On tämä melko ihmeellistä kun ihminen varustettuna hyvällä ammattitaidolla vielä erikoisalalta on näköjään täysin kelpaamaton työmarkkinoilla ! Irtisanotaan kun nuoren kokemattoman insinöörin saa paut puolella palkalla.
Mitähän työssäoppimisen kustannuksia tulee kun alkuun kuitenkin virheitä tulee ?
Eihän toki että nuoremmatkin tietysti tarvitsevat alustan miltä ponnistaa mutta että, työnantajille tehty todella helpoksi heittää meidät 50 pihalle, vain kustannustekijänä.
Saanut todella monta vastausta jo puhelimessa kun soitellut auki olevista tehtävistä että, " no tuolla iällä voit luovuttaa asiantuntijatehtävien hakemisen, hae jotain hanttihommia ! "
Tämä se, että ite olen jo ikäloppu 51 v !
Varttuneen työnhaku
3
143
Vastaukset
- SiivousJosKohdeOk
No, kun mm. Laivoille saa valtion tukemia pakolaisia luultavasti edullisesti niin ei kai sinne manteereella kohtuullisesti asuvat lähde. Toisaalta olen mieltä, että laivasiivouksiin voisi ihan hyvin hakea, työalue on rajattu ja ehkä kotoa poissaolostakin voisi tulle hivenen lisää palkkaa. Osa toimii vain laiturista kästin, eli ei matkusta mukana.
Olen ollut kerrossiivoojana hotellissa, se on aika kiireistä, mutta kun hommat oppii, niin se on joksikin aikaa turvallinen ja varma työ. Kaupunkialueilla siivousfirmat heittävät pitkin poikin, eikä sä alussa tunnu kivalta, mutta nekin paikat jää pysymään ja saa säännöllisemmän päivärytmin. Siivosin itse kahta koulua, toiseen illalla, silloin tuli kiire, välissä 2 t poissa työpaikalta. Josalka pärjäillä siinä, ettei työn sosiaalitilat aina ole järin hyvät ja työkavereiden kanssa jonkun verran pystyy juttelmaan, niin ei ole ollenkaan pahimmasta päästä siivoustyö. Siivous on itsenäistä, se on homman paras puoli.
Jos ei ole tottunut koviin hienoihin työpaikkohin kahdessa osapäiväpestissä saa saman kuin toimistotyössä päivisin, jossa on vielä paljon kovempi kilpailu niistä töistä. Siivoufirma on pystyälle paras, mutta oman työn markkinointi pitäisi pystyä tekemään taiten ja saada se jokseenkin oikea määrä asiakkaita. Alussa on epävarmaa, mutta ei pidä antaa sen masentaa, olen ollut mm. toimistoille, jossa oli yhtä hankalaa jossain muussa mielessä.
Nykyään on pikkufirmoilla mainoksia k otisiivouksesta, mutta monilla on aika kallis taksa, niihin pitää laskea verot ja yrityskulut, mm. tämä lasktusfirma antaa suoraa palkasta kulut ym. Voi vaikka laskea 10-20 e tunnille siihen tulee muut kulut, mutta kova kilpailu. Yksi nainen tarjosi siivosta aivan järkyttävillä ehdoilla, koittaa saada sellaisia kunnollisia hommia. Sille olisi pitänyt siivota kampaamo esim. tunnissa, josta se lupasi maksaa kympin, työntekijä olisi ensin tullut tunnin sitä varten bussilla. Ei sitä työtä silloin kannata ottaa. Verot ja sivukulut mukaan. Ikään voidaan työhönotossa suhtautua useammallakin tavalla.
Viisikymppinen työtön työnhakija on saanut koulutuksensa asiantuntija tehtäviin luultavasti joskus 1980-luvulla. Toki hän on työelämässä ollut alansa asiantuntijana ja seurannut sen kehitystä. Jostain syystä työnhakija on joutunut työstään lähtemään. Joko yritys on mennyt nurin, eli asiantuntemusta on joltain osin puuttunut taikka työntekijä on irtisanottu, jollain luultavasti hänen asiantuntemuksessaan on ollut puutteita.
Palkatessaan tuoreen ja juuri koulusta valmistuneen asiantuntijan, voi työnantaja olla jokseenkin varma, että palkattu työntekijä edustaa alan ajanmukaista perustuntemusta. Tämän lisäksi hänellä saattaa olla joitain "talon ulkopuolisia" näkemyksiä alan kehittymisen suunnasta. Näistä kumpaakaan ei vanhoilla työntekijöillä taikka viisikymppisillä työnhakijoilla välttämättä ole.
Tällaisissa tapauksissa työnhakijan kannattaisi ehkä tuoda kokemuksensa lisäksi myös esiin, että on seurannut ja seuraa jatkuvasti alansa kehittymistä ja uusia tuulia siihen liittyen.- Helsinki-Gibraltar
Tämä on onneksi enemmän suomessa esiintyvä "ongelma" että yli 50v. ei kelpaa mihinkään. Ystäväni irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä 51v. vaikka alansa huippua. Kuulemma satunnaisotolla jouduttiin leikkaamaan nuorin oli 48v. että se siitä satunnaisotoksesta.
Työmatkoja itse teen paljon keskiseen eurooppaan ja siellä kyllä tapaa vanhempaakin väkeä jotka ovat palkattu taloon ihan äskettäin. En tarkoita että sinun tulisi lähteä ulkomaille, mutta voit vaikka kokeeksi laittaa pari työhakemusta muualle eurooppaan niin varmasti yllätyt.
Tsemppiä työnhakuun ja kuten tuossa aikaisemmin joku taisi kertoa että on hyvä korostaa sitä asiaa että on ajan hermoilla ja käy messuilla, luennoilla puhuu alan ihmisten kanssa jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289