Paras 14" läppäri max 800

Asusko

Kaipailen uutta läppäriä, jonka pitäisi olla max 800€ ja 14" näyttö. Itse en kovin paljon läppäreistä ymmärrä, vaikka kyllähän sitä tutustumalla oppii vaikka mitä. Haluaisin kumminkin varmistaa teiltä, jotka ehkä vähän enemmän noista kapistuksista tietää. Olen opiskelija ja käytän läppäriä koulutehtävien tekoon pääasiassa googlen ohjelmilla netissä, katson sarjoja netflixistä sekä videoita youtubesta. Teen satunnaisesti tutuille myös kuvanmuokkaus juttuja, joten gimpin pitäisi pyöriä takkuilematta. Itse olen ihastunut Asukseen, mutta saa muitakin ehdottaa. Acerinkin koneita olen katsonut, mutta melko paljon on kuulunut huonoa sanottavaa halvemman luokan Acereista (alle 1000€), akun lyhyt ikäisyyttä jne. Tosiaan itse olen nämä kaksi Asusta katsonut, joista pidän, mutta mitkä ovat teidän mielipiteet ja kumpi parempi

https://www.power.fi/tietotekniikka/kannettavat-tietokoneet/asus-zenbook-ux330ca-pure1-133/p-429604/

https://www.power.fi/tietotekniikka/kannettavat-tietokoneet/asus-vivobook-s405ua-bm185t-14/p-570540/

7

1264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vivobook-tehokkaampi

      Noista tuo Asus Vivobook vaikuttaisi karvan verran paremmalta (isompi kiintolevy, hiukkasen isompi näyttö on parempi tuolla resoluutiolla, muistia 8 GB ja se on arvatenkin nopeampaa, kun on DDR4). Akun kestoa tuosta ei kyllä kerrota, Zenbookista kyllä.

      • Asusko

        Okei, kiitos vastauksesta! Itsekin katsoin, että taitaa olla tehokkaampi.


    • Bersel

      Asus UX330 on tietääkseni passiivisesti jäähdytetty, minkä pitäisi suojata konetta läppäreiden akilleenkantapäältä, eli jäähdyttimien tukketumiselta tai jäähdyttimen puhaltimen hajoamiselta (koska niitä ei ole)