Missa ovat molemmat tieto ja logiikka ketjuni ?
Niissa sijaitsee pitka kirjallinen tuotokseni jota ei ole tallessa missaan muualla ?
Eettinen kysymys narsismipalstalle
79
389
Vastaukset
- poiuytrdfb
Vanhempi ketju löytyi ...missa on uudempi
Niin sivusitkin jo itsekin ongelmaasi (ei ole tallessa) mikä liittyy kirjoituksiisi jotka ovat sinulle ilmeisen tärkeitä.
Tosiaan jos et halua kirjoitustesi häipyvän bittiavaruuteen niin sun kannattaa kopoida ja tallentaa omat kirjoituksesi myös koneellesi omiin tiedostoihisi.
Tuo pitkä aiempi ketjusi ny vaipuu ajan saatossa myös tuonne alemmas ja sitä kautta unholaan, sitä ei voi ns. nostaa ylemmäs, kun se on suljettu ts. sitä ei voi kommentoida. Toki voit edelleen tuoda sitä esiin halutesassi linkittämällä sitä uudemmissa kommentoinneissasi jos haluat.
Tää ny vaan ihan käytännön tietoa ongelmaasi liittyen.
Mitä sitten tulee etiikkaan, niin tietyllä laillahan tää systeemi sallii ilmiantaa ja poistattaa täällä joitain kirjoituksia jotka ko. henkilö katsoo loukkaaviksi tai etteivät kuulu aiheeseen tms.
Sinuun kiinnostuksen kohteisiisi liittyen, voisit enemmänkin tutkailla noita tämän suomi24 aihealueita, esim. tieteelle on oma palstansa siinä kuin filosofialle , neurologialle, älykkyydelle kuin taiteellekkin.
Otaksun(=luulemista), että monikin saattaa olla tuskastunut noihin monologeihisi aiheista jotka eivät kuulu tänne palstalle. Tuossa kun tulin luin ensin tuon vanhan ketjun narsistin uteliaisuudesta ja ihmisten sinisilmäisyydestä ja lopussa sitten näytti olevan sitä sun juttua, joka oli taas ihan muuta kuin otsikon aihe. Hieman jäin miettimään tässä kohtaa että etkö itse huomaa tuota, ettet tavallaan kunnoita toisten valitsemaa aihetta vaan meneekö tarpeesi puhua itsestäsi ja omista kiinnostuksen kohteistasi kaiken yli.- poiuytresxcvbbbb
Mielenkiintoinen nakökulma sinulla.
Ja sekin on minulle mielenkiintoista, etta runsas maara kirjoituksiani yhtakkia poistetaan. No herättää uusia ajatuksia. Mielestani ne eivat voisi edes teoriassa loukata ketaan muuta kuin minun vanhempiani ja en millaan usko vanhempieni pyytaneen niita poistettaviksi.
Kylla se liittyy nimenomaan narsismiin etta narsistien lapsi traumatisoidaan keskusteluissa joissa hän joutuu toistuvasti palaamaan tunteellisesi kipukohtiin. houkutellaan avautumaan ja sitten tunteellisesti loukataan. Toimintatapa on aivan absurdi ja tanaan vasta tana iltana tassa nyt naen sen todella kirkkaasti.
Onko tabu tuoda esiin etta ihmisia autetaan laajasti vanhanaikaisella metodilla joka on uusissa tutkimuksissa todettu joiltain osin hyödyttömaksi tai vahingollisesti ?Ma olen kokenu sen huonon vaikutuksen ja nyt ymmarran ettei tunteeni ollutkaan ihan niin väärä, kun se tuntui pahalle mutten osannut henkisesti puolustautua. - poiuytrdf
Ma kirjoitan suomi24.ssa ainoastaan narsismiongelman takia ja hieman siihen liitoksissa hermostovaurioon liittyen jonka johdosta narsismiongelma paasi valloilleen puolustuskykyni heikettya ja sitten tuli vaikeuksia kokemuksesta auttajien ymmartamattömyydesta.
Taidekeskustelu taalla on mulle aivan liian tylsaa ja vahaista, samoin neurologia ja useimmat muut aiheet. Ku ma kirjotan lahes enemman kuin muut yhteensa.
Aika kiinnostavaa jos mun tekstit on katsottu loukkaaviksi suomalaisella nettipalstalla jossa yleisesti ottaen usein kieli on niin ronskia, etta ma en edes sellasta osaa.
Ei oikeastaan haittaa minua yhtaan vaan kiinnostaa ilmiöna. - poiuytrdf
"Tuo pitkä aiempi ketjusi ny vaipuu ajan saatossa myös tuonne alemmas ja sitä kautta unholaan, sitä ei voi ns. nostaa ylemmäs, kun se on suljettu ts. sitä ei voi kommentoida. Toki voit edelleen tuoda sitä esiin halutesassi linkittämällä sitä uudemmissa kommentoinneissasi jos haluat."
No hieno juttu etta ketjuni vaipuu alemmas ja unholaan eika voi nostaa ylemmas :) poiuytrdf kirjoitti:
Ma kirjoitan suomi24.ssa ainoastaan narsismiongelman takia ja hieman siihen liitoksissa hermostovaurioon liittyen jonka johdosta narsismiongelma paasi valloilleen puolustuskykyni heikettya ja sitten tuli vaikeuksia kokemuksesta auttajien ymmartamattömyydesta.
Taidekeskustelu taalla on mulle aivan liian tylsaa ja vahaista, samoin neurologia ja useimmat muut aiheet. Ku ma kirjotan lahes enemman kuin muut yhteensa.
Aika kiinnostavaa jos mun tekstit on katsottu loukkaaviksi suomalaisella nettipalstalla jossa yleisesti ottaen usein kieli on niin ronskia, etta ma en edes sellasta osaa.
Ei oikeastaan haittaa minua yhtaan vaan kiinnostaa ilmiöna.Käyppäs ny lukemassa vaikka nuo omat kommenntisi "narsistin uteliaisuudesta ja ihmisten sinisilmäisyydestä" ketjusta ja kerro sitten miten nuo sinun useat peräkkäiset kommenttisi ja laittamasi linkit liittyy narsistin uteliaisuuteen ja ihmisten sinisilmäisyyteen.
Mitä tulee tuohon poistettuun ketjuun, niin en ole sitä juurikaan lukenut, mutta otaksun siinä enimmäkseen olleen noita sulle tyypillisiä jaarituksia, jotka tuskin ny loukaa ketään.
En tiedä kuka ja mistä syystä ketjusi on poistettu, mutta otaksun jonkun suivaantuneen siitä että kun edellinen päättyi niin jatkat samaa jaaritusta uudessa ketjussa ja katsonut tarpeelliseksi ilmiantaa koko ketjun. (tämä vain minun oletukseni)
Tässä ny viime aikoina kun noita ilmiantoja/poistoja on tehty, niin minäkin jouduin sen kohteeksi, vaikka itse olen sitä mieltä, ettei liioin minun kommentissani ollut mitään loukkaavaa, enkä sinun laillasi "massapostita" tänne solkenaan kommentteja, lisättynä sillä, että otin kantaa aloittajan aiheeseen, mutta jostain syystä kommenntini ny jotakuta ärsytti ja hän halusi sen poistettavan. Hetken toki mietin, että oliko kommennttini poiston taustalla jotain sellaista, että jonkun mielestä muiden kuin sinun kirjoituksesi eivät enää olisi täällä sallittuja.
Mutta niin tai näin, niin minun mielestäni sinä et kunnoita muiden aloittamaa aihetta jos alat sinne loputtomiin hölöttämään omaa asiaasi. Melkoinen takinkääntäjäkin tunnut olevan, kun ensin hätäännyit kun kirjoituksiasi oli poistettu ja valittelit ettei sulla ole kirjoituksiasi missään tallennttuna ja nyt tässä sitten kerrotkin, ettei se haittaa.
En tiedä miten sinun kaltaiseen ihmiseen pitäisi "oikealla lailla" suhtautua. Jonkin verran enemmän olen tuohon Asperger aiheeseen yrittänyt tutustuakkin, että ymmärtäisin, mutta kerros minulle millä tavalla Asperger ihmisen saa ymmärtämään milloin liikaa on liikaa.- poiuytrdf
Niin eikö tänne saa kirjoittaa pitkiä pätkiä tekstia ?
Ma en oikeen enaa pysy peras nettimenos, kun tuolla kansainvalises nettimaailmas on niin rajatonta meininkia etta menee tälläsel pienel tytöl jo paa pyörälle. Valtavat mittasuhteet siellä kun ihmisilla seuraajina satojen tuhansien ihmisten ihmisjoukkoja.
Etta en osaa sanoa miten tässä nyt maailmaa pitaisi tarkastella. - poiuytrdscvb
Enka ma niinku tienny sita etta taalla voi kuka vaan poistattaa kenenka vaan tekstit vaan "ilmiantamalla". Itse en ole poistattanut kenenkaan.
Niin ensin ihmettelin etta minulta ikaankuin voidaan vieda mun tekstit ilman perustelua mutta sopeuduin nopeasti uuteen tilanteeseen . :) (Jos nimitat sita takin kaannöksi)
Mutta tosiaan massat maailmalla on vahan toista luokkaa mittasuhteiltaan kuin mun "massapostitus" etta olen tassa parasta aikaa hämmennyksissää kahden maailman valissä.
Ihmetella möllöttelen vaan maailman menoa poiuytrdf kirjoitti:
Niin eikö tänne saa kirjoittaa pitkiä pätkiä tekstia ?
Ma en oikeen enaa pysy peras nettimenos, kun tuolla kansainvalises nettimaailmas on niin rajatonta meininkia etta menee tälläsel pienel tytöl jo paa pyörälle. Valtavat mittasuhteet siellä kun ihmisilla seuraajina satojen tuhansien ihmisten ihmisjoukkoja.
Etta en osaa sanoa miten tässä nyt maailmaa pitaisi tarkastella.Kysymys ei ole tekstin pituudesta vaan siitä, että tämä on keskustelupalsta
"Keskustelu on kahden tai useamman ihmisen spontaania kommunikointia ja ajatustenvaihtoa. Keskustelun vuorovaikutteisuus perustuu siihen, että osapuolet tuovat keskusteluun lisää asioita vastaukseksi aiemmin sanottuun. Keskustelun lajeja ovat vastavuoroinen tietojen välittäminen, informatiivinen yksisuuntainen keskustelu, ja ajanvietteenä käyty keskustelu. Keskustelun syntymiseen tarvitaan kolme elementtiä: keskustelun aihe, yhteinen kieli ja vuorovaikutus.
Monologi ei ole varsinaista keskustelua. Se on yhden ihmisen puhetta, eivätkä siihen vaikuta kuulijan tai kuulijoiden repliikit."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu
Keskustelun tasosta ja kielenkäytöstä ny voidaan olla välillä montaa mieltä, kuten jossain kohtaa viittasit, mutta tosiaan nää palstat ny on lähinnä keskustelua varten aloittajan valitseman aiheen mukaan.- dhdie-koefr
poiuytresxcvbbbb kirjoitti:
Mielenkiintoinen nakökulma sinulla.
Ja sekin on minulle mielenkiintoista, etta runsas maara kirjoituksiani yhtakkia poistetaan. No herättää uusia ajatuksia. Mielestani ne eivat voisi edes teoriassa loukata ketaan muuta kuin minun vanhempiani ja en millaan usko vanhempieni pyytaneen niita poistettaviksi.
Kylla se liittyy nimenomaan narsismiin etta narsistien lapsi traumatisoidaan keskusteluissa joissa hän joutuu toistuvasti palaamaan tunteellisesi kipukohtiin. houkutellaan avautumaan ja sitten tunteellisesti loukataan. Toimintatapa on aivan absurdi ja tanaan vasta tana iltana tassa nyt naen sen todella kirkkaasti.
Onko tabu tuoda esiin etta ihmisia autetaan laajasti vanhanaikaisella metodilla joka on uusissa tutkimuksissa todettu joiltain osin hyödyttömaksi tai vahingollisesti ?Ma olen kokenu sen huonon vaikutuksen ja nyt ymmarran ettei tunteeni ollutkaan ihan niin väärä, kun se tuntui pahalle mutten osannut henkisesti puolustautua."Kylla se liittyy nimenomaan narsismiin etta narsistien lapsi traumatisoidaan keskusteluissa joissa hän joutuu toistuvasti palaamaan tunteellisesi kipukohtiin. houkutellaan avautumaan ja sitten tunteellisesti loukataan. Toimintatapa on aivan absurdi ja tanaan vasta tana iltana tassa nyt naen sen todella kirkkaasti."
Minä kyllä vahvistaisin tämän huomiosi. Näin todella usein tehdään. Joku on joskus puolustautunut niin että ei ole helppo tajuta lapsena pahoinpideltyjä. Mutta en minä ainakaan ala solvaamaan ja loukkaamaan ihmisiä ihan äkkiä asioista joita en ymmärrä. Saatika ajamaan niitä johonkin omasta mielestäni sopivaan olo- tai elämänmuotoon. Siis ihan oikeasti ihmiset tekee sellaista(?!)
Tuossa luonnonkatastrofilinkissäsi kerrotaan osan ihmisistä kärsivän terapeuttisesta väliintulosta, ja parasta toipumista heille olisi rauhallinen ja turvallinen ympäristö rakastavien läheisten ympäröimänä. Meidän tapauksessahan se tarkoittaa että meitä tuupitaan yhä uudelleen jatkuvaan kivivyöryyn ja maanjäristykseen.
Mutta tosiaan sopeutuuhan sitä vaikka keskitysleirille ja sitten pitää varmaan olla kiitollinen kun saa ylimääräisen mädäntyneen kaalinpalasen syödäkseen. Viheliäisissäkin olosuhteissa voi toki elää... - rakkausonvaikeaaa
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Kysymys ei ole tekstin pituudesta vaan siitä, että tämä on keskustelupalsta
"Keskustelu on kahden tai useamman ihmisen spontaania kommunikointia ja ajatustenvaihtoa. Keskustelun vuorovaikutteisuus perustuu siihen, että osapuolet tuovat keskusteluun lisää asioita vastaukseksi aiemmin sanottuun. Keskustelun lajeja ovat vastavuoroinen tietojen välittäminen, informatiivinen yksisuuntainen keskustelu, ja ajanvietteenä käyty keskustelu. Keskustelun syntymiseen tarvitaan kolme elementtiä: keskustelun aihe, yhteinen kieli ja vuorovaikutus.
Monologi ei ole varsinaista keskustelua. Se on yhden ihmisen puhetta, eivätkä siihen vaikuta kuulijan tai kuulijoiden repliikit."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu
Keskustelun tasosta ja kielenkäytöstä ny voidaan olla välillä montaa mieltä, kuten jossain kohtaa viittasit, mutta tosiaan nää palstat ny on lähinnä keskustelua varten aloittajan valitseman aiheen mukaan.Niinhän se maailma pyörii, että varsinainen takinkääntäjä moittii yleensä muita takinkääntäjiksi. Se malka kun on omassa silmässä niin vaikeaa nähdä. Onhan sekin elämäntapa besserwissata muiden kirjoitustapaa, mutta ehkä elämässä ei ole siiten muuta sisältöä.
- poiuytrdcv
Ihan vaan faktana ketjussa oli muita keskustelijoita mukana
Mun mielesta perustelut on vahan huonoja mutta ei se minua haittaa
Sain tarkeimman oivallukseni jokatapauksessa etta uudelleen traumatisoivat keskustelut on mulle todella haitaksi
Mun mielesta keskustelun vaikutuksia vähätellaan. Niinkuin jossain luki: milla on tehoa on myös mahdollisia haittavaikutuksia.
- poiuyfdcvb
"Joku on joskus puolustautunut niin että ei ole helppo tajuta lapsena pahoinpideltyjä. Mutta en minä ainakaan ala solvaamaan ja loukkaamaan ihmisiä ihan äkkiä asioista joita en ymmärrä. Saatika ajamaan niitä johonkin omasta mielestäni sopivaan olo- tai elämänmuotoon. Siis ihan oikeasti ihmiset tekee sellaista(?!)"
Niin ma en muista ikina solvanneeni tai moittineeni edes ketaan kuka on kertonut elamankokemuksistaan, enka edes arvostellut mitenkaan. Saatan sanoa jotain jos on ihan pakko eettisesta syysta. Ja varsinkaan sillon jos koen että ma en ymmarra toisen elamaa, niin sitten en kommentoi sita juurikaan...
Enka elamantapaa ole yrittanyt muokata muille paitsi etta nuorena yritin kannustaa raittiuteen ja tupakan polton lopettamiseen muita. En tieda oliko hyvä vai huono :)
Mun kanssa keskustelleet on vaan kiinnittany huomiota siihen etta hyvin menee kun minusta saa kaiken irti juuria myöden muttei siihen etta mulla on tunteellisesti huono olla koko sen ajan.
heidän kokemyksen mukaan keskustely meni hyvin kun kaikki irtos, eika he ymmarra etta mulla on huono olo naennaisesti hyvin sujuneesta keskustelusta aivoissa ja tunteessa.
Ja etta millasessa aivo ja tunnetilassa ma joudyn oleen muistellessani asioita tarkasti ja tapatumia. Ja sitte koko urakan jalkeen viela kuulija sitten ei uskokaan .
Ja sitten jos ei halua menna niin syvalle, niin sitten epaillaan etta valehtelee etta muka ei omaiskaan perusteluja kun haluttomana
vastaa kysymyksiin. varsinkin jos yrittaa jo suojella itseaan silta uudelleen traumatisoimiselta.- poiuytrdsdf
Ja mun kohdalla suurin osa traumoistakin on aiheutettu puheella ja puhelinkeskustelulla. Suurin osa psykopaattini kiusaamistaktiikkaa on puhelinpeli ja satuttavat puhelinkeskustelut joita on ollut tuhansia tunteja. Manipulointia ja silence treatmentia (minua ei ole koskaan oltu paljoa kiinnostuttu tapaamaan)
Turhauttaa nekin kysymykset asutko lahella tapaatko usein. vuosikymmenet peli on pelattu puhelimella ja monimutkaisilla kuvioilla - jfo-foefo
poiuytrdsdf kirjoitti:
Ja mun kohdalla suurin osa traumoistakin on aiheutettu puheella ja puhelinkeskustelulla. Suurin osa psykopaattini kiusaamistaktiikkaa on puhelinpeli ja satuttavat puhelinkeskustelut joita on ollut tuhansia tunteja. Manipulointia ja silence treatmentia (minua ei ole koskaan oltu paljoa kiinnostuttu tapaamaan)
Turhauttaa nekin kysymykset asutko lahella tapaatko usein. vuosikymmenet peli on pelattu puhelimella ja monimutkaisilla kuvioillaOmatkin vanhemmuussuhteet perustuu lähinnä niihin positiivisiin rippeisiin mitä olen joskus kokenut heidän kanssa ja näitä olen aika yritteliäästi koettanut ylläpitää mielikuvissa. Todellisuudessa suhdetta ei oikeastaan ole, tai se mitä oikeasti on, on minulle tuhoisaa. Silti vaan minun haluttaisiin ylläpitävän näitä hyviä hetkosia kaiken päällimmäisenä kaiken hyväksyvänä ja anteeksiantavana ohittaen sen jatkuvan loukkaamisen ja epäeettiset kiemurat, joista osasta en ole edes kovin selkeästi tietoinen, paitsi silitä että niitä on.
Voihan sitä tietysti koettaa huomauttaa ihmisille heille tuhoisista tavoista mikäli kokee selkeästi sellaisia havaitsevansa, ja ihan toden totta henkilön omaksi parhaaksi, ei niinkään omaa etua ajaakseen tai vahvistaakseen omia pyrkimyksiään... Tuosta alkosta ja tupakista vaan, että kun kaikilla on omat huumeensa niin varmaan sitten jotain vaihtoehtoa tulisi olla tarjota tilalle. Kärsimystähän niillä monesti lääkitään, mutta ei aina niinkään. Huono konsti tietysti. Kaikki aivot ei myöskään addiktoidu samoista jutskista, mutta kaikilla varmaan joku huume.. - yöksnyttulianteeksi
jfo-foefo kirjoitti:
Omatkin vanhemmuussuhteet perustuu lähinnä niihin positiivisiin rippeisiin mitä olen joskus kokenut heidän kanssa ja näitä olen aika yritteliäästi koettanut ylläpitää mielikuvissa. Todellisuudessa suhdetta ei oikeastaan ole, tai se mitä oikeasti on, on minulle tuhoisaa. Silti vaan minun haluttaisiin ylläpitävän näitä hyviä hetkosia kaiken päällimmäisenä kaiken hyväksyvänä ja anteeksiantavana ohittaen sen jatkuvan loukkaamisen ja epäeettiset kiemurat, joista osasta en ole edes kovin selkeästi tietoinen, paitsi silitä että niitä on.
Voihan sitä tietysti koettaa huomauttaa ihmisille heille tuhoisista tavoista mikäli kokee selkeästi sellaisia havaitsevansa, ja ihan toden totta henkilön omaksi parhaaksi, ei niinkään omaa etua ajaakseen tai vahvistaakseen omia pyrkimyksiään... Tuosta alkosta ja tupakista vaan, että kun kaikilla on omat huumeensa niin varmaan sitten jotain vaihtoehtoa tulisi olla tarjota tilalle. Kärsimystähän niillä monesti lääkitään, mutta ei aina niinkään. Huono konsti tietysti. Kaikki aivot ei myöskään addiktoidu samoista jutskista, mutta kaikilla varmaan joku huume..on henkisesti raskasta, kun joutuu hylkäämään vanhempansa hänen vaikean luonteensa vuoksi, olkoon vaikka siiten narsismi tai joku muu vastapuolen lamaannuttava ilmiö. Kuulen toisiaan kysymyksen, että miksi se on semmoinen? En osaa vastata, koeta kestää, ehkä ei tarvitse edes ymmärtää, ota pesäeroa. Onhan se järkyttävää, kun näkee lapsensa henkisesti hyvinvoivan kaukana vanhemmastaan, sitä tulee siitä niin pahoinvoivaksi ja syyttää itseään, että on totaalisen epäonnistunut puolisonsa valinnassa. Häpeää itseään lastensa, sukulaistensa silmissä, häpeää myös ihan muiden ihmisten silmissä ja pohtii, että huomaavatko he ja usein huomaavat, mutta ne kanat, jotka liehettilevät sitä toista ne eivät huomaa. Käsittämätöntä???
- poiuytrsdfb
"Tuossa luonnonkatastrofilinkissäsi kerrotaan osan ihmisistä kärsivän terapeuttisesta väliintulosta, ja parasta toipumista heille olisi rauhallinen ja turvallinen ympäristö rakastavien läheisten ympäröimänä. Meidän tapauksessahan se tarkoittaa että meitä tuupitaan yhä uudelleen jatkuvaan kivivyöryyn ja maanjäristykseen"
Kylla, se tuntuu ihan kirjaimellisesti minulle tuolta.
Keskusteluapu on tuntunut pahalta ja sitten tuntee viela syyllisyytta siitakin kun ei niiden ihmisten keskustelu tunnu hyvalta vaikka he tarkoittaisivat hyvaa, etta on muka sitten ihminen joka valittaa toisista ihmisista eika ole tyytyvainen mihinkään vaikka hanen eteensa olisi nahty vaivaa. , Mutta mitapa jos vika ei olekaan ihmisissa, vaan väärässä metodissa ?
Tramatasoituneelle ihmiselle ei teekaan hyvaa yha uudelleen ja uudelleen kertoa vaikeista kokemuksistaan kuten auttajat ajattelee, eika autettavalla valttamatta ole sellaista tarvetta kuten heidat on suorastaan aivopesty ajattelemaan.
Jossain olikos auttavan puhelimen nettisivullakin oli ainakin jossain vaiheessa tekstiakin jossa luki jotain sellaist etta traumatosoituneella on tarve puhua vaikeasta kokemuksesta yhä uudelleen ja uudelleen. Minulle ainakin se hokemisen tarve tulee siita kun ei tunteellisesti ymmarreta , ei siita etta olisi tarve lapikayda asiaa monta kertaa omassa paassaan. Mulle hokemisesta muodostui epamiellyttavaa toistoa kuin pyörimaan jaaneella cd,lla aivovaurioituneeseen paahani eika se yhtaan tehnyt hyvaa. Ja siihen olisi tarjottu avuksi viela lisaa toistoa ja sitten ollaan nyreita kun olen vastahakoinen hyvaa tahtoville neuvoille. Mina olen ihan kauhuissani mita mun paalle tapatuu siita toistamisesta . Manipulointikin toteutetaan juuri toistolla usein . Eli mut manipuloitaisiin traumalla ? Kauhea kokemus.
Mutta kenties vika on vanhanaikaisessa metodissa ei ihmisissa.
Mun ongelmat kasvoi tosi paljon siita lahtien kun aloin avautumaan ihmisille. ..ammatissaan tai yksityiselamassa. Olen sita mielta etta paljon traumatosoituneen olis parempi vaan jatkaa elamaansa ihan niinkuin ne jonkun kulttuurin tsunamiuhritkin jatkavat lansimaalaisia yllättävän valoisasti . Mun onelmaksi koitui se etta kun nuorempana selvisin hyvin silla tyylilla, niin sitten mun kokemuksia ei uskottu tosiksi. Ja siksi oli pakko alkaa kertomaan ja traumatosoitua paljon pahemmin kuin alunperaiset kokemukset. Valitettava totuus.
Ma olen monestii hakeutunutkin sellaiseen toiskulttuuriseen seuraan jossa elaman traumaattisia kokemuksia kasitellaan mun psyykelleni paljon sopivammalla tavalla . Mun mielesta on aivan kauheaa olla vaikean elaman elanyt suomalaisen kulttuurin keskella mutta se ei tunnu niin kauhealle esim tsunamiuhrien seurassa(vaikken nyt juuri heidan seurassaan ole ollutkaan mutta otin tuon vertaukseksi) ja mielellani hakeudunkin sen suuntaiseen seuraan.
Siis missa ihmisilla on konkreettisia rankkoja kokemuksia jotka on totta eika niita mitenkaan kyseenalaisteta etta onko niita ollut, mutta silti ihmiset jatkavat elamaniloisina elamaansa usein eloisina ja hymyilevinä. Ma koen lansimaisen psykologian osin raskaaksi turhaksi henkiseksi taakaksi mita tulee oikeisiin rankkoihin kokemyksiin. Nuoresta asti koin. On paljon helpompi ihmisten kanssa jotka ei kiella asioita mutta silti jatkaa iloisesti, kuin ihmisten kanssa jotka kyseenalaistaa toisen rankat kokemuuukset ja vatvoo ja vatvoo. Arvelisin tasta johtuvan etta jossain kaukomaden kulttuureissa ihmiset joidenkin tutkimusten mukaan toipuvat nopeammin mielenterveysongelmista.
https://www.psychologytoday.com/blog/the-village-effect/201001/when-counseling-is-dangerous-0- poiuytredf
Ma en myöskaan rankasti fyysisesti vaurioituneena kaivannu mitaan psykologista vatvontaa, vaan mua kiinnosti lahinna se milla hermosolut saa taas toiminaan. Mutta lansimaissa ollaan valilla niin psykologisia ettei enaa ymmarreta konkreettosia asioita kuten esim. ravinnon tarvetta tms.
Moni suomalainen ei ymmarra etta hermosto ei toimi hyvin vaikka kuinka psykologisoisi tai millaan laakkeella jos ei saa riittavasti ravintoa. Mutta oletan etta lahes jokainen aivokapasiteeltiltaan normaali tsunamimaalainen ymmartaisi asian riippumatta koulutuksesta mahdolliset lukutaidottomat ymparimaailman mukaanlukien. . - poiuytdsdf
Kerran ma juttelinkin tilanteestani chatissa jonnei Afrikkaan.
Siella joku kolmekymmpiseksi mieheksi esittaytynyt chattaaja selosti: "Oota ma kysyn mun aidilta reseptin: Sekota sita ja tata, hunajaan ...ja syö... - poiuytrdf
Siella joku vieras aitikin Afrikassa mietti enemman miten hermostovaurioni voisi parantaa kuin omani.
- Jospa_l
poiuytredf kirjoitti:
Ma en myöskaan rankasti fyysisesti vaurioituneena kaivannu mitaan psykologista vatvontaa, vaan mua kiinnosti lahinna se milla hermosolut saa taas toiminaan. Mutta lansimaissa ollaan valilla niin psykologisia ettei enaa ymmarreta konkreettosia asioita kuten esim. ravinnon tarvetta tms.
Moni suomalainen ei ymmarra etta hermosto ei toimi hyvin vaikka kuinka psykologisoisi tai millaan laakkeella jos ei saa riittavasti ravintoa. Mutta oletan etta lahes jokainen aivokapasiteeltiltaan normaali tsunamimaalainen ymmartaisi asian riippumatta koulutuksesta mahdolliset lukutaidottomat ymparimaailman mukaanlukien. ."Mutta lansimaissa ollaan valilla niin psykologisia ettei enaa ymmarreta konkreettosia asioita kuten esim. ravinnon tarvetta tms."
https://www.thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/ohjeet-ja-suositukset/suositukset-ja-toimenpideohjelmat
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/ravitsemussuositukset/
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/valtion-ravitsemusneuvottelukunta/
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/ravitsemusuutiset/uusi-suositus-potilaiden-ravitsemushoitoon/
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/ravitsemussuositukset/ravitsemussuosituksia-maailmalta/
Ja kriittisyyttä peliin, koska siihen tunnetaan mieltymystä...
https://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/category/ravitsemussuositukset/
Jospa lukisit nuo ensin ja keskustelaan sitten enemmän aiheesta mitä on ja mitä ei ole ja mitä länsimaissa osataan ajatella. - Runsaasti
Runsaasti foolihappoa, K- ja D-vitamiineja, noin neuvotaan suomalaisten tiedemiesten kirjoittamassa oppaassa. Kala, kananmunat ja vihreät lehtikasvikset hyviä lähteitä.
Tässä linkki foolihappotietouteen:
http://www.terve.fi/ravintolisat/foolihappo
Tässä linkki D-vitamiinitietouteen:
http://www.terve.fi/osteoporoosin-ehkaisy-ja-perushoito/d-vitamiini
Tässä linkki K-vitamiinitietouteen.
http://www.terve.fi/vitamiinit/k-vitamiini-menadioni - Ja_tiet
Ja tietenkin, aivan perusjärjellä ajateltunakin, oli miten tahansa, niin ravitsemus on kaiken a ja o. Että monipuolinen ruokavalio, vähän sitä ja tätä, ei joka päivä samaa ruokaa, jos sitä samaa ruokaa ei ole suunniteltu äärees huolellisesti. Silti varmuuden vuoksi vaihtelua. (Onhan täälä palstalla neuvottu asunnonhankintaa ja jos jotakin mitä joku on narsistin vainon seurauksena tarvinnut).
- Ja_nämä
Runsaasti kirjoitti:
Runsaasti foolihappoa, K- ja D-vitamiineja, noin neuvotaan suomalaisten tiedemiesten kirjoittamassa oppaassa. Kala, kananmunat ja vihreät lehtikasvikset hyviä lähteitä.
Tässä linkki foolihappotietouteen:
http://www.terve.fi/ravintolisat/foolihappo
Tässä linkki D-vitamiinitietouteen:
http://www.terve.fi/osteoporoosin-ehkaisy-ja-perushoito/d-vitamiini
Tässä linkki K-vitamiinitietouteen.
http://www.terve.fi/vitamiinit/k-vitamiini-menadioniJa nämä siis Terveyttä ruoasta kirjasta tms. Hermoston sairauksiin. Taisi jäädä mainisematta.
- poiuytredf
Tammönen juttu viela. Mua on manipuloitu ja tassa asken vahan taas karsin sen seurauksista.
Jotkut auttajat on menneet vahingossa ikäänkuin mukaan siihen manipulointiin. Sanoin asken psykopaatilleni: "no herran tahden eihan niilla joillain auttajilla ole mitaan kasitystä yksinkertaisimmistakaan normaaleista mielen toiminnoista !!!"
Mun psykopaattini minua syyttelevasti: "No ei tietenkään !!! Kuinka sa semmosta odotat etta heilla olis ??!!!"
Yritin puolustautua, etta kai mina nyt sentaan olen saanut olettaa kun ovat kuitenkin yhteiskunnassa sellaisessa tehtavassa,
Mun psykopaatti: "Noh eihän taalla yhteiskunnassa mikaan ole niinkuin pitas !!! Taa on mennyt ihan semmoseksi ! Ma en nyt jaksa nyt ma lopetan !!!"
Lisas viela ilkikurisella aanella: "Ku sa viela olet puhunut monelle ihmiselle niin tietenkin sa olet saanut tosi paljon sita toistoa !!! Ku etta jos olisit puhunut yhdelle "
Mutta mina vaan ihmettelen kuka kumma se yksi on, jonka kaikki ihmiset olisivat halunneet olevan se joku yksi ja ainoa joka osaa, jolle mun olis pitany puhua ??? Missa se salaperainen muita viisaampi yksi luuraa ?
Ja jos joku nyt mulle semmosen yhden osoittaisi, niin onko han oikeesti semmonen sitten ?
(itsellani ei ole mahdollisuutta valita yhtä koska olen varaton ) - Ja_sanon
Ja sanon vielä, että asunnonhankkijat eivä ole enää jääneet tälle pastalle keskustelemaan ainakaan syvemmin sisustuksesta. Erään muistan kenellä oli kerran jotain huolia vaatehenkareista, mutta hänkin ymmärsi lopettaa henkarihuolista höpöttämisen....
Vinkkejä jatkokeskusteluareenoiksi
https://keskustelu.suomi24.fi/ruoka-ja-juoma
https://keskustelu.suomi24.fi/ruoka-ja-juoma/ravinto--ja-ruokavaliot - poiuytrd
Jospa_l kirjoitti:
"Mutta lansimaissa ollaan valilla niin psykologisia ettei enaa ymmarreta konkreettosia asioita kuten esim. ravinnon tarvetta tms."
https://www.thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/ohjeet-ja-suositukset/suositukset-ja-toimenpideohjelmat
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/ravitsemussuositukset/
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/valtion-ravitsemusneuvottelukunta/
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/ravitsemusuutiset/uusi-suositus-potilaiden-ravitsemushoitoon/
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/terveytta-edistava-ruokavalio/ravitsemussuositukset/ravitsemussuosituksia-maailmalta/
Ja kriittisyyttä peliin, koska siihen tunnetaan mieltymystä...
https://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/category/ravitsemussuositukset/
Jospa lukisit nuo ensin ja keskustelaan sitten enemmän aiheesta mitä on ja mitä ei ole ja mitä länsimaissa osataan ajatella.Ei voi olla totta !!!!!
Mulla on hyvat ravitsemustiedot, olen harrastanut luontaislaaketiedetta teini-ikaisesta asti.
Mutta kun se ei ravitsemukseen riita
Vielakaan et ymmartanyt paapointtia jonka alkuasukas ymmartaisi nopeasti ilman lukutaitoa oletan :) - poiuytrdsdf
Ja_sanon kirjoitti:
Ja sanon vielä, että asunnonhankkijat eivä ole enää jääneet tälle pastalle keskustelemaan ainakaan syvemmin sisustuksesta. Erään muistan kenellä oli kerran jotain huolia vaatehenkareista, mutta hänkin ymmärsi lopettaa henkarihuolista höpöttämisen....
Vinkkejä jatkokeskusteluareenoiksi
https://keskustelu.suomi24.fi/ruoka-ja-juoma
https://keskustelu.suomi24.fi/ruoka-ja-juoma/ravinto--ja-ruokavaliotAnteeksi vaan taidat pilailla en usko sua noin yksinkertaiseksi
Mun aiheeni on tassa pohjimmiltaan psykopatia ja manipulointi - poiuytrdxcvb
Ja hermostovammautuminen paasta varpaisiin ei ole "henkarihuoli"
- poiuytredf
Olisi viela asiaa, oli kauhea paiva, yllattavan kauhea mutta
jotenkin tasta kirjottamisestakin tulee typera peli, jos mun psykopaatti lukee naita ja asettaa suunvuoronsa sen mukaan, Ajattelen etta lukee, koska käytti jotain semmoisia sanamuotoja, vaikka on ne joskus jossain muussakin yhteydessa ollut. Mutta ei taakaan oikein aja asiaansa jos taa on samalla psykopaattini hupia ja helpottaa manipulointia . han kertoi kerran seikkailleensa Facessakin miehenä. Ja on vanhemmiten aina vaan kekseliaampi ja kiireisempi. Taa on nyt jotenkin ihan jarjetönta menoa. Onneksi löysin lopulta ihan asiallista keskustelua , mutta en kerro mista. Mutta sita ennen joku neuvoi avuksi muuttoa psykopaattini luo. Kaikkea sita kuuleekin. no oppii ainakin ettei kaikkia neuvojia voi ottaa tosissaan.
Mutta taakin vaan kehittää mun psykopaattini manipulaatiotaitoa, kun taaltahän hän voi nyt tosi hyvin lukea milla tasolla psykopaattikeskustelu Suomessa kulkee. Ett ei mun varmaan kannata jatkaa. - Kolmas_
poiuytrdxcvb kirjoitti:
Ja hermostovammautuminen paasta varpaisiin ei ole "henkarihuoli"
Kolmas maailmansotakaan ei ole "henkarihuoli", mutta tää palsta ei ole sotakeskustelua varten.
- Sinun_p
poiuytredf kirjoitti:
Olisi viela asiaa, oli kauhea paiva, yllattavan kauhea mutta
jotenkin tasta kirjottamisestakin tulee typera peli, jos mun psykopaatti lukee naita ja asettaa suunvuoronsa sen mukaan, Ajattelen etta lukee, koska käytti jotain semmoisia sanamuotoja, vaikka on ne joskus jossain muussakin yhteydessa ollut. Mutta ei taakaan oikein aja asiaansa jos taa on samalla psykopaattini hupia ja helpottaa manipulointia . han kertoi kerran seikkailleensa Facessakin miehenä. Ja on vanhemmiten aina vaan kekseliaampi ja kiireisempi. Taa on nyt jotenkin ihan jarjetönta menoa. Onneksi löysin lopulta ihan asiallista keskustelua , mutta en kerro mista. Mutta sita ennen joku neuvoi avuksi muuttoa psykopaattini luo. Kaikkea sita kuuleekin. no oppii ainakin ettei kaikkia neuvojia voi ottaa tosissaan.
Mutta taakin vaan kehittää mun psykopaattini manipulaatiotaitoa, kun taaltahän hän voi nyt tosi hyvin lukea milla tasolla psykopaattikeskustelu Suomessa kulkee. Ett ei mun varmaan kannata jatkaa." kun taaltahän hän voi nyt tosi hyvin lukea milla tasolla psykopaattikeskustelu Suomessa kulkee. "
Sinun psykopaattikeskustelusi. Voi lukea täältä millä tasolla sinun psykopaattikeskustelusi Suomessa kulkee. - hkjgd-ski
Monissa muissa kulttuureissa ollaan ihan toisella tavalla yhteisöllisiä eikä länsimaista intiimiä ydinperhemuotoa ole selliasena kuin täällä länsimaissa. Tästä johtuen ei salaisia kotityranneja pääse näin edes syntymään ja öykkäritapaiset on avoimemmin yhteisön tiedossa ehkä uhrin turvaksi ja todistajina. Täällä taas suljettu pieni kotipiiri mahdollistaa kotityrannien esintymisen julkisesti vaikka kuinka arvostettavana, jolloin ulkopuoliset ei pysty ihan äkkiä todentamaan tällaista tapausta. Yksityisyyttä kunnoitetaan eikä toisten asioihin ole monesti edes lähisukulaisilla oikeutta puuttua. Kukapa toimisi tällaisen perheen lapsen tai tyranniaikuisen luonne- ja tilannetodistajana, kun ei kukaan tunne..
Tästä huolimatta ja erityisesti juuri tästä syystä meillä kyllä tulisi olla tarpeeksi toimiva neuvola- ja lastensuojelujärjestelmä, joiden tulisi olla varustettu tunnistamaan ilman muuta lapsen kaltoinkohtelu ja dysfunktionaaliset perheet ( ja rakenteet) yhtenä mahdollisuutena ja ilman muuta kartoitettavana asiana. Mitä niillä muuten tekee, hä? - Missä_
hkjgd-ski kirjoitti:
Monissa muissa kulttuureissa ollaan ihan toisella tavalla yhteisöllisiä eikä länsimaista intiimiä ydinperhemuotoa ole selliasena kuin täällä länsimaissa. Tästä johtuen ei salaisia kotityranneja pääse näin edes syntymään ja öykkäritapaiset on avoimemmin yhteisön tiedossa ehkä uhrin turvaksi ja todistajina. Täällä taas suljettu pieni kotipiiri mahdollistaa kotityrannien esintymisen julkisesti vaikka kuinka arvostettavana, jolloin ulkopuoliset ei pysty ihan äkkiä todentamaan tällaista tapausta. Yksityisyyttä kunnoitetaan eikä toisten asioihin ole monesti edes lähisukulaisilla oikeutta puuttua. Kukapa toimisi tällaisen perheen lapsen tai tyranniaikuisen luonne- ja tilannetodistajana, kun ei kukaan tunne..
Tästä huolimatta ja erityisesti juuri tästä syystä meillä kyllä tulisi olla tarpeeksi toimiva neuvola- ja lastensuojelujärjestelmä, joiden tulisi olla varustettu tunnistamaan ilman muuta lapsen kaltoinkohtelu ja dysfunktionaaliset perheet ( ja rakenteet) yhtenä mahdollisuutena ja ilman muuta kartoitettavana asiana. Mitä niillä muuten tekee, hä?Missä sinun sukusi? Ovatko p-äitisi ja n-isäsi junailleet asiat niin että suku on ja pysyy loitolla? Yleensä narsistit pyörittävät osaa sukulaisistakin. Tietenkin nämä sukulaiset ovat manipuloinnin näyttämön katsomossa.
- jjiu-oiuu
Missä_ kirjoitti:
Missä sinun sukusi? Ovatko p-äitisi ja n-isäsi junailleet asiat niin että suku on ja pysyy loitolla? Yleensä narsistit pyörittävät osaa sukulaisistakin. Tietenkin nämä sukulaiset ovat manipuloinnin näyttämön katsomossa.
Minulla sukulaisiin on ollut matkaa useimmiten satoja kilometreja kuten varmaan monella muullakin nykyään. Vähän sellaisena ulkojäsenenä olen kierrätetty sitten perheissäni ja sukulaisissani enemmän ja vähemmän toivottuna ja odotettuna, jossain jopa vihattuna, sopeutuen kulloiseenkin kudokseen ja kuvioon erilaisine tapoineen ja odotuksineen. Näin tiivistettynä. Sellaista on yhdessä kuviossa ollut vahvasti että np tai pn on ominut ja eristänyt vanhempaani suvusta... joka ehkä muutenkin olisi ollut aika kyvytöntä asiassa.
- poiuytrdf
Minulla on ollut elamani rankin vuorokausi, ei tosin palstan takia, mutta minulla ei ole varaa tallaisiin keskusteluihin.
Nahdäkseni on mieletönta narsismia edes teoriassa ajatella etta palstan aihe olisi tarkeampi kuin esimerkiksi kolmas maailmansota ja siten esimerkiksi ihmishenki.
Taman lisaksi katson pohjimmiltaan kokonaisuudessaan pysyneeni palstan aiheessa enemman kuin moni muu. Myöskään jankutus palstan aiheesta ei nahdäkseni sisallä sisaltöa palstan varsinaisesta aiheesta eli narsismista ja on siten melko tyhjaa tekstia ja sita varten voisi olla oma osio jossain muualla kuin narsismipalstalla, osio nimeltaan: Palstojen aiheessa pysyminen.
Taalla on asiallisia keskustelijoita ja ei liity heihin etta katson itseani loppuenlopuksi kohdeltaneen taalla törkeasti. Eettisista syista en enaa osallistu palstalle, - Vähän
poiuytrdf kirjoitti:
Minulla on ollut elamani rankin vuorokausi, ei tosin palstan takia, mutta minulla ei ole varaa tallaisiin keskusteluihin.
Nahdäkseni on mieletönta narsismia edes teoriassa ajatella etta palstan aihe olisi tarkeampi kuin esimerkiksi kolmas maailmansota ja siten esimerkiksi ihmishenki.
Taman lisaksi katson pohjimmiltaan kokonaisuudessaan pysyneeni palstan aiheessa enemman kuin moni muu. Myöskään jankutus palstan aiheesta ei nahdäkseni sisallä sisaltöa palstan varsinaisesta aiheesta eli narsismista ja on siten melko tyhjaa tekstia ja sita varten voisi olla oma osio jossain muualla kuin narsismipalstalla, osio nimeltaan: Palstojen aiheessa pysyminen.
Taalla on asiallisia keskustelijoita ja ei liity heihin etta katson itseani loppuenlopuksi kohdeltaneen taalla törkeasti. Eettisista syista en enaa osallistu palstalle,"Nahdäkseni on mieletönta narsismia edes teoriassa ajatella etta palstan aihe olisi tarkeampi kuin esimerkiksi kolmas maailmansota ja siten esimerkiksi ihmishenki."
Vähän tapauksesta riippuen jos Suomi olisi osallisena kolmannessa maailmansodassa, käsittääkseni kansalaisille olisi määrätty tehtäviä.
Ehkä Suomi24 jatakaisi toimintaansa ja pastat pysyisivät ennallaan. Uskoisin että Maailmanmenoa palsta pullistelisi entistä enemmän....
Minulla tuskin olisi aikaa ja halua senlaisessa tilanteessa enää täällä palstalla käydä.
Kysymys ei ole aiheen tärkeydestä vaan aiheessa pysymisestä.
Sinä olet ennennäkemättömässä määrin tuonut tänne palstalle aiheessapysymisongelmaa.
Ei ole kuule niin, että sinä kirjoitat täällä palstalla mitä tahansa, ja muut menevät jonnekin muulle palstalle kirjoittamaan sinusta.
Et nyt ymmärrä pointteja ja alat näköjään jo tyhmittelemään toisia kirjoittajiakin.
Täällä palstalla on nyt ongelmaa aika paljon, muuta kuin narsismi tai narsistit.
- ImeSinäNamia
Hyvä molopäät. osasitte laittaa tuloksen.
- SnowDen_
Ainahan kaikesta tärkestä pitää ottaa copy paste talteen doc muotoon jatkoa varten.
Täältä katoaa milloin mitäkin ei tähän eikä mihinkään nettisivustoon voi 100% varmasti luottaa. - poiuytrdf
Anteeksi mutta ma ainakaan en jaksais edes lukien seurata nain hiljaista palstaa. ma tykkaisin sellaisesta missa on koko ajan uusia viesteja mutta makunsa kullakin. Ette kovin akkia löyda uutta yhtä tuotteliasta kirjoittajaa narsismipalstalle :)
- hdhdi-koii
Minulle tapasi lähestyä ja käsitellä asiaa on ollut usein mieluisa ja kokisin lähtösi suurena menetyksenä. Tilanteesi on kyllä puutteineen tosi huolestuttava. Voi kumpa kykenisit ottamaan yhteyttä johonkin sosiaalitoimen henkilöön, joka sattuisi vielä olemaan tajuinen ja motivoitunut työhönsä.
- Mietin_
Mietin itsekseni että muistanko kuka olisi ollut kaikkein puheliain ihminen kenet olen elämässäni tavannut. Tietenkin asperger-ystävättäreni on puhunut livenä minulle varmaan kaikkein eniten perheen ulkopuolisista ihmisistä. Erittäin runsas puheentuotto. Mutta nopein puhuja oli eräs opiskeluista tuttu, jonka suu kävi tuhatta ja sataa... yhtään asiaa en muista mitä sieltä suusta tuli.
Puheen tai kirjoituksen runsas tuotta voi olla myös häiriö.
Hyvä Jussukka kun kehuu itseään vielä, aivan kuin asperger-ystävättäreni vanhemmiten...
Omakehu haisee. - Koska_
hdhdi-koii kirjoitti:
Minulle tapasi lähestyä ja käsitellä asiaa on ollut usein mieluisa ja kokisin lähtösi suurena menetyksenä. Tilanteesi on kyllä puutteineen tosi huolestuttava. Voi kumpa kykenisit ottamaan yhteyttä johonkin sosiaalitoimen henkilöön, joka sattuisi vielä olemaan tajuinen ja motivoitunut työhönsä.
Koska aiot lakata yllyttämästä yhtä keneen uppoa kuin veitsi sulaan voihin.
Ja kuka sinä ikäänkuin itse olet? - Hyvä_kun
hdhdi-koii kirjoitti:
Hyvä kun edes vinkkaat hänelle että hänellä voisi olla jotain hedelmällisempääkin toimintatapaa kuin kirjoittaa sinun iloksesi epäitsekkäästi loppuikänsä täällä.
- Toivottavasti_
hdhdi-koii kirjoitti:
Toivottavasti otat hänestä ja hänen hyvinvoinnistaan vastuun.
- Toivottavasti_
"Ette kovin akkia löyda uutta yhtä tuotteliasta kirjoittajaa narsismipalstalle :) "
Toivottavasti emme. Vähempää tuottoa on toivottu oikein todella, mutta suvereenisti ohitat nämä toiveet. - fjiu-ooru
Koska_ kirjoitti:
Koska aiot lakata yllyttämästä yhtä keneen uppoa kuin veitsi sulaan voihin.
Ja kuka sinä ikäänkuin itse olet?En kykene ottamaan palstakirjoittelijasta vastuuta, en vaikka kuinka paljon hyvää hanelle toivoisin ja mitä tahansa tunteita tuntisin... Minusta hänen tilanteensa on kaikin osin aivan järkyttävän epäoikeudenmukainen ja kohtuuton. Silti ymmärrän hänen tarpeensa purkautua edes tällaisella (viheliäisellä ja selkeästi ihan rikollisella) palstalla, johon hän on kyennyt ällistyttävän hyvin ottaen huomioon olosuhteet, ja vastakaikua saavuttaen - ainakin minussa. Vähän näin minäkin ilmaisisin ellei kaikki hennotkin yritykset olisi murskattu aina ja yhä uudelleen.
Toivottavasti poiu pääsisi asiantuntevaan julkiseen verovaroin maksetun huollon pariin, johon hän olisi kuulunut jo kauan sitten... Tietysti itsekkästä syistä (samankaltaisuuden tunnistaminen?) olen keskustellut osaltani poiun kanssa. Jotenkin alkaa valkenemaan ettei tätäkään minulle suotaisi. Jotain muuta tietysti jonkun muun mieluista sitten, kunnes se joku muu tajuaa ettei se ollutkaan oikeaa/oikein.. - Minusta_
fjiu-ooru kirjoitti:
En kykene ottamaan palstakirjoittelijasta vastuuta, en vaikka kuinka paljon hyvää hanelle toivoisin ja mitä tahansa tunteita tuntisin... Minusta hänen tilanteensa on kaikin osin aivan järkyttävän epäoikeudenmukainen ja kohtuuton. Silti ymmärrän hänen tarpeensa purkautua edes tällaisella (viheliäisellä ja selkeästi ihan rikollisella) palstalla, johon hän on kyennyt ällistyttävän hyvin ottaen huomioon olosuhteet, ja vastakaikua saavuttaen - ainakin minussa. Vähän näin minäkin ilmaisisin ellei kaikki hennotkin yritykset olisi murskattu aina ja yhä uudelleen.
Toivottavasti poiu pääsisi asiantuntevaan julkiseen verovaroin maksetun huollon pariin, johon hän olisi kuulunut jo kauan sitten... Tietysti itsekkästä syistä (samankaltaisuuden tunnistaminen?) olen keskustellut osaltani poiun kanssa. Jotenkin alkaa valkenemaan ettei tätäkään minulle suotaisi. Jotain muuta tietysti jonkun muun mieluista sitten, kunnes se joku muu tajuaa ettei se ollutkaan oikeaa/oikein.."Toivottavasti poiu pääsisi asiantuntevaan julkiseen verovaroin maksetun huollon pariin, johon hän olisi kuulunut jo kauan sitten... "
Minusta nyt hyvä että ilmaisit ajatuksesi. Noin minäkin toivoisin. Tällainen palsta ei voi olla mikään "ainoa mahdollisuus". Täällä voi itse jollain tavoin yrittää kehitellä ajatuksiaan, jos ei ole kovin trolliherkkä. Ihan rikollisena en voi tätä palstaa nähdä, vaikka täällä joitakin ilkiöitä vierailee toisinaan ja hyvin sairaitakin, ihan vainoharhaisia.
Minua kuitenkin mietityttää sinun ylistyksesi, kun ne todella uppoavat otolliseen maaperään...
Ja se olisi todella parempi, että hän nyt saisi jotain oikeaa apua. Minulla oma näkemys tilanteesta (voi olla että ei ole ihan oikea). Silti toivoisin että asiaa ratkottaisiin asiallisesti ja oikein. En tahdo tässäkään ruotia hänen asiaansa enempää ikäänkuin kolmansina osapuolina, kun tuntuu epäeettiseltä...
Minusta jotenkin tuntuu, että tämä kannustus mitä täältä voi saada, ei mitenkään ole riittävää, vaikka jokainen positiivinen palaute voi olla tärkeää.
- poiuytrdf
Noh, nahdakseni noin sosiaalisesti tilanteeni olisi ollut oikeudenmukainen jos minulle olisi korvattu terveydenhuollossa sattuneet vammauttaneet vahingot niin etta olisin voinu niilla korvausilla ihan itse yrittaa jarjestaa tilannettani takaisin kohti normaalia joutumatta miksikaan narsistiorjaksi ...
- poiuytrdsxcv
tarkennan: fyysisessa terveydenhuollossa sattuneet
(minulla ei ollut mitaan sellaisia ongelmia mihinka psykologista apua olisin tarvinnut) - poiuytdf
Siis jotta olisin voinut esim. syöda hyvin itselleni uusia hermoratoja, mutta sitten mulle kavi niin, etta paadyin hermostovammautuneena typeriin osin manipulatiivisiin keskusteluihin yksityiselamassani jotka johtivat typeriin apukeskusteluihin mihin nyt on sitte menny viimeisetkin ruokarahani. Etta noinkin hullusti voi kayda. En edes osannut pelata tuontyppista kuviota.
Mita ma oikeasti tarvitsisin olisi rahaa fyysiseen terveydenhoitoon ja paani itsemanipulointia ulos niiden typerien keskustelujen typerien sanojen vaikutuksista jotka jamahti mun paahan hermostovaurioituneena. - poiuytdsdf
Asia on näin riippumatta mielipiteistänne.
Ja valitettavasti jouduim tassa viime vuosina rankemman paalle oppimaan, etta jos ottaa kovasti toisten toivomukset huomioon koskien omaa puhettaan tai tekstiään asiaansa ei saa lainkaan sanottua.
- poiuytrdf
Semmonen viela. Jos olisin jaksanut ryhmitella ja otsikoida ja hioa tekstini, uskon, etta suurin osa tekstistäni menisi kylla mielekkaasti narsismiaiheen alle. Ainakin maailmallakin monissa narsismiartikkeissa mainitaan mm. Asperger (Sam Vakninkin mainitsee muistaakseeni ainakin jossain) koska se liittyy aiheeseen mm. siina mielessa etta Aspereria ja narsismia sekoitetaan helposti keskenaan.
- poiuytrdfvb
Ma arvelisin Aspergerin runsas aivosisaltö, joka on sekä hhyväää etta huonoa johtuu siita etta aivot ei seulo sinne kertyvaa informaatiota ja sita kertyy valtavat maarat seka mielekasta etta epamielekasta. Mun sisallöstä saa hyvan jos karsii epamielekkaan seasta ja jarjjestelee sen mielekkaan. Mutta se kay työsta, joten en sita palstan eteen tee. Moni on katkaissut yhteyden minuun koska en sita hommaa ole heidan eteensa tehhnyt mutta asia on niin etta tekisin sen vasta sitten jos olisi sovittu joku yhhhteinen työtehtava tms. eika niin etta mina yksin teen suuren työn aina muiden eteen ilman etta he nakee mitaan vaivaa minun eteen.
- On_totta
On totta mitä puhut Aspergerista ja narsismista. Näitä tälläkin palstalla sivutaan toisinaan.
Mutta--- Tälläkin palstalla suhtaudutaan torjuvasti itse narsistien ilkeään manipulatiiviseen esiintymiseen tällä palstalla, vaikka sellainen onkin oireenmukaista. Silti odotetaan hyvää käytöstä, urhit eivät halua heitä niskaansa yhtään kappaletta... Johtaa toinaan käytäviin taistelun tapaisiin kirjoittelurupeamiin.
Samoin ei tykätä muuten mieleltään sairaiden runsaista sekaisista purkauksista.
Sinun asiasi, vaikka oletkin asperger, ja narsistin lapsi, ei ole noin laajasti vain ja ainoastaan narsismipalstan huolenaihe (jota huolta herätät myös minussa).
Siis rautalangasta: Vaikka minä olen narsistin uhri, eivät kaikki asiani kuulu tälle palstalle, eivät ollenkaan.
Siis vielä: Narsistin uhrin kaikki asiat eivät kuulu tänne palstalle. - poiuytrd
Siksi inhoan ajatusta terapiastakin, mun mielesta ei ole yhtaan kivaa sitten muistaa sen terapeutin jokaikinen sana viela 50 vuoden paasta, varsinkaan jos terapeutti puhuu hölmöjä
- Tuo_kuu
poiuytrdfvb kirjoitti:
Ma arvelisin Aspergerin runsas aivosisaltö, joka on sekä hhyväää etta huonoa johtuu siita etta aivot ei seulo sinne kertyvaa informaatiota ja sita kertyy valtavat maarat seka mielekasta etta epamielekasta. Mun sisallöstä saa hyvan jos karsii epamielekkaan seasta ja jarjjestelee sen mielekkaan. Mutta se kay työsta, joten en sita palstan eteen tee. Moni on katkaissut yhteyden minuun koska en sita hommaa ole heidan eteensa tehhnyt mutta asia on niin etta tekisin sen vasta sitten jos olisi sovittu joku yhhhteinen työtehtava tms. eika niin etta mina yksin teen suuren työn aina muiden eteen ilman etta he nakee mitaan vaivaa minun eteen.
" jos olisi sovittu joku yhhhteinen työtehtava tms. eika niin etta mina yksin teen suuren työn aina muiden eteen ilman etta he nakee mitaan vaivaa minun eteen. "
Tuo kuulostaa täysin typerältä, että sinä omassa asiassasi muka teksisit työtä muiden eteen.
Ongelma on sinun ja yksin sinun.
Muilla tällä palstalla ei ole mitään tekemistä sinun ongelmasi kanssa.
Koska mahdat tiedostaa edes tämän. - poiuytrdxcvb
Kylla esim. terapia liittyy palstan aiheeseen jos kerran narsistien uhreille ehdotetaan nimenomaan terapiaa, niin terapia liittyy yvin kiinteässti aiheeseen, kuten myös neurologggia mm. koska psykopatoa on neurologinen ominaisuus joka vaikuttaa myös kohteen neurologiaan, keskustelut psykopaatin kanssa liittyvat aieeseen, kuvaavat millaita on keskustella psykopaatin kanssa, Ja uskonnollinen ja filosofinen nakökulma narsismiin myös kuten mytologia. jne.
Mulla on yks vahvuus ma olen yva perustelija kun sille paalle satun mutta nyt en ehdi enempaa - poiuytfrdsxcv
No joku on kokenut nama osin antoisiksi ja ehkä joku muukin joka ei sano mitaan.
Ma kokemuksesta tiedan osaavani kirjoittaa julkaisukelpoista tekstia ainakin niin jos muut hiovat sen. Siis mulla on julkaisukelpoista sisaltöa paassa. - Sanoit_jo
poiuytfrdsxcv kirjoitti:
No joku on kokenut nama osin antoisiksi ja ehkä joku muukin joka ei sano mitaan.
Ma kokemuksesta tiedan osaavani kirjoittaa julkaisukelpoista tekstia ainakin niin jos muut hiovat sen. Siis mulla on julkaisukelpoista sisaltöa paassa.Sanoit jo tuhansin eri sanakääntein että tämän palstan eteen et näe vaivaa, joten... säästä selitykset.
Moni muukin on hyvä perustelija, minä esimerkiksi, aivan loistava💎
Säästä selityksesi parempiin julkaisuihin.
Sinun ei tarvitse selittää mikä kuuluu palstan aiheeseen ja mikä ei.
Kuten sinulle on joku muukin sanonut, et ymmärrä että liika on liikaa.
Tuleeko mieleesi, että vaikka tykkääjiä olisi kaksi tai kolme, niin ei-tykkääjiä voi olla monituhatkertainen määrä.
Sinulta puuttuu itsekritiikki.
Olet todellakin muun avun tarpeessa. Tämä palsta ei voi olla kenenkään ainoa toivo, ainakaan loputtomiin.
Toistat itseäsi loputtomiin.
- fjup-dieydi
"Siis rautalangasta: Vaikka minä olen narsistin uhri, eivät kaikki asiani kuulu tälle palstalle, eivät ollenkaan.
Siis vielä: Narsistin uhrin kaikki asiat eivät kuulu tänne palstalle. "
Tässä on se suurin ero lapsiuhrin ja aikuisuhrin välillä; aikuisen elämässä narsisti on useimmiten (toivottavasti) vieraileva On totta totta että siltikään ei kaikki asiat kuulu kaikille ja aikuinen kirjoittelija harjoittakoon kukin omaa arvostelukykyään miten ja mistä kirjoittelee. Minusta poiu on noudattanut esimerkillisesti kaikkia yksityisyydensuojan laillisia ja eettisiä sääntöjä niin ettei ainakaan sen puoleen pitäisi kenelläkään olla mitään russuttamista.
Voi olla totta tuossa että olen syyllistynyt lietsomaan tarpeettomasti heikossa kunnossa ja vaikeassa asemassa olevaa ihmistä avautumaan ymmärryksestään. Tässä tapauksessa pyydän anteeksi hillitöntä innostustani kun olin tunnistavinani jotain erittäin harvinaislaatuista tajunnanvirtaa ja ajattelua. Torjun kuitenkin hyväksikäyttösyytökset, kun en nyt missään tapauksessa ole itse juuri paremmassa asemassa, vaan lähinnä vertaisena, joskin vähäisemmillä intellektuaalisilla resursseilla varustettu..
Minusta poiussa on mennyt paljon potentiaaliai hukkaan ja harakoille.. Voi sentään.- poiuytrdf
Et ole hyväksikäyttänyt minua , jos on jotain ottanut on jotain muuta antanut :)
Ja mulle on tuttu juttu etten ole yleisimmassa suosiossa - Melkein_kai
Melkein kaikissa ihmisissä koko maailmassa on mennyt paljon potentiaalia hukkaan, harakoille ja mitä lintuja nyt onkaan. Siinäpä se juuri onkin. Vain aniharva on haukannut sen verran ison palan että jaksaisi niellä. Jotkut toki liiankin suuren palan.
Toisenlaisten olosuhteiden vallitessa...
Ja vaikka henkilö itse sanoisikin, ettei hätä ole käytetty hyväksi, se ei välttämättä ole lopullinen totuus. - Jonka_jälk
"Voi olla totta tuossa että olen syyllistynyt lietsomaan tarpeettomasti heikossa kunnossa ja vaikeassa asemassa olevaa ihmistä avautumaan ymmärryksestään. "
Jonka jälkeen heti jopa anteeksipyynnön peruminen...
"Torjun kuitenkin hyväksikäyttösyytökset, kun en nyt missään tapauksessa ole itse juuri paremmassa asemassa, "
Sitten varmaan paikkansapitävä selitys, kun itse et ole vastaavassa määrin tai oikeastaan ollenkaan avautunut pulmistasi, yllätät vain.
" joskin vähäisemmillä intellektuaalisilla resursseilla varustettu.."
Ja yllytyksesi senkun jatkuu..
"olin tunnistavinani jotain erittäin harvinaislaatuista tajunnanvirtaa ja ajattelua. "
Kieltämättä poijulla on ollut joitakin hyviä ajatuksia, tietoja ja oivalluksia, mutta niiden seulominen höryjen seasta on yleensä lukijalle tai keskustelijalle aivan kohtuutonta. Menee keskustelijan omat potentiaalit täysin harakoille...
Ja anteexi vain, ei ole tarkoitus loukata ketään. - Tulipa_
Tulipa jopa mieleeni, että tuossako on yksi syy poijun kohtuuttoman runsaaseen haastatteluun joillakin harrastelija pyskokiinnostuneilla. Että haastatellaan mitä toinen on lukenut kun kertoo että on kiinnostunut etiikasta jne. Ja tuon taki on sotkeutunut auttajaverkostoihin...
Ja sitten alkaa avautumaan aspergerilaisuutensa vuoksi, sosiaaliset pelit selviävät melkoisella viiveellä, kun on jo myöhäistä lähes tulkoon.
Itse olen sitä mieltä että hekilö on mieltynyt kirjoittelmaan komalta kalskahtavilla otsakkeilla. - hdhi-odeou
Jonka_jälk kirjoitti:
"Voi olla totta tuossa että olen syyllistynyt lietsomaan tarpeettomasti heikossa kunnossa ja vaikeassa asemassa olevaa ihmistä avautumaan ymmärryksestään. "
Jonka jälkeen heti jopa anteeksipyynnön peruminen...
"Torjun kuitenkin hyväksikäyttösyytökset, kun en nyt missään tapauksessa ole itse juuri paremmassa asemassa, "
Sitten varmaan paikkansapitävä selitys, kun itse et ole vastaavassa määrin tai oikeastaan ollenkaan avautunut pulmistasi, yllätät vain.
" joskin vähäisemmillä intellektuaalisilla resursseilla varustettu.."
Ja yllytyksesi senkun jatkuu..
"olin tunnistavinani jotain erittäin harvinaislaatuista tajunnanvirtaa ja ajattelua. "
Kieltämättä poijulla on ollut joitakin hyviä ajatuksia, tietoja ja oivalluksia, mutta niiden seulominen höryjen seasta on yleensä lukijalle tai keskustelijalle aivan kohtuutonta. Menee keskustelijan omat potentiaalit täysin harakoille...
Ja anteexi vain, ei ole tarkoitus loukata ketään.Ei minulle ole ollut raskasta ollenkaan seuloa kiinnostavia kohtia poiun tekstistä. Omalta kohdalta epäoleelliset kohdat tai itsestäänselvyydet voi kai ohittaa sen kummemmin mainostamatta. Poiulla taas on ihan eri tyyli oikoa väärinkäsityksiä ja oletuksia kuin minulla. Minä en ainakaan tässä vaiheessa jaksa joka kirjoittajan väärinkäsityksiin tarttua, varsinkin jos olen huomaavinani että takana piilee ymmärtämättömyyden, ilkeämielisyyden ja typeryyden tsunami, joka reagoinnilla vain saisi luvan vyöryä esiin.
Eihän täällä missään näytetä otsikon aiheessa pysyttävän kouluainevaatimuksien mukaisesti. Ja mikäköhän tässäkin otsikossa nyt muka niin hienoa on..? - Joillakin
hdhi-odeou kirjoitti:
Ei minulle ole ollut raskasta ollenkaan seuloa kiinnostavia kohtia poiun tekstistä. Omalta kohdalta epäoleelliset kohdat tai itsestäänselvyydet voi kai ohittaa sen kummemmin mainostamatta. Poiulla taas on ihan eri tyyli oikoa väärinkäsityksiä ja oletuksia kuin minulla. Minä en ainakaan tässä vaiheessa jaksa joka kirjoittajan väärinkäsityksiin tarttua, varsinkin jos olen huomaavinani että takana piilee ymmärtämättömyyden, ilkeämielisyyden ja typeryyden tsunami, joka reagoinnilla vain saisi luvan vyöryä esiin.
Eihän täällä missään näytetä otsikon aiheessa pysyttävän kouluainevaatimuksien mukaisesti. Ja mikäköhän tässäkin otsikossa nyt muka niin hienoa on..?Joillakin näkyy elämän pääsisältö koostuvan väärinkäsitysten oikomisesta, joka sekin puhuu omaa kieltään... Minusta ei erityisen mielenkiintoinen aihe.
Kyse ei myöskään ole aina väärinkäsityksistä, ei ollenkaan, vaan toisen erilaisesta ajattelusta, jolla toisella voi olla ihan yhtä oikeat tai vielä oikeammat mielipiteet tai tiedot.
Että tämäkin minusta taas ihan tyhjän jauhantaa.
Ja johan se ilkeyden tsunami näkyy nousevan ilman kummempia hakematta. Täällä nyt tyhmittelyä ja ilkeäksi väittämistä ihan riittämiin taas tälle päivälle.
Kyse ei ole mistään kouluainevaatimuksista, vaan mielettömästä höyryämisestä ja sieluntyhjentämisestä, jolle ei loppua näy.
- poiuytrfdcv
Kyllä ma sen tiedan etta minusta saisi monta kertaa paremman vaikutelman ja mulla menis sosiaalisesti paremmin jos ma jaksaisin tarkkaan seuloa mita ma puhun ja kirjoitan. Sen aika on sitten jos siirryn sellaiseen elamaan jossa mietitaan minkamallisilla silmalaseilla ma nayttaisin fiiksulle jne. (nyt on vain suurennuslasi)Mutta sillon kun ma koko aika olen kamppaillut takkuilevan hermoston kanssa en ole sellasia jaksanu miettiä. Ja tosiaan otin sen linjan etta ok menetan sitten turhamaiset tutut. ja uskon etta mun tekstia on raskas lukea, mutta sita ei tarvitse lukea, Ma olen lahettanyt sahköpostiakin hermostovaurion ajan tyyliin: lukekaa jos jaksatte tai deletoikaa saman tien jos huvittaa.
Tama nimimerkki joka on tykannyt lukea epätäydellistä tekstiani ei niin tehdessaan ja sen ilmaistessaan ole syyllistynyt mihinkaan.
Valitettavasti etiikkakiinnostuksestani en ole paassyt auttajien kanssa juurikaan puhumaan. Yleensa siihen reagoidaan tyyliin: tehtävämme ei ole pohtia etiikkaa vaan saada vaan tama homma tästä hoitumaan.
Valitettavasti vaarinkasitysten oikomisesta tulee tarkeaa kun ne saavat suuret mittasuhteet.
Mutta ma sain Raamatusta apua ! Tapasin narsistini ja psykopaattini ja auttoi tosi paljon kun ajattelin: kumiseva vaski, heliseva symbali, aina kun he alkoi hankaliksi
Se on jotain sellaista etta narsistin maaginen voima pitaa muuttaa symbalin helinaksi ja vasken kuminaksi.
Mutta ma olen nyt vahan kades jos auttajat alkaa käyttää tata metodia ja ottaa kunnian itselleen samalla kun minut mitatöidaan . :)
Noh, Jumalallehan se kunnia kuuluu
paras apu tahän mennessa narsismiongelmaan !
Tosin testasin vasta paivan ajan,- Mistä_
"Tama nimimerkki joka on tykannyt lukea epätäydellistä tekstiani ei niin tehdessaan ja sen ilmaistessaan ole syyllistynyt mihinkaan. "
Mistä sinä sen tiedät. - Samaa_
Samaa menetelmää vähän eri sanankääntein kaikki narsismista jotain tietävät käyttävät ja samaa menetelmää mm. täällä palstalla on suositeltu iät ja ajat.
- poiuytrdf
Mulle ei ole neuvonut kukaan, enka ole lukenu taaltakaan.
No ei siina syyllisty mihinkään jos tykkaa nettiin kirjoitetusta tekstista, paitsi ehkä teoriassa jos näyttelisi tykkäävänsä ja lukisi sitten oikeasti aivan muusta syysta niin se voisi olla eettisesti arvelluttavaa.
Joka tapauksessa ma tykkaan siella kansainvalisessa taidemaailmassa kun siina on sellain jannä kulttuurierio etta siella ma olen aivan keskiverto tavallinen ihminen ja ma tykkaan siita.
En ole siella suosittu mutta en syrjittykaan. Minusta on tosi kivaa olla oma itseni silleen etta se ilmenee niinkuin tavallisena keskivertoihmisenä siina joukossa
Ei tarvii edes mistaan asperegerista tai muusta luokittelusta puhua. Toisaalta voi esiintya Aspergerina tai narsistina tai mina huvittaa jos haluaaa - poiuytrdf
Kun siellahan on niinkuin silleen etta kaikki ovat ikaankuin expressiivisia omassa tilassaan mutta eivat puutu toisen expressiivisyyden tilaan.
Ma haluaisin kylla siihen maailmaan ihan kokonaan mutta kun elamassa on nama eri puolet - En_ole_
poiuytrdf kirjoitti:
Mulle ei ole neuvonut kukaan, enka ole lukenu taaltakaan.
No ei siina syyllisty mihinkään jos tykkaa nettiin kirjoitetusta tekstista, paitsi ehkä teoriassa jos näyttelisi tykkäävänsä ja lukisi sitten oikeasti aivan muusta syysta niin se voisi olla eettisesti arvelluttavaa.
Joka tapauksessa ma tykkaan siella kansainvalisessa taidemaailmassa kun siina on sellain jannä kulttuurierio etta siella ma olen aivan keskiverto tavallinen ihminen ja ma tykkaan siita.
En ole siella suosittu mutta en syrjittykaan. Minusta on tosi kivaa olla oma itseni silleen etta se ilmenee niinkuin tavallisena keskivertoihmisenä siina joukossa
Ei tarvii edes mistaan asperegerista tai muusta luokittelusta puhua. Toisaalta voi esiintya Aspergerina tai narsistina tai mina huvittaa jos haluaaa"Mulle ei ole neuvonut kukaan, enka ole lukenu taaltakaan. "
En ole ajatellut menetelmän sopivuutta sinulle, eikä varmaan moni muukaan, koska ne ovat sinun vanhemmat etkä aio esim. muuttaa minnekään.
Menetelmän tarkoitus on häivyttää omat rakkaudentunteet narsistia kohtaan. Sen jälkeen narsistin jättäminen on helpompaa tai yleensä mahdollista.
Kehoitan ihmisiä yleensä ajattelemaan narsistia tyhjinä ihmisen kuorina, pelkkänä naamiona oman teatterinsa näyttämöllä. Ja pitää muistaa että naamion takana ei ole ketään. - poiuytrdf
Ei mutta ma tykkasin just tuosta: helisevä symbali,
ei se tunnu mulle samalta kuin tuo mita selitat. .. - Kuulostaa_
Kuulostaa miltä tahansa ja pitää mistä tahansa, ajatus noiden takana on sama. Kyse esineestä tai esineen kaltaisesta ihmisestä, ei ihmisestä, joka on oikeasti meidän kaltaisemme.
Jos tarkemmin ajattelee, niin nämä vertaukset kuvaavat ehkä vähän eri kantilta samaa asiaa.
Soitinvertauksesta minulle tulee mieleen narsistin puheen merkityksettömyys, vivahteidenkin valheellisuus.
Naamiosta ja teatterista minulle tulee mieleen kuinka narsisti esittää ihmistä olematta sitä kuitenkaan, enemmän fyysinen puoli, ja ehkä laajemmin käyttäytyminen, kaikki valheelliset sosiaaliset verkostot, huijatut ihmiset. - Mutta_noi
Mutta noidenkin ajatuslenkkien kautta suodatettuna ainakin minä käsitän vertaukset samoin.
- poiuytrsf
Joo ymmarran ja niin ne voikin ymmartaa, mutta ne voi myös kokea toisin .
Sinun kirjoituksista tulee vahan vaikutelma etta sina kuten en minakään et ihan ole oivaltanut miten jokaisen ihmisen kokemustapa on yksilöllinen. Samat asiat tuntuu erilaisille ja niista on sillon turha kiistella.
Mulle tuossa Raamatun ajatuksessa on enemman ulottuvuuksia ja se myös tuntuu lempeammalle "kuulla" vain symbalin helinaa. Se samalla rauhoittaa.
Minulla ratkaisevinta on etta se kamala muuttuu samalla kauniiksi: symbalin helinaksi - Minusta_
poiuytrsf kirjoitti:
Joo ymmarran ja niin ne voikin ymmartaa, mutta ne voi myös kokea toisin .
Sinun kirjoituksista tulee vahan vaikutelma etta sina kuten en minakään et ihan ole oivaltanut miten jokaisen ihmisen kokemustapa on yksilöllinen. Samat asiat tuntuu erilaisille ja niista on sillon turha kiistella.
Mulle tuossa Raamatun ajatuksessa on enemman ulottuvuuksia ja se myös tuntuu lempeammalle "kuulla" vain symbalin helinaa. Se samalla rauhoittaa.
Minulla ratkaisevinta on etta se kamala muuttuu samalla kauniiksi: symbalin helinaksiMinusta on luonnollista että yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Eikä minulle ole tärkeää, onko noidenkaan vertausten tausta-ajatus sama vai eri... Minulle vain henkilökohtaisesti riittää tämä tajunnan taso noiden kummankin vertauksen suhteen.
Minusta raamatun veraus on tietenkin älyttömän hieno. Mutta oma teatterivertaus puhuttelee minua syystä että olen siihen vertaukseen uppoutunut ja se on omani. Vaikka onkin olemassa kirja nimeltä Naamiona terve mieli, niin teatterivertaus on minulle vähän enemmän.
No, minä olen keskusteleva sosiaalinen tapaus ja siksi tavoittelen toisinaan ehkä joidenkin mielestä rasittavissakin määrin yhteisymmärrystä.
Minun a-tuttuni ei koskaan sanonut rasittuneensa minun yhteisymmärryksen tavoitteluista. Ennemmänkin ne yhdistivät meitä. Niitä keskusteluja oli kiva käydä hänen kanssaan ja uskon hänenkin niistä pitäneen. Olihan meidän ystävyytemme todella pitkäaikainen. - poiuytrdsxcvb
Löysin jotain mielestani ihan mieletönta netista. Tata voi kuunnella vaan hurmioituneena
En muistanu enaa etta maailmassa on tammösta olemassakaan kun mun ympäril vaan noitii
https://www.youtube.com/watch?v=ZqN9aS2S3L0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215364- 501391
- 11817
- 47789
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58788- 46772
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52767Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49756Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132745Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734