Monilla on erilaiset rituaalit ennakon ottamiseen. Toiset eivät ota juuri ollenkaa ja taas toiset sanovat ottavansa paljon ennakkoa. Paljon sinä olet tottunut ottamaan esimerkiksi 50 metrin kävelyyn, hölkkään ja laukkaan?
Ennakon ottaminen
8
336
Vastaukset
- VarmojaKaatoja
Ei tuohon ole oikein yksiselitteistä vastausta. Hirvet tulee luonnossa ihan erivauhtia kuin 75 metrin juoksuradalla. Ennakoista vouhkaaminen menny välillä niinkin taiteiluks että moni ottaa jo seisovaankin hirveen partaennakon. Olisi vaan parempi että maltettais ampua seisovaan elukkaan eikä niin että taiteillaan juoksevien kanssa niin että toisilta on sitten leuka poikki ja toiset takakinkuille ammuttuja.
- Eräkeijo
Samaa mieltä. Miten itse otat ennakon eri tilanteissa, jos otat?
- VarmojaKaatoja
Eräkeijo kirjoitti:
Samaa mieltä. Miten itse otat ennakon eri tilanteissa, jos otat?
No onhan se partaennakko jääny takaraivoon mut maastossa huono arvioida etäisyyksiä ja hirven nopeutta muutoinkaan. Kummemmin häpeilemättä olen vetäny liian pienellä ennakolla liian kauas ja ampunu takakinkuille. Edestä vetäny useamminkin ohi kun etäisyys ollu oletettua lyhyempi. Vaikka kaatoja onkin elämän aikana kertyny niin mielellään en enää juoksuun ammu. Menkööt läpi sitten. Kaatoja mukavampi hakea kuin jäljittää loppupäivä haavakkoa. Ampumaton laukaus on aina parempi kun sinnepäin ammuttu. Moittikoot jos läpi laskee passista mutta suurin paha se on eläimen haavoittaminen ja sille tuskan tuottaminen joten ammun joko kävelyyn tasaristikolla tai seisovaan.
- sopiva_ennakko
Mieluimmin edestä ohi kuin suolille paukuttelu.
- järkipäässä
Voihan sitä täyteen lentoon pamauttaa jos on aikaa paikata. Tienylijuoksuun on hölmöä ampua.
- ennakko
Meillä on vouti kieltänyt tuon ennakkoon ottamisen. Ennen tuota kieltoa moni otti jo puolikkaan kossua ennen kaatoa ja loput vasta kaadon jälkeen. Nyt kun on kielto, on koko kossupullo juotava vasta kaadon jälkeen. Itse kyllä otan ennakkoa pari kolme tölkillistä olutta niin sitä ei jahtivouti huomaa.
- vörskotti
Aseenomistajat ja metsästäjät ovat lainkuuliaisin ja nuhteettomin kansanosa, kyseessä oleva kansanosa ei ota kottia yleensäkään, eikä varsinkaan ryyppäämiseen.
- Alitajunta
Eipä sitä ampumatilanteessa osaa miettiä paljonko ennakkoa otan, se tulee selkäytimestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026