Tammikuussa suunta kohti Nykiä ja olisi tarve vuokrata auto päiväksi jotta päästään tapaamaan ystäviä parin tunnin ajomatkan päähän Manhattanilta. Onko kellään tietoa minkälaiset renkaat on vuokrafirmojen autoissa talvella? Uskaltaako lähteä liikenteeseen?
Autolla tammikuussa Nykissä
9
164
Vastaukset
- BimboMaija2010
Ne on Maija samanlaiset kun sulla siellä Thaimaan matkailupalstan provoissa.
- Ojastaallikkoonko
Kuka Maija ja Thaimaa? Toivoin asiallista kommenttia jos joku olis vuokrannut autoa talvikeleillä USAssa.
- SanDiego
Olen vuokrannut autoja taalla jo 50 vuotta kaikkina vuodenaikoina, lahinna tyomatkilla ympari maata. Kaikilla vuokraamoilla on aina paikallisia olosuhteita vaativat varusteet, renkaat mukaanlukien. Heillahan on oma lehma ojassa - eivat he vuokraa autoja joista saattaa olla vakavat seuraukset ja hurjat oikeudenkaynti kulut ja tuomiot.
- FordExplorer
Olen hieman erimieltä tai mulla ainakin erilaisia kokemuksia asiasta. Olen vuokrannut Hertziltä auton USA/Kanada (2 x BOS, EWR, IAD, YYZ) talvisaikaan 5-6 kertaa. Siitä olen varma ettei yhdesssäkään autossa ollut nastoja ja epäilisin ettei myöskään kitkoja. Sen verran liukkaan oloista autolla oli ajella hotellista lähtissä kun tienpinnat oli lumessa tai kuuran peitossa. Highwayt aurataan ja suolataan sen verran rajusti että siellä ei liukkautta ollut. En kuitenkaan nähnyt ajamisessa suuria ongelmia , tottunut Suomen talvikeleihin ja niinkuin yllä sanoin isot väylät pidetään sulana. Tarkoitus vuokrata auto 2-3 päiväksi New Jerseyssä tammikuussa. Kelit voivat olla mitä vaan -15 -> 15 asteen välillä ja pahimmillaan voi olla lumimyrsky joka tuo puoli metriä lunta itärannikolle. Silloin toki liikenne pysähtyy totaalisesti ainakin joksi aikaa.
- ojastaallikkoonko
Kiitos asiallisista vastauksista. Mekin olemme New Jerseyn puolella sillon tammikuun puolenvälin maissa. Autoa ei olla vielä varattu, katellaan vähän miltä nuo kelit näyttää. Ja sen tiedän että sää voi vaihdella todella paljon tuohon aikaan. Muuten Usassa ajo ja auton vuokraus on tuttua puuhaa mutta talvikelillä ei ole vielä oltu auton kanssa liikenteessä.
- Ojastaallikkoonko
Nyt on autokeikka heitetty, vuokrasimme Alamolta SUV:n kahdeksi päiväksi. Ja tuli koettua monenlaista keliä matkalla. Mennessä sulat tiet ja lämpö plussalla, seuraavana päivänä 15cm räntää tiellä ja takaisin palatessa -17C pakkasta. Mutta hyvin meni, renkaat olivat hyvät ja tiet sulana paitsi silloin räntäsateella.
- Kysynvain
Oliko renkaina jonkinlaiset kitkat, nastoja tuskin tai all arroundit?
- hölmölänasukki
Kysynvain kirjoitti:
Oliko renkaina jonkinlaiset kitkat, nastoja tuskin tai all arroundit?
Ei kait nastarenkailla enään ajella muualla kuin täällä hölmölässä?
- Ojastaallikkoonko
All weather renkaat, vastaavat keskieurooppalaisia kitkarenkaita. Hyvin pitivät loskassa ja lumella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251