heippa!
Onko kellään mitään tietoa punakullasta?? Minusta se kuulostaa kivalta ja näytti mainoksessa hyvältä! Mutta mites nuo allergiapuolet ja ruostuuko sellainen sormus helposti? Sisältää ilmeisesti kullan lisäksi kuparia...
Keltakulta on miusta aika tylsän tavallinen ja kuulemma valkokulta tummuu... Mitenkähän tämän punakullan laita siis, siskot hyvät?!?!?? Mihin näistä kolmesta kannaittaisikaan päätyä :) Ja onko kellään edes punakultakorua?
punakulta
5
7112
Vastaukset
- pehmeää
Sellaista olen kuullut että punakulta on pehmeämpää kuin "tavallinen" kulta, eli sormus saattaa kovemmassa käytössä olla pian ihan mutkalla. Siksi se on halvempaakin.
- mita mita
vaimolla on punakultaa vihkisormuksessa ja kihlasormus on keltakultaa. tietääkseni punakulta on kovempaa ja voi ajan myötä kuluttaa/hioa keltakultaa. ei siis itse kulu. ihan hienoa tavaraa ja yhtä arvokasta kuin valko tai keltakulta. siitä vain ostamaan
- nava
Mulla sormus koostuu periaatteessa kolmesta ohuesta limittäin asetellusta sormuksesta, yks keltakultaa, yks valkokultaa jossa timantit ja yks punakultaa. En oo ainakaan kuullu että ne olis jotenkin huono yhdistelmä tai kuluttais toisiaan. Silmällekään eroa ei ees huomaa ellei kato tarkasti, värit kun ei ole ihan vierekkäin.
- Hoh hoijaa
Käykää katsomassa Tukesin sivuilta mitä kultatuotteita Suomessa myydään (www.tukes.fi). Sieltä lötyvät kultapitoisuudet mitä EU alueella saa myydä.
Korutuotteissa käytetty kulta on aina kolmen metallin seos: kulta, hopea ja kupari -> valkokullassa palladium lisänä -> halvoissa nikkeli. Muuttamalla näiden metallien pitoisuutta saadaan aikaan värivivahteita eli punakullassa on aina enemmän kuparia kuin hopeaa. Leimattujen tuotteiden kultapitoisuus ei saa alittaa leiman kertomaa pitoisuutta. Punakulta on todella sitkeää kultaa ja itselläni on kultalangasta kudottu ketju punakullasta juuri sen takia, että se soveltuu kovuuden takia ohuiseen rakenteeseen -> pitää paremmin muodon. Ja mikään näistä kultaseoksista, oli siinä sitten seosaineena enemmän hopeaa taikka kuparia ei ruostu. Tieto ei ole luulon väärti. - Avovaimo
mulla on isoisoäidin vanha punakultainen kihlasormus, joka on ollut kyllä hyvä. hieman se on naarmuilla, mutta niin kai muutkin kullat naarmuuntuu, ja on se vanhakin. nyt on aika alkaa miettimään vihkisormusta, mutta mikä sopii leveän punakultasormuksen kanssa? pohdin jopa sellaista, etten ottais vihkisormusta lainkaan...voiko niin tehdä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo453499Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja2822334- 951455
- 701313
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481290Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1061282Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu1201217- 451099
Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill1701099- 591083