Tahdon yksinpuhella Kallesta

Yksinkeskelläminä

Kalle Holmberg ei minua kiinnosta edes kallen vertaa.

Mutta.

Jari Tervolla on Kalle- niminen poika ja Kalle- niminen kirja.

Kalle Rovanperä, lisääntyvä kyky ja lisääntyvä julkkis, eli nousee maineeseen.

Mutta!

Kalle Päätalo, oikea pukkien pukki, sarvien sarvi, korven kentleman, kainuun kasanova...

Lehto-kalleja ehkä enemmänkin?

14

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalleillaan
    • Jottei tarvitse ihan yksin keskustella, kerron oman tarinani. Minäkin tunnen yhden Kallen, nimittäin isäni. Kun isääni haudattiin, Panssaripataljoonan komentaja lähetti sotilaskuljettajan kyydissään adressi ja isäni vanhoja asetovereita sotien ajalta hänen siunaustilaisuuteensa. Isäni asetoverit muisteloissaan kutsuivat isääni lempinimellä Ruuti-Kalle, koska hän oli vastannut aseista ja ammusvarastoista. Hänen oikeat etunimensä olivat Karl Emil :-)).

      • kalleilu.jatkuu

        Hieno mies, hatunnoston arvoinen.
        Kalleissa on voimaa, ruotsin kalle ei niinkään.
        Mistähän Kalle-Kustaa Korkki sai nimensä?


      • Taikuritässä

        K-K K sai nimensä Aarne Haapakoskelta eli Outsiderilta. Hänet on haudattu Malagaan? Pitäisi joskus kuunnella radioesitykset netistä.
        Suomenkielikin saattaapi olla erilaista kuin tänä päivänä puhuttu kieli.

        Jatkan kysymyksiä: mistä tulee sanonta olla k/Kallellaan?


    • Niin.että

      Asuin Kalle Holmbergin isän naapurissa 70-luvun alussa.

      • kalletlisääntyy

        Oho. Siis Holmbergiakin saatiin mukaan.

        Entä Nokian Kalle Isokallio, kadonnut ruuduista? Ehkä jo eläkesairas?

        Joku urheilu alan Kalle tai Kallu Tuominenkin taisi olla.....


    • kallevilleratto

      kalle oli hyvä lehti, jännittäviä kuvia ja tekstejä.

      • Se-meni-näin

        Jallu oli Kallen kaveri. He yhdessä kävivät naisissa.


    • tsypy

      Päätalo on kioskikirjallisuutta, en ole pahemmin perustanut ja lisäksi henkilönä jotensakin tökkii kaikki.

    • Jokijärven Dostojevski ja likolettu. Kas siinäpä aihetta elokuvaksi.

    • "Yksinkeskelläminä"

      Oletko koskaan katsellut kotimaisia filmejä, joissa aina on ollut talon isännillä näitä "lehtolapsia" ja talo maksoi ruokot? Nekin oli kyllä silloin totisinta totta, koska niitä oli, esim. isälläni ja isoisälläni.

      Päätalon Kalle ei ollut poikkeus porukasta, jos olet yhtään hänen kirjaansa lukenut. Kaikkihan silloin teki samaa ja jos kysyttiin, niin en minä, mutta ne toiset, tyyliin.

      Kaikki kunnia Päätalolle hänen rehdistä kuvauksesta silloisesta ajasta ja ennenkaikkea hänen omista kokemuksistaan, kuinka hän ne itse koki. Ainakin sota ajan kuvaukset, siinä raadollisuudessaan, kuppa jonoissa ovat toisilta kirjailijoita huomaamatta.

      Onko nämä miehet nykyisin muka parempia? Joku filmaa naimisensa nettiin ja useimmat käyttäytyvät törkeästi naisia kohtaan, mutta Kalle oli sentään "herrasmies", ketään ei nainnut väkisin, vaan rakkaudesta, tai "anteliaisuudesta", kuten hän itse kertoi.

      • lerkku27.10.1967jne

        Entisen ajan netti olivat kirjoitukset, piirrokset ja kaiverrukset yleisten Huussien seinissä.


      • "lerkku27.10.1967jne"

        Oli niitä myös maitolaitureilla ja siellä oli paljon muutakin, kuin pimpin kuvia. Muistatko?
        No, minä en muista, koska meidän maitolaituri oli omalla pihalla ja äidin tarkassa valvonnassa, vaikka äitini ei ollut mikään siveyspoliisi meidän tyttöjen suhteen.

        Tuli mieleeni sellainen tapaus, kun me tytöt ei menty tanssimaan, niin isäni huolestui siitä, kysellen äidiltä syytä, koska se oli heidän tapansa jutella "lasten kasvatuksesta".

        No, Kalleista oli aloitus ja minä lipesin Jusseihin, siis isääni, joka oli Juhana.

        Olihan isälläni joku "lempilaulu" silloin, joka meni jotenkin niin, että nythän se tulee Juhannussi ja silloin se alkaa Juha?"


    • Ai.ai

      Pikku-kalle kysyi ruotsalaiselta mkä erottaa suomalaisen apinasta,. mm mm pohjanlahti vastasi ruotsalainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1068
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      764
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      605
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe