Me too = miituu

Juutuumullemyös

Oletko kuinka paljon seurannut vilkasta keskustelua aiheesta.?
Minä en ole koska en muistaakseni ole ketään naista takapuolesta nipistellyt enkä muistaakseni minuakaan ole nipistelty sen kummemmin.

15

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmpff

Olen jonkun verran seurannut, tai meniskö se enemmän sitä rataa, että eteeni on tullut yksi ja toinenkin juttu.

Jotenkin se on mielessäni kääntynyt julkkisten jutuksi. Joka toinen nainen jo suunnilleen on tagannut tuon #meetoo:n. Hyvä asia siinä mielessä, että nyt on jo joku leffatuottaja ja valokuvaaja Suuressa Maailmassa jäänyt kiinni useasta häirinnästä, ja saavat maksaa laskun. Naisten ei tarvitse enää pelätä että joutuvat tekemään töitä heidän kanssaan.

Minusta se pitääkin tehdä just noin, avoimesta kertoa ketä syyttää. Ei tuosta mitään hyötyä muuten ole. Minkä ei kehtaa sanoa ääneen, siitä pitää vaieta. Tietysti on suuri vaara tulla itsekin leimatuksi samalla, "sinä valehteleva lutka" tyyliin. Ja jos ei tiedä kumpi on oikeassaa, on todella vaikeaa ottaa kantaa. Uskonkin, että monet vaikeatkin häirinnät jäävät pimentoon juuri siksi, koska kuka uskoisi... Joka mahdollistaa että häiriköinnit saavat jatkua, koska tekijä ei jää ikinä kiinni.

Häpeä on myös varsin suuri tekijä. Hävettää että antoi sen tapahtua. Itekään en kertonut isäpuolen kähmimisestä kuin vasta siinä vaiheessa kun hän erosi äidistäni. Ei olisi silloinkaan pitänyt, äitini ei oikein kestänyt sitä tietoa hyvin. Saattoi peräti olla osatekijä hänen skitsofreniaan. Vaikeita asioita. Teet yhtä ja tuhoat itseäsi, teet toista ja tuhoat jonkun toisen... kumpaa pitäisi valita?

• hmpff

Lisäselvitys tuohon "hävettää että antoi sen tapahtua". Ihmissuhteet, kaukaisetkin, ovat monimutkikkaita. Ulkopuoliselle on aina helppoa sanoa että sun olisi pitänyt toimia näin. Potkia munille, huutaa, kutsua poliisia. Käytännössä se ei aina ole niin yksinkertaista. Sitä on hämmentynyt, kelaa jatkuvasti että minä tulkitsen väärin, ja se tieto että jos nyt toimin, maailma ei ole enää entisensä. Ikinä. Ihmisellä on suuri tahto pitää asiat tasapainossa, hän ei halua järkyttää sitä. Menköön vaikka omaan piikkiin se tasapainon ylläpitäminen, mutta muiden tasapainoa ei halua järkyttää. Myöskin osaksi siksi, että uskooko kukaan mua.

• ö-Öö

Mikä lie alkuperäinen tarkoitus

Oletan, jotain tekemistä kostamisen kanssa. Sen mitä nähnyt otsikoita, julkkikset syyttelevät toisiaan, tai sitten julkkiksia syytellään. Kun kyse jenkkilästä, oikeusjutturuuhkaa tulossa. Eli liekö yks tarkoitusperä rahastaminen.

Olihan toi suomessakin joku tankolaulaja joutunut pyöritykseen, tuli duuniongelmia. Mun mielestä sen ois kandenut vetää kaikki syyttelijät käräjille kunnianloukkauksista.

Se joku ameriikkalainen neekerikoomikko sai suunnalleen satavuotiaan niskaansa kaikenlaisia, vuosikymmeniä vanhoja, tapahtumia, joista sitä syytetään. Kysymys, miks nyt vasta?

Mä siis en ota kantaa mitä on tapahtunut, tai ei ole tapahtunut. Jotenkin tollanen julkinen mustamaalaus ja juoruaminen ei oikein ole hyvä asia. Oikeudessa noita pitäis ratkoa, ei missään twittereissä.

Kaitpa pikapuoliin tulee suomestakin lisää otsikoita aiheeseen liittyen, kunhan mimmit innostuu asiasta. Milloinkahan miehet puolestaan alkaa levittään tietoja anteliaista naisista ja naisten lähentely-yrityksistä.

Hohhoijaa.

=DW=

• hmpff

Alkuperäinen tarkoitus oli että kaikki naiset joita on seksuaalisen häirinnän tai väkivallan uhreina olleet täggäisi somessa tuon #metoo, jotta ihmiset saisivat jonkun käsityksen siitä kuinka laaja se ongelma on. Näyttää olevan aika laaja.

Se, että joku pottuvihaaja ei näe että se on ongelma naisille, saattaa johtu siitä että hän on mies. Eikä ole kokemusta koko saakelin asiasta.

Kyseessä ei siis mistään lähentely-yrityksistä. Vaan häirinnästä ja väkivallasta. Googlatkaa sanat, äijät, jos ette ymmärrä.

• No-en-todellakaan-enää

Kaikkihan alkoi amerikaanoista ja hollywoodista, kuinkas muuten.
      Pian virus tarttui eurooppaan ja nappasi kiinni suomalaisesta vaikenemisen kulttuurista, yllätys yllätys täällä onkin kymmeniä tuhansia naisia, joita mies on erehtynyt katsomaan syrjäsilmällä.
      Oikeasti asia paisutettiin yli kuormituksen ja siitä meni mielenkiinto ja todellisuuden ydinperä.

• tiedähäntä

Eikö itse Donald ole ns. guru näissä hommissa ?

• sellastapeliä

nuorena likkana ollessani tuli samaan hissiin itsensä paljastaja ja kyllä siinä oli miituu mennä minulta housuun......................ei ollut mukava kokemus muuten kokemattomalle

• Kuten teevee kirjoitti:

MMM...too

Mulle mammonaa ja mainetta tuu.

H.

• Ainoa nipistyskerta nuorilla päivilläni on jäänyt mieleen. Siirryin päiväkoulusta iltalukioon ja iloitsin saadessani jatkaa kesätyöpaikalla töiden tekemistä. Urakehityskin oli yllättävä ja sain lisää vaatuuta sitä mukaa kuin paikkoja vapautui ja opin hallitsemaan uusia tehtäviä.

Kerran menimme kolmen insinöörin ja firman autonkuljettajan kanssa samalla hissillä alas. Autonkuljettaja nipisti minua pakarasta, kun hän käveli perässäni hissiin. Minä käännyin, katsoin nuorta miestä tosi äkäisesti silmiin, nipistin häntä samalla samalla tapaa ja sanoin: ”Samperin perskärpänen, älä yritäkään enää toista kertaa nipistää minua tai en vastaa seuraamuksista!”

Poika parka joutui maksamaan turhankin kovan hinnan tekemisestään, kun pari insinööreistä alkoi jatkossa kutsua häntä vähän aikaa perskärpänen-nimellä. Minuakin harmitti, koska kyseessä oli ihan mukava kaveri.

• himsf

-Ahdisteluun ja rääkkiin sai tottua pienestä pitäen ja ryysyrantalaiskodin ja sukuvihojen vuoksi äitkin kantoi jotain huora-ja lutkanmainetta vaikka alaikäisenä kohtalaisen varakkaan maalaismiehen rääkätty vaimo oli - 36-vuotiaana kahdeksan alaikäisen yksinhuoltaja ja leski .
      Pedonkyntinen maailma näytti kyllä mahtinsa varhain - pit siihenkin vain tottua että valitus ja itku ai auta koskaan nin kun ei auttanut koskaan ja ikinä myöhemmässäkään elämässä.
      Väkivallan kokeminen vammojen ohella tosi rankka juttu kenen tahansa elossa -liianvähäinn koulutus ei myöskään edistänyt niin omaa kuin perheenkään, ynnä muittenkaan hyvinvointia.
      Palstallakin ensimmäisinä esiintuodaan mt-ja vammaisihmisten kelvottomus ja vikaisuus moraaliongelmiin kuin entisaikain kulttuureissa suvuissakin, vanhapiika on aina kelvotonta jätettä kun ... ei ole kelvollinen yhtään mihinkään.

• O-Orvokki

Todella ikävää ja oikeastaan kammottavaakin, että jotkut ihmiset ovat joutuneet kokemaan tuollaista. Pääseekö tuollaisesta itse edes jollain tapaa eroon?
        Olen kuullut, että pitkät terapiajaksot voisivat auttaa.

Jos on perinyt vahvan ihmisen geenit, vastoinkäymisten kohtaaminen onnistuu välillä ja sisukas toimija voi onnistua avaamaan uusia ovia omien voimiensa ja tahtonsa mukaan. Joku jaksaa yrittää niin monta kertaa, että onnistuu vähintään tyydyttävästi ja sitten voi taas alkaa etsiä uusia polkuja.

Luulen, että nykyaikaan voi olla jo helpompi saada apuakin, jos pystyy itse ottamaan sen ensimmäisen askeleen. Olen kuullut, että jotkut todella kammottavaan ja väkivaltaiseen tilanteeseen joutuneet on pelastettu pois ja heille on järjestetty ihan uusi alku uudella nimellä jossain ihan uudessa ympäristössä. Silloin menettää tietysti ne harvat hyvätkin kontaktit, ellei pakene kuvioista yhdessä. En tiedä olisiko sellainen mahdollista.

• Metoo-mummi

Ikävää on nähdä kuinka monet kanssaihmiset suhtautuvat yliolkaisesti, välinpitämättömästi, tai jopa huvittuneesti näihin häirintätapauksiin 😢 olen saanut huomata monenkin ahdistelun kohteen muistavan tapaukset vielä monien kymmenien vuosien jälkeen, joten ei ole ihan harmittomista jutuista kyse. Näin vanhemmiten ikä ja ulkomuoto jo suojelee, vaan aina ei ole ollut niin.

• Vaivieläkinkauemmin

On se metkan kummaa, että joillekin naisihmisille nipistys tai peffalle läimäytys jättää elämänikäisen arven ja mielen pahoituksen henkiseen olemukseen mutta yhdellekään mieähen kuvatukselle ei juolahda putkiaivorakennelmaan harmaata ajatusta että asiassa olisi jotain sellaista, että sitä pitää kantaa ristinään koko maallisen matkansa ajan.

• Missä.viipyy

Joku vanha piika odottelee vieläkin jotakuta nipistelijää.

• Putkiaivo-ko

Miksi vaivaannuit ottamaan osaa aiheeseen kun et selvästi käsitä mistä on kyse?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3488
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      72
      3231
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      50
      2766
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      54
      2588
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      89
      2407
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      31
      1317
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1207
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1188
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      337
      1063
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      956
    Aihe