Paras 14" läppäri max 800

Asusko

Kaipailen uutta läppäriä, jonka pitäisi olla max 800€ ja 14" näyttö. Itse en kovin paljon läppäreistä ymmärrä, vaikka kyllähän sitä tutustumalla oppii vaikka mitä. Haluaisin kumminkin varmistaa teiltä, jotka ehkä vähän enemmän noista kapistuksista tietää. Olen opiskelija ja käytän läppäriä koulutehtävien tekoon pääasiassa googlen ohjelmilla netissä, katson sarjoja netflixistä sekä videoita youtubesta. Teen satunnaisesti tutuille myös kuvanmuokkaus juttuja, joten gimpin pitäisi pyöriä takkuilematta. Itse olen ihastunut Asukseen, mutta saa muitakin ehdottaa. Acerinkin koneita olen katsonut, mutta melko paljon on kuulunut huonoa sanottavaa halvemman luokan Acereista (alle 1000€), akun lyhyt ikäisyyttä jne. Tosiaan itse olen nämä kaksi Asusta katsonut, joista pidän, mutta mitkä ovat teidän mielipiteet ja kumpi parempi

https://www.power.fi/tietotekniikka/kannettavat-tietokoneet/asus-zenbook-ux330ca-pure1-133/p-429604/

https://www.power.fi/tietotekniikka/kannettavat-tietokoneet/asus-vivobook-s405ua-bm185t-14/p-570540/

7

1264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vivobook-tehokkaampi

      Noista tuo Asus Vivobook vaikuttaisi karvan verran paremmalta (isompi kiintolevy, hiukkasen isompi näyttö on parempi tuolla resoluutiolla, muistia 8 GB ja se on arvatenkin nopeampaa, kun on DDR4). Akun kestoa tuosta ei kyllä kerrota, Zenbookista kyllä.

      • Asusko

        Okei, kiitos vastauksesta! Itsekin katsoin, että taitaa olla tehokkaampi.


    • Bersel

      Asus UX330 on tietääkseni passiivisesti jäähdytetty, minkä pitäisi suojata konetta läppäreiden akilleenkantapäältä, eli jäähdyttimien tukketumiselta tai jäähdyttimen puhaltimen hajoamiselta (koska niitä ei ole)

      Kannattaa tosin varmistaa vielä liikkeestä, onko tämäkin malli passiivisesti jäähdytetty, koska valmistajien mallit muuttuvat yhtä mittaa ilman että välttämättä mallinimi vaihtuisi ja toisaalta samalla mallinimellä voidaan myydä montaa rinnakkaiskokoonpanoa.

      Se huono puoli passiivisesti jäähdytetyissä on, että näissä joudutaan käyttämään melko pienitehoisia prosessoreita, jotka riittänevät ihan asiallisesti perusofficeen ja netin selaamiseen, sekä videon katseluun, mutta jos raskaampaa kuvankäsittelyä harkitset, ei kannata odottaa pöytäkonemaista tehoa.

      Läppäreistä tässä hintaluokassa, jos tuo tosiaan on passiivijäähdytetty, valitsisin tuon. Katso eri liikkeistä edullisin malli ja mieluummin ehkä 8Gt muistilla. Näihin malleihin muistia ei voi jälkikäteen yleensä lisätä.

      • Asusko

        Kiitos vastauksesta! En tuosta passiivi jäähdytyksestä tiennytkään. Täytyy käydä liikkeessä katselemassa vaihtoehtoja, vaikka myyjilllä kyllä on tapana suositella kalliimpia koneita, jotka ei välttämättä ole edes parempia...


    • kannattaa_olla_tarkkana

      Joku näissä voi aina kärytä, jos mm. selkeää malli nimikettä ei löydy myös valmistajan kotisivuilta. Jos viimeiseen vaihtoehtoon päädyt, niin kannattaa tarkistaa jälleenmyyjältä, että onko kyseessä Asus VivoBook S405UA vai kuitenkin X405UA?

      Vai onko vain Sri Lankassa vielä ihan oma malli nimike? - https://www.asus.com/lk/Laptops/S405UA/

      Suosittelen tsekkaamaan ilman palaneen käryä myös tämän mallin.

      https://www.verkkokauppa.com/fi/product/15817/jgvkt/Asus-VivoBook-Flip-14-TP410UA-14-kannettava-Win-10

      IPS näyttö, jos kuvankäsittely on lähellä sydäntä (voi käyttää myös kynää, koska on kosketusnäyttö). Alumiini runko jne. Ainut puute taitaa olla kapasiteetiltaan pienempi 128GB SSD.

      • Asusko

        Hei kiitos huomautuksesta! Tosin muutenkin tuon esittelyssä oli valmistajan teksti englanniksi toisin kuin zenbookissa, joten voi kai kyseessä olla malli jota ei ole Suomen markkinoille oikeasti suunnaattu, mutta ulkomaisena yrityksenä voi maahantuoda kumminkin tms(?)

        En kumminkaan usko että tuohon mainitsemaani vivobookiin päädyn, sillä tuo jonka linkkasit vaikuttaa ehdottomasti paremmalta pienemmästä muistista huolimatta! Kiitos :)


    • Noissa oleellinen ero on paino. Toinen painaa 1,2 kiloa, toinen 1,6. Eli valinta on lähinnä koon ja tehojen/kapasiteetin välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe