mä antaisin miehelle viedä mahdollisuuden. Eihän teidän silti tartte suoraa juosta alttarille, vaan voitte ikään kun alottaa puhtaalta pöydältä avoimin mielin vallitsevassa tilanteessa. Ei elämä oo mitään täydellistä unelmaa, vaan vastoinkäymisiä tulee ja joskus on parempi vaan hyväksyä että kaikki ei aina mee niin kun toivois. Miehen suhtautuminen sinuun on varmasti nyt eri kun lapsi on tulossa ja hyvä niin. Viettäkää aikaa yhdessä ja katsokaa mihin se johtaa. Anna tunteille aikaa ja keskittykää vauvaan. Ei sun tartte tehdä mitään lopullisia päätöksiä nyt. Jos palaattekin yhteen, niin ei se estä teitä lähtemästä eri suuntiin myöhemmin.

      Niin, ja kyllä mä uskon, että sun on mahdollista päästä siitä yli, että mies kerkes sut jo jättää. Se kyllä varmasti kestää aikansa. Ehkä jopa pari vuotta. Monet parit on joskus jo eronneet ja silti palanneet yhteen. Se ei oo mitenkään tavatonta. Ja mikä kasvattaiskaan tunteita omaa kumppania kohtaan enemmän kun yhteisen lapsen syntymä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe