Turun amk sote-alan valintakokeeseen tulijoita?

Jännittää

Hei!

Onko muita turkuun opiskelemaan hakeneita? Mihin koulutukseen olet hakenut ja kuinka olet valmistautunut valintakokeisiin?

39

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exited

      Mä! Sh ja oon lukenu noit matskuja vaan, eiks se valintakoe oo monivalintaa yms et ei oo haastatteluja? Näin oon ymmärtäny

      • jännittää

        juu on kuulemma, eniten jännitän vaa matikan ja enkun osuuksia. Oon kans jonkun verran lukenu noit matskui, toi anatomian alue on vaa niin laaja :/ Haitko päivä- vai monimuotototeutuksee?


    • Exited

      Nii sanos muuta! Mäki sitä matikkaa oon siin niin huono.. ja päivä! Sä?

      • Jännittää

        Hain sekä että mut monimuoto on 1.sijal


    • lumi-kukka

      Täällä myös yksi tulossa eh kokeisiin. Kerran matskut luettu läpi, toista kertaa tuskin ehdin, kuvittelin etten kokeisiin pääse kun meni aika ketuiksi esivalinta, pisteitä sain 51.
      Englanti nyt eniten kuumottaa, kielipäätä kun ole koskaan ollut. Viimeksi koulunpenkkiä tullut reilu 10v sitten kulutettua, joten saapa nähdä miten jää tieto päähän :D

      • Jännittää

        Juu oon kans lukenu kerran ja sitte tehny vähä muistiinpanoja ja niitä kertaillu, on niin paljon asiaa ettei oikee tiiä mitä pitäs osata ja mitä ei :D se englanti pelottaa kans eniten


    • Kauhustakankeana

      Tulossa sh-monimuoto. Matsku luettu läpi 4 kertaa

      • Mitenmeni

        Millainen pääsykoe oli teidän mielestä? Miten meni?
        Nyt vaan jännityksellä odottamaan tuloksia!


      • Jännittää
        Mitenmeni kirjoitti:

        Millainen pääsykoe oli teidän mielestä? Miten meni?
        Nyt vaan jännityksellä odottamaan tuloksia!

        Tähh siis oliks teillä se jo tänään? Päivämuoto koe on vast huomennA, millanen teijän koe oli!! Oliko vaikee


    • kiinnostaakovin

      Onks kaikilla sote-aloilla se sama valintakokeen rakenne? Luulis et esim hoitsuilla ois tärkeempää osata matikkaa ja sosionomeil esim ryhmätaitoja :)

      • Kiinnostaamyös

        Joo joillain on ollut jo eilen, mun mielestä kaveri haki sairaanhoitajaksi ja sillä ainakin oli eilen Turussa pääsykokeet :O :D
        Mulla on vasta ma sosionomin pääsykoe, ja jos oon käsittänyt oikein niin siinä ei oo ollenkaan matikkaa! Terveydenhuollon pääsykokeissa varmasti on, ku siellä sitä matikkaa tarvitaan enemmän :)
        Mua ihmetyttää toi sosionomien pääsykoe, kestää vaan kaks tuntia ku toiset on koko päivän! Eli ilmeisesti siinä on vaan se kirjallinen osuus eikä muuta. Outoa.


      • Jelejeij

        Tänään on vasta sh pääsykokeet ainakin itselläni ja kutsussa luki et kokeen kesto 3 h


      • Apuaaaaaa

        Hassua! Oiskohan ne jakanut ne kahteen päivään sitten.. infoilkaa sitten, että millaisia kysymyksiä oli ennakkomateriaalista :D että oliko tyyliin samanlaisia pikkutarkkoja ku esivalintakokeessa :P


    • Whaaaaat

      Tänään tuli sitte istuttua se 3 h sairaanhoitajan päivätoteutuksen pääsykokeissa. Onko täällä kohtalontovereita?

      Ekaks täytyy kyllä heti sanoa, että toivottavasti se enkun kielioppiosio menee kaikilla nollille tai kaikki saa siitä täydet, kun siinä niin selkeä virhe ja se oli mahdoton tehdä. Itse käytin siihen varatun ajan muiden osioiden tekemiseen ja viimeisellä minuutilla veikkasin vaan sokeasti jotain.

      Muuten aika jännä koe. Kysymysten määrää ei oltu oikein mitenkään suhteutettu lukualueiden pituuksiin, ja ne digitalisaatio/tieto -osiot olisi ollut luetunymmärtämisenäkin aika hankalia. Sitten anatomiassa oli aika oudot kysymykset, joko tosi paljon tieteellisten nimien muistamista, tai sitten joku älyhelppo "systeeminen verenkierto vie happea kudoksiin" -kysymys.

      Eli en oikeen tiedä, miten tuo koe meni. :D matikka tuntui helpolta, mutta sitten joitain niitä oikein/väärin -väittämiä veivasin vaikka kuinka paljon. Mittaakohan tuommoinen koe ollenkaan hakijan oikeaa osaamista/alalle sopivuutta? Nyt olisi ainakin mun mielestä tarvetta vähän muuttaa tuota koetta. Ei ainakaan Aristoteleen filosofiansuuntaus ollut mun mielestä sen etiikka-artikkelin tärkein anti.

      • Jännittää

        Heips! Itse olin tänään myös sh monimuoto valintakokeissa, on semmoinen fiilis et koko koe meni ihan penkin alle, varsinkin se enkku meni ihan mettään, tosi vaikee mun mielestä!
        Muista osioista koin selviäväni ihan ookoo.
        Mut joo ne anatomian kysymykset oli aika pikkutarkkoja vähän turhan vaikeita, kun koe alue oli niin laaja.
        Jäi kyllä huono fiilis, mut toivottavasti muilla meni hyvin! :)


      • Whaaaaat
        Jännittää kirjoitti:

        Heips! Itse olin tänään myös sh monimuoto valintakokeissa, on semmoinen fiilis et koko koe meni ihan penkin alle, varsinkin se enkku meni ihan mettään, tosi vaikee mun mielestä!
        Muista osioista koin selviäväni ihan ookoo.
        Mut joo ne anatomian kysymykset oli aika pikkutarkkoja vähän turhan vaikeita, kun koe alue oli niin laaja.
        Jäi kyllä huono fiilis, mut toivottavasti muilla meni hyvin! :)

        Joo, tosiaan se enkku nyt meni miten meni. :D olikohan meillä sama koe, oliko teillä monimuotokokeessa enkun 5a osiossa kysymykset ja vastaukset väärässä järjestyksessä? Meidän salissa yksi niistä valvojista sanoi kokeen aikana, että siinä on tapahtunu joku virhe, ja että "tehkää miten teette, me katotaan sitä sit kokeen jälkeen, mitä sille tehään". Ja yhen toisen hakijan kanssa keskustelin siitä kokeen jälkeen, niin hän oli kuullut, että jotain oli ohjeistettu tyyliin "pistä mitä haluat tai jätä tyhjäks". Itse tosiaan heitin umpimähkään vastaukset sinne, ja jos nekin pisteet lasketaan niin se osio meni nollille ja koe on mun osalta hylsy. :( sitä toista enkun tehtävää sit kävin tosi tarkkaan läpi, toivottavasti se meni hyvin.


      • Jännittää

        Juu sama juttu oli, meille sanottii, et on joku virhe tullu, heitin kans ihan arvalla vastaukset .Jätin sen luetun ymmärtämisen viimeiseksi mikä kyl kostautu ku ei jaksanu millää sit enää keskittyä mut tehty mikä tehty :D


    • Ärsyttäää

      Mulla meni tosi huonosti!! Tai en osaa oikee sanoo mut ne ennakkomatsku tehtävät meni kyl ihan arvaamalla.. must pitäis olla ihan haastattelut tollaisiin eikä pelkälllä kirjallisella kokeella päästää kouluun!

      • Jännittää

        Itseä harmittaa kans kun ei ollu mitää muuta kun kirjallinen koe! kun jotenki haastattelussa pystys tuomaan esille paremmin miks hakee ja haluaa kun pelkän kirjallisen kokeen perusteella


    • Aaa19

      Kyllä meni ihan penkin alle.Laskut helppoja muuten tuntuu että arvalla meni! Mäkin kaipaan haastatteluja takaisin!

    • syvästipettynyt

      Huonosti meni, olen pettynyt itseeni. En tule pääsemään sh-monimuotokoulutukseen

    • Haluanopiskelemaan

      Onko täällä eh-pääsykokeissa olleita? Oliko vaikea koe? Itsellä jäi muutamasta pisteestä kiinni, etten päässyt valintakokeeseen.

    • Heippaa

      Meillä sh oli sama koe kun eh! Siel oli molempia ja sama koe mikä oli kyllä aika hassua!

    • Ainokainennn

      Juu toivottavasti tulisi siihen enkun tehtävään joku järkevä kaikille reilu päätös! Muuten tuntui ihan ok tuo koe, laskut tosissaan helpohkot. :) kyllä ne ennakkomatsku tehtävät oli vaikeimpia mutta kyllä lukeminen niissä palkittiin. Anatomiassa mielestäni liikaa latinankielisiä kysymysjuttuja. :D

    • sssssssssssalo

      Salon kokeessa käyty ja luonnollisesti siellä sama ongelma enkun kanssa. Ihmettelen vaan eikö noita kokeita tarkisteta etukäteen, kun vasta h-hetkellä ruvetaan ihmettelemään että hups vaan, koe on väärin. Nyt jäi englannin osaaminen tarkastamatta koska tuota ei vain voi pisteyttää.

    • Äshooo

      Turun sh-koe tehty kanssa eilen, en tiedä kyllä yhtään miten meni. Oottelen vaan tuloksia. Englannin yhden osion tarkistuksen toivon menevän kuten itse tehtävän ajattelin, kotimatkalla kuulin toisenkin kokelaan siitä juttelevan ja hänellä oli sama ajatus kuin itsellä.. Saa nähdä.
      Olisin kuitenkin kaivannut esim haastatteluita, koska pelkkä monivalinta ei mielestäni kerro haluatko oikeasti alalle tai tiedätkö mitä työ sisältää..
      Ehkä ainut mikä jäi hiukan häiritsemään oli anatomiaosion kysymykset luista, en arvannut että jo pääsykokeessa niitä pitäisi tietää noin tarkasti.

    • Ainokainennn

      Miten sitten ajattelit enkun tehtävän? Saatoin itsekin ajatella miten se voisi toimia, mutta kun sanottiin että jättäkää vaikka tyhjäksi niin en lähtenyt sen perusteella sitten tekemään.

      • Äshooo

        Ainokainennn ajattelin sen niin, että esim 1. kohdan vastaus oli kohdassa 20., niin siitä sen oikean kirjaimen valitsin lomakkeeseen. Eli 1.c, koska oikea sana oli kohdassa 20. kirjain c. Jos ymmärrät 😊 En sitten tiedä tarkistuksesta koska tosiaan sanottiin että on aika sama...


      • Eijaksaodottaa

        Mutta toivottavasti pisteyttävät sen osion tasa-vertaisesti vastasitpa mitä tahansa tai jätit tyhjäksi koko tehtävän, koska heidän mokansa joka tapauksessa ettäivät olleet tarkastaneet tehtäviä aiemmin


    • ssssssalo

      Joo ei sitä voi noin vain ruveta soveltaen tarkistamaan kun on sanottu että voi jättää tyhjäksi. Ei siis saa jäädä kenenkään kouluunpääsy siitä kiinni kun näin on neuvottu. Koko osion pisteet pitää mitätöidä ja jättää huomiotta, valitettavasti se on ainoa reilu tapa.

    • lumi-kukka

      Täällä myös kummastelen miksei koetta ollut kukaan etukäteen käynyt läpi, koska nythän englannin osiosta jäi puolet pois, käsittääkseni tuota ei millään tavalla pysty tarkistamaan tasapuolisesti, joten olettaisin sen tulleen kaikilta suoritetuksi.
      Allekirjoittanut käynyt kymmenisen vuotta sitten myös sh-pääsykokeissa ja silloin oli sekä ns. soveltuvuustestit ja vielä jatkoon päässeille psykologin haastattelu, joten ihmettelen miksei nykypäivänä enää alalle soveltuvuus ole valintakriteereissä. Tainnut joskus myös kuntotestit ollaan ainakin ensihoidon puolella, ikävä kyllä se on fyysistä työtä.
      Mutta joo, saapa nähdä tuleeko kutsua kouluun, oli todella laaja alue ennakkomateriaalia ja liian pikkutarkkoja kysymyksiä, eipä tullut mieleen opetella luiden nimiä latinaksi vielä tässä vaiheessa.

    • Hiemanärsyyntynyt

      Tuleeko ne oikeat vastaukset jossakin vaihessa julki? Olisi kyllä hauska nähdä miten persiilleen meni.
      Mitä mieltä olette ,että eri koulujen välillä on erilaiset kokeet? Henkilökohtaisesti ärsyttää suunnattomasti että esim Helsingissä oli pelkät haastattelut . On aikamoinen ero että kyselläänkö kokeessa latinan kielisiä sanoja ja aineisto on monta sataa sivua vai että käsketäänkö kertomaan itsestäsi ja keskustella työterveydenhuollon kehittämisestä ryhmässä.
      Aivan perseestä.

      • Aaa19

        Samaa mieltä olen! Mä olen myös kymmenisen vuotta sitten ollut SH pääsykokeissa ja silloin psykologin haastattelu ja kirjallinen koe! Tämä nykyinen systeemi aivan hanurista!!


    • kauhustakankeana

      samaa mieltä sh-kokeesta. todella pikkutarkkoja kysymyksiä ja inhottavaa että osa englannista jää mitä todennäköisimmin testaamatta. haastattelua olisin kaivannut myös. aika kovat rajat oli myös siihen että edes lähdetään vertailemaan eikä menen hylsyksi koko homma yhden osion takia.

    • Whaaaaat

      Ja nyt tuli sähköpostilla tieto, että se enkun osuus jätetään arvioimatta kokonaan! Vielä kyllä vähän jännittää, että joku niistä artikkeleihin perustuvista osioista meni niin huonosti, että en pääse kaikkia osioita läpi, kun aika paljon piti arvata. Tuleekohan pisteitä s-postiin tai oikeita vastauksia mihinkään, vai pitääkö tässä oikeesti oottaa sinne 24. päivään asti, ennenkuin saa mitään tietoja?

      • Jännittää

        Mä en oo saanu mitää sähköpostii :o


      • Whaaaaat
        Jännittää kirjoitti:

        Mä en oo saanu mitää sähköpostii :o

        Onko sulle vieläkään tullu sähköpostia? Tämmöinen viesti mulle lähetettiin:

        "Hyvä hakija!



        Turun ammattikorkeakoulun ensihoitaja- ja sairaanhoitajakoulutusten valintakoe oli 3.11.2017.



        Kokeen englannin kielen rakennekoe -osiossa oli sattunut ikävä virhe, jonka seurauksena vastausvaihtoehdot olivat aivan väärässä järjestyksessä. Tämän vuoksi on päätetty, että englannin kielen rakennekoe -osio jätetään kokonaan arvioimatta. Ainoastaan tekstin ymmärtämisen osio arvioidaan ja siitä tulevat kaikki englanti -osion pisteet (yhteensä 15 pistettä).



        Olemme pahoillamme tästä ikävästä sekaannuksesta ja sen aiheuttamasta mielipahasta hakijoille!"


      • Jännittää

        Juu tulihan se sieltä sitte keskiviikkona päiväl


    • Whaaaaat

      Ootteko saaneet tulokset jo? Olisi kiva tietää nyt jälkeenpäin, miten kokeet oli oikeesti mennyt. Itse pääsin sh:ksi, joten nyt voi tota pääsykoetta ajatella jo ihan hyvin mielin. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe