2D corsa 1,7D. mikä vika kun välillä vaihteet ei mene päälle vaikka keppi tuntuu laittavan vaihteen päälle. Ja taas välillä toimii moitteettomasti. onkohan kyseessä kytkin/painelaakeri remppa?
vaihteet ei mene päälle
7
5639
Vastaukset
- Yrjö
Mulla oli vähän samanlaisia ongelmia ja huollossa vaihdettiin yksi sokkatappi. Tapin hinta noin 2 euroa ja työt päälle ja sen jälkeen vaihteet toimii normalisti. Mulla ongelma oli lähinnä ykkönen, joka ei mennyt päälle.
- Jussi
Todennäköisin syy on tuo sokkatappi kylmyys. Astroissa ja Vectroissa samaa vikaa. Laatikonpuoleisessa nivelessä on sokkatappi, joka on todennäköisesti kulunut. Itse ostin tänään vastaavan tapin Astraan Opel liikkeestä ja hinta oli 2,82€. Itsellä meni vaihtaessa 3 minuuttia. Tapin kuluneisuus aiheuttaa klappia niveleen ja vaihteet ei mene päälle tai menevät huonosti päälle (yleensä kakkonen ja ykkönen). Itsellä kakkonen ei meinannut mennä millään päälle ja ykkönen takkusi. Nyt toimii kuin uusi.
- Jussi
Jussi kirjoitti:
Todennäköisin syy on tuo sokkatappi kylmyys. Astroissa ja Vectroissa samaa vikaa. Laatikonpuoleisessa nivelessä on sokkatappi, joka on todennäköisesti kulunut. Itse ostin tänään vastaavan tapin Astraan Opel liikkeestä ja hinta oli 2,82€. Itsellä meni vaihtaessa 3 minuuttia. Tapin kuluneisuus aiheuttaa klappia niveleen ja vaihteet ei mene päälle tai menevät huonosti päälle (yleensä kakkonen ja ykkönen). Itsellä kakkonen ei meinannut mennä millään päälle ja ykkönen takkusi. Nyt toimii kuin uusi.
Mulla ei kyllä keppikään pistänyt vaihteita päälle eli pykälä ei mennyt silmään ollenkaan. Jos paineasetelma menee, niin kyllä se yleensä pitää mekkalaa kytkintä painettaessa. Oireina on jos paineasetelma menee: kytkimen luistaminen, täristys liikkeellelähdössä tai voimakas ääni poljinta painettaessa.
- johanjo
ongelma mullakin. Lisäksi auto pyrkii lähtemään liikkeelle vapaavaihteella. Outoa?
- johanjo
Taas kyselin liian vaikeita..kertokaapa joku jotain..
- touho
kytkinkäpälän päässä olevassa vaijerin kierteessä oleva puolipallon muotoinen kierteellinen säätöruuvi (muovia tms) ei pidä.. kytkimen säätö löystyy/ ei pysy kohdallaan.. aiheuttaa irroitusongelman.(M8 tuplamutterit taakse,niin pysyy säädöissä.
- Korsan laatikko
Lykkää minkä tykkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223522
Kyllä mä sua rakastan mutta ei me voida olla me
On tuhat syytä miksei vaan voida olla. Pitää sunkin hyväksyä se . Parempi kun ei nähdäkään enää, sattuu liikaa. Naiselle1041704- 1041328
- 661064
Manipuloitu Raamattu
Manipuloitu Raamattu https://www.youtube.com/watch?v=XOZ4C8qWWrQ Tässä leikkaamattomassa videossa Mauro Biglino käsitte3171002Jos sattumalta
kohdataan ja näet että minäkin näen sut niin a. lähdetkö pois b. sanot hei tai muuta c. katsot hiljaa ja odotat mitä71941Kertokaapa miehet
Nyt sitten minkälainen nainen on mieleenne? Tuli siis mieleen tuosta toisesta aloituksesta. Jossa nainen ei saisi olla l143935Lähtee järki sun kanssa mies
Mitä ihmettä sä minusta haluat? Ole rehellinen, ei tätä kestä erkkikään.60912Martina instassa kehuu omia nuorekkaita kasvojaan..
Kyllä on sitten nuorekas,not! Täynnä täytaineita tämä nainen ja näyttää joka päivä enemmän samalta kun joku naisista B151856- 67842