vaihteet ei mene päälle

opel

2D corsa 1,7D. mikä vika kun välillä vaihteet ei mene päälle vaikka keppi tuntuu laittavan vaihteen päälle. Ja taas välillä toimii moitteettomasti. onkohan kyseessä kytkin/painelaakeri remppa?

7

5783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö

Mulla oli vähän samanlaisia ongelmia ja huollossa vaihdettiin yksi sokkatappi. Tapin hinta noin 2 euroa ja työt päälle ja sen jälkeen vaihteet toimii normalisti. Mulla ongelma oli lähinnä ykkönen, joka ei mennyt päälle.

• Jussi

Todennäköisin syy on tuo sokkatappi kylmyys. Astroissa ja Vectroissa samaa vikaa. Laatikonpuoleisessa nivelessä on sokkatappi, joka on todennäköisesti kulunut. Itse ostin tänään vastaavan tapin Astraan Opel liikkeestä ja hinta oli 2,82€. Itsellä meni vaihtaessa 3 minuuttia. Tapin kuluneisuus aiheuttaa klappia niveleen ja vaihteet ei mene päälle tai menevät huonosti päälle (yleensä kakkonen ja ykkönen). Itsellä kakkonen ei meinannut mennä millään päälle ja ykkönen takkusi. Nyt toimii kuin uusi.

• Jussi
        Jussi kirjoitti:

Todennäköisin syy on tuo sokkatappi kylmyys. Astroissa ja Vectroissa samaa vikaa. Laatikonpuoleisessa nivelessä on sokkatappi, joka on todennäköisesti kulunut. Itse ostin tänään vastaavan tapin Astraan Opel liikkeestä ja hinta oli 2,82€. Itsellä meni vaihtaessa 3 minuuttia. Tapin kuluneisuus aiheuttaa klappia niveleen ja vaihteet ei mene päälle tai menevät huonosti päälle (yleensä kakkonen ja ykkönen). Itsellä kakkonen ei meinannut mennä millään päälle ja ykkönen takkusi. Nyt toimii kuin uusi.

Mulla ei kyllä keppikään pistänyt vaihteita päälle eli pykälä ei mennyt silmään ollenkaan. Jos paineasetelma menee, niin kyllä se yleensä pitää mekkalaa kytkintä painettaessa. Oireina on jos paineasetelma menee: kytkimen luistaminen, täristys liikkeellelähdössä tai voimakas ääni poljinta painettaessa.

• johanjo

ongelma mullakin. Lisäksi auto pyrkii lähtemään liikkeelle vapaavaihteella. Outoa?

• johanjo

Taas kyselin liian vaikeita..kertokaapa joku jotain..

• touho

kytkinkäpälän päässä olevassa vaijerin kierteessä oleva puolipallon muotoinen kierteellinen säätöruuvi (muovia tms) ei pidä.. kytkimen säätö löystyy/ ei pysy kohdallaan.. aiheuttaa irroitusongelman.(M8 tuplamutterit taakse,niin pysyy säädöissä.

• Korsan laatikko

Lykkää minkä tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe