No pitihän se ottaa, kun ilmaiseksi sai. Ne, kun ostaa aina niitä uusia.
Juuri ja juuri osaan soittaa ja tekstata ja vastata. Enkä paljon muuta.
Kirjaimetkin aina menee ihan pieleen tämmösillä nakkisormilla.
Lupasivat kyllä neuvoo lisää, kun taas nähdään.
Täällä on tietysti ihan asian experttejä ja vissiin tämmösiä, kun minäkin.
Älykännykän tuo nuorempi väki minulle ujutti.
69
522
Vastaukset
Hyvä kuitenkin että sait nyt syyllisen mitä moittia, jos kommenttisi palstalla toisinaan ontuvat.
Et tosin, luullakseni ainoa heistä ole tahi ole ollut.
Uuteen kännyysi saat talletettua myös monta eri-laista nimi-merkkiä.
Niitä käytät sitten aina kunnes kerrot juuri tulleesi kalasta, pyykiltä...
Tai sitten kun kerrot lähteväsi jonnekin...
H.eppu2 kirjoitti:
Kommentti se on negatiivinenkin!
"eppu2"
Negatiivinen?
En minä ole selittelyjä keksinyt.
En palstallakaan.
-
Omalta kohdaltani totesin ostaneeni uuden, kalliin kännykän.
Ei minun tarvinut siitä alkaa höpötellä.
H.- msjkk
Vähävaraiselle se Nokia 8 onkin kallis. Etkös sinä asukkin vuokraslummissa?
- Kunhanpuhuupehmeitä
Kaikki asiaa seuranneet muistavat, että hunksi osti dee en aa liikkeestä tarjousluurin huawei taisiko olla 59, 79 vai 99 euroa.
Itselläni kaikki luurit ovat 8. hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Negatiivinen?
En minä ole selittelyjä keksinyt.
En palstallakaan.
-
Omalta kohdaltani totesin ostaneeni uuden, kalliin kännykän.
Ei minun tarvinut siitä alkaa höpötellä.
H.Eikö olisi riittänyt maininta "uuden kännykän".
Minäkin ostin uuden hinta on sellainen jonka pystyn ja haluan maksaa.
Eppu2, minullekin tulee vaikeuksia pienten näppäinten kanssa, kun puhelin on vaakatasossa on helpompi kirjoittaa.
Otan kuvia puhelimella, katson joskus Facebookin ja iltapäivälehdet. Muuten tykkään että minulle riittäisi puhelin jolla voi puhua, tekstata ja ottaa kuvia.mielikki.mummo kirjoitti:
Eikö olisi riittänyt maininta "uuden kännykän".
Minäkin ostin uuden hinta on sellainen jonka pystyn ja haluan maksaa.
Eppu2, minullekin tulee vaikeuksia pienten näppäinten kanssa, kun puhelin on vaakatasossa on helpompi kirjoittaa.
Otan kuvia puhelimella, katson joskus Facebookin ja iltapäivälehdet. Muuten tykkään että minulle riittäisi puhelin jolla voi puhua, tekstata ja ottaa kuvia.Kokeilin äsken tuota vaakatasoa, tuntuu kyllä paremmalta systeemiltä. Kiitti vinkistä.
- Jos.sitten
On olemassa kyniä jolla kirjoitella tai isonäyttöinen känny.
- Arvaten
eppu2 kirjoitti:
Yritin kynnellä, muttei se ota sitä.
Millainen tuo kynä on ja mistä niitä saa?Siellä missä myydään älyä
- Taikuritässä
Marketeistakin voi löytyä, ainakin tablettia varten on ja ovat edukkaampia siellä kuin erityiskaupassa.
Noilla kynsillä näpöttelystä tulee mieleen se, kun ensi kertaa käytin kännykkää ja lainasin ilmeisesti Nokiaa, niin kynsillä painelin numerot niin, että osa juuttui pohjaan.
Omistajalla oli jännä ilme, sanoisinko tyrmistynyt.
Elikkäs hommaa se kynä ja varuulta toinenkin samantien. - Kosketuskynämäinen
eppu2 kirjoitti:
Loistava oivallus, kertakaikkiaan.
Jos sinulta löytyy LYIJY-kynä jossa on kumipää, se käy näppäinkynäksi enemmän kuin hyvin ja on parempi kuin ne lutkupäiset (perkeleen pehmeät) ns. "älykynät".
Avainsana k u m i p ä ä. Mutta toki variaatioita voi kokeilla, en tiedä toimiiko herneenpalko, mutta monia monia juttuja.
Paras kynä on tietenkin mies, jolla on tarpeeksi ohuet sormet ja siististi leikatut kynnet, jota sarjaa itse edustan. Kosketuskynämäinen kirjoitti:
Jos sinulta löytyy LYIJY-kynä jossa on kumipää, se käy näppäinkynäksi enemmän kuin hyvin ja on parempi kuin ne lutkupäiset (perkeleen pehmeät) ns. "älykynät".
Avainsana k u m i p ä ä. Mutta toki variaatioita voi kokeilla, en tiedä toimiiko herneenpalko, mutta monia monia juttuja.
Paras kynä on tietenkin mies, jolla on tarpeeksi ohuet sormet ja siististi leikatut kynnet, jota sarjaa itse edustan.Mökillä on tuollainen kumipää kynä. Täytyypä laittaa ylös, kun käyn tarkistuskierroksella, että muistan ottaa sen sieltä. Kiitos ideasta.
- 1eero
No siellä missä myydään kännyjä ja oheislaitteita.
Aika töpöttämistä on 5 tuuman näytöllä mutta harjoitus auttaa, ostan kyllä jossain vaiheessa jonkun 6 tuuman jos innostun.Joo, ajattelin vain, että olisiko niitä esim. kirjakaupoissa, kun täällä ei noita kännykauppoja kovin tiheässä ole.
Täällä olemiseen käytän tätä läppäriä.
Sinulla on kohtalotovereita, jos se mitenkään lohduttaa, eppu2. Pari tuttuani on myös perinyt älykännykän tai saanut sen lahjaksi. Kumpikaan ei ole siihen tottunut. Toinen pitää sen entisen kännykkänsä aktiivisena ja ottaa älykännykkään vastaaan ainoastaan kuvia - niin olen ymmärtänyt. Toinen taas yrittää opetella, mutta turhautuu ja lupaa palata "kunnon laitteen" pariin.
Itse olen tehnyt kaikille tiettäväksi, etten älykännykkää huoli. Hermo sen kanssa menee...
Täytyy kyllä myöntää, että mielelläni katselen vauvavideoita puolison kännykästä ja ihastelen, mitä kaikkea tekniikka pystyykään tarjoamaan sille, joka osaa ja suhtautuu siihen suopeasti.En minäkään sitä olisi itse ostanut.
Kyllä pojanpoika siihen laittoi sähköpostin ja netinkin. Kyllä minä ne aion opetella, kun sen kerran otin.
Onneksi on noita useampi, jotka kyllä neuvovat.Pienin askelin edeten opettelu voi pian muuttua helpommaksi.
Kirjasinten näpyttely voi melko pian alkaa sujua isonkin sormen ”kulmalla”. ;)
Itse näpyttelen etu- tai keskisormen ulkoreunan syrjällä vinosti niin, ettei kynsi iske näppäimeen. Kun oppii hallitsemaan kuviot, tekstiä voi huomata pian tuottavansa melkoisen nopeasti.
Aloita rauhallisesti, äläkä ota turhia paineita. Välillä voi jättää kännykän lepäilemään puheluitten välillä ja jatkaa sitten muutaman päivän tai vaikka viikkojenkin kuluttua taas harjoituksia. Jonkin ajan päästä voit ehkä ihan yllättäen huomata, että homma sujuu ihan leikiten.optimisti-orvokki kirjoitti:
Pienin askelin edeten opettelu voi pian muuttua helpommaksi.
Kirjasinten näpyttely voi melko pian alkaa sujua isonkin sormen ”kulmalla”. ;)
Itse näpyttelen etu- tai keskisormen ulkoreunan syrjällä vinosti niin, ettei kynsi iske näppäimeen. Kun oppii hallitsemaan kuviot, tekstiä voi huomata pian tuottavansa melkoisen nopeasti.
Aloita rauhallisesti, äläkä ota turhia paineita. Välillä voi jättää kännykän lepäilemään puheluitten välillä ja jatkaa sitten muutaman päivän tai vaikka viikkojenkin kuluttua taas harjoituksia. Jonkin ajan päästä voit ehkä ihan yllättäen huomata, että homma sujuu ihan leikiten.Kiitos noista ohjeista optimisti-orvokki - olivat ne kenelle hyvänsä..))
"Pienin askelin" on pätevä ohje melkein mihin tahansa. Ja vaikka olisi kärsimätön luonne,
viimeistään nyt olisi aika oppia uusille tavoille. Ehkä vielä rohkaistun tästä.
Paljon tuli hyviä vinkkejä muiltakin.
- hmpff
Niitä kyniä joku jo kauppasi sulle, löytyy suurimmista marketeista, prismoissa ja shittareissa.
Mullakin hankaluuksia näpytellä, vanhemmiten sormenpäät tulee litteiksi. Ei ole niin pehmeän pyöreät kuin nuorilla. Mutta oikoluku auttaa. Välillä huvitan nuorisoa laittamalla se pois päältä, siinäpän arvaavat mitä muori tarkoittaa :)
Whattsapp on ehdoton ykkönen, voi ilmaiseksi lähettää viestejä. Voi olisipa sitä ollut kun poika nuorena nyyssinä paineli mulle 900€ puhelinlaskun laittamalla SMS:jä n. 4000 kpl/kk!
Toinen päivittäin käytössä on säätiedotus. Sähköpostit valvon kännykästä, mutta harvemmin kirjoitan puhelimesta. Kamera, instagram. Harmi vaan että nyt tulee niin kylmät kelit että sormet jäätyneenä ei saa kännykkää toimimaan.Kiitti, juuri tuota ajoin takaa, että myydäänkö niitä tavallisissa kaupoissa.
Tuon whattsappin pojanpoika laittoi, sitä käytän noitten sukulaisten kanssa.
Selaillut olen sitä valikkoa. Kameraa tulen varmasti käyttämään.
Kuvia olen kyllä jo saanut suvun naisilta.Mitä sinä sillä tarkoitat, että: """Harmi vaan että nyt tulee niin kylmät kelit että sormet jäätyneenä ei saa kännykkää toimimaan.""""?
Onhan niitä kännykkähanskoja, lämpöisiäkin, joilla toimii kosketusnäyttö.- androitti
Tarviiko sitä puhelinta käyttää ulkona?
Kännykkähanskat kännykkäkynät liekö kännykkähattukin olemassa? - lisää-tuollaisia
"shittareissa."
Mahtavan naurunpuuskan sain tuosta uudissanasta. Hyvä sinä, hmpff DDD - hmpff
Tellukka kirjoitti:
Mitä sinä sillä tarkoitat, että: """Harmi vaan että nyt tulee niin kylmät kelit että sormet jäätyneenä ei saa kännykkää toimimaan.""""?
Onhan niitä kännykkähanskoja, lämpöisiäkin, joilla toimii kosketusnäyttö.Mulla on Lumia joka ei kestä lumia :)) Näyttö meinaa jäätyä, vaikka kuinka lämmittää sormia.
Androittille, mulla on vanha koira jo, pitää viihdyttää itseäni koiralenkillä.
lisää-tuollaisia, kiva että joku jaksaa huolella lukea :) - Nimimerkki-ei-olekaan
hmpff kirjoitti:
Mulla on Lumia joka ei kestä lumia :)) Näyttö meinaa jäätyä, vaikka kuinka lämmittää sormia.
lisää-tuollaisia, kiva että joku jaksaa huolella lukea :)Voiko "shittariinkaan" mennä jos on litistyneet sormenpäät?
Tuo oli kyllä ihan uutta meikälle, että sormenpäät litistyy muualla kuin haaverissa. - pirremiinapa
hmpff kirjoitti:
Mulla on Lumia joka ei kestä lumia :)) Näyttö meinaa jäätyä, vaikka kuinka lämmittää sormia.
lisää-tuollaisia, kiva että joku jaksaa huolella lukea :)Latautuuko Anroidisi kerralla aloitus sivulle?
Minulla tämä avaa etusivun kaksi kertaa :(
- Osa-aikaeläkeläinen
Minulla oli vähän vaikeuksia totutella Windows-kännyköiden jälkeen anroidiin. Hyvin paljon samaa niissä kuitenkin on, joten lähinnä uusien ominaisuuksien hoksaaminen jää vähälle näin eläkeläisellä.
Mulla on toi vanha Nokialainen, puolet pienempi kooltaankin.
En saa oikein tolkkua tuosta uudesta, kun ei siinä päällä lue mitään, että mikä firma sen on tehnyt.
Vähän tuota ohe-kohtaa katselin, joatin siellä luki Motorolasta.
Täytyy vissiin perehtyä siihen tarkemmin.
- Perusfani
Iltalehteä ja ILtasanomia tulee bussimatkoilla luettua älypuhelimesta. Puhelut ja tekstarit hoitelen vanhalla peruspuhelimella. Mulla on älypuhelimessa vain 2G-liittymä , rajaton netti siinä ja maksaa vai 4,60€ kuukaudessa. Peruspuhelimessa on rajattomat puhelut ja rajattomat tekstarit. Tytär tykkää tekstailla niin tulee paljon tekstaitua takaisin. Puhelin on vielä Windows-puhelin. Pitäis hankkia jossain vaiheessa Android varmaan vaikka en ole älykännykkähommeleista ollenkaan innostunut.
- hmpff
Rajaton netti mullakin, halvin mahdollinen. Ihan saakelin hidas versio, putoan kärryltä vähän väliä jos käytän navigaattoria. Toisinaan ei onnistu uutisten selaaminen. Harkitsen vaihtoa.
- Rajaton-raaka-arska
"Rajaton" netti 4.60 tarkoittaa että ihmisen suolikin toimii nopeammin kuin tuo k u s e t u s jolla rahastetaan.
Itse en ymmärrä, että on vieläkin ihmisiä jotka pihtailevat, (jos puhelinta tarvitsee enemmän kuin 1 h 20 min = 100 min kuukaudessa ja ehkä 100 tekstaria. Kun tänä päivänä saa joutuisuutta 15 - 30 euron välimaastosta, jopa 5000 tekstaria, 5000 minuuttia puheluita ja takuulla rajaton 4G jopa 100 megan vauhdilla ( oikeasti se rulettaa 12 - 48 megalla ), riittävästi kuitenkin.
Eikä tarvitse kyylätä milloin rajat täyttyy.
Tärkeä on myös kilpailuttaa jolloin nuo herkut voi saada 19.90 kuukaudessa. Lähtee vaihtamaan liittymää, jolloin operaattori herää "emme halua menettää sinua, soita, teemme tarjouksen". Silloin voi soittaa ja sanoa, että 19.90 kelpaa. - Perusfani
Rajaton-raaka-arska kirjoitti:
"Rajaton" netti 4.60 tarkoittaa että ihmisen suolikin toimii nopeammin kuin tuo k u s e t u s jolla rahastetaan.
Itse en ymmärrä, että on vieläkin ihmisiä jotka pihtailevat, (jos puhelinta tarvitsee enemmän kuin 1 h 20 min = 100 min kuukaudessa ja ehkä 100 tekstaria. Kun tänä päivänä saa joutuisuutta 15 - 30 euron välimaastosta, jopa 5000 tekstaria, 5000 minuuttia puheluita ja takuulla rajaton 4G jopa 100 megan vauhdilla ( oikeasti se rulettaa 12 - 48 megalla ), riittävästi kuitenkin.
Eikä tarvitse kyylätä milloin rajat täyttyy.
Tärkeä on myös kilpailuttaa jolloin nuo herkut voi saada 19.90 kuukaudessa. Lähtee vaihtamaan liittymää, jolloin operaattori herää "emme halua menettää sinua, soita, teemme tarjouksen". Silloin voi soittaa ja sanoa, että 19.90 kelpaa.Joo mutta kallista olis pitää kahta 4G:tä. Tulis maksamaan varmaan 38€ kuukaudessa vaikkei soittaisi edes mitään yrityspuheluita.Peruspuhelimen haluan ehdottomasti pitää, koska sovellukset kuluttavat akkua niin saakelisti! Tosi epäluotettavaa olla pelkkä älypuhelin käytössä.
- Kuka.mitenkin
WhatsApp sillä voit soittaa kaveri puheluja ilmaiseksi, samoin Messenger, kummassakin tekstitkin ilmaisia jos niiku haluaa säästää
Paksut sormet minullakin on, mutta oppii sen aika pian löytämään sormenpään syrjästä just sen kohdan, millä saa osumaan oikeaan kohtaan.
Aluksi piti olla puhelin poikittain, että näkyi kirjaimet isompina, mutta nyt ei ole mitään vaikeuksia kirjoittaa vaikka sitä pitää perusasennossa.
Kömpelöä sen kynän kanssa on minusta ainakin.Hiukan paremmin sain onnistumaan, kun tuikkasin vähän kirjaimen sivuun, mitä silmä olisi sanonut.
Kaipa tuo totuttelukin auttaa.
Näinhän se menee. Lapsemme kierrättävät älykännyköitään omille lapsilleen ja omille vanhemmilleen; niillä kun on aika huono jälleenmyyntiarvo vähän kuin vanhoilla autoilla joiden hinta laskee jo heti kun ne on ajettu ulos myyntihallista.
Minäkin annoin androidini lapsenlapselle ja ostin uuden, halvemman androidin itselleni: en kuuntele musiikkia sillä enkä tällä hetkellä pelaa edes pelejä. Kamera saa olla korkealaatuinen, koska otan paljon kuvia ja muut älypuhelimen normaalitoiminnot. Sormien paksuus ei minua häiritse, mutta koska olen pitkäkyntinen olen totutellut naputtelemaan näppäimille kynsien kärjillä ja se ei tahdo toimia kännykkään kirjoittaessa. Tietokoneessa se paha tapani kuluttaa taas näppäimet loppuun ennätysajassa.Katselin tuota valikkoa. Siellä näkyy olevan peliä ja elokuvaa ja musiikkipaikkaa, jos jonkin näköstä härpäkettä, mistä en niin väliä pidä.
- hiljaahyväätuleee
eppu2 kirjoitti:
Katselin tuota valikkoa. Siellä näkyy olevan peliä ja elokuvaa ja musiikkipaikkaa, jos jonkin näköstä härpäkettä, mistä en niin väliä pidä.
Siellä on aivan järkevääkin ne on vaan sinne asennettava. Play kauppa, sieltä selaa ilmaisia sovelluksia, joskus esitetään maksua painamalla ohita pääsee eteenpäin. Asenna ja opettele myös poistamaan. Google jossa mikin kuva on minusta kätevä, painaa ja ilmaisee sanallisesti hakemansa.
Itse olen opetellut, hidasta mutta ei vapaa-ajan ongelmia. Netistä löytyy käyttöohje kun tietää mikä puhelin.
Minä en edes ilmaiseksi älykännykkää huoli. Ikävän iso puhelimeksi, mutta liian pieni tietokoneeksi. Kun olin vielä työelämässä oli minulla työpuhelimena sellainen, eikä se vaikea käyttää ollut, mutta puhelin puhelimena ja teitokone tietokoneena, olen sitä mieltä. Toiset ovat toista mieltä ja siitä tykkäävät, kukin tavallaan.
Ostin ensimmäisen kännykkäni jotain 37-vuotiaana muistaakseni, ainakaan ei kauas heitä.
Se oli se ns. Nokian halko.
Sen jälkeen en ole kännykkä ostanutkaan. Aina nuorempi polvi on ujuttanut mulle edellisensä, kun ostavat aina uutta mallia.
Kyllä se kätevä on, varsinkin, jos liikenteessä tarvii apua.
Tunnen myös turvaa siitä, kun asun yksin, se on helppo pitää käden ulottuvilla ja mökilläkin olen joskus yksin, eikä välttämättä lähin naapurikaan ole paikalla, jos jotain sattuu.
- tirppanat
Ei älypuhelin minunkaan sormille sovi. Sain lahjaksi, mutta se päätyi ekaluokkalaiselle ja hän oppi käyttämään suitsait.
Minulla on tabletti, jossa on netti ja hyvä kamera. Voin ottaa itse kuvia ja tallentavat minulle siihen kuvia. Lapsenlapsista on yli 3000 kuvaa. Näkeehän noita joka viikko, niin on helppo ottaa kuvia itsekin. Tabletti on sopivan kokoinen, vaikka muuten vähän kuin älypuhelin.- Ei-hyvää-päivää
" Lapsenlapsista on yli 3000 kuvaa. Näkeehän noita joka viikko, niin on helppo ottaa kuvia itsekin."
Häh?
Montako on piirongin päällä. - tirppanat
Ei-hyvää-päivää kirjoitti:
" Lapsenlapsista on yli 3000 kuvaa. Näkeehän noita joka viikko, niin on helppo ottaa kuvia itsekin."
Häh?
Montako on piirongin päällä.Kirjahyllyssä on lasten hääkuvat ja lastenlasten tuoreimmat koulukuvat. Vaihdan niitä aina kun saan uudet. Entä teillä?
Valokuvakansion täyttäminen on jäänyt kesken, kun tuli tuo tabletti. Sain myös kankaiset taulut, joissa on painetut valokuvat lapsenlapsista vauvoina ja on kyllä ihanat seinällä, kun ovat ihan luonnollisen kokoisina lapsukaiset.
On myös perhekuvia sekä kuvia syntymäpäiviltäni. Heillä on kotonaan paljon myös paperikuvia. Minulla vähän, mutta saan valita tulostettavia itse Heillä on sellainen tulostin, jolla saa tehtyä myös valokuvia, mutta sehän maksaa se paperi ja muste, että ei ole ylenmäärin niitä. Tosiaan albuminlaitto on kseken, kun on niin monta tapaa nauttia kuvista. tirppanat kirjoitti:
Kirjahyllyssä on lasten hääkuvat ja lastenlasten tuoreimmat koulukuvat. Vaihdan niitä aina kun saan uudet. Entä teillä?
Valokuvakansion täyttäminen on jäänyt kesken, kun tuli tuo tabletti. Sain myös kankaiset taulut, joissa on painetut valokuvat lapsenlapsista vauvoina ja on kyllä ihanat seinällä, kun ovat ihan luonnollisen kokoisina lapsukaiset.
On myös perhekuvia sekä kuvia syntymäpäiviltäni. Heillä on kotonaan paljon myös paperikuvia. Minulla vähän, mutta saan valita tulostettavia itse Heillä on sellainen tulostin, jolla saa tehtyä myös valokuvia, mutta sehän maksaa se paperi ja muste, että ei ole ylenmäärin niitä. Tosiaan albuminlaitto on kseken, kun on niin monta tapaa nauttia kuvista.Minulla on iso tyyny, missä 3 lastenlasten kuvat pienenä ja sitten tuo iltatähti on ihan omassa tyynyssään.
Miniältä saanut ne joululahjoina.- tirppanat
Joululahjaksi minäkin nuo kangastaulut sain.
- njeyt
tirppanat kirjoitti:
Kirjahyllyssä on lasten hääkuvat ja lastenlasten tuoreimmat koulukuvat. Vaihdan niitä aina kun saan uudet. Entä teillä?
On myös perhekuvia sekä kuvia syntymäpäiviltäni. Heillä on kotonaan paljon myös paperikuvia. Minulla vähän, mutta saan valita tulostettavia itse Heillä on sellainen tulostin, jolla saa tehtyä myös valokuvia, mutta sehän maksaa se paperi ja muste, että ei ole ylenmäärin niitä. Tosiaan albuminlaitto on kseken, kun on niin monta tapaa nauttia kuvista.Ylenmääräinen kiinnostus ei ole tervettä.
- 1eero
Tablettia käytän kirjoitteluun koska kätevämpi kuin känny, pöytäkoneen ääressä ei jaksa pitempään istua. Tabletti kulkee mukavasti mukana varsin kesällä minne vain.
- mimmimum-..mi
Käytän vielä vanhaa puhelinta...tarjottu kyllä "perintö" puhelinta .. en vielä suostunut ottamaan... Tabletti ja isompi läppäri ovat olleet riittävät...Lehdessä oli juttu naisesta joka oli mennyt junaan vanhan puhelimen kanssa....konduktööri oli miltei raivonnut ettei vanhan puhelimen kanssa ole mitään asiaa junaan....Naisella oli tekstiviestinä junalipun tiedot..niinkuin ennenkin oli ollut...No ....VR oli pahoitellut tapahtunutta ja korvannut pienellä lahjalla ....
Tuo tabletti tuntuu monilla olevan.
Ihme juttu tuo junajuttu, mistä kerroit. Ei tainnut konduktööri olla ajan tasalla.- pirremiinapa
eppu2 kirjoitti:
Tuo tabletti tuntuu monilla olevan.
Ihme juttu tuo junajuttu, mistä kerroit. Ei tainnut konduktööri olla ajan tasalla.Olin menossa Koupijjoon siskon luo ja tilasin ostin ennakkoon lipun linja-autoon, no näytin sen kännykästäni, ja se oli kuljettajan mukaan, sain kuittilippusen linjakuskilta.Joensuussa vaihdoin autoa ja näytin edellisen linjan kuskin antamaa lipukkaa, mutta hän sanoi nietu, ettei Kiteeltä tulevan auton maksu kelpaa, no näytin sitten taas kännykästä ostamaani matkalippua, no se oli oikea lippu sille välille, olin siis tullut toisen linjafirman piikkiin Kiteeltä Joensuuhun, Kiteellä kuljettaja ei kai älynnyt mitään mistään jatkolinjojen ketjutuksista eri firmojen kesken, - en kyllä minäkään tajunnut ennakkoon , että olisi pitänyt katsoa kuinka eri firmat toimivat yhteen..
No nyt tiedän, mutta on näitä erilaisia kokemuksia ollut noiden sähköisten palvelujen kanssa.muitakin. pirremiinapa kirjoitti:
Olin menossa Koupijjoon siskon luo ja tilasin ostin ennakkoon lipun linja-autoon, no näytin sen kännykästäni, ja se oli kuljettajan mukaan, sain kuittilippusen linjakuskilta.Joensuussa vaihdoin autoa ja näytin edellisen linjan kuskin antamaa lipukkaa, mutta hän sanoi nietu, ettei Kiteeltä tulevan auton maksu kelpaa, no näytin sitten taas kännykästä ostamaani matkalippua, no se oli oikea lippu sille välille, olin siis tullut toisen linjafirman piikkiin Kiteeltä Joensuuhun, Kiteellä kuljettaja ei kai älynnyt mitään mistään jatkolinjojen ketjutuksista eri firmojen kesken, - en kyllä minäkään tajunnut ennakkoon , että olisi pitänyt katsoa kuinka eri firmat toimivat yhteen..
No nyt tiedän, mutta on näitä erilaisia kokemuksia ollut noiden sähköisten palvelujen kanssa.muitakin.Minä en käytä bussia, kuin Tampereella pari kertaa vuodessa, joten maksan rahalla.
Olen ulkona, kuin lumiukko noista systeemeistä.
Lueskelin lehdestä noita nykyaikaisia lippukuvioita, monenlaista lippumallia, ladataan siellä ja täällä, niin ja niin paljon.
Mutta kyllä niiden ihmisten täytyisi tietää, jotka ammatikseen siinä on.
Taitaa olla jo neljäs älykännykkä käytössä tai onhan näitä on kaksi. Perinnöksi en ole saanut yhtään, kaikki olen itse ostanut.
Toinen on 5" ja toinen 5.2", vaikka näköni ei ole hyvä, niin ongelmitta pärjään, myös kirjoittaminen sujuu ihan hyvin.
Helppohan näitä on käyttää, enemmän näillä nettiä käytän kuin tabletilla.Minä kyllä tarvitsen laseja tämän läppärinkin kanssa, että selkeästi nään. Samat TV:n katselussa.
Toiset lukemisessa.
Kävin noin vuosi sitten silmälääkärissä, muttei ole mitään silmäsairautta, taittovikaa vaan.eppu2 kirjoitti:
Minä kyllä tarvitsen laseja tämän läppärinkin kanssa, että selkeästi nään. Samat TV:n katselussa.
Toiset lukemisessa.
Kävin noin vuosi sitten silmälääkärissä, muttei ole mitään silmäsairautta, taittovikaa vaan.Minä taas en pidä laseja muuten kuin telkkaria katsellessa ja ulkona liikkuessa, autoa ajaessa ovat pakolliset.
Se on tämän likinäköisyyden hyvä puoli,että lähelle näkee tosi hyvin.
Tällä rappeumasilmällä en kyllä näe edes lukea, onneksi toinen silmä vielä toimii hyvin.
Pääsit sitten tähän päivään;) Eihän näemmä enää meinaa junalippuakaan saada ilman älypuhelinta.
Onhan se sellainen monitoimilaite nykyään, itselläni se korvaa rannekellon, herätyskellon, kameran, kartan, navigaattorin, kompassin, mp3-soittimen, kauppalistan ja hätätapauksessa jopa taskulampun. Aamuistunnolla on kiva lukea tuoreimmat uutiset. No, puhelintoiminto on vähän turha, en välitä vastailla puhelinmyyjien soittoihin.Tuon taskulampun sieltä jo bongasin. Osasin sitä etsiä, kun nuo kesän kalamiehet lamppukännyä käyttivät.
Kyllä minäkin tässä ajattelin pikkuhiljaa kaikenmoista opetella. Tuo O-Orvokki tuolla ylenpänä kertoi kivasti miten ei kannatakaan hötkyillä.
- jägärät
Vanha puhelin toimii valokaapelilla. Uusi kännykkäkin toimii vaikka ei ollut mitään ohjeita kuinka toimii käyttämällä oppii. Tekniikka edistyy huomasin että kännykässä on kaikki kuvat mitä on minun pöytäkoneessa mitään siirtoja en ole tehnyt, autossakin hyvä kun joku soittaa niin sormella painaa vain napppia ratissa niin puhelu on päällä. Puhelimessa näkyy olevan netti koko ajan päällä ja varmaan paljon muutakin josta en tiedä.
Äskön juuri vastasin tekstiviestiin, kyllä moneen kertaan sain korjailla, ennenkuin valmista tuli.
- T9pois
Ota ennakoiva tekstitys pois päältä, sanavirheet vähenee minimiin.
T9pois kirjoitti:
Ota ennakoiva tekstitys pois päältä, sanavirheet vähenee minimiin.
Ei siinä ole ennakko päällä, on vaan niin lähellä ne kirjaimet, että näillä nakkisormilla menee aina viereiseen kirjaimeen.
Nuoria onkin helppo huijata.
- tsypy
eppu2 kirjoitti:
Nyt meni yli hilseen!
Ehkä eivät ymmärrä väkeä, korkeintaan väenpaljouden tai väkijoukon.
Parin viikon aikana tuli hankittua kaksi älyvapaata kännykkää.
Toinen ei kestänyt kun viikon. Sitten ostin catepillarin, siis puhelimen. Sen pitäs kestää, vaikka pesäpalloa pelata..
Ei ole oikein tarvetta, ja ovat niin isokokoisia, ne älykännykät, tuskin kauan kestäisivät.
Käytönopetteluunkaan ei varmaan riitä motivaatiota, tuskin oppisi edes käyttämäänTästä tulikin mukava ketju, en luullut, kun aloituksen tein.
Kiitos kaikille kommentoijille, hyviä vinkkejäkin oli mukana ja kannustusta opettelemiseen.
Kiva lukeskella muidenkin kokemuksia.Niin se on, että ´´kukaan ei ole seppä syntyessään´´ jokaisen asian ihminen joutuu opettelemaan ja oppimaan, mitä täällä maan päällä käyttää ja miten toimii ja käyttäytyy.
Yksi osaa yhtä ja toinen toista.
Valitettavasti vaan sen sydämen sivistyksen oppiminen on vielä monin kerroin vaikeampaa, kuin älykännykän käytön, josko sitä oppii ollenkaan.- Toimii-eitoimi
Kannattaa kokeilla se kynän toimivuus ennen kun ostaa sen. Mulla ei duuni tabletissa ja -kännyssä hyvin toimiva kynä meinaa lainkaan toimia omassa i-phonessa, johtuneeko suojakalvosta vai mistä lie?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101