Rahan tuloa ei voi estää. Keva tyrkkäsi ansaitsemani työeläkkeen tilille. Verottajan ryökäle nappasi siitä 19.5%. Kela auttaa asumistani 212 €:lla. Vuokraa jää maksettavaksini 345€. Sisältäen sähkön ja veden. Kun vielä saan kansaneläkkeen, muutaman kympin, niin näillä mennään joulukuuhun asti. Alkukuusta elän kuin kuningas ja loppukuusta kuin kerjäläinen. Lähden lenkittämään hurmurikoiraa. Päivänjatkoja.
Eläkkeellä on nastaa
103
818
Vastaukset
- Psykoterapeutitar
Kyllä se eläkkeellä olo aina työolot voittaa! Vielä, kun pari vuotta kärvistelee, niin on asuntolainakin maksettu.
"Alkukuusta elän kuin kuningas ja loppukuusta kuin kerjäläinen."
Luin aikaisemman ketjusi, jossa kerroit ruoatta olemisestasi ja hyvät neuvot eivät sinua kiinnostaneet, joten mitä herkkuja ostit nyt "kuninkaana" ollessasi?
Toisaalta silloinen kirjoituksesi sai minulle hyvän olon, koska en yleensä auta ketään ja nyt sain huomata, että turhaan se olisikin, koska tuollaisen "kiitoksen" siitä saisi.
Pitäisikö uusia tuo sanonta: "hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan"??Kristiina23 kirjoitti:
"Alkukuusta elän kuin kuningas ja loppukuusta kuin kerjäläinen."
Luin aikaisemman ketjusi, jossa kerroit ruoatta olemisestasi ja hyvät neuvot eivät sinua kiinnostaneet, joten mitä herkkuja ostit nyt "kuninkaana" ollessasi?
Toisaalta silloinen kirjoituksesi sai minulle hyvän olon, koska en yleensä auta ketään ja nyt sain huomata, että turhaan se olisikin, koska tuollaisen "kiitoksen" siitä saisi.
Pitäisikö uusia tuo sanonta: "hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan"??Kris
Hyvät neuvot aina kiinnostavat.Ei mitkään simppelit kaurapuuro-leipä-linjat. En ymmärä mitä tarkoitat " kiitoksella"?
Huomenta@
Näin me erilaiset ihmiset eri tavain eläkepäiviä vietämme. Eilen sain autooni talvirenkaat. Heti miten ajoin mökille. Puolenpäivän jälkeen ystävättäreni tarvitsi apuani kokouskahvituksen järjestelyyn. Illalla hain valmiita keramiikkatöitäni kotiin.
Laitoin tuikun prinsessalinna kynttilätaloon ja ihastelin kalavatia, josta oli poltossa tullut uskomattoman kaunis. Keramiikan teossa lopputulosta ei voi koskaan ennalta tietää.
Ennen nukkumaan menoa viestittelin esikosen kanssa.
Teit nyt toisen elämä on ihanaa köyhänäkin aloituksen. Ei se ihan niin mene. Moni suomalainen lapsiperhe elää kädestä suuhun.
Olet ollut onnekas, että sinulla ei ollut lapsia. Lasten elättäminen ja kouluttaminen nielee rahaa, mutta onistuneen kasvattamisen hedelmistä voi nauttiakin. Lapset voivat olla myös turvaverkko kun vanhuus ja loppukuun kaurapuuron syönti ilman voi silmäää alkaa tympii.
Korvessa on harmaa hieman lunta ripotteleva aamu. Niin, että mitähän tänään.
No, pitänee ensin nousta täältä sängyn pohjalta ja tehdä aamupalaa.korppi
Olen 60 plus palstalla. Ei täällä ole enää lapsiperheitä. Päätin nuorena, että en tee, enkä halua koskaan lapsia. Siksi se maailma on ja pysyy minulle täysin vieraana, eikä kiinnosta.yksilesken kirjoitti:
korppi
Olen 60 plus palstalla. Ei täällä ole enää lapsiperheitä. Päätin nuorena, että en tee, enkä halua koskaan lapsia. Siksi se maailma on ja pysyy minulle täysin vieraana, eikä kiinnosta.Kirjoitin jo aikuisten lasten turvaverkon tarpeellisuudesta jos lopukuusta joutuu syömään kaurapuuroa ilman voi silmää 😊.
korppis kirjoitti:
Kirjoitin jo aikuisten lasten turvaverkon tarpeellisuudesta jos lopukuusta joutuu syömään kaurapuuroa ilman voi silmää 😊.
korppi
Kun niitä lapsia väsätään, ajatellaanko siinä tekohetkellä, että no, nythän minä teenkin tässä turvaverkkoa vanhuuden päivien varalle. Eikös sillä tekohetkellä pitäisi olla jalat ilmassa ja pää pilvissä. Pää niin sekaisin miehestä, että yhtään järkevää ajatusta ei sinne pääkoppaan mahdu pitkään aikaan. Näin olen luullut mutta faktatietoa minulla ei ole sattuneista syistä.yksilesken kirjoitti:
korppi
Kun niitä lapsia väsätään, ajatellaanko siinä tekohetkellä, että no, nythän minä teenkin tässä turvaverkkoa vanhuuden päivien varalle. Eikös sillä tekohetkellä pitäisi olla jalat ilmassa ja pää pilvissä. Pää niin sekaisin miehestä, että yhtään järkevää ajatusta ei sinne pääkoppaan mahdu pitkään aikaan. Näin olen luullut mutta faktatietoa minulla ei ole sattuneista syistä.No, mutta lesken mitä siellä poron taljan päällä revontulien loisteessa vehtauvuttiinkaan. Vai faktatietoa. 😊
- huonosti.heil.käv
No nehän yritti kännipäissään, mutta ei tullut lasta eikä paskaakaan, kummaltakaan, olivat ummessa kuin lehmä pilttuussa.
korppis kirjoitti:
No, mutta lesken mitä siellä poron taljan päällä revontulien loisteessa vehtauvuttiinkaan. Vai faktatietoa. 😊
korppi
En ole ollut koskaan tekemässä lapsia. Olen kuullut että tenavia tehdään oikein kalenterien ja kellojen mukaan kolmessavuorossa, kun naisella aika on sopiva. Luulen että minun kokemassani eroottisessa sessiossa on ollut lievästi sanoen eri meininki.Pääsääntöisesti lapset tuleva eroottisien sessioiden seurauksena. Eri asia on jos haluaa lapsen eikä lasta ala kuulumaan.
Olet siis käynyt läpi hedelmöityshoitoja. Laskenut kalenterin ja kelloaikojen osumia?
Nyt ymmärrän sinun vastahakoisuutesi lapsia kohtaan. Hyi happamia.- kylmätotuus
Tietysti lasten kouluttaminen ja elättäminen nielee rahaa, mutta itsehän olemme heidät maailmaan saattaneet.
Vierastan ajatusta, että "onnistuneen kasvatuksen" vastineeksi voisin sälyttää poikani harteille vastuun siitä, että puurossani on voisilmä vielä vanhuudessanikin.
Itse olen hoitanut vanhempani hautaan saakka mielelläni, mutta pojaltani en sitä edellytä.
Hänellä itsellään on oikeus valita, missä määrin on mukana elämässäni vanhetessani.
Minä en sanele ehtoja tai vaatimuksia.
Nautimme toistemme seurasta ja pitkistä, antoisista keskusteluistamme nyt.
Koskaan ei voi, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, joten on parasta pysyä tässä hetkessä. - kylmätotuus
kylmätotuus kirjoitti:
Tietysti lasten kouluttaminen ja elättäminen nielee rahaa, mutta itsehän olemme heidät maailmaan saattaneet.
Vierastan ajatusta, että "onnistuneen kasvatuksen" vastineeksi voisin sälyttää poikani harteille vastuun siitä, että puurossani on voisilmä vielä vanhuudessanikin.
Itse olen hoitanut vanhempani hautaan saakka mielelläni, mutta pojaltani en sitä edellytä.
Hänellä itsellään on oikeus valita, missä määrin on mukana elämässäni vanhetessani.
Minä en sanele ehtoja tai vaatimuksia.
Nautimme toistemme seurasta ja pitkistä, antoisista keskusteluistamme nyt.
Koskaan ei voi, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, joten on parasta pysyä tässä hetkessä.Huom! Korjaus viimeiseen virkkeeseeni.
Koskaan ei voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan jne. korppis kirjoitti:
Pääsääntöisesti lapset tuleva eroottisien sessioiden seurauksena. Eri asia on jos haluaa lapsen eikä lasta ala kuulumaan.
Olet siis käynyt läpi hedelmöityshoitoja. Laskenut kalenterin ja kelloaikojen osumia?
Nyt ymmärrän sinun vastahakoisuutesi lapsia kohtaan. Hyi happamia.korppi
Älä nyt jaksa. Minä hedelmöityshoitoihin joka on tehnyt nuoresta lähtien itselleen täysin selväksi, että en halua äidiksi, enkä kuuna kullan valkeana yhtään lasta. Enkä ikinä ole katunut ratkaisuani. Eläisin nytkin mieluummin täysin erakkona. Mutta omaiseni menevät oman haluni edelle.- Saga.Kabinetti
korppis kirjoitti:
Pääsääntöisesti lapset tuleva eroottisien sessioiden seurauksena. Eri asia on jos haluaa lapsen eikä lasta ala kuulumaan.
Nyt ymmärrän sinun vastahakoisuutesi lapsia kohtaan. Hyi happamia.Kuinka kehtaat tehdä omia päätelmiäsi ja kirjoittaa ne vielä julkiselle palstalle.
Menet liian henkilökohtaisiin ja vieläpä spekuloiden. Saga.Kabinetti kirjoitti:
Kuinka kehtaat tehdä omia päätelmiäsi ja kirjoittaa ne vielä julkiselle palstalle.
Menet liian henkilökohtaisiin ja vieläpä spekuloiden.Älä sekaannu kahden aikuisen väliseen keskusteluun.
- Saga.Kabinetti
korppis kirjoitti:
Älä sekaannu kahden aikuisen väliseen keskusteluun.
Kyllä minulla on siihen oikeus yleisellä keskustelupalstalla. Häpeämätöntä tuollainen spekulointi.
Saga.Kabinetti kirjoitti:
Kyllä minulla on siihen oikeus yleisellä keskustelupalstalla. Häpeämätöntä tuollainen spekulointi.
Jäpeile itesseis, ei minus haittaa.
korppis kirjoitti:
Nyt ymmärrän sinun vastahakoisuutesi lapsia kohtaan. Hyi happamia."korppis
3.11.2017 18:32
Nyt ymmärrän sinun vastahakoisuutesi lapsia kohtaan. Hyi happamia."
korppis, oletkos vielä samallainen kun koulussa 15-v.- Järkivalinta_
yksilesken kirjoitti:
korppi
Älä nyt jaksa. Minä hedelmöityshoitoihin joka on tehnyt nuoresta lähtien itselleen täysin selväksi, että en halua äidiksi, enkä kuuna kullan valkeana yhtään lasta. Enkä ikinä ole katunut ratkaisuani. Eläisin nytkin mieluummin täysin erakkona. Mutta omaiseni menevät oman haluni edelle.Sulla on niin paljon periytyviä sairauksia että parempi onkin ettet ole niitä monistanut!
Tilailehan netistä vaatteita hodettavillesi ;).
siiile
Katselin netistä talvitakkia, kun kotikaupungistani ei löydy ison kokoista. Omaiseni asuvat tehostetuissa ympärivuorokautisessa palvelukodeissa. Taloista ei saa vaatteita, pitää olla omat tai omaisten hommata lisää.yksilesken kirjoitti:
siiile
Katselin netistä talvitakkia, kun kotikaupungistani ei löydy ison kokoista. Omaiseni asuvat tehostetuissa ympärivuorokautisessa palvelukodeissa. Taloista ei saa vaatteita, pitää olla omat tai omaisten hommata lisää.Pikavipilläkö loppukuusta tilaat?
siilenämää kirjoitti:
Pikavipilläkö loppukuusta tilaat?
siile
Mikä se sellainen pikavippi on? Minulle täysin vieras asia.yksilesken kirjoitti:
siile
Mikä se sellainen pikavippi on? Minulle täysin vieras asia.Googlettaa löytää, etsi tieto itse.
siilenämää kirjoitti:
Googlettaa löytää, etsi tieto itse.
siile
Kaikille vipeille ja luotoille. Eikiitos!- Velat-vanhenee20v
Luottotietosi eivät ole kunnossa, muutenhan lainaisit.
- kylmätotuus
Velat-vanhenee20v kirjoitti:
Kukaan täysijärkinen ei ota lainaa "pikavippifirmoilta", vaikka niitä joka puolella tyrkytetäänkin.
Niiden lainakorko huimaa päätä, joten älyttömän kallista rahaa ne tarjoavat.
Kai ko. firmatkin tarkistavat lainanhakijan luottotiedot ennenkuin vipin myöntävät?
Jos ne eivät sitä tee, toiminta on vastuutonta.
Minulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia pikavippifirmoista, mutta olen niistä useinkin lukenut.
Useat suomalaiset ovat ylivelkaantuneita.
On esim. asunto- ja autolainoja niin rutkasti, että on epätodennäköistä selvitä veloistaan. Näitä lainoja ovat hölläkätisesti myöntäneet ns. tavalliset pankit pienehköllä korolla.
Velka on veli otettaessa, mutta velipuoli maksettaessa. Velat-vanhenee20v kirjoitti:
Velat-
Kukahan lainaisi vuokra-asunnossa asuvalle, mitään omistamattomalle, köyhyysrajan alapuolella elävälle leskelle rahaa?yksilesken kirjoitti:
Velat-
Kukahan lainaisi vuokra-asunnossa asuvalle, mitään omistamattomalle, köyhyysrajan alapuolella elävälle leskelle rahaa?Joku naapuri joka olettaa että se maksetaan takaisin.
- SemmosiaNeOvat
yksilesken kirjoitti:
Velat-
Kukahan lainaisi vuokra-asunnossa asuvalle, mitään omistamattomalle, köyhyysrajan alapuolella elävälle leskelle rahaa?Pikavippifirmat tarjoavat mielellään.
Jos onnistuvat ja otat pienen lainan, ne perivät sitä ja sen korkoja lopun ikääsi, ehkä perivät vielä kuolinpesästäkin.
teki niin tai näin, aina se on väärin jonkun mielestä. jokainen tavallaan, sovitaanko niin?
No harva levittelee täällä raha-asioitaan. Jotku kuitenkin vaan provoja ja monta samasta aiheesta. Mutta ei se mitään, toiset pitää palstaa blogina, toiset kirjoittaa taloudenhoitamattomuudestaan, mikäpä siinä ;).
siilenämää kirjoitti:
No harva levittelee täällä raha-asioitaan. Jotku kuitenkin vaan provoja ja monta samasta aiheesta. Mutta ei se mitään, toiset pitää palstaa blogina, toiset kirjoittaa taloudenhoitamattomuudestaan, mikäpä siinä ;).
Ja jotkut kyselee jonninjoutavia?
korppis kirjoitti:
Ja jotkut kyselee jonninjoutavia?
Sano esimerkki jonninjoutavasta kysymyksestä? Kysymyksen tarpeen kirjoittaja määrittelee itse. Sinin päiväbloggausta en näe aiheellisena. Ketä kiinnostaa?
siilenämää kirjoitti:
Sano esimerkki jonninjoutavasta kysymyksestä? Kysymyksen tarpeen kirjoittaja määrittelee itse. Sinin päiväbloggausta en näe aiheellisena. Ketä kiinnostaa?
Sinin päiväbloggaus, mistä löytyy, voisin vilkaista?
- Sivustaseurannut
korppis kirjoitti:
Mitä jos katsoisit sieltä sun CW:stä?
siilenämää kirjoitti:
siile
Paljonko olen kertonut tuloistani?korppis kirjoitti:
No entä cw-korppiksen?
yksilesken kirjoitti:
siile
Paljonko olen kertonut tuloistani?Sen verran etteivät riitä eläkkeen maksupäivästä toiseen.
siilenämää kirjoitti:
siile
Jotkut levittelevät Aunustaan.Sivustaseurannut kirjoitti:
Mitä jos katsoisit sieltä sun CW:stä?
Kieltämättä bloggaukseni kiinnostaa teitä EVVK-kirjoittajat, enempi kuin naapurin portuan siisteys. Ette kai te muuten tietäisi puuttuvan kirjoituksiini 😜
Ei silti rakastan sanaleikkejä.siilenämää kirjoitti:
Sen verran etteivät riitä eläkkeen maksupäivästä toiseen.
siile
Se ei todista mitään eläkkeen suuruudesta tai pienuudesta.yksilesken kirjoitti:
siile
Se ei todista mitään eläkkeen suuruudesta tai pienuudesta.Ei todistakaan mutta sen se todistaa että sun rahat ei riitä eläkepäivästä toiseen.
siilenämää kirjoitti:
Ei todistakaan mutta sen se todistaa että sun rahat ei riitä eläkepäivästä toiseen.
siile
Riittihän. 1.päivästä 3. päivään.- ymmärtääkseni
Korppiksella ei ole ceeveetä (CV)' hänellä on WC, ulko sellainen.
Korppishan on kauppaneuvoksetar. - kerjuullevaan
yksilesken kirjoitti:
siile
Paljonko olen kertonut tuloistani?Sen verran että tulot on niin pienet menoihin verrattuna että loppukuusta kurjuus ammottaa ja nälkäkin on.
kerjuullevaan kirjoitti:
Sen verran että tulot on niin pienet menoihin verrattuna että loppukuusta kurjuus ammottaa ja nälkäkin on.
kerjuulle
Menot ovat näin talvella suuremmat, kuin kesällä. Ostin kotimaiset talvilenkkarit kaikilla mausteilla 120 eurolla. Kotimainen urheiluasu maksaa myös jonkin verran. Satsaan näihin, kun liikun paljon, varsinkin koiran kanssa. Lataan bussimatkoja netissä kymmenillä euroilla etukäteen. Ostin uuden älypuhelimen, vanhan hajotessa. Nämä pakolliset ostokset saavat talouden hetkeksi sekaisin. Osaan tehdä teeleipiä, sämpylöitä, pizzoja, pannukakkuja, makaroonilaatikkoa, kaalilaatikkoa jne. jne. Ei ole taidoista kiinni, vaan välillä tulee aikoja, että nämä ruokahommat eivät jaksa kiinnostaa.yksilesken kirjoitti:
kerjuulle
Menot ovat näin talvella suuremmat, kuin kesällä. Ostin kotimaiset talvilenkkarit kaikilla mausteilla 120 eurolla. Kotimainen urheiluasu maksaa myös jonkin verran. Satsaan näihin, kun liikun paljon, varsinkin koiran kanssa. Lataan bussimatkoja netissä kymmenillä euroilla etukäteen. Ostin uuden älypuhelimen, vanhan hajotessa. Nämä pakolliset ostokset saavat talouden hetkeksi sekaisin. Osaan tehdä teeleipiä, sämpylöitä, pizzoja, pannukakkuja, makaroonilaatikkoa, kaalilaatikkoa jne. jne. Ei ole taidoista kiinni, vaan välillä tulee aikoja, että nämä ruokahommat eivät jaksa kiinnostaa.Olen opettelemassa säästämistä, sillä minulla syksy pakkaa eteen rahattomuuden aikajakson. Kesän asuminen kahdessa paikassa kerää laskuja syksylle. Autokulujen jakaminen kuopuksen kanssa on loppu, pojan lähdettyä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Jaoimme usein myös muitakin kuluja. Remontit kesämökillä nielivät rahaa ja viime kevään luxus-lomamatka verotti maksukykyäni roimasti. Nyt kärvistelen. Suunnitelmia kulujen tasaamiseksi on tehty. Tuleva kevät näyttänee mitä tuleman pitää.
Mutta omaan taidon selvitä.
Kävin viimeksi ruokaostoksilla viime maanantaina. Kulutin noin 16,50 euroa ruokakorilliseen. Todellinen hinta ruokakoristani oli noin 40,00 euroa. Tämän mahdollisuuden säästämiseen antaa Osuuskauppojen viimeisen myyntitunnin
-70 % alehinnoittelu parasta ennen päivää lähestyville tuotteille.
Tänään käyn täydentämässä jääkaappia. Pakkasessa on lohi-ja kokolihaleikkeitä, vielä tuosta maanantain ostoskoristani jäljellä, maitoa ja leipää pitää hakea lisää.
Auton käyttöä rajoitan nyt talvella ja vaatteita en tarvitse. Korjasin toissapäivänä suosikki talvikenkäni liimaamalla alapohjassa olevan rispautuman kiinni. Voi olla, että joudun sijoittamaan vielä uusiin kenkiin, mutta en enempää kuin ehkä 30,00 euroa.
Joku kertoi, että lisäveroja ei eläkeläisille tule, jos ei ole lisätuloja. No, minulla on pöytälaatikossa 200, 00 euron veromätkykirje.
Eläkkeeni laski viime keväänä, asuntotukeni tänä syksynä, odotan vuokrankorotusta maaliskuulta alkavaksi.
Ongelmista toiseen selviytymistä elämä on ja kun tiedostaa ylä-ja alamäet tiedostaa ympärillä olevat suojaverkostot ei putoa korkeelta ja elämä menee ihan itsestään eteenpäin kun jaksaa olla positiivinen.korppis kirjoitti:
Olen opettelemassa säästämistä, sillä minulla syksy pakkaa eteen rahattomuuden aikajakson. Kesän asuminen kahdessa paikassa kerää laskuja syksylle. Autokulujen jakaminen kuopuksen kanssa on loppu, pojan lähdettyä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Jaoimme usein myös muitakin kuluja. Remontit kesämökillä nielivät rahaa ja viime kevään luxus-lomamatka verotti maksukykyäni roimasti. Nyt kärvistelen. Suunnitelmia kulujen tasaamiseksi on tehty. Tuleva kevät näyttänee mitä tuleman pitää.
Kävin viimeksi ruokaostoksilla viime maanantaina. Kulutin noin 16,50 euroa ruokakorilliseen. Todellinen hinta ruokakoristani oli noin 40,00 euroa. Tämän mahdollisuuden säästämiseen antaa Osuuskauppojen viimeisen myyntitunnin
Tänään käyn täydentämässä jääkaappia. Pakkasessa on lohi-ja kokolihaleikkeitä, vielä tuosta maanantain ostoskoristani jäljellä, maitoa ja leipää pitää hakea lisää.
Auton käyttöä rajoitan nyt talvella ja vaatteita en tarvitse. Korjasin toissapäivänä suosikki talvikenkäni liimaamalla alapohjassa olevan rispautuman kiinni. Voi olla, että joudun sijoittamaan vielä uusiin kenkiin, mutta en enempää kuin ehkä 30,00 euroa.
Joku kertoi, että lisäveroja ei eläkeläisille tule, jos ei ole lisätuloja. No, minulla on pöytälaatikossa 200, 00 euron veromätkykirje.
Eläkkeeni laski viime keväänä, asuntotukeni tänä syksynä, odotan vuokrankorotusta maaliskuulta alkavaksi.
Ongelmista toiseen selviytymistä elämä on ja kun tiedostaa ylä-ja alamäet tiedostaa ympärillä olevat suojaverkostot ei putoa korkeelta ja elämä menee ihan itsestään eteenpäin kun jaksaa olla positiivinen.Laki hoitaa ja näkee kaiken tarpeellisen.
Etenkin jos näkee sen tarpeelliseksi.
Älkäämme siis huolehtiko turhista.
Etenkään toisten rahoista.
H.- kylmätotuus
korppis kirjoitti:
Olen opettelemassa säästämistä, sillä minulla syksy pakkaa eteen rahattomuuden aikajakson. Kesän asuminen kahdessa paikassa kerää laskuja syksylle. Autokulujen jakaminen kuopuksen kanssa on loppu, pojan lähdettyä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Jaoimme usein myös muitakin kuluja. Remontit kesämökillä nielivät rahaa ja viime kevään luxus-lomamatka verotti maksukykyäni roimasti. Nyt kärvistelen. Suunnitelmia kulujen tasaamiseksi on tehty. Tuleva kevät näyttänee mitä tuleman pitää.
Ongelmista toiseen selviytymistä elämä on ja kun tiedostaa ylä-ja alamäet tiedostaa ympärillä olevat suojaverkostot ei putoa korkeelta ja elämä menee ihan itsestään eteenpäin kun jaksaa olla positiivinen.kylmätotuus
3.11.2017 23:39
Täällä Suomessa on niin, että mikäli verotettavalla ei ole muita tuloja tai verotettavaa omaisuutta kuin eläketulot, ei tule juurikaan veronpalautusta tai jälkiveroa.
Todennäköisesti tarkoitit tätä lausettani, kun kirjoitit eläkeläisten lisäverosta.
Unohdit kirjoituksessasi mainita verotettavan omaisuuden.
Jos olet saanut "mätkyjä" 200€, se johtunee verotettavasta omaisuudestasi.
Eläkeyhtiöt osaavat verottaa niin, ettei verotettava juurikaan veronpalautusta saa tai joudu lisäveroa maksamaan. kylmätotuus kirjoitti:
kylmätotuus
3.11.2017 23:39
Täällä Suomessa on niin, että mikäli verotettavalla ei ole muita tuloja tai verotettavaa omaisuutta kuin eläketulot, ei tule juurikaan veronpalautusta tai jälkiveroa.
Todennäköisesti tarkoitit tätä lausettani, kun kirjoitit eläkeläisten lisäverosta.
Unohdit kirjoituksessasi mainita verotettavan omaisuuden.
Jos olet saanut "mätkyjä" 200€, se johtunee verotettavasta omaisuudestasi.
Eläkeyhtiöt osaavat verottaa niin, ettei verotettava juurikaan veronpalautusta saa tai joudu lisäveroa maksamaan.eläkeyhtiöt verottaa sen minkä verottaja ilmoittaa, ei se ole eläkeyhtiöiden osaamisesta kiinni.
- pirremiinapa
Kyllä, eläkkeellä on mukavaa, ei kiirettä mihinkään ja saa syödäkin silloin kun on siihen varaa.
Tässä aloittajalle kukkaron herraksi Henkilökohtainen tilikirja talouden asettamiseksi tasapainoon:
https://yle.fi/progressive/pdf/olotila/KukkaronHERRAKSI_TILIKIRJA_2013.pdf- Sitä.mieltä
Mitävielä, viinaa ja miehiä jää turhat jorinat.
Sitä.
Jos olisin elänyt elämääni järjen, enkä tunteiden mukaan, minulla ehkä olisi ne normitavarat. Talo, auto, mökki jne. Mutta olen aina sählännyt ja säätänyt elämässäni niin, etten vaan joutuisi pitkäksi aikaa samaan paikkaan. Vaeltaminen ja levottomuus ovat luonteessani. Ja viina, miehet ja laulu ovat olleet tiiviisti mukana elämän karikoissa. Nyt kait sitten maksan kovaa hintaa huolettomasta elämäntyylistäni. Ei se mitään. Olen saanut mielenrauhan ja korkki on pysynyt kiinni.- Saga.Kabinetti
Minä kyseenalaistan tuon talo, auto ja mökki -illuusion.
Itse olen urbanisoitunut niin etten viihdy kenenkään mökillä kuin just ja just yön yli tässä iässä. Kakarana se oli tietty kivaa uida ja kirmata pitkin peltoja ja metsiä.
Talo olisi liian työläs yksineläjän ja vanhenevan naisihmisen ylläpidettäväksi. Autoa ei kaupungissa tarvitse ja jos joskus hurahdan maaseudulle menemään, niin kyllä sinne ainakin bussien pitää kulkea.
Mielenrauhaa minä saan luonnosta. Myös kaupungin kaduilla vaeltelu päämäärättömästi ja kiireettömästi on ihanaa. - herran-kukkaro
"Tässä aloittajalle kukkaron herraksi Henkilökohtainen tilikirja talouden asettamiseksi"
Sinä jaksat edelleen ohjeistaa toisia ja Tellukka vain puuttuu tästä sessiosta, kuinka ihmisten täytyisi elää? herran-kukkaro kirjoitti:
"Tässä aloittajalle kukkaron herraksi Henkilökohtainen tilikirja talouden asettamiseksi"
Sinä jaksat edelleen ohjeistaa toisia ja Tellukka vain puuttuu tästä sessiosta, kuinka ihmisten täytyisi elää?Minähän en tiedä ohjeistaa jos kukaan ei varta vasten asiasta aloitusta tee.
siile
Olet siis sitä mieltä, että sen typerän, Kukkaron herran-ohjelman vinkit ja neuvot pelastavat jonkun luuserin kuiville. Pelkkä ohjelman nimi on jo pielessä. Lasten ohjelma.yksilesken kirjoitti:
siile
Olet siis sitä mieltä, että sen typerän, Kukkaron herran-ohjelman vinkit ja neuvot pelastavat jonkun luuserin kuiville. Pelkkä ohjelman nimi on jo pielessä. Lasten ohjelma.Niinne vähättelee muutkin joiden talous ei ole hallinassa.
siilenämää kirjoitti:
Niinne vähättelee muutkin joiden talous ei ole hallinassa.
siile
Tunnetko montakin luuseria?yksilesken kirjoitti:
siile
Tunnetko montakin luuseria?Minä en ole puhunut luusereista. Mutta muutaman muunkin tiedän jotka mälläävät silloin kun rahaa tulee tilile ja loppukuun kuilottavat.
siilenämää kirjoitti:
Minä en ole puhunut luusereista. Mutta muutaman muunkin tiedän jotka mälläävät silloin kun rahaa tulee tilile ja loppukuun kuilottavat.
siile
Siihen ei auta mitkään typerät Herran kukkaro-pelleohjelmat.
Se on luonnekysymys. Jos joku siitä kärsii, se olen minä itse. Loppukuun olen dieetillä.yksilesken kirjoitti:
siile
Siihen ei auta mitkään typerät Herran kukkaro-pelleohjelmat.
Se on luonnekysymys. Jos joku siitä kärsii, se olen minä itse. Loppukuun olen dieetillä.Totta, kärsi nahoissas ja poista aloitus :D.
- peekele.se.loispummi
leskiläskihän on täyvellinen luuseri ja yhteskunnan elätti, tarvii asumistuenkin.
- Saga.Kabinetti
Olen todella tyytyväinen eläkkeellä olooni. Ei kiirettä. Ei tarvetta aikatauluttaa jokaista päiväänsä. Kaunis, aurinkoinen sää houkuttelee luontoon.
- Mikä_milloinkin
Minä maksaisin, jos voisin olla vielä työelämässä. Valitettavasti ei ole ammattia, jossa voisi tehdä töitä vaikka satavuotiaaksi ja vaikka osa-aikaisesti.
Mielestäni vanhenemisessa ja eläkkeelle joutumisessa on positiivista ainoastaan se, että voi nukkua aamulla pitempään.
Työ eri aloilla ja erilaisissa ammateissa ei ole koskaan estänyt minua tekemästä vapaa-ajalla mitä huvittaa. Päinvastoin. Palkka, vaikka pienikin, on mahdollistanut asioita, jotka nyt eivät ole mahdollisia.Onhan sanonta, että eläkeaikaa on helpompi jatkaa alkupäästä kun loppupäästä.
Pääsisin minäkin vanhuuseläkkeellee vajaan vuoden päästä.
Taidan kuitenkin siirtää parilla vuodella. Ei oikein innosta saada eläkepäätös, että teille on myönnetty vanhuuseläke.
Sehän jyskyttäisi päässä joka päivä, vanhuuseläke. Viimein alkaisi uskomaan, että on vanha.
Voi surkeudentilaa.- Psykoterapeutitar
k-kotton kirjoitti:
Onhan sanonta, että eläkeaikaa on helpompi jatkaa alkupäästä kun loppupäästä.
Taidan kuitenkin siirtää parilla vuodella. Ei oikein innosta saada eläkepäätös, että teille on myönnetty vanhuuseläke.
Sehän jyskyttäisi päässä joka päivä, vanhuuseläke. Viimein alkaisi uskomaan, että on vanha.
Voi surkeudentilaa.No, mutta onhan sitä vanha, kun on eläkeläinen👵🏻👍🏻 Kävin eilen tutustumassa kävelykeppivalikoimiin ja -malleihin, että olisi kävelykaveri pitämässä paremmin pystyssä yhä vanhenevaa ruumista. Olikin aika kivoja ja ajattelin jotain kukallista😄
- belåten
k-kotton kirjoitti:
Voi surkeudentilaa.Jatkettu varmuuden vuoksi alkupäästä.
Oma isäni jäi sairaseläkkeelle 60v. Kitui 2 vuotta ollen kuollessaan 62v
Terveydestään ei voi mennä takuuseen ennakkoon mutta voi ainakin yrittää ennakoida ikävämpää mahdollisuutta.
Ilman terveydellisiä varoituksia tai enteitä aloitin 52 vuotisena totuttelemaan eläkeläisen elämään. Lyheneviä työpätkiä. Piteneviä työttömyysjaksoja.
"Eläköidyimme" tarkoituksella saman aikaisesti vaimoni kanssa. 57v / 52v.
Työvuosien jälkeen avautui uusi elämisen malli.
Vaihdoimme asumismuodon vähemmän työlääseen.
Nautimme yhdessä olemisesta. Harrastamme omia ja yhteisiä asioita. Matkustelemme.
Sanalla sanoen elämme kiireetöntä, stressivapaata nautinnollista elämää.
Tätä on jatkunut nyt 17 vuotta. Saa nähdä miten pitkälle jatkuu.
Järkevästi eläen pienetkin eläkkeemme riittävät kohtuullisten mielitekojen tyydyttämiseen.
Joku kirjoitti, etteivät ihmiset avaa finassipuoltaan. Kuukausittain tilille rapsahtava, hieman yli 3000€ riittää meidän tarpeisiimme.
Vähäiset osingot keväisi auttavat puutteentorjunnassa. - vanhanaakka
k-kotton kirjoitti:
Voi surkeudentilaa.Minä jäin vanhuuseläkkeelle elokuun alusta, eikä kertaakaan ole jyskyttänyt päässä että olen vanhuuseläkkeellä.........olen 62v ja nautin eläkkeellepääsystä kun saan sentään vielä terveenä olla ja touhuta lastenlasten kanssa silloin kun haluan ja tehdä mitä haluan ja huvittaa :D
Minua vanhemmat kaverini jotka ovat vielä työelämässä kadehtivat minua :) k-kotton kirjoitti:
Voi surkeudentilaa.vanhuuseläkkeellä tai ei, yhtä vanha sitä on kuitenkin
- eläkkeitä-ja-duunia
k-kotton kirjoitti:
Voi surkeudentilaa.Ota eläke ulos NYT,
niin saat nimikkeen varhennettu vanhuuseläke. Se on kauniinpi kuin vanhuus.
Se ei estä jatkamasta työntekoa, verotus tosin menee kaksinaamaiseksi, eläkkeestä erikseen, tai jos on tarpeeksi pieni eläke saa nollaverokoetin ja sitten työ liksoista maksaa itse verot. eläkkeitä-ja-duunia kirjoitti:
Ota eläke ulos NYT,
niin saat nimikkeen varhennettu vanhuuseläke. Se on kauniinpi kuin vanhuus.
Se ei estä jatkamasta työntekoa, verotus tosin menee kaksinaamaiseksi, eläkkeestä erikseen, tai jos on tarpeeksi pieni eläke saa nollaverokoetin ja sitten työ liksoista maksaa itse verot.Onhan tänne tullut vastauksia, kiitoksia paljon kaikille.
Sitä on niin monesti miettinyt, onko tämä elämä just sitä, mitä on toivonut.
Eläkkeellejäänti ei ole ollut toivelistalla, eikä ole vieläkään.
Tuskin se mieli yhdeksässä kuukaudessa muuttuu.
On se niin paha, se vanhuuseläke :).- kylmätotuus
vanhanaakka kirjoitti:
Minä jäin vanhuuseläkkeelle elokuun alusta, eikä kertaakaan ole jyskyttänyt päässä että olen vanhuuseläkkeellä.........olen 62v ja nautin eläkkeellepääsystä kun saan sentään vielä terveenä olla ja touhuta lastenlasten kanssa silloin kun haluan ja tehdä mitä haluan ja huvittaa :D
Minua vanhemmat kaverini jotka ovat vielä työelämässä kadehtivat minua :)Hieno päätös.
Toivon onnellisia ja antoisia eläkepäiviä sinulle jatkossakin!
- alle1000
Kansakoulun matematiikalla en ymmärrä.
Jos työeläkkeestä menee veroa niinkin paljon kuin 19,5% niin miten niin suuren eläkkeen jälkeen enää voi saada asumistukea tai muutakaan lisuketta?
Omaa eläkettäni verotetaan 7% josta lopullisessa verotuksessa saan palautusta muutaman kympin. En saa tukia.
Vaikuttaa varsin yleiseltä, että valitetaan ennakkoveron %:a ottamatta huomioon lopullisen verotuksen tasoa.alle
Työeläkkeestäni menee tosiaan veroa 19.5%. Leskeneläkkeestä samoin 19.5%. Kansaneläkettä saan, liiton lisäpäivien takia muutaman kympin. Veroa menee 39.5%. Bruttosummat eivät ole suuria, mutta tällainen päätös tuli heinäkuussa 2017 verottajalta. Jäin silloin eläkkeelle. Kela laskee ilmeisesti neton mukaan ja tuloni jäävät heidän laskelmiensa mukaa pieniksi. Siksi saan tuota eläkeläisen asumistukea.yksilesken kirjoitti:
alle
Työeläkkeestäni menee tosiaan veroa 19.5%. Leskeneläkkeestä samoin 19.5%. Kansaneläkettä saan, liiton lisäpäivien takia muutaman kympin. Veroa menee 39.5%. Bruttosummat eivät ole suuria, mutta tällainen päätös tuli heinäkuussa 2017 verottajalta. Jäin silloin eläkkeelle. Kela laskee ilmeisesti neton mukaan ja tuloni jäävät heidän laskelmiensa mukaa pieniksi. Siksi saan tuota eläkeläisen asumistukea.Kela laskee bruttotulojen mukaan etuudet.
korppis kirjoitti:
Kela laskee bruttotulojen mukaan etuudet.
korppi
Ok. Saan liian vähän bruttotuloja, kun asumistukea maksetaan.
- kiitosanoppi
on hienoo aikaa ollut eläkkeelläolo.mut heti löytyi vakavat sairaudet ja nyt niistä toipilaana.anoppini aikanaa sano olet vahva ihminen.en koskaan semmosia aatellu tein työni.kovaa fyysistä.mut nyt muistin anopin sanat.ja selviän.kiitos anoppi.
- teretule
Paljonko on lesken eläke? Sain muistaakseni yhden vuoden 300e/ kuussa vero todessa riippuu tuloista silloin oli vero 34-38%. Tänään 10 vuoden jälkeen on vero pienenpi luulisin 30%.
- Vali.vali
yksilesken kirjoitti:
tere
Leskeneläke on puolet edesmenneen puolison työeläkkestä, miinus 19.5% veroa.Ammattimiehen eläkkeestä melko isot tulot sinulla on, ei valittamista.
- tyytyisi_osaansa
Leski käyttää kuollutta miestään hyväkseen ja.....kehtaa valittaa.
tyytyisi_osaansa kirjoitti:
Leski käyttää kuollutta miestään hyväkseen ja.....kehtaa valittaa.
tyytyisi.
Leskeneläkkeen on joku instanssi määrännyt maksettavaksi. Se tuli minulle ilman mitään hakemista. Olen kirjoittanut hallitsemattomuudestani rahan suhteen. En ole valittanut.vaan kiittänyt saamastani leskeneläkkeestä. Kiitos menee kaukaiselle tähdelle, johon työn raskaan raataja, kainuulainen katonrakentaja siirtyi tästä maailmasta. Hän tuntuu silti välillä hyvin lähellä, Muistoissani.- teretule
yksilesken kirjoitti:
tere
Leskeneläke on puolet edesmenneen puolison työeläkkestä, miinus 19.5% veroa.Kiitos, asia on vain että en tiedä eläkkeen summaa. Minulla itselläni oli 5 vuotta 5800skr brutto 3800 netto, tänään netto 2127 netto 219euroa (ei matkavaluutta,laskin 9,70) joka jatkuu niin kauan kuin elän. Eläke on pieni koska lopetin 58 vuotiaana enkä ollut asunut Ruotsissa 40 vuotta kun sain kansaneläkkeen 2 vuotta puuttui. Tähän tulee kansaneläke ja omasäästöeläke sekä pienityöpaikan eläke 5 vuotta. Tietenkin 11 vuotta oli kovat tulot.
Kiitos yksilesken tunnut olevan rehellinen ihminen harvoin näkee. - teretule
teretule kirjoitti:
Kiitos, asia on vain että en tiedä eläkkeen summaa. Minulla itselläni oli 5 vuotta 5800skr brutto 3800 netto, tänään netto 2127 netto 219euroa (ei matkavaluutta,laskin 9,70) joka jatkuu niin kauan kuin elän. Eläke on pieni koska lopetin 58 vuotiaana enkä ollut asunut Ruotsissa 40 vuotta kun sain kansaneläkkeen 2 vuotta puuttui. Tähän tulee kansaneläke ja omasäästöeläke sekä pienityöpaikan eläke 5 vuotta. Tietenkin 11 vuotta oli kovat tulot.
Kiitos yksilesken tunnut olevan rehellinen ihminen harvoin näkee.Väärin leskeneläke oli 3000skrbrutto yhden vuoden. Sotkin työeläkkeeni no tuli sekin selville.
Jos kuka kirjoitta oikein nimeni Gooklessa tulee kaikki esille, luulen ei Suomessa no jaa en tiedä? - mikäsulle
yksilesken kirjoitti:
tyytyisi.
Leskeneläkkeen on joku instanssi määrännyt maksettavaksi. Se tuli minulle ilman mitään hakemista. Olen kirjoittanut hallitsemattomuudestani rahan suhteen. En ole valittanut.vaan kiittänyt saamastani leskeneläkkeestä. Kiitos menee kaukaiselle tähdelle, johon työn raskaan raataja, kainuulainen katonrakentaja siirtyi tästä maailmasta. Hän tuntuu silti välillä hyvin lähellä, Muistoissani.Määrää et kuitenkaan halua paljastaa.
- suomennosta
" leskeneläke oli 3000skrbrutto"= noin 300 euroa.
- teretule
suomennosta kirjoitti:
" leskeneläke oli 3000skrbrutto"= noin 300 euroa.
3000skr n.300euroa/kk vuoden sen jälkeen ei mitään. Vain Suomessa kuin tänään.
Paljon mieluummin olen vanhuuseläkkeellä kuin sairauseläkkeellä.
Rahaakin minulla on ollut tilillä ensimmäisestä pikku tilistä lähtien. Ja muutama markka ennen sitäkin, joku oli tilin avannut paikalliseen säästöpankkiin kun taisin olla jotain viiden vanha.
Kukanenkin tyylillään.- flegmaatti
Vanhuus vai sairaus? Nimityksellä ei ole väliä. Olotila ratkaisee.
- Per-kel
Rahantuloa ei voi estää, kun vaa pääsis niistä jälkiveroista :(
- aina.palautusta
Jälkiverotkin voi kompensoida palautuksiksi kun maksaa tarpeeksi ennakkoon. Sekä muistaa kaikki mahdolliset vähennykset, keksitytkin.
- teretule
aina.palautusta kirjoitti:
Jälkiverotkin voi kompensoida palautuksiksi kun maksaa tarpeeksi ennakkoon. Sekä muistaa kaikki mahdolliset vähennykset, keksitytkin.
Kyllä mutta miksi maksaisin valtiolle rahaa liian aikaisin kun rahalla on korko 40%brutto.
Jälkivero 17200skr vuodelle 2016 sitä ennen oli paljon. - flegmaatti
teretule kirjoitti:
Kyllä mutta miksi maksaisin valtiolle rahaa liian aikaisin kun rahalla on korko 40%brutto.
Jälkivero 17200skr vuodelle 2016 sitä ennen oli paljon.Miellyttävä nähdä joukossa joku järki-ihminenkin! Olen aina ihmetellyt palautusten autuutta.
Korkean inflation ja korkeiden korkojen vuosina, ollessani pahasti rakennusvelkainen, pienensin ennakkopidätykseni niin pieneksi kuin mahdollista.
Asuntolainan korko oli 12% ja inflatio veteli 6%:n luokkaa. Hölmökin pystyy päättelemään jälkiverosta saadun hyösyn. Ka. 1,5 vuotta silloin korotonta lainaa jolla voin lyhentää kallista asuntolainaa ja kaiken lisäksi inflatio söi pääomaa koko ajan. - teretule
flegmaatti kirjoitti:
Miellyttävä nähdä joukossa joku järki-ihminenkin! Olen aina ihmetellyt palautusten autuutta.
Korkean inflation ja korkeiden korkojen vuosina, ollessani pahasti rakennusvelkainen, pienensin ennakkopidätykseni niin pieneksi kuin mahdollista.
Asuntolainan korko oli 12% ja inflatio veteli 6%:n luokkaa. Hölmökin pystyy päättelemään jälkiverosta saadun hyösyn. Ka. 1,5 vuotta silloin korotonta lainaa jolla voin lyhentää kallista asuntolainaa ja kaiken lisäksi inflatio söi pääomaa koko ajan.Elän tavallaan pössien kovalla tuotolla. Itselläni ei ole lainaa maksoi kaikki pois kerralla kun huomasin olen vanha. Tästäkin kiitos edesmenneelle vaimolleni. Ei ole pyhiämiehiä ne voivat olla myös naisia.
- flegmaatti
teretule kirjoitti:
Elän tavallaan pössien kovalla tuotolla. Itselläni ei ole lainaa maksoi kaikki pois kerralla kun huomasin olen vanha. Tästäkin kiitos edesmenneelle vaimolleni. Ei ole pyhiämiehiä ne voivat olla myös naisia.
Kuvaamani tapahtui 70-luvulla.
Taustasta johtuen ovat eläkkeemme, minun ja varsinkin vaimoni, todella pienet joten jotain lisukettahan on saatava ja helpoin, rehellinen mieleeni tullut keino on kaikkien käytettävissä.
Minä lainoitin nykyisen asuntomme sen hankinnan jälkeen koska korot olivat alhalla. 3kk euribor 0,4%. En lyhentänyt lainkaan ja sijoitin summan osakesidonnaiseen säästövakuutukseen edunsaajina lapsemme. Laina-ajan jälkeen maksoin lainan pois.
Kovia tuottoja en ole uskaltanut tavoitella mutta kohtuulliset ovat onnistuneet.
Joskus on tullut takkiinkin. - kylmätotuus
Tuon edellisen kerroin aivan omasta kokemuksestani.
Ruotsissa voi olla aivan toisin, mutta ymmärtääkseni aloittaja tarkoittaa Suomen eläkejärjestelmää ja eläkkeiden verotusta Suomessa.
- kylmätotuus
Jos tulosi jäävät alle 487,89€ /kk asumiskustannusten, reseptilääkkeiden ja muiden terveydenhoitomenojen jälkeen, olet oikeutettu toimeentulotukeen.
Lisää tietoa saat Kelan- sivuilta.
Edellä mainitsemani rahamäärän on riitettävä esim. ruokaasi, netti -ja puhelinliittymääsi, vakuutuksiisi (kotivakuutusmaksu hyväksytään menoksi) ja vaatteisiisi.
Näillä tuloilla elää loisteliasta elämää suuri osa suomalaisista.
Ei siis huolta huomisesta! - sinne.tänne
Eläkkeelläolo on tylsää. Työssä oli enempi säpinää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737