Pomojen palkat

palkatjulkisiksi

Nythän ne taas on vapaata riistaa.
Tähän nyt tunnettujen ja vähän tuntemattomienkin firmojen pomojen liksat. CGI, Tieto, Vincit, Gofore, FloApps ja mistä täällä nyt viime aikoina onkaan keuhkottu.

24

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästäkyse

Ei haittaa. Isot pomot jotka noilla listoilla on ei silleen ärsytä. He saavat olla erikoisia persoonia ja tienata huikeasti.

Ainoastaan pikkupomot on meistä ärsyttäviä ja turhia. Niille toivotaan kaikkea pahaa.

• jjfthijhggkkkbbbbkkk

Kyl ne pikkupomotkin noilla listoilla näyttää olevan

• Repe30

Esim. Solitapomo 350 kiloa, CGI-pomo 800 kiloa... hiki tulee :-)

• kdkkrlzkdke

Nimet esiin!

• TärkeimpiäFirmalle

Huippujohtaja on palkkansa ansainnut!

• mdndlkzmkdkddkk

Keskijohdon turha pikkupomo. Liksa 127 000 eur. Ihan jees

• HuippuosaajatPalkitaan
        mdndlkzmkdkddkk kirjoitti:

Keskijohdon turha pikkupomo. Liksa 127 000 eur. Ihan jees

Ansainnut joka sentin. Lopeta kadehtiminen, mikset opiskellut.

• kdkdkkdkekkdkdkke

Mitä ois pitänyt opiskella. Ko. pikkupomo on lukiopohjalta esimies. Itse kuitenkin DI olen

• Työelämäntärkeintaito
        kdkdkkdkekkdkdkke kirjoitti:

Mitä ois pitänyt opiskella. Ko. pikkupomo on lukiopohjalta esimies. Itse kuitenkin DI olen

Sosiaalisia taitoja.
        PS. Dippainssin palkka tuskin on kovin surkea

• kdkfkkfkfnfkeld

Sen verran surkea ettei listoille pääse

• KakkosellaAlkaa
        kdkfkkfkfnfkeld kirjoitti:

Sen verran surkea ettei listoille pääse

Kommentistasi päätellen sinäkin olet CGI:llä koodaamassa Javaa?

• AallonTalentti
        KakkosellaAlkaa kirjoitti:

Kommentistasi päätellen sinäkin olet CGI:llä koodaamassa Javaa?

Ettäkö ihan kaksituhattakuusisataa euroa kuussa? Sepä anteliasta rouva johtaja. Joko sallinette nuorten huulieni pussata takamustanne? ***MUISKIS***

• rouvajohtaja
        AallonTalentti kirjoitti:

Ettäkö ihan kaksituhattakuusisataa euroa kuussa? Sepä anteliasta rouva johtaja. Joko sallinette nuorten huulieni pussata takamustanne? ***MUISKIS***

No, mitä vähemmän te koodarit saatte, sitä enemmän me keskijohtajat saatamme saada. Joten parasta sopeutua ajatukseen, että palkkasi ei tule siitä paljoa nousemaan.Jotain liiton neuvottelmia korotuksia, jotka ovat alle inflaatiokehityksen, tulet tietysti saamaan. Pidä mielessä, että Intiassa on miljoonia sinua pätevämpiä ottamaan paikkasi neljänneksellä palkastasi (tai vielä vähemmällä), pidemmällä työviikolla ja huonommilla eduilla.

Kiitos pususta!

• it_suojatyötenkijä
        rouvajohtaja kirjoitti:

No, mitä vähemmän te koodarit saatte, sitä enemmän me keskijohtajat saatamme saada. Joten parasta sopeutua ajatukseen, että palkkasi ei tule siitä paljoa nousemaan.Jotain liiton neuvottelmia korotuksia, jotka ovat alle inflaatiokehityksen, tulet tietysti saamaan. Pidä mielessä, että Intiassa on miljoonia sinua pätevämpiä ottamaan paikkasi neljänneksellä palkastasi (tai vielä vähemmällä), pidemmällä työviikolla ja huonommilla eduilla.

Kiitos pususta!

Miksi sitten mitään ei tapahdu? palkat eivät tipu puoleen tai neljännekseen, pätevämpiä ei näy missään miljoonaa (eikä murto-osaakaan), ei pidempää työviikkoa, ei huonompaa etua. Edelleen odotan olen odottanut jo 20 vuotta tätä intia/kiina -ihmettä tapahtuvaksi.

• vjjbbgcvngdfhb
        it_suojatyötenkijä kirjoitti:

Miksi sitten mitään ei tapahdu? palkat eivät tipu puoleen tai neljännekseen, pätevämpiä ei näy missään miljoonaa (eikä murto-osaakaan), ei pidempää työviikkoa, ei huonompaa etua. Edelleen odotan olen odottanut jo 20 vuotta tätä intia/kiina -ihmettä tapahtuvaksi.

Se on tapahtunut 20000 kotimaiselle koodarille. Kiitä onneasi ettei juuri sinulle

• rouvajohtaja
        it_suojatyötenkijä kirjoitti:

"Edelleen odotan olen odottanut jo 20 vuotta tätä intia/kiina -ihmettä tapahtuvaksi. "

Odota vielä hetki, kyllä se sieltä vielä tulee. Intialaisia lappaa Suomeen yhä kiihtyvällä vauhdilla ja meidän keskijohtajien palkat pikku hiljaa nousevat ylemmäs. Teidän koodarien palkat ... no, niille ei tapahdu mitään, mutta kenkää saatte kyllä kohta. Ja kiitos vielä kerran pususta! Se tuntuu vieläkin hyvältä!

• fcs

Olen odottanut jo 20 vuotta, aina sanotaan että hetki, milloin se tapahtuu? Todellisuudessa teen työajastani töitä jotain 5-10%, yleensä lähempänä 5%. Olen tottunut kuluttamaan aikaani vuosien varrella eri tavoin ja rutiinein.
        Jos tänne olisi tulossa jotain halpoja tehokkaita työntekijöitä, voisin kuvitella että minut olisi korvattu jo 15 vuotta sitten. Jokin ei nyt täsmää väitteissänne.

• hullu_puuro

Minulle kävi niin että olin keskijohdossa ja sain yt:ssä kenkää.

• vaikeuksialuvassa
        fcs kirjoitti:

Olen odottanut jo 20 vuotta, aina sanotaan että hetki, milloin se tapahtuu? Todellisuudessa teen työajastani töitä jotain 5-10%, yleensä lähempänä 5%. Olen tottunut kuluttamaan aikaani vuosien varrella eri tavoin ja rutiinein.
        Jos tänne olisi tulossa jotain halpoja tehokkaita työntekijöitä, voisin kuvitella että minut olisi korvattu jo 15 vuotta sitten. Jokin ei nyt täsmää väitteissänne.

Toivottavasti sama tuuri jatkuu. ..Kuulostaa kyllä tylsältä nuo päiväsi. Jos osuu joskus kohdalle, niin olet totaalisen ammattitaidoton työnhakija.

• Repe30

Toimarit onIT-alallakin listaykkösiä jos joku ei vielä sitä tajunnut..

• timurgptw

tottakai on, ongelma on työtekijän ja keskijohdon välinen kuilu. Koodari 30keur, Keskijohto, 120keur, toimari 500keur.

Onko keskijohdon manageri 4x parempi kuin koodari - ainakin arvostetumpi.

Toimarin palkan määrää omistaja eikä toimari muutenkaan ole työsuhteessa.

• Skeidari

Skodarihan nyt vaan pyöräyttää ne power pointit koodiksi. Kui vaikeeta se nyt voi olla?

• ldkeldmfleldleldkke

Ei se sinänsä vaikeeta ole, kodari on palkkansa ansainnut

• Anonyymi
        timurgptw kirjoitti:

tottakai on, ongelma on työtekijän ja keskijohdon välinen kuilu. Koodari 30keur, Keskijohto, 120keur, toimari 500keur.

Onko keskijohdon manageri 4x parempi kuin koodari - ainakin arvostetumpi.

Toimarin palkan määrää omistaja eikä toimari muutenkaan ole työsuhteessa.

Paitsi silloin kun omistaja ja toimari on sama henkilö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe