heippa!
Onko kellään mitään tietoa punakullasta?? Minusta se kuulostaa kivalta ja näytti mainoksessa hyvältä! Mutta mites nuo allergiapuolet ja ruostuuko sellainen sormus helposti? Sisältää ilmeisesti kullan lisäksi kuparia...
Keltakulta on miusta aika tylsän tavallinen ja kuulemma valkokulta tummuu... Mitenkähän tämän punakullan laita siis, siskot hyvät?!?!?? Mihin näistä kolmesta kannaittaisikaan päätyä :) Ja onko kellään edes punakultakorua?
punakulta
5
7039
Vastaukset
- pehmeää
Sellaista olen kuullut että punakulta on pehmeämpää kuin "tavallinen" kulta, eli sormus saattaa kovemmassa käytössä olla pian ihan mutkalla. Siksi se on halvempaakin.
- mita mita
vaimolla on punakultaa vihkisormuksessa ja kihlasormus on keltakultaa. tietääkseni punakulta on kovempaa ja voi ajan myötä kuluttaa/hioa keltakultaa. ei siis itse kulu. ihan hienoa tavaraa ja yhtä arvokasta kuin valko tai keltakulta. siitä vain ostamaan
- nava
Mulla sormus koostuu periaatteessa kolmesta ohuesta limittäin asetellusta sormuksesta, yks keltakultaa, yks valkokultaa jossa timantit ja yks punakultaa. En oo ainakaan kuullu että ne olis jotenkin huono yhdistelmä tai kuluttais toisiaan. Silmällekään eroa ei ees huomaa ellei kato tarkasti, värit kun ei ole ihan vierekkäin.
- Hoh hoijaa
Käykää katsomassa Tukesin sivuilta mitä kultatuotteita Suomessa myydään (www.tukes.fi). Sieltä lötyvät kultapitoisuudet mitä EU alueella saa myydä.
Korutuotteissa käytetty kulta on aina kolmen metallin seos: kulta, hopea ja kupari -> valkokullassa palladium lisänä -> halvoissa nikkeli. Muuttamalla näiden metallien pitoisuutta saadaan aikaan värivivahteita eli punakullassa on aina enemmän kuparia kuin hopeaa. Leimattujen tuotteiden kultapitoisuus ei saa alittaa leiman kertomaa pitoisuutta. Punakulta on todella sitkeää kultaa ja itselläni on kultalangasta kudottu ketju punakullasta juuri sen takia, että se soveltuu kovuuden takia ohuiseen rakenteeseen -> pitää paremmin muodon. Ja mikään näistä kultaseoksista, oli siinä sitten seosaineena enemmän hopeaa taikka kuparia ei ruostu. Tieto ei ole luulon väärti. - Avovaimo
mulla on isoisoäidin vanha punakultainen kihlasormus, joka on ollut kyllä hyvä. hieman se on naarmuilla, mutta niin kai muutkin kullat naarmuuntuu, ja on se vanhakin. nyt on aika alkaa miettimään vihkisormusta, mutta mikä sopii leveän punakultasormuksen kanssa? pohdin jopa sellaista, etten ottais vihkisormusta lainkaan...voiko niin tehdä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999