Homosuhteiden vaikeus

wikau

Miksi musta tuntuu, että homona mun on tosi vaikeata saada mitenkään syvempää suhdetta toiseen mieheen? Tuntuu, että sitä ei haluta sitoutua, mutta seksi kelpaa kyllä vaikka kenelle, ja vielä ilman suojautumista... Varsinkin suuseksi.
Onko muilla mitenkään samoja tuntemuksia ja miten/missä te, joilla on vakaa parisuhde, ootte löytäneet toisenne? :)

54

1730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bear.is.the.best

      Semmosta se homoilu on. Itse menin suhteeseen naisen kanssa kun kyllästyin. Saa suhteesta paljon enemmän irti, yhteensopivat sukuelimet, voi tehdä lapsia yms. Suosuttelen kaikille.

      • AaroElmeri

        Tuolla tavalla ei puhu aito homo, mutta täällä on hyvä provoilla.


      • bear.is.the.best
        AaroElmeri kirjoitti:

        Tuolla tavalla ei puhu aito homo, mutta täällä on hyvä provoilla.

        Jep. Provo on.

        Ei ressukka kiusanhenki saa huomiota enää muuten kuin esiintymällä toisen nimimerkillä ja puhumalla sillä palturia.

        Kuulostaa ihan joltain Seiska-lehden tasoiselta homojulkkikselta.


      • Juuzoz

        Toivottavasti nautit vertavuotavien sisäfileiden nuolemisesta. Itse en siitä pitäisi.


    • Ravestr

      Oma suhde löytyi ug-bileistä. Ohjeeni on, et älä tapaile feikkejä ja vältyt ikävyyksiltä. Siis paskanpuhujia, uraputkiaivoja tai muulla tapaa egoaan kiillottelevia turhakkeita. Sellaisille parisuhde on vain statussymboli. Romantikkoa hakuun vaan, niin tunteet syttyy ihan oikeesti!

      • Olen erittäin iloinen antamastasi neuvosta, jota oon onnekseni kyllä noudattanutkin. :)


    • bear.is.the.best

      Heh heh.

      Pilttijonnet varastelevat nikkejä ja trollaavat oikeita ja oikeisiin parisuhteisiin kykeneviä homoja. Eipä ole tämäkään palsta muuksi muuttunut. Eikä Qruiserkaan.

      Onneksi voitte olla muutaman kirjoitusvirheitä ja valheita täynnä olevan rivin ajan netin kuninkaita, muuten olisitte varmaan toooooooooooooooosi syrjäytyneitä ja onnettomia pikku palleroita.

      Aiemman nimimerkkivarkaan väitteistä huolimatta en ole heteroksi muuttunut, enkä naisten kanssa hengaile. Kuulostaa tuo bear.is.the.best 27.10.2017 0:03 (ja koko aiempi ketju) niin kovin siltä 100% homolta, jolla oli näitä itsetunto-ongelmia lähinnä muiden kuin itsensä homoudesta. Nainen ei ole kauhistus. En vaan voi tehdä lapsia maailmaan, jossa sinua lainatakseni "kaltaisianne epärehellisiä ihmisiä on olemassa."

      Meitä kaikki rakastava Herramme Jeesus pelastaa kuitenkin varmasti kaikki nettiaddiktoituneet trollit, jos annatte sydämessänne Hänelle ja Hänen armolleen sijaa. Jeesuksen kanssa iänkaikkinen elämä on se oikea rakastava parisuhde, johon suhteeseen kannattaa panostaa - jo tässä maallisessa elämässä.

      Tehkää parannus, kiusaajat. Niin ehkä sitten saatte edes sitä suuseksiä.

      • RomanttinenKarhu

        On taidettu joku mahdollinen "heteroksi" kääntynyt katkera hinttipoika suututtaa... tai sitten heteroa leikkivän hintin. Ihan miten vaan. Kummasti ollaan niin heteroiksi mekin käännytty, kun ollaan vissiin joskus vähän sanottu vastaan noiden huterojen jutuissa. Ja huvittavinta on, että näytämme kirjoittavankin vielä samalla tyylillä, kuin tää trolli täällä joku aikaa sitten.

        On se vaan kumma, että jotku katkeroituu omasta homoudesta ja siitä ettei ketään saa, niin pahasti, että pitää se toisiin purkaa tai sitten alkaa esittämään muita netissä. Ja vieläpä vaivautua esittämään "kääntynyttä" homoa... voi, voi... että voi poikaparalla olla vaikeeta. Tietenkin kyseessä voi olla ihan vaan katkeroitunut heterokin, joka ei koskaan ole voinut olla oma itsensä, eli homo. Kuitenkin jotain homoahan tässä trollissa häätyy olla, kun täällä viihtyy.

        Pikkusielusen hommaa toi mun mielestä on. Aatellaan, että ollaan nokkeliakin, mutta meneehän tääkin trolli metsään noiden aatoksien kanssa... hän kun ei millään voi tietää mitä esim. minä oikeasti ajattelen. Ja sulla nyt ainakin on jäljittelemätön tyyli...

        Mutta kaippa noita pipipäitä täällä aina tulee riittämään, kun saa anona vittuilla ja purkaa pahaa oloaan. Näitä onnettomia täällä on varmaan kohta enemmän kuin meitä homoja. Näin homona pitää olla jo huolissaan, kun heterot valtaa homojen keskustelupalstankin! Ja heterot muka jaksaa valittaa, että homot valtaa foorumeita ja chättejä (vaikka tosiasiassa suurin osa niillä palstoilla on ihan bissejä ukkomiehiä).


      • bear.is.the.top
        RomanttinenKarhu kirjoitti:

        On taidettu joku mahdollinen "heteroksi" kääntynyt katkera hinttipoika suututtaa... tai sitten heteroa leikkivän hintin. Ihan miten vaan. Kummasti ollaan niin heteroiksi mekin käännytty, kun ollaan vissiin joskus vähän sanottu vastaan noiden huterojen jutuissa. Ja huvittavinta on, että näytämme kirjoittavankin vielä samalla tyylillä, kuin tää trolli täällä joku aikaa sitten.

        On se vaan kumma, että jotku katkeroituu omasta homoudesta ja siitä ettei ketään saa, niin pahasti, että pitää se toisiin purkaa tai sitten alkaa esittämään muita netissä. Ja vieläpä vaivautua esittämään "kääntynyttä" homoa... voi, voi... että voi poikaparalla olla vaikeeta. Tietenkin kyseessä voi olla ihan vaan katkeroitunut heterokin, joka ei koskaan ole voinut olla oma itsensä, eli homo. Kuitenkin jotain homoahan tässä trollissa häätyy olla, kun täällä viihtyy.

        Pikkusielusen hommaa toi mun mielestä on. Aatellaan, että ollaan nokkeliakin, mutta meneehän tääkin trolli metsään noiden aatoksien kanssa... hän kun ei millään voi tietää mitä esim. minä oikeasti ajattelen. Ja sulla nyt ainakin on jäljittelemätön tyyli...

        Mutta kaippa noita pipipäitä täällä aina tulee riittämään, kun saa anona vittuilla ja purkaa pahaa oloaan. Näitä onnettomia täällä on varmaan kohta enemmän kuin meitä homoja. Näin homona pitää olla jo huolissaan, kun heterot valtaa homojen keskustelupalstankin! Ja heterot muka jaksaa valittaa, että homot valtaa foorumeita ja chättejä (vaikka tosiasiassa suurin osa niillä palstoilla on ihan bissejä ukkomiehiä).

        Miten se Qruiserin vallannut foliopäiset isänmaalliset/draamaqueen-osasto jaksaa? En oo viittinyt sitten kesän käydä hankkimassa henkistä rasitusvammaa niiden seuraamisesta.

        Peepparihan sentään käy täälläkin ja taitaa olla OM:n kaa nyt vääntö menossa, koska nämähän elävät riitelystä. Aapolla taisi polla mennä lopullisesti.

        Joo, en ole vaimoa hankkinut, enkä muitakaan naisia elämään. Halauksia ja poskisuudelmia naisilta toki tulee koko ajan, mutta minkäs mä sille voin, että oon kaikkien mielestä niin iiiiiiiiiiiiihana ;D

        Miehiä? No niitähän piisaa ihan riesaksi asti, kuten ennenkin, kiitos kysymästä. Harva se päivä joku ainakin netissä haluaa esittää olevansa iso mulkku tai ihan perseestä, Mutta hei, so many men, so little time, how can I choose? ;P


      • Tuskin sinua siellä kukaan kaipaa ja mukahauskoja heittojasi, joita halukkaat täältä löytävät :) Ja mikähän pakkomielle sinulla on minusta, kun joka kerran muistat mainita minut? Ole aikuinen ja lopeta moinen idioottimaisuus, kiitos.


      • RomanttinenKarhu
        bear.is.the.top kirjoitti:

        Miten se Qruiserin vallannut foliopäiset isänmaalliset/draamaqueen-osasto jaksaa? En oo viittinyt sitten kesän käydä hankkimassa henkistä rasitusvammaa niiden seuraamisesta.

        Peepparihan sentään käy täälläkin ja taitaa olla OM:n kaa nyt vääntö menossa, koska nämähän elävät riitelystä. Aapolla taisi polla mennä lopullisesti.

        Joo, en ole vaimoa hankkinut, enkä muitakaan naisia elämään. Halauksia ja poskisuudelmia naisilta toki tulee koko ajan, mutta minkäs mä sille voin, että oon kaikkien mielestä niin iiiiiiiiiiiiihana ;D

        Miehiä? No niitähän piisaa ihan riesaksi asti, kuten ennenkin, kiitos kysymästä. Harva se päivä joku ainakin netissä haluaa esittää olevansa iso mulkku tai ihan perseestä, Mutta hei, so many men, so little time, how can I choose? ;P

        Ei oo tietoo Qruiserin sekopäistä, kun en siellä ole ja eikä oo mitään hinkua sinne mennäkkään. Joten kysyt pikkaisen väärältä ihmiseltä.

        Ja mitä nyt tulee tohon sun jatkuvaan mahtailuusi sun ihanuudesta, niin voin vain todeta, että kai sun pitää sitä itelles hokea, kun kukaan muukaan ei sitä tee. Ja kun yleensä siitä puhe mistä puute, niin kaippa niitä miehiä ei sitten olekkaan. Well...whatever makes you happy...


      • bear.is.the.top
        peepingtommi1 kirjoitti:

        Tuskin sinua siellä kukaan kaipaa ja mukahauskoja heittojasi, joita halukkaat täältä löytävät :) Ja mikähän pakkomielle sinulla on minusta, kun joka kerran muistat mainita minut? Ole aikuinen ja lopeta moinen idioottimaisuus, kiitos.

        Vai ei kaipaa :D kyllä se teidän Qruiseri ihan näivettyi silmissä, keskustelut katosivat, eikä varmasti ollut minun vika, että näin kävi. Taisi olla kuukauden verran aapo-show päällä sen jälkeen kun minut saatiin ulos, eikä sekään julkinen breakdown kovin hauskaa luettavaa ollut.

        Huvittavinta kaikessa on, että tämä iiiiiiiiiiiihana idyllinen "rauha" vallitsee nyt kun minä olen sitten Qruiserista "poissa." HUOM! En ole ;D Omasta halustani en vaan siellä mitään kommentoi, koska ei helmiä sioille... ;DDDDD

        Ei tule taululle aapon uusia känniavaus ruotsi-profiileja riitelemään peepparin uusien profiilien kanssa riitelemään OM:n kanssa... Kun siihenkin riitaan tarvittiin minut vastapalloksi kun nyt ette saa edes Hercun soittolistoista vääntöä aikaan :D Missä ovat suuret tunteet? MINÄ olen aina enempi homo kuin SINÄ, koska sinähän olet TYTTÖ!-mentaliteetti ;P Missä intohimo, draama?

        OMG, oottekste Qruiserissa tulleet VANHOIKSI ja keskiluokkaistuneet? Äkkiäpä se kävi. Eihän "vanhoista hyvistä ajoista" ole kuin kolmisen kuukautta ;D

        Joskus se on kuulkaas maailmanrauha ihan pienestä kiinni ;D Yhdestä bearista ja siitä, etten provosoi itseäni huomattavasti tyhmempiä "mukahauskoilla jutuilla" ;D

        Jaa... No, hups! ;DDDD

        Seksinhakuun Qruiseri on edelleen ihan hyvä sivusto, kunhan ei mainitse kuka ja millä profiililla siellä nykyisin on, isänmaallisten ja mun aiempaa profiilia stalkanneiden junttiuho vaan meinaa heitä naidessa naurattaa niin, ettei hommasta meinaa mitään tulla.

        Mutta se on se homosuhteiden vaikeus. Naida vai palaa?


      • bear.is.the.top
        RomanttinenKarhu kirjoitti:

        Ei oo tietoo Qruiserin sekopäistä, kun en siellä ole ja eikä oo mitään hinkua sinne mennäkkään. Joten kysyt pikkaisen väärältä ihmiseltä.

        Ja mitä nyt tulee tohon sun jatkuvaan mahtailuusi sun ihanuudesta, niin voin vain todeta, että kai sun pitää sitä itelles hokea, kun kukaan muukaan ei sitä tee. Ja kun yleensä siitä puhe mistä puute, niin kaippa niitä miehiä ei sitten olekkaan. Well...whatever makes you happy...

        Ei tässä muuta tarkoitusta ole kuin tsekkailla kuka tällä kertaa kirjoittaa RomanttinenKarhu -nimmarin tai bear-nimmareiden alla, asia jonka tässä ketjussa olemme jo panneet (uuuh!!!!) merkille, että suosituimmilla nimimerkeillä on kysyntää heikompitasoisten (=itsestään huomattavasti epävarmempien) kirjoittajien joukoissa.

        Imitation is the sincerest form of flattery. Näinhän se pitää ottaa ja turha tyhmille on suuttua.


    • 100prosenttinenhomo

      En ole varastanut nimimerkkiäsi ei kuulu tapoihini. Tämä on ensimmäinen viestini mitä tähän ketjuun kirjoitan. Ei minulla muuta tällä kertaa!

      • vdsdv

        hyvä ettei ollut muuta ja kiitos asiallisesta viestistä.


    • Kun_kerran_kysyit

      Yleistän nyt aika rankasti, mutta mielestäni tässä on kysymys lähinnä seuraavasta:

      Mainitsemasi ongelma ei luonnollisesti koske pelkästään homoja, vaan on melko yleisesti nuorten aikuisten, heistä erityisesti kaupunkilaisten ominaisuus: harrastukset, kaverit, ura, opiskelu, hauskanpito, jokin tietynlainen elämäntapa ynnä muut asiat pitävät osan nuorista aikuisisista niin kiireisenä, että tällaiseen "perinteiseen" pysyvään parisuhteeseen ei (muka) ole aikaa. Samalla kysymys on asenteista ja arvomaailmasta. Parisuhteen tavoittelu ei vain ole kaikilla tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla. Lyhytkestoista seuraa on liiankin runsaasti tarjolla. Toiset taas keskittyvät muihin asioihin kuin seuranhakuun, sillä pinnallinen seuranhakukulttuuri ja sitä harrastavat (alatyylisesti ilmaistuna) pinnalliset tyrkyt ja lyhytkestoiset suhteet eivät vain nappaa.

      On olemassa sellaisiakin yksilöitä, jotka tavoittevat hyvää, läheistä ja syvällistä parisuhdetta. Sellaisen kaverin löytäminen ei välttämättä tapahdu käden käänteessä, koska he eivät useinkaan roiku 24/7 jossain Grinderissä tai ole muuten tyrkyllä, tai sitten he ovat vain liian ujoja silloinkin kun sellaisen kohtaa. Suomessa toisilleen tuntemattomat ihmiset eivät oikein kohtaa toisiaan luontevasti kuin netissä tai baarissa siitä huolimatta, että muitakin mahdollisuuksia voisi olla olemassa. Homojen kohdalla tämä lienee erityisen haastavaa.

      Onnea matkaan, olet vielä nuori ja ehdit löytämään itsellesi hyvän, uskollisen ja luotettavan kumppanin, siihen toki voi mennä enemmän tai vähemmän aikaa, ja siihen väliin voi mahtua enemmän ja vähemmän onnistuneita ja erimittaisia ihmissuhteita.

      Toisille kertakäyttökulttuuri on luontevaa, toiset taas arvostavat pysyviä asioita. Yritä tutustua jälkimmäisiin - heitä kyllä on.

      • Niin, se on kyllä totta varmaan sekin, että ei se ole enää niin yksinkertaista heteroillekaan löytää sitä kumppania. Mut sekin on totta, et harvemmalla on sitä homoparia naapurina...
        Mä en henkilökohtaisesti voi ymmärtää, että miks joku vois tykätä enemmän irtosuhteista kuin vakituisemmasta, itellä ne aiheuttaa enemmän ahistusta kuin tuo iloa, kun välillä sellaseen sortuu. :P
        Hyvin toit tonki ajatuksen esille, joka mullakin ollut mielessä, mutta en ois sitä noin hyvin osannu tuoda osille. Jään kai sitten odottelemaan niitä vakavampaa suhteita haluavia, jos vastaan on tullakseen. :)


      • Kun_kerran_kysyit

        Vaikutat ymmärtäväiseltä ja fiksulta nuorelta mieheltä: lisään vähän vielä ajatuksia iän, koulutuksen ja asuinpaikan vaikutuksesta. Sori typot, en jaksa oikein tarkistaa, mitä tuli kirjoitettua.

        Kun olin itse 19-vuotias (siitä ei tunnu olevan kamalan kauan mutta kuitenkin yli 10 vuotta) olin joillakin tavoilla parhaimmillani tai ainakin lähellä sitä, mutta kuitenkin näin jälkikäteen ajateltuna olin ihan tavattoman keskenkasvuinen ja lapsenomainen vielä! :). En ikävöi niitä vuosia. En haluaisi missään tapauksessa olla epävarma "teini", nuori ja epäkypsä. Niin moni asia aikuisten maailmassa tuntui silloin todella kaukaiselta, vaikealta saavuttaa ja aiheutti erinäistä kipuilua.

        En tarkoita, että arvomaailmani, identiteettini tms. olisi erityisesti siitä enää muuttunut, tai sitä että kipuilu olisi kokonaan lakannut iän myötä, siis siitä kun olin 19, mutta aikuistuminen, työkokemus, elämänkokemus ja koulutus on tuonut tullessaan niin paljon. Aika paljon sellaista, mitä ei ehkä oikein tajuakaan, jos ei erikseen pysähdy ajattelemaan.

        Ikäisissäni (30 ikävuoden ylittäneissä) on muuten edelleen paljon niitä, jotka elää niin sanotusti pitkittynyttä nuoruutta. Tämä "nuoruus" pitäköön nyt laajasti sisällään sellaisia ominaisuuksia kuin lyhytjänteisyys, jännityksen hakeminen, hedonismi, ulkonäkökeskeisyys, ja se yleinen epävarmuus, mitä näillä edellisillä peitetään. Epävarmuus ei ehkä ole paras käsite, mutta en tähän hätään keksii parempaakaan. Nuoruuden / nuoreksi aikuiseksi kasvamisen ikävuosiin ja itsensä etsimisprosessiin liittyy aina erinäistä kipuilua. Sinun ikäisesi elävät moni tätä vaihetta juuri nyt täysillä. (Nekin, jotka eivät erityisemmin koe sitä nuoruuttaan kasvuprosessiksi ja tunne siitä ahdistusta). :) Tuon kasvuvaiheen keskellä parisuhde ei välttämättä ole se tärkein juttu - ainakaan kaikille.

        Jos koet itsesi vähän muita kypsemmäksi ja olet tottunut ajattelemaan syvällisiä, sinun voi olla ihan järkyttävän vaikea löytää omanikäisistäsi tällaista keskusteluseuraa. Sosiaalinen paine ei välttämättä kannusta tällaiseen. Pinnalliset jutut on niin sanotusti enemmän pop. Valitettavasti.

        Pointti oli siis se, että iän myötä tällaiset asiat vähän helpottaa, joidenkin vuosien kuluttua sinun on helpompi löytää omanikäisistäsi syvällisempää ajattelua, sillä omanikäisesi ovat jo muutaman vuoden päästä muutaman vuoden elämänkokemusta rikkaampia. Tässä tulee toinen pointti, eli koulutus. Peruskouluvaiheessa ja osin vielä lukion / amiksen jälkeen porukka on vielä aika samalla viivalla keskenään, mutta ei kauaa. Meissä homoissa on muuten kaikita näkyvimmin edustettuna erilaisten palveluammattien ja samalla vähemmän koulusta vaativien ammattien edustajat. Mutta meitä on muitakin! Kaikella kunnioituksella edellä mainittuja kohtaan, heissäkin on fiksuja ja syvällisiä tyyppejä. Ja sen muistaen, että yliopistoista voi valmistua nykyään suoraan kortistoon... ...kuitenkin: väittäisin, että vähän korkeammin koulutettujen kohdalla tai useampia kouluja käyneiden kohdalla on suurempi todennäköisyys törmätä ihmiseen, joka on päämärätietoinen ja syvällinen.

        Suositukseni sinulle: Hanki itsellesi hyvä koulutus. Koulutuksen kautta törmäät myös mielenkiintoisiin samanhenkisiin ihmisiin. Hyvää koulutusta ja mielenkiintoisia ihmisiä ei valitettavasti ole kaikkialla tarjolla, ja aika usein on niin, että näiden tavoittaminen vaatii muuttamista nykyistä isompaan kaupunkiin opiskelemaan.

        Oletko muuten pohtinut, miksi juuri sinä koet että sinun tulisi löytää vakituinen parisuhde (jo vaikka ennen kuin olet 22 tai 25 tai vuotias)? Onko kyse siitä että ystäväsi ja sukulaisesi ovat pariutuneet kaikki nuorina tai perheessäsi on tapana ajatella parisuhde hyvin tärkeäksi elämänalueeksi? En tarkoita, että ajattelumallisi olisi väärä, mutta omia ajattelumallejaan voi aina kyseenalaistaa, sillä tavoin voi joskus nähdä asiat uudessa valossa.

        Vaikka tuota tekstiä tuohon ylle tuli jonkin verran, ajatukseni jäi nyt vähän tyngäksi, mutta toivottavasti sait siitä jotain irti.
        (itse muuten olen parisuhdeihminen ns. henkeen ja vereen ja elän vakituisessa parisuhteessa -- itsestäni on ollut kummallista havaita, miten harva meistä lopulta on parisuhdeorientoitunut)


      • Otan ekaksi kiinni siitä, mikä parhaiten jäi mieleen eli miksi haluaisin löytää vakituisen parisuhteen. Kyse on ihan siitä, että haluan läheisyyttä ja henkisen yhteyden toiseen. Mun on vaikea nauttiä seksistä toisen kanssa, jos en koe tuntevani toista ja sitä kautta luottavani siihen. Oon yrittänyt sitäkin, että saisin fyysistä läheisyyttä toisesta muutoinki kuin seksin merkeissä, niin se on aika mahotonta toiselle, kun se haluais just sitä seksiä. Hyvähän siinä on makoilla toisen kainalossa, kun tietää, ettei toiselle se riitä. Silloin se tilanne muuttuu kauhean jäykäksi eikä siitä voi nauttia.
        Ja tosiaan, elän olen sellasissa piireissä, joissa naimisiin mennää kuitenkin siinä 18-23 tietämillä, joka osaltaan voi vaikuttaa tähän.

        Käytän tossa aika paljon sanaa ”toinen”, mutta ihan sama. Sä toit hyviä pointteja esille. Oon ajatellutkin tota, että tässä iässä monella on menossa se villi nuoruus eikä siihen kuulu vakituinen kahdenkeskinen parisuhde, joka kuitenkin aiheuttaa lisävastuuta. Monelle se on rasite, mulle se on iloinen asia sinällään. Oon tottunut ottamaan vastuuta muista ihmisistä elämässäni, joten sitä kautta varmaankin on kehittynyt sellanen huolehtivainen luonne. Tiedä sitten. :)
        Kyse voi olla myös siitä, että mun on jostain syystä vaikea tutustua kaverimielessä pelkästään ihmisiin, koska jos toinen osoittaakin (arkista) kiinnostusta muhun, niin alan helposti ihastuun. Tähän taas luulen vaikuttaneen kiusaamistaustan. Joskus on hyvin vaikeaa mun erottaa sitä tunnetta, että tykkäänkö vain olla toisen seurassa vai oonko ihastumassa. Kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta kun on 7 vuotta ilman kavereita, niin alkaa jo unohtaa, millasta se on, kun niitä on. Onneksi siitä tilanteestaki on jo monta vuotta.

        Oon kokenut itteni kypsemmäksi kuin ikäiseni kyllä, vaikkakin nykyisellään ehkä vähemmän kuin ennen, joka on musta kyllä positiivinen juttu vain. Johtuu siitä, että oon oppinu ymmärtämään paremmin, miks nuoret käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Oon hieman voisko sanoa kateellinenki, kuinka sitä osataan heittäytyä asioihin miettimättä joka asiassa vastuita tmv. En oo koskaan oikein kokenut sellasta kapinavaihetta.

        Toitkin sen koulutusasian esille... Valitettavasti, kun mä en oo yhtään opiskeluihminen! :D
        Suunnitelmissa on kyllä palata koulun penkille tässä lähiaikoina, senkin vuoksi, että koulu on mitä parhain paikka tutustua ihmisiin.

        Sain irti kyllä tuosta paljonkin vaikken tähän osais kirjoittaakaan kaikkea, kiitos.


      • Kun_kerran_kysyit
        wikau kirjoitti:

        Otan ekaksi kiinni siitä, mikä parhaiten jäi mieleen eli miksi haluaisin löytää vakituisen parisuhteen. Kyse on ihan siitä, että haluan läheisyyttä ja henkisen yhteyden toiseen. Mun on vaikea nauttiä seksistä toisen kanssa, jos en koe tuntevani toista ja sitä kautta luottavani siihen. Oon yrittänyt sitäkin, että saisin fyysistä läheisyyttä toisesta muutoinki kuin seksin merkeissä, niin se on aika mahotonta toiselle, kun se haluais just sitä seksiä. Hyvähän siinä on makoilla toisen kainalossa, kun tietää, ettei toiselle se riitä. Silloin se tilanne muuttuu kauhean jäykäksi eikä siitä voi nauttia.
        Ja tosiaan, elän olen sellasissa piireissä, joissa naimisiin mennää kuitenkin siinä 18-23 tietämillä, joka osaltaan voi vaikuttaa tähän.

        Käytän tossa aika paljon sanaa ”toinen”, mutta ihan sama. Sä toit hyviä pointteja esille. Oon ajatellutkin tota, että tässä iässä monella on menossa se villi nuoruus eikä siihen kuulu vakituinen kahdenkeskinen parisuhde, joka kuitenkin aiheuttaa lisävastuuta. Monelle se on rasite, mulle se on iloinen asia sinällään. Oon tottunut ottamaan vastuuta muista ihmisistä elämässäni, joten sitä kautta varmaankin on kehittynyt sellanen huolehtivainen luonne. Tiedä sitten. :)
        Kyse voi olla myös siitä, että mun on jostain syystä vaikea tutustua kaverimielessä pelkästään ihmisiin, koska jos toinen osoittaakin (arkista) kiinnostusta muhun, niin alan helposti ihastuun. Tähän taas luulen vaikuttaneen kiusaamistaustan. Joskus on hyvin vaikeaa mun erottaa sitä tunnetta, että tykkäänkö vain olla toisen seurassa vai oonko ihastumassa. Kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta kun on 7 vuotta ilman kavereita, niin alkaa jo unohtaa, millasta se on, kun niitä on. Onneksi siitä tilanteestaki on jo monta vuotta.

        Oon kokenut itteni kypsemmäksi kuin ikäiseni kyllä, vaikkakin nykyisellään ehkä vähemmän kuin ennen, joka on musta kyllä positiivinen juttu vain. Johtuu siitä, että oon oppinu ymmärtämään paremmin, miks nuoret käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Oon hieman voisko sanoa kateellinenki, kuinka sitä osataan heittäytyä asioihin miettimättä joka asiassa vastuita tmv. En oo koskaan oikein kokenut sellasta kapinavaihetta.

        Toitkin sen koulutusasian esille... Valitettavasti, kun mä en oo yhtään opiskeluihminen! :D
        Suunnitelmissa on kyllä palata koulun penkille tässä lähiaikoina, senkin vuoksi, että koulu on mitä parhain paikka tutustua ihmisiin.

        Sain irti kyllä tuosta paljonkin vaikken tähän osais kirjoittaakaan kaikkea, kiitos.

        Mikä saa sut kokemaan, että et ole opiskeluihminen? Aika harva meistä on sellainen. Opiskelu on monesti kyllä rasittavaa ja hyvin työlästäkin. Opiskelemaan pääseminen edellyttää
        monesti ahdistavia pääsykoikeita, niihin valmistautumista. Ehkä vaikeimpana asiana, pitäisi tietää, mistä on kiinnostunut ja osata sillä perusteella arpoa valintaoppaista, minne kannattaa hakea....

        Minusta vaikuttaa siltä että osaat sekä kirjoittaa että ajatella, joten ihan hyvät lähtökohdat sinulla on olemassa! Moni entinem koulukiusattu muuten kokee, ettei opiskelu ole se oma juttu, joska koulu herättää negatiivisia fiiliksiä. Nuorena aikuisena meininki on onneksi ihan toisenlaista! Opiskeleminen on todella palkitsevaa, kaikki hyödyt ei välttämättä tule ihan samantien, mutta pidemmällä tähtäimellä kyllä tulee ja opiskelujen aloittaminen on ehdottomasti paras tapa tutustua uusiin ihmisiin. Voi myös käydä niin, että opinnot pitää sen verran kiireisenä, ettet et ehdi aivan liikaa murehtia parisuhteettomuutta, ennen kuin sellainen juuri sopiva ihminen osuu kohdalle! :)


    • kestävääsuhdetta

      No voin tähän sanoo että kyllä niitä kestävää suhdetta hakevia Grinderistäki löytyy mutta valitettavasti kriteerit on usein niin pilvissä, että ehkä yksi tuhannesta läpäisee nämä kriteerit.

    • niimmmiiimmeerrkkkiii

      Wikau vaikutat mielenkiintoiselta ihmiseltä, koska olet vähän kuin minä mutta vanhempi.

      • Kiitän.
        On hyvä, jos pidät itteäs mielenkiintosena ihmisenä. Minkä ikänen olet sit? :D


      • niimmmiiimmeerrkkkiii

        17. En ole mielenkiintoinen ihminen.


      • No, en tunne, niin en tiiä, voit ollakin. :)


      • niimmmiiimmeerrkkkiii

        Mistä päin maakuntaa olet?


      • Sanotaanko, että aika eteläpuolelta. Siellä Ylivieskan suunnalla.


      • niimmmiiimmeerrkkkiii

        Sinäkin.


    • RomanttinenKarhu

      Itse olen huomannut, että syvimmän suhteen saa naisen kanssa. Miesten kanssa helposti, kun molemmat on miehiä, tulee kiusaus vain paneskella ympäriinsä ja se tuntuu pidemmän päälle tyhjältä. Tämä siis vain oma näkemykseni, en tuomitse muiden valintoja.

      • RomanttinenKarhu

        Joo... tällä mulkvistilla lienee tosi hauskaa. Jätän kuule ne heterohommat ihan sulle, kun kerran hirveässä miehen kaipuussa olet naisiin turvautunut. Itse sitä en tee.


      • RomanttinenKarhu

        Ahaa... eli säännöt estävät homon suosittelemasta heterolle hoitoa, mutta kyllä hetero voi tehdä niin homolle... mielenkiintoista. Eli käytännössä heteroita suositaan jopa keskustelupalstalla, joka pitäisi olla homoja varten. Todella upeeta!


    • RomanttinenKarhu

      Vastataas tälle alkuperäisellekkin...

      Kuvailit juuri ilmiötä, joka on näköjään valloillaan nykyään (tai niin sen itse koen). Etsitään vain ja ainoastaan sitä pikaista helpotusta ja vain mielellään itselleen. Sillä toisella vastapuolella ei niin väliä, kunhan vaan ei mainitse sanallakaan, että voitaisko tavata toistekkin ja tutustua lähemmin. Kyllä tässä meiningissä alkaa usko siihen rakkauteen loppumaan. Ihmisistä on tullu koneita, jotka eivät ehdi tuntea mitään, kun on niin pirun kiire joka paikkaan. Ja tietty siihen kun lisää sen "mulle kaikki heti nyt"-mentaliteetin, niin kyllä siinä on vaikea suhdetta löytää.

      Huvittavin juttu mihin olen tässä lähiaikoina törmännyt on, että mies tulee netissä flirttaileen ja diggaileen kuvista. Mä tein samoin. Sitten teilattiin nää, jotka kuvittelee munan tai perseen kuvalla saavansa seuraa. Noh, sittenhän mä tietty kysyin että kiinnostaisko mahdollisesti jutustella enemmän ja tutustua. Noh, siihen loppu viestittely. Ja tottahan sitä ei voi kuin ihmetellä, että WTF? Jos syynä ei ole ulkonäkö, niin mikä sitten?

      Tietenkin tää netti mahdollistaa tän trollailun niin hyvin, että varsinkin tästä maailmasta on vaikea löytää yhtään mitään. En tosin ymmärrä mitä helvetin kiksejä ihmiset siitä valehtelustansa saavat. Paljon on seuranhaku saitteja, mutta niissäkin suurin osa ihan jotain muuta kuin mitä väittävät olevansa... sitten näitä saitteja mainostetaan kuin helppoa seuranhaku on... please...

      Ite olen jo luopunut ajatuksesta, että se kaveri jostain löytyisi. Silloinhan sen kuulemma löytää, kun sitä ei odota. En jaksa siihenkään oikein uskoa, mutta parempi vaihtoehto se mielenterveydelle on kuin se, että etsii sitä netin syövereistä tai baareista vain huomatakseen, että päivän loputtua ketään ei kiinnosta. Olen kironnut jopa sitäkin, ettei netistä edes löydy keskustelu seuraa, kun kaikki on vain sen seksin perään. Jos itse ei ole siihen suostuvainen, niin juttuhan katkeaa lyhyeen. Eli toisen ihmisen kanssa ei voi jutustella ilman, että aletaan heti seksuaalisia mieltymyksiä tai nakukuvia lähetteleen ja niitä pyytelemään. Eli voisi sanoa, että aika toivoton on tilanne, mutta eipä tässä auta ku tarpoo etiäpäin yksinään... ainakin toistaseksi.

      • bear.is.the.best

        Kumpi on sinulle tärkeämpää: se että kumppani on mies vai se, että saat pitkäaikaisen rakastavan suhteen. Molempia kun ei voi valita ainakaan kovin helposti. Itsekin luulit ettei rakkautta ole kunnes tajusin etsiä sitä naisilta ja siitähän elämä lähti käyntiin.


      • bear.is.the.best

        siis itsekin luulin ei luulit


      • RomanttinenKarhu
        bear.is.the.best kirjoitti:

        Kumpi on sinulle tärkeämpää: se että kumppani on mies vai se, että saat pitkäaikaisen rakastavan suhteen. Molempia kun ei voi valita ainakaan kovin helposti. Itsekin luulit ettei rakkautta ole kunnes tajusin etsiä sitä naisilta ja siitähän elämä lähti käyntiin.

        Just... ja sä reppana ihan aidosti kuvittelet, että mä uskon sun olevan oikee bear? Toivoton tapaus taidat olla, mutta noh... kaippa sitä järkee ei vain kaikille ole jaettu. Sinänsä turhaan kai sä tota väsynyttä läppää mun ja bearin nikeillä nakkelet täällä, kun kukaan tuskin sua uskoo kuitenkaan. Mä en ainakaan, en sitten pätkääkään!


      • Heh, mä uskon rakkauteen, mutta ainaki omalla kohalla se on aina yksipuolista... Vuosi sitten päättyi juttu yhen kanssa ennenku päästiin ees seurusteluasteelle ja sitä mä vieläkin vatvon. Oon ihan toivoton tapaus.
        Mä oon huomannu ton saman, et sitte kun on sillain aluksi ilmaistu jonkinäköstä kiinnostusta toiseen ja haluais alkaa puhuun oikeesti muustaki ku panetuksesta (:D), niin toinen ei ookaan enää kiinnostunu.

        ”En jaksa siihenkään oikein uskoa, mutta parempi vaihtoehto se mielenterveydelle on kuin se, että etsii sitä netin syövereistä tai baareista vain huomatakseen, että päivän loputtua ketään ei kiinnosta.”

        Just sama fiilis. Turhauttaa ihan kunnolla silloin eikä hetkeen tee mieli kokeilla uusiksi. Säälin nuorenpaa itteäni, kun oikeesti kuvittelin jotain löytyvän esim randomi.fi:stä.
        Onnea sulle siihen ”passiiviseen” tapaan löytää joku. Sillain siitä luultavasti kehittyis vahvempi suhde, kun ei heti lähetä kehittelemään parisuhteen pohjalta. :)
        Pitäis pyrkiä mun samaan.


      • RomanttinenKarhu
        wikau kirjoitti:

        Heh, mä uskon rakkauteen, mutta ainaki omalla kohalla se on aina yksipuolista... Vuosi sitten päättyi juttu yhen kanssa ennenku päästiin ees seurusteluasteelle ja sitä mä vieläkin vatvon. Oon ihan toivoton tapaus.
        Mä oon huomannu ton saman, et sitte kun on sillain aluksi ilmaistu jonkinäköstä kiinnostusta toiseen ja haluais alkaa puhuun oikeesti muustaki ku panetuksesta (:D), niin toinen ei ookaan enää kiinnostunu.

        ”En jaksa siihenkään oikein uskoa, mutta parempi vaihtoehto se mielenterveydelle on kuin se, että etsii sitä netin syövereistä tai baareista vain huomatakseen, että päivän loputtua ketään ei kiinnosta.”

        Just sama fiilis. Turhauttaa ihan kunnolla silloin eikä hetkeen tee mieli kokeilla uusiksi. Säälin nuorenpaa itteäni, kun oikeesti kuvittelin jotain löytyvän esim randomi.fi:stä.
        Onnea sulle siihen ”passiiviseen” tapaan löytää joku. Sillain siitä luultavasti kehittyis vahvempi suhde, kun ei heti lähetä kehittelemään parisuhteen pohjalta. :)
        Pitäis pyrkiä mun samaan.

        En mä nyt menis sanomaan, et olisit toivoton tapaus. Eiköhän noita vatvojia löydy muitakin. Itsekkin pyörittelen vieläkin vanhoja juttuja päässäni, vaikka tiedän ettei se johda mihinkään. Mutta ihminen on silleesti ihmeellinen, että se jaksaa jossitella. Toki sen lopettaminen olisi tervettä, mutta en oo vielä ainakaan löytäny siihen keinoja.

        Kyllä kai mäkin vielä jollain tapaa siihen rakkauteen uskon, vaikka se onkin hiipumassa. Tää maailma ja sen meno vaan koettelee moista uskoa aika rankasti. Mutta siitäkin huolimatta en jostain syystä jaksa uskoa, että vielä joskus sellaisen miehen tapaan, jonka kanssa voisi suhteeseen alkaa. Tokihan noita ottajiakin olisi ollut tossa vuosien mittaan, mutta liian moni on ollut totaalisen väärä heti kättelyssä ja sitten on ollu näitä mukavan esittäjiä siihen asti, kunnes on näköyhteys saatu. Mulle on monta kertaa sanottu, että vaadin liikaa, mutta näille sanojille olen aina vastannut, että miksi mun pitäis alkaa suhteeseen musta tykkäävän kanssa, jos mä en tykkää sitten millään siitä? Ja huvittavinta tässä on se, että se "täydellinen" mulle on aivan eri mitä se monelle muulle on.

        Mä en oikeasti tiedä, millä tapaa tosta passiivisemmasta tavasta tulis sen vahvempi suhde kuin aktiivisestakaan. Kysehän on kokonaan siitä millaisen ihmisen tapaa. Luulen, että meidän tapauksessa sitä oikeanlaista ei ihan heti löydy. Voihan se "muustakin kuin vain seksistä kiinnostunut" löytyä aktiivisestikkin hakemalla. Mutta perusoletus monella on valitettavan sama: " toi on netissä ja ilmottaa hakevansa miestä, eli panoja". Sitte näille tyypeille on helvetinmoinen ylläri, että ei se jätkä hakenutkaan vain hetken huumaa.


    • Löytyy toki. Tällä hetkellä tuntuu, että se vatvominen estää näkemästä muissa mitään kelvollista. Mutta oon kyllä huomannut, että se loppuu aina siihen, kun se uus ihastus löytyy, joten jään odottelemaan.

      Mm.. Joo. Ei ”täydellistä” ihmistä voi kuvailla, mutta sitä tunnetta, minkä sen pitäis antaa, voi. Mua inhottaa sellanen, kun kysytään, et millasista miehistä tykkään. Jos alan luetteleen jotain piirteitä, niin kuitenki heti seuraava ihastuminen osuu johonki sellaseen, joka ei täyttänykään mun luettelemia ”kriteerejä”. Pahimpia on nää, jotka nyt vaan tahtoo sen poikaystävän vaikkei mitään tunteita olis.
      Jutellaan jonki aikaa -> Näkee mun paidattoman kuvan -> ”Mä haluaisin kokeilla seukata sun kaa”. Muistan ton lopun ikäni, vaikka samanmoisia välillä vastaan tulee muitaki. Oot sä varmaankin oikeassa tosta aktiivisesta ja passivisesta jutusta, itellä ehkä käyny vaan enemmän niin, ettei siin oo ollu tarkotus mitää vakavaa just sil hetkellä saada, kun se kiva on sattunu kohalle.

      Tällä hetkellä odotan, että aukeaa mahdollisuus päästä muuttamaan johonki isoon kaupunkiin, jossa järjestettäisiin ehkä jotain tilaisuuksia seksuaalivähemmistöille, joissa ehkä vois käydä kattelemassa menoa ja ihmisiä. Kovin suurin odotuksin en sellasenkaan kyllä menis. Pelkään, että sellasis olis näitä, jotka kovasti tuo esille sitä homouttaan, kun mä en oikeen sellanenkaan oo ite, että haluaisin olla ”se homo” muille.

    • Vertonus

      Homous on petollista. Aina.

      • OletkoAivanVarma

        Miten helvetissä seksuaalisuus voi olla petollista? Eiköhän ne ihmiset sitä ole seksuaalisuuteen katsomatta.


    • Asddam

      Homoja on moneen junaan. Mikäli ei koskaan ole oikeen hyväksynyt itseään, niin ei sellaista kannata ottaa taakakseen. Romantikko kaipaa romantiikkaa, ja se arvomaailman sisältää jo itsessään luottamuksen.

      [Off-topic: piippari/bear/tää yks ja sama skitso, kuka floodaa näitä palstoja täyteen omaa mainettaan korostava egoilupaskaansa joka saatanan ketjuun. Lopeta! Heti! Ikuisesti! Jos joku kohtaa tosielämässä, niin vosisitteko rikkoa siltä tietokoneen. Kiitos.]

      • Onko sinulla muitakin patoutumia? :)


    • Suht moni homo tuntuu lentävän kukasta kukkaan ja viisveisaa suojauksesta, samaahan heteroissakin osa tekee, mutta homoilla tämä on vain ylikorostunut. Mutta osa homoista hakee myös romanttista suhdetta, mutta on eri asia onko haussa sitten avoin suhde, joka tuntuu olevan sangen suosittu. Mutta jos tarkastellaan asiaa laajemmin, ovathan nykyään parisuhteet vaikeita. Ensimmäinen vastoinkäyminen laittaa lusikat jakoon tai etsitään sitä ihannekumppania ja lopulta jäädään yksin ja ihmetellään miten tässä näin kävi. Enää ei olla pitkäjänteisiä tai haluta/kyetä kohtaamaan ongelmia yhdessä.

    • Anonyymi

      No eihän kannettu vesi kaivossa pysy....

      Niin se vaan on, ettei ole ikinä ollu, ei ole, eikä tule ikinä olemaankaan homoseksuaalisuus luonnollista ja siksi se ei tomi vaika pitäisi Setan sateenkaarikankaasta tehtyjä shortseja jalassa helteellä ja kädessä olisi tatuointi mlovem.

      Homoilu on yhteiskuntamme häpeä

      • Anonyymi

        Mikä ihme saa ihmisen tulemaan homopalstalle negailemaan homoja kohtaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme saa ihmisen tulemaan homopalstalle negailemaan homoja kohtaan?

        Sillä tavoin hänet ohjattiin heteroksi!


    • Anonyymi

      Liian moni homo on juoruämmä, niin monikaan ei uskalla mennä pintaa syvemmälle ja paljastaa omia inhimillisiä puolia niitä siis salaillaan ja kaunistellaan kum pelåtään juttujen lähtevän liikenteeseen. Ja siinä tilanteessa kun deittailu päättyykin niin aikas usein existä aletaan levittään juoruja valheita ja salaisuuksia..

      Sit toisaalta persoonallisuushäiriöt on tilastojen valossa yleisempiä homoilla kuin hetskuilla niin vaikee siinä on epätasapainosten pyrkiä tasapainoseen suhteesee. Duodecimin artikkelin mukaan hiv possareilla 15 prossalla diagnoosi persoonahäiriöstä ja muutenkin depis yleistä ja artikkelissa vielä todetaan kui kaikki mt-jutut ei ees tuu hiv possareilla esiin..

      Muutenki 2 miehen suhde on jollain tapaa aina valtapeliä ja se on pahimmillaan kaukana terveestä menosta

      • Anonyymi

        Mitä haluat tuolla kirjoituksesi negatiivisella otteella saavuttaa? Lisää pahaa oloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haluat tuolla kirjoituksesi negatiivisella otteella saavuttaa? Lisää pahaa oloa?

        Kirjoittaja toi oman näkemyksensä keskusteluun ja totuutta siinä kyllä on ihan tilastojen valossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja toi oman näkemyksensä keskusteluun ja totuutta siinä kyllä on ihan tilastojen valossa.

        En usko että kirjoittajan tarkoituksena oli oikeasti vain valistaa ihmisiä. Jo aloitus lause "Liian moni homo on juoruämmä" paljasti ettei oltu neutraalisti asialla. Ei sillä, mielipiteiden jakamiseenhan tämä foorumi on tarkoitettu... Itseäni nyt vaan sattuvat kiinnostamaan ihmisten motiivit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kirjoittajan tarkoituksena oli oikeasti vain valistaa ihmisiä. Jo aloitus lause "Liian moni homo on juoruämmä" paljasti ettei oltu neutraalisti asialla. Ei sillä, mielipiteiden jakamiseenhan tämä foorumi on tarkoitettu... Itseäni nyt vaan sattuvat kiinnostamaan ihmisten motiivit...

        Ei tuo kauniisti ole, mutta sekin on totta. Ikävä kyllä, se sana leviää kulovalkean tavoin kuka on pannut ketäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo kauniisti ole, mutta sekin on totta. Ikävä kyllä, se sana leviää kulovalkean tavoin kuka on pannut ketäkin.

        Eivätkös naisetkin keskenään kerro kuka pani ketä, varsinkaan jos eivät satu olemaan tuolloin suhteessa? Entäs heteromiehet keskenään? Ei sillä että nuo tekee asiaa moraalisesti hyväksyttäväksi tai vastustettavaksi. Mitä pahaa siinä on, että kertoo kenen kanssa oli ja oliko seksi hyvää? Toki kuvioon liittyy, että usein kerrotaan seksitauditkin, jos niistä on päästy selvyyteen, ja jälleen, eikös se ole hyvä tietää, niin ei haksahda varsinkaan ilman kumeja touhuamaan sellaisen kanssa jolta voi saada taudin? Toki voi tuntua siitä, josta juorutaan, ikävältä... Juoruamista pidetään paheksuttavana vaikka useimmat sitä jossain määrin harrastavat. Onko moraalisesti hyväksyttävää juoruamista olemassa? Vai kutsutaanko sitä kenties jollain muulla nimellä? Nimim. myöhäinen kyselyikä


    • Anonyymi

      Homoitsemurhat eivät ole yhteydessä sen lailliseen hyväksyntää ja tämä tunnustaa myös QX. Itsemurhat ovat jopa lisääntyneet entisestään vaikka homoilu hyväksyttiin lailliseksi. Homous on itsessään "sisään mätivää" ja siinä syy.

      -HOMOUS ON TUTKITTU ASIA JA SE EI OLE PERINNÖLLISTÄ, KUTEN EKSYTTÄVÄSTI PUHUTAAN.
      -HOMOUDEN HEDELMIÄ ON. MM. KORKEA ITSEMURHA%, ALKOHOLISMI, LYHYET SUHTEET JOS EDES SUHTEISTA VOIDAAN PUHUA, PETTÄMINEN, RAJU MUSTASUKKAISUUS...
      -RAAMATUN MUKAAN HOMOUS ON SYNTIÄ JA SITÄ SANOTAAN VOIMAKKASTI JOPA ILJETTÄVYYDEKSI.
      -HOMOUDESTA PUHUTAAN KIILTOKUVAMAISESTI JA SE EKSYTTÄÄ IHMISIÄ. NIINKIN KAUNIS SANA KUIN "RAKKAUS" PANNAAN IKÄÄN KUIN HOMOUDEN/LESBOUDEN PYHITYSSANAKSI, MUTTE EI SE NÄITÄ LUONNOTTOMIA ASIOITA TEE TERVEEKSI.
      -ROOMAAISKIRJE LUKU 1 PUHUU HOMOUDESTA SUORAAN, VAIKKA EI HOMO-SANALLA MUTTA ASIA TULEE ESIIN SELVÄSTI SE KUULUU NÄIN :

      Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

      Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

      Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

      Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
      samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

      Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

      MIKÄLI OLET LANGENNUT HOMOUTEEN NIIN TURVAUDU SIITÄ IRTAUTUMAAN AUTTAVIIN KRISTILLISIIN PIIREIHIN JA RUKOUSRYHMIIN. APUA ON KYLLÄ SAATAVISSA.

      Hyvää neuvoa, tukea ja tietoa homoudesta, siitä topiumisesta ja vapautumisesta saat: pastori Ari Puonti. Johtava pastori. Hän toimii Suomen Vineyard-kirkon pastorina. Hän on koulutukseltaan teologian maisteri, uskonnon ja psykologian opettaja.

      Ari Puonti on ex-gay ja kirjoittnut homoseksuaalisuutta käsittelevää kirjallisuutta mm. Häneltä ovat aiemmin ilmestyneet kirjat: Suhteesta siunaukseen, Homoseksuaalisuus - hämmennyksestä selkeyteen ja Lepo sinussa: sielunhoidon teologisia perusteita ja nykysuuntauksia

      Ota rohkeasti yhteyyttä Ari Puontiin. Hän auttaa ja neuvoo vapautumaan homoseksuaalisuuden pauloista niin halutessasi.

      Tietoa Ari Puonnista lisää googlen kautta.

      Kaikkea hyvää sinulle toivoen!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe