Chihuahua ja Suomen talvi

koiransuojavaatteet

Taas kerran tuli vastaan paksuihin vaatteisiin pukeutunut omistaja ja pikkuinen chihuahua jolla ei mitään suojavaatetta, vaikka räntää tuli vaakasuoraan kovassa tuulessa.
Nyt kasvattajat haloo ja huomio! Jokaiselle ostajalle pitää tähdentää suojavaatteen tärkeys kun on kyseessä lämpimän ilmaston lyhytturkkinen kääpiörotuinen koira!!!
Vaikka tosin luulen että koirastaan noin välinpitämättömät idiootit ovat hankkineen koiraparkansa jostain pentutehtailijalta, sellaiset tehtailijat eivät välitä vaikka koira kuolisi seuraavana päivänä uuden omistajan "hoivissa".
Koiran säänmukainen pukeminen ei ole millään lailla tyhmää tai noloa, ihan asiallisia suojavaatteita löytyy ja jotkin nettiyritykset taitavat myydä osamaksulla, jos asia on rahasta kiinni.
Kun olet koiran hankkinut olet velvollinen huolehtimaan sen hyvinvoinnista ja säiden huomioiminen on erittäin tärkeää talvella. Pidäthän huolta lemmikistäsi!

10

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläOlePöhkö

      Lässyn lää, elukat juoskoon itsensä lämpimäksi.

    • koiransuojavaatteet

      Lässyttäjälle tiedoksi, että hihnassa oleva koira ei voi juosta itseään lämpimäksi, vaan joutuu kulkemaan omistajan vauhtia.
      Kyseinen chihuahua, josta aloituksessa kerroin, yritti kävellä eteenpäin kovassa tuulessa ja räntäsateessa, mutta oli selkeästi jo todella kylmissään ja liikkeet oli kankeat. Typerä omistaja ei huomannut mitään.
      Lässyttäjällä on liian vähän mielekästä tekemistä ja kova tarve saada huomiota. Olet säälittävä idiootti.

      • ÄläOlePöhkö

        Älä lässytä enää. Koira voi juosta omistajansa ympäri ja pitkässä narussa kauemmas ja lähemmäs. Missä näit mainitsemasi rottakoiran, Alaskassa vai. Suomessa ei ole pakkasta ja ainoastaan sinulla taitaa olla pää jäässä.


      • hiljaa_hyvä_tulee
        ÄläOlePöhkö kirjoitti:

        Älä lässytä enää. Koira voi juosta omistajansa ympäri ja pitkässä narussa kauemmas ja lähemmäs. Missä näit mainitsemasi rottakoiran, Alaskassa vai. Suomessa ei ole pakkasta ja ainoastaan sinulla taitaa olla pää jäässä.

        Tuosta ”lässytä” sanasta sinut tunnistaa.Käyt usealla sivulla päätäsi aukomassa.


    • Komppaan täysin aloittajan hienoa kirjoitusta :)

      Ihan uskomatonta välinpitämättömyyttä ihmisiltä tosiaan jättää koirat pukematta, silloin kun on tarve. Ihan samaa olen kiinnittänyt huomioita, että taluttaja on pukeutunut kuin eskimo, ja lyhytkarvainen, pienikin koira vielä, ilman mitään manttelia edes. Ja on muuten huonoa mainostakin tuo koirien omistajillekkin...
      Lenkillä kun usein juttelen koirattomienkin ihmisten kanssa, kun haluavat koiriini tutustua, niin on ollut juttua tuosta. Aika moni koiratonkin tuota ihmettelee, ja mm.eräs tapaamani vanhempi ihminen oli jollekkin siitä huomauttanutkin.
      Itse olen aina pukenut koirat, riippuen rodusta, missä määrin, ja todella paljon olen saanut siitä positiivistä palautetta.
      Valitettavasti kaikki ei edes tajua, että vaikka se koira, varsinkin luhytkarvaiset, ei aina näytä palelevan, kylmää ne silti saa. Joka sitten kostautuu vanhempana. Ja sitten on niitä, vaikka näkisi, niin järki ei riitä tekemään asian hyväksi mitään...

    • EivätÄlylläLoista

      Koiraa ulkoiluttava ihminen on lähtökohtaisesti tyhmä. Hän on ottanut metsän eläimen narun päähän ja kulkee sen perässä pitkin katuja. Lisäksi hän tuijottaa herkeämättä elukan anusta ja odottaa milloin palkkio putoaa maahan. Palkkionsa hän kerää pieneen muovipussiin, enkä halua tietää mitä hän niillä tekee. Tuollaiselta henkilöltä ei voi odottaa minkäänlaista järjellistä toimintaa, joten olet aivan turhaan sitä hakemassa.

    • yritetääsuudestaan

      Jaah, viesti ei tainnut lähteä mihinkään joten uusi yritys. Eli siis, tämä sattui viime talvena joten tapauksesta on jo aikaa, eräs nuorehko(arviolta joku 20-25v) mies ulkoilutti kovilla pakkasilla pientä lyhytkarvaista koiraa joka selkeästi paleli, kysyin että huomaako hän koiransa olevan kylmissään ja miksi sillä ei ole vaatteita kun lunta maassa kasapäin ja pakkanen tosi kova. Ei kuulemma enää kehtaa pukea koiraansa kun jotkut ovat siitä vinoilleet hänelle joskus.
      Miksi ottaa koira joka tarvitsee vaatetusta jos sitten ei kehtaa sitä pukea jos joku tietämätön ihminen vinoilee, ja sen takia saa koira kärsiä, ei riitä ymmärrykseni tuollaisille ihmisille.

    • koiransuojavaatteet

      Näin kyseisen ulkoiluttajan pikku chihuahuansa kanssa seuraavana päivänä ja silloin koiralla oli jonkinlainen neule päällään. Neule ei riitä tuulta eikä märkyyttä vastaan, vaan lämpimän ilmaston koira (chihua hua on Meksikosta) tarvitsee kyllä kunnollisen manttelin joka on tehty tuulen läpäisemättömästä kankaasta. Niitä löytyy kaikissa väreissä, myös tummia ja asiallisia, ei ole pakko pinkkiä laittaa jos ei halua.
      Jo ennen lemmikin ottamista täytyisi ottaa selvää sen tarpeista ja miettiä pystyykö/haluaako tarjota sille hyvän elämän. Jos on lyhytturkkisen tai alusvillattoman (mm. bichon frisee, villakoira, ym) koira ottanut, on velvollinen myös pukemaan sen säiden mukaan. Jos joku idiootti heittää kommenttia koiran vaatteista, se on pelkästään sen idiootin häpeä. Koirasi on tärkeämpi kuin vastaantulevat typerykset.

      • "Näin kyseisen..." Hyvä, että jotain parannusta. Vähän kun kohteliaasti vielä vihjaat, että parempi nuttukin olisi ... ;D

        Luulen, Että useimmilla ei ole kukaan edes mitään sanonut. Itse ei vaan kehtaa jostain kummasta syystä. Ja sitten on niitä penaalin vähemmän teräviä, joille oma järki ei riitä kertomaan. Siihen jos vielä yhdistyy vastaavanlainen kasvattaja, joka ei ole antanut kunnon "ohjekirjaa".

        Kuten sanoin, minulle ei kukaan ole mitään muuta sanonut, kun positiivista. Ja jokunen vuosikymmen kuljettu koirien kanssa...
        Jaa, noh naapurin setä aikoinaan jotain pukemisesta naureskeli ihan alussa, että ei kyllä viitsisi koiria pukea vähääkään (itsellä isot pitkäkarvaiset), työlästäkin, heh...
        Seuraava syksy kun tuli ja marisi minulle, että pentele, kun joka lenkin jälkeen saa pesulle koissut raahata ja iso homma, niin sanoin, että en vaan viitsisi ja vähän piti toki naureskella myös. Ennen vaan pölyt pois ja kiillotus, ja tarvittaessa nutut niskaan Tais ymmärtää "yskän" :D


    • fhyrttee

      Onko tissisi liiveissä suojassa kunnolla? Tulen puristelemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1799
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1167
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      72
      1079
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      929
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe