Syötön lisäys international 574

Amatööri699

Eli vanhaan natikkaan pitäs saada potkua lisää mitenkä syöttöä lisätään? Siinä on tosiaan boch jakajapumppu olen ymmärtänyt että liittyy tohon sammutin vipuun. Tyyppikilven alla ei ole mitään mistä veivata.

11

6048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruuvvaaja

      Niin sammutinvipua säädetään pooreilla niin että sammutin kääntää pohjaan painettaessä pooriakselia enemmän kuin vakiosäädöllä, näin syöttö lisääntyy. En nyt muista paljonko sitä kannattaa säätää, mutta kokeile vaikkka säätämistä 1-2 poorin verran kerralla niin näkee alkaako syöttö lisääntyä.

      • Hei
        Älä missään tapauksesssa irroita pysäytys tai kaasuvipua Booreista.
        Näin säätää vain ne jotka yritää säilyttää sinetit että muka näyttäis että ei ole säädetty.
        Pumpun tyyppinumerot. Natikoissa paljon eri malleja.
        Savuttaako laite kuormitettaessa. Arveletko moottorin ja voimansiirron kestävän syötön lisäyksen.??


      • ruuvvaaja
        Senioridieselasentaja kirjoitti:

        Hei
        Älä missään tapauksesssa irroita pysäytys tai kaasuvipua Booreista.
        Näin säätää vain ne jotka yritää säilyttää sinetit että muka näyttäis että ei ole säädetty.
        Pumpun tyyppinumerot. Natikoissa paljon eri malleja.
        Savuttaako laite kuormitettaessa. Arveletko moottorin ja voimansiirron kestävän syötön lisäyksen.??

        Jaa, kyllä tällä kylällä laitettiin (minä en sitä säätäny) VA-pumppuiseen case 685:seen syöttöä juuri tuolla tavalla hyvällä menestyksellä. Ennen täysin hengetön ja savuton kone piristyi reilusti ja savua pukkaa sopivasti.


      • Hieman huonommalla tuurilla VA sekoaa kokonaan kun menee liikuttelemaan Booreja. Jos tuntee pumpun rakenteen ja toiminnan siihen on helpompikin menetelmä.
        Syötönlisäykset on yleensäkkin arveluttavia, koko kampe saattaa levitä niissä.
        Yleensä se on tarpeetonta toimintaa enkä ala julkisesti siihen ainakaan ketään neuvomaan.


      • ruuvvaaja

        Joo, no en minä rupea väittelemään. Itsellä ei ole VA-pumpullista traktoria niin ei tarvetta ko pumpun säätelyyn. VE pumpullinen löytyy, mutta siinähän syötön säätö on lasten leikkiä.


      • Ruiskutuspumpun säädöt on moottorin ja traktorin valmistajat yhdessä valinneet sellaiseksi että laite toimii niillä halutulla ja ilmoitetulla tavalla. Myös päästömääräykset täyttyvät joista myyjä on vastuussa . Jos laite ei toimi esim takuuaikana pumpun säädöt voi tarkistaa koepenkissä valtuutetulla Esim Bosch edustajalla. Max syöttömäärä josta tässä puhutaan on vain pieni osa pumpussa olevia säätötoimenpiteitä, vika voi olla niissäkin. Pumpun kiinnitys (ajoitus)on myös oleellinen seikka. Aina ei tehdä ohjeiden mukaan, kiinnitetään esim entisten merkkien mukaan.erikoistyökaluja ei ole tai ei käytetä. Aikanaan opiskellessa oli työnopettaja joka antoi erittäin hyvän neuvon. Pojat sitten mitään ei kasata niinkuin se on ollut vaan niinkuin se kuuluu olla.

        Oma lisäys vielä tähän. Pumppuja ei syytetä eikä suotta lähetetä korjattavaksi ennenkuin kaikki muut asiat moottorissa on tarkistettu ja saatettu kuntoon.
        Tästä muistuu paljon tapauksia. Esim eräs traktori
        Moottori savutti
        Suuttimet korjattiin, ei loppunut
        Ruiskutuspumppu korjattiin, ei loppunut.
        Moottori korjattiin, ei loppunut.
        Koko setti oli maksanut 10000 mk Aika oli 70 luvun puoliväli suunnilleen
        Tässä vaiheessa jouduin mukaan kuvioon.
        Oli just se aika kun traktoreiden ilmasuodattimiin tuli se versio jossa oli ison pääsuodattimen sisällä pieni suodatin.
        Tässäkin iso oli vaihdettu pieni täysin tukossa.
        Pieni uusiksi ja hanaa aluksi savutti kohta savu loppui ja kaikki kunnossa.
        Kaikki korjaukset oli tehty merkkiliikkeessä.
        Koneen omistaja oli aika haltioissaan, otti pienen suodattimen ja aikoi mennä kysymään kyseisen firman korjaamopäälliköltä tietääkö ne mikä tämä on.
        Tämä yllätti aikanaan aika monet, onko muilla kokemuksia.?

        Tämä on vaan yksi esimerkki siitä että pumppu ei aina ole se syyllinen jos jotain tapahtuu tai jää halutulla tavalla tapahtumatta.

        PS
        Savua ja hieman näkyvää lisätehoa on helppo saada.

        Tehoa ja vääntöä pienellä ominaiskulutuksella ilman savua on jo sitten paljon vaikeampi.
        Mutta mahdollinen.

        Valmistajat kyllä osaavat ottaa mitä lakien ja asetusten mukaan on myyntitilanteessa mahdollista. Kun esim traktori on omistajalla hän voi tietysti tehdä tai teettää mitä haluaa.

        Mitähän tapahtuu kun nykyinen Commonrail moottoreilla oleva kalusto tulee vaihtoikään.?


      • Tosiaan booreilla saatiin ihan hyvin tulee savua ja kiihtyy vähä ilosemmi mutta ei sammunut enää sen jälkeen vivusta. no onneks tuo on vaa tommone piha traktori työt tehdään sitte eri koneilla


      • zxcvbnlkjh
        Amatööri699 kirjoitti:

        Tosiaan booreilla saatiin ihan hyvin tulee savua ja kiihtyy vähä ilosemmi mutta ei sammunut enää sen jälkeen vivusta. no onneks tuo on vaa tommone piha traktori työt tehdään sitte eri koneilla

        Kannattaako pihatraktoria pilata tuolla tavalla, se kun on täysin hyödytöntäkin, pienestä lisätehosta ei ole mitään käytännön hyötyä.


      • Anonyymi
        Senioridieselasentaja kirjoitti:

        Ruiskutuspumpun säädöt on moottorin ja traktorin valmistajat yhdessä valinneet sellaiseksi että laite toimii niillä halutulla ja ilmoitetulla tavalla. Myös päästömääräykset täyttyvät joista myyjä on vastuussa . Jos laite ei toimi esim takuuaikana pumpun säädöt voi tarkistaa koepenkissä valtuutetulla Esim Bosch edustajalla. Max syöttömäärä josta tässä puhutaan on vain pieni osa pumpussa olevia säätötoimenpiteitä, vika voi olla niissäkin. Pumpun kiinnitys (ajoitus)on myös oleellinen seikka. Aina ei tehdä ohjeiden mukaan, kiinnitetään esim entisten merkkien mukaan.erikoistyökaluja ei ole tai ei käytetä. Aikanaan opiskellessa oli työnopettaja joka antoi erittäin hyvän neuvon. Pojat sitten mitään ei kasata niinkuin se on ollut vaan niinkuin se kuuluu olla.

        Oma lisäys vielä tähän. Pumppuja ei syytetä eikä suotta lähetetä korjattavaksi ennenkuin kaikki muut asiat moottorissa on tarkistettu ja saatettu kuntoon.
        Tästä muistuu paljon tapauksia. Esim eräs traktori
        Moottori savutti
        Suuttimet korjattiin, ei loppunut
        Ruiskutuspumppu korjattiin, ei loppunut.
        Moottori korjattiin, ei loppunut.
        Koko setti oli maksanut 10000 mk Aika oli 70 luvun puoliväli suunnilleen
        Tässä vaiheessa jouduin mukaan kuvioon.
        Oli just se aika kun traktoreiden ilmasuodattimiin tuli se versio jossa oli ison pääsuodattimen sisällä pieni suodatin.
        Tässäkin iso oli vaihdettu pieni täysin tukossa.
        Pieni uusiksi ja hanaa aluksi savutti kohta savu loppui ja kaikki kunnossa.
        Kaikki korjaukset oli tehty merkkiliikkeessä.
        Koneen omistaja oli aika haltioissaan, otti pienen suodattimen ja aikoi mennä kysymään kyseisen firman korjaamopäälliköltä tietääkö ne mikä tämä on.
        Tämä yllätti aikanaan aika monet, onko muilla kokemuksia.?

        Tämä on vaan yksi esimerkki siitä että pumppu ei aina ole se syyllinen jos jotain tapahtuu tai jää halutulla tavalla tapahtumatta.

        PS
        Savua ja hieman näkyvää lisätehoa on helppo saada.

        Tehoa ja vääntöä pienellä ominaiskulutuksella ilman savua on jo sitten paljon vaikeampi.
        Mutta mahdollinen.

        Valmistajat kyllä osaavat ottaa mitä lakien ja asetusten mukaan on myyntitilanteessa mahdollista. Kun esim traktori on omistajalla hän voi tietysti tehdä tai teettää mitä haluaa.

        Mitähän tapahtuu kun nykyinen Commonrail moottoreilla oleva kalusto tulee vaihtoikään.?

        kyllä syöttöjä voi säädellä se kenellekkään kuulu ja ei vaikuta välttämättä kestvyyteenkään! kerrompa esimerkin: mb actros kuorma-auto, moottorivaihtoehdot 350hv ja400hv peruskone täysin sama, mutta tehtaalla vain laitettu eri ohjelmisto. kaikki tietämäni 350hv moottorit hajosivat kiertokangen kurkistaessa lohkosta läpi, mutta 400hv moottoria ei hajonnut yksikään. syy oli se, että tehoja ei ollut tarpeeksi ja moottoria jouduttiin huudattamaan kierroksilla tehon puutteessa. moottorit olivat V6 moottoreita ja V8 moottorit olivat ihan samoilla osilla kasattuja koneita, V8 moottoreista otettiin reilusti yli 600hv ilman ongelmia ja lyhempää käyttöikää. t: Raskaankaluston asentaja


    • 574745xl

      sitä sammutin vivun etummaista toppariruuvia löysäät sopivasti pumpun päässä niin rupeaa syöttö lisimään,ei tarvii booreilla hyppyytellätyhjäkäyntiä joutuu muistaakseni sen jälkeen säätämään!

    • Anonyymi

      Mikä ihme on VA-pumppu ...onko se jokin tuotemerkki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe