Biolääketieteen yhteishaku 2018

Naurettavauudistus

Rupesi tässä mietityttämään, että mitenkä tämä korkeakoulujen yhteishaku vaikuttaa mm. biolääketieteeseen? Vaikuttaako vielä mitenkään?

Itse hain viime yhteishaussa (2017) Turkuun ja Kuopioon kyseistä alaa opiskelemaan ja päädyin varasijalle 5. Hain siis pelkällä pääsykokeella opiskelemaan, koska yo-todistus on luokkaa C ja vähän päälle.

Onko siis enää edes mahdollista päästä sisään kyseiseen kouluun? Etsin tietoa uudistuksesta mutten löytänyt oikein mitään kyseisen alan pääsykokeeseen liittyen.

Tuntuu aika naurettavalta että lääketieteellisessä opiskeluun ei vaikuttaisi pääsykoe juuri lainkaan ja että jatkossa yo-todistuksilla päästäisiin lääketieteelliseen sisään?

12

1158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMMM2

Tänä vuonna ainakin Kuopioon otetaan muutama aiempien opintojen perusteella ja lopuista puolet pelkät pääsykokeen ja puolet pelkkien yo-arvosanojen perusteella.

• enpääs

Miten meni koe ? Milaisilla pisteillä liikkeellä?

• Naurettavauudistus

meni tosi hyvin, laskeskelin että 62 pistettä ottamattabiologian esseitä mukaan, koska niitä on vaikeaa kotona tarkastaa, eli siitä mitä tahansa 20 pisteeseen asti, saa nähdä

• enpääs

Ymmärtääkseni puhut yhteispisteistä? Paljonko laskit siis pelkän kokeen pisteistä tulevan, vai oonko mää ny kattonu koepisteitä väärin.

• Naurettavauudistus
        enpääs kirjoitti:

Ymmärtääkseni puhut yhteispisteistä? Paljonko laskit siis pelkän kokeen pisteistä tulevan, vai oonko mää ny kattonu koepisteitä väärin.

Meinaan siis kun ne kaksi koetta (yht. 90p.) jaetaan kahdella että tulee se 45p yhteensä, ne raakapisteet on 90, mutta jaetaan kahdella lopuksi. Ja siis pelkällä kokeella haen. Eli tarkoitan tuossa kun kokeesta itse arvioin kaiken paitsi biologian esseet, on yhteensä 31/45 pistettä.

• Pöh
        Naurettavauudistus kirjoitti:

Meinaan siis kun ne kaksi koetta (yht. 90p.) jaetaan kahdella että tulee se 45p yhteensä, ne raakapisteet on 90, mutta jaetaan kahdella lopuksi. Ja siis pelkällä kokeella haen. Eli tarkoitan tuossa kun kokeesta itse arvioin kaiken paitsi biologian esseet, on yhteensä 31/45 pistettä.

Täh? Miten niin jaetaan lopuksi? Valintaoppaassa ei ollut mitään puhetta mistään skaalauksesta.

• Naurettavauudistus
        Pöh kirjoitti:

Täh? Miten niin jaetaan lopuksi? Valintaoppaassa ei ollut mitään puhetta mistään skaalauksesta.

noh, eipäs sillä väliä enää kun sisään päästiin

• enpääs

Paljonko sait pisteitä?

• Naurettavauudistus
        enpääs kirjoitti:

Paljonko sait pisteitä?

Ei näy vielä, voin ilmotella tänne sitten kun näkyy koepistemäärät ja rajat. Varmaan tän viikon aikana näkyy

• jjj

kyllä ne pisteet näkyy kun osaa.

• Naurettavauudistus
        jjj kirjoitti:

kyllä ne pisteet näkyy kun osaa.

no kun eipä ollut tullu tuloskirjettä vielä, vaikea osata. Mutta pisteet vajaa 80, aika reilusti sisään

• KiinnostaaX
        Naurettavauudistus kirjoitti:

no kun eipä ollut tullu tuloskirjettä vielä, vaikea osata. Mutta pisteet vajaa 80, aika reilusti sisään

Hei!

Olen itse kiinnostunut biolääketieteen opiskelusta ja ajattelin vain kysyä miten valmistuit pääsykokeeseen? Kävitkö vain lukion kirjoja läpi, kuinka paljon käytit aikaa yms.
        Miten opiskelu koulussa on lähtenyt käyntiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      330
      8014
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2230
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1127
    Aihe