Joka päivä samoista ongelmista juttelu wap

Ongelmajokaahdistaa

Moi,

oon 19-vuotias opiskelija ja asun vanhempieni nurkilla. Olen todella masentunut äitiini, joka lähettelee whatsapp:ssa viestejä ongelmista ihan kotona ollessani. Ja lisää niihin yhä oudompia asioita. Sain synttärilahjaks tänä vuonna rahaa ja oman luottokortin. Satuin käyttämään n. alle puolet synttäri rahoista omiin mieltymysten ostamisiin, kuten vaatteisiin ja kunnon ruokaan. Luottokortilta sen sijaan nostin rahaa, sillä halusin säästää seuraava ulkomaa matkaa varten. Koska ajattelin lähteä matkoille äitini kanssa joku kerta, mutta ei se taida enää onnistua. :( Mun äiti uhkas n. 2 vko sitten ottaa tuolta luottokortiltani tiliotteen, tarkistaakseen tilini tilanteen.

Säilytin luottokorttiani huoneeni kaapissa, aika helposti saatavalla paikalla, mutta n. viikko sitten äitini otti salaa luottokorttini mun ollessa ulkona, mun tietämättä eli tavallaan varasti sen. Ja tietenkin äitini veti sellaiset hätä huudot kun tililtä oli hävinnyt 200€, mitkä olin säästäny matkaa varten, sitä se ei tienny. Mun äiti ei antanu mulle suu vuoroa eikä myöskään isäkää, joka oli yhtä järkyttyny kuin mun äitikin. huoh.. en sit saanu millää kerrottua heille tästä asiasta, ku ei taida suvussamme olla sitä taitoa että voisko antaa puhe vuoroa. Aina vatkotaa asioita päälle ja vaahdotaan.

Ja no nyt täs lähiaikoina sitten varasin kirjaston verkkopalvelusta pari kirjaa aiheena "vegaanit ja kasvissyöjät" ja siitä sitten äiti laitto viestiä, että "minkä ihmeen takia haluat ruveta vegaaniksi ku oot niin pyöreä???!" ja mä sit sanoin tälle että "enkö saa varata kahta kirjaa ilman mielipiteitä, vaiko on joku ongelma tässä? " Ja hän sitten piti asian heti muuttaa raha tilanteeksi. Ja ottaa jälleen esille se 200€ juttu ja muistuttelee että jatkossa tulee ottaa isäs kans tiliotteita. Ja mä sit totesin vihaisena sille sitten että" jos on niin kova halua tietää mun tilin tilanteet, ota koko kortti ja sillä viis. Enmä jaksa tällast vatkomista, eikä mua kuunnella yhtää!"

Ja nyt joka päivä saan kuulla typeriä muistutus viestejä äidiltäni, joita hän ei kehtaa varmaa kasvotusten sanoa ku käyttää whatsapp sovellusta avuksi. Mua ärsyttää ku vanhemmat ei kuuntele, syyttelee asioista hyvinkin pitkän aikaa! ;'(

Mä en tiedä mitä mun pitäs tehdä, ku mua ei kuunnella taikka edes haluta huomioida mitä mul on asiaa! Mua harmittaa ku en voi omia mielipiteitä sanoa, ku niistä on vain haittaa. :( Ja äitini ja isäni riitelevät melkein kokoajan kritisoiden toisiaan miten joku huono jossain... ja sit ite ne eivät tajua ettei ne huomioi toisiaan missään asiassa.

Voiks joku auttaa, mitä mun pitäs tehdä? Pitäskö kertoa jollekki? Vai sanoakko niille jtn todella ovelaa? Vai ollako iha hiljaa? Vai muuttaa pois, jos ei tilanne muutu paremmaks? Mua niin ahdistaa tää tilanne... haluaisin elää vaa tän pois... ;'(

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, olet sen verra vanha, jonka pitäs huolehtia jo omista asioistaan eikä vanhempien pitäisi kärttää kokoajan vierelläsi. On todella harmi että sul menee huonosti, vanhemmat eivät huomioi. Mutta älä kuitenkaa ajattele että sun pitäs muuttaa tai olla hiljaa. Jos teidän talossa huudellaa ja vatkotaan niin on aika ottaa niskasta kiinni! Heti ku äitisi ja iskäsi ovat yhdessä samassa huoneessa otat asian puheeksi rahojen suhteen! Älä jätä asiaa kertomatta heille, jos he eivät ota minkaanlaista kontaktia sinuun niin sitten mörähdät ja lyöt rahat pöytään siis sen 200€ ja sanot että "emme sitten matkoille mennä ja sit joku kiva kirosana siihen perää" Niin ainakin itse tekisin sun tilanteessa, jos oikein ärsyttää. Mutta älä kuitenkaa luovuta, koska tiedän vanhemmat ovat joskus todella todella ärsyttäviä ja seuraavat nuorten elämää niin pitkälle ku joutaa. Suosittelen kirjasto asiaan hankkimaan oman kirjastokortin, sillä sitten vanhemmilla ei olisi asiaa kortillesi. Luottokortin suhteen en osaa sanoa, mutta suosin tuota että tuot ne 200€ esille niiden nähtäville!

      Ja hei mä tiedän tunteen, kuinka kovan taakan se antaa kun ei perheessänne ole puhe vuoron taitoa. Munkin perheessä oli omat ongelmansa, kellään ei ole perhettä joka olisi täysin ongelmista puhdas! Et ole ainut, joka kärsii! Olen kärsinyt pitkään oman äidin käytöksestä, kun ei millään luottanut muhun ei sitten missään asioissa. Mutta olen oppinut sen, että vaikka kuinka ärsyttäis niin pitää olla onnellinen siihen mitä on vielä, panostaa niihin, vaikka kuinka painostavaa se olisi. Elämä on tuskallinen ja rankka. Surua, vihaa, masennusta, iloa. Siitä elämä koostuu paljon epäonnea, mutta myös paljon onnea.

      PS. älä luovuta, vaikka miten pahalta tuntuiskin!

      • Ongelmajokaahdistaaa

        Kiitos rohkeasta viestistä, rohkaisit mua todellakin nostamaan itseluottamusta asian suhteen! Toivon, että tuo vinkkisi auttaisi, sillä en millään jaksaisi vääntää koko loppu elämää niiden kahden välillä. Tosin joo jossain vaiheessa kumminkin muutan, mutta en nyt lähiaikoina pääsis khyl muuttaa. Kumpa se onni kääntyis jo muhun (♥)


    • Äidit on usein epäloogisia. Onko tullut mieleen hankkia oma asunto? Sitten kukaan ei oisi häiritä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe