Biolääketieteen yhteishaku 2018

Naurettavauudistus

Rupesi tässä mietityttämään, että mitenkä tämä korkeakoulujen yhteishaku vaikuttaa mm. biolääketieteeseen? Vaikuttaako vielä mitenkään?

Itse hain viime yhteishaussa (2017) Turkuun ja Kuopioon kyseistä alaa opiskelemaan ja päädyin varasijalle 5. Hain siis pelkällä pääsykokeella opiskelemaan, koska yo-todistus on luokkaa C ja vähän päälle.

Onko siis enää edes mahdollista päästä sisään kyseiseen kouluun? Etsin tietoa uudistuksesta mutten löytänyt oikein mitään kyseisen alan pääsykokeeseen liittyen.

Tuntuu aika naurettavalta että lääketieteellisessä opiskeluun ei vaikuttaisi pääsykoe juuri lainkaan ja että jatkossa yo-todistuksilla päästäisiin lääketieteelliseen sisään?

12

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMMM2

      Tänä vuonna ainakin Kuopioon otetaan muutama aiempien opintojen perusteella ja lopuista puolet pelkät pääsykokeen ja puolet pelkkien yo-arvosanojen perusteella.

    • enpääs

      Miten meni koe ? Milaisilla pisteillä liikkeellä?

      • Naurettavauudistus

        meni tosi hyvin, laskeskelin että 62 pistettä ottamattabiologian esseitä mukaan, koska niitä on vaikeaa kotona tarkastaa, eli siitä mitä tahansa 20 pisteeseen asti, saa nähdä


      • enpääs

        Ymmärtääkseni puhut yhteispisteistä? Paljonko laskit siis pelkän kokeen pisteistä tulevan, vai oonko mää ny kattonu koepisteitä väärin.


      • Naurettavauudistus
        enpääs kirjoitti:

        Ymmärtääkseni puhut yhteispisteistä? Paljonko laskit siis pelkän kokeen pisteistä tulevan, vai oonko mää ny kattonu koepisteitä väärin.

        Meinaan siis kun ne kaksi koetta (yht. 90p.) jaetaan kahdella että tulee se 45p yhteensä, ne raakapisteet on 90, mutta jaetaan kahdella lopuksi. Ja siis pelkällä kokeella haen. Eli tarkoitan tuossa kun kokeesta itse arvioin kaiken paitsi biologian esseet, on yhteensä 31/45 pistettä.


      • Pöh
        Naurettavauudistus kirjoitti:

        Meinaan siis kun ne kaksi koetta (yht. 90p.) jaetaan kahdella että tulee se 45p yhteensä, ne raakapisteet on 90, mutta jaetaan kahdella lopuksi. Ja siis pelkällä kokeella haen. Eli tarkoitan tuossa kun kokeesta itse arvioin kaiken paitsi biologian esseet, on yhteensä 31/45 pistettä.

        Täh? Miten niin jaetaan lopuksi? Valintaoppaassa ei ollut mitään puhetta mistään skaalauksesta.


      • Naurettavauudistus
        Pöh kirjoitti:

        Täh? Miten niin jaetaan lopuksi? Valintaoppaassa ei ollut mitään puhetta mistään skaalauksesta.

        noh, eipäs sillä väliä enää kun sisään päästiin


      • enpääs

        Paljonko sait pisteitä?


      • Naurettavauudistus
        enpääs kirjoitti:

        Paljonko sait pisteitä?

        Ei näy vielä, voin ilmotella tänne sitten kun näkyy koepistemäärät ja rajat. Varmaan tän viikon aikana näkyy


      • jjj

        kyllä ne pisteet näkyy kun osaa.


      • Naurettavauudistus
        jjj kirjoitti:

        kyllä ne pisteet näkyy kun osaa.

        no kun eipä ollut tullu tuloskirjettä vielä, vaikea osata. Mutta pisteet vajaa 80, aika reilusti sisään


      • KiinnostaaX
        Naurettavauudistus kirjoitti:

        no kun eipä ollut tullu tuloskirjettä vielä, vaikea osata. Mutta pisteet vajaa 80, aika reilusti sisään

        Hei!

        Olen itse kiinnostunut biolääketieteen opiskelusta ja ajattelin vain kysyä miten valmistuit pääsykokeeseen? Kävitkö vain lukion kirjoja läpi, kuinka paljon käytit aikaa yms.
        Miten opiskelu koulussa on lähtenyt käyntiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe