Hiljaittain mitattiin minulta FSH arvo. Reilusti yli 150. Samantien aloitin Femoston 1/10 lääkityksen. Pahin oire minulla on yöhikoilujen lisäksi mieliala, joka on nollassa. Itken päivittäin. Kaikki on ollut mustaa jo pitkään.
Olen selaillut netistä keskustelua Femostonista, yms. vaihdevuosien hormonikorvauslääkkeistä.
En saa selvää, että auttaako juuri Femoston mielialaan. Aluksi ainakin yritän "hoitaa" vaihdevuosioireita em. hormonikorvaushoidolla. Mikä on vaikutus mielialaan?
Onko joku masentunut lisää aloitettuaan Femoston-lääkkeen? Ja onko eri valmisteilla vaikutusta juuri mielialan korjaamiseen?
FSH arvo erittäin korkea - vaihdevuodet siis!
3
1600
Vastaukset
- BgDa2
Olen huomannut saman kuin sinäkin, että mistään ei löydy tietoa siitä, miten Femoston 1/10 vaikuttaa vaihdevuosien psyykkisiin oireisiin. Ei myöskään mitään tietoa siitä, milloin kys. valmisteen positiiviset vaikutukset pitäisi alkaa tuntua tässä suhteessa.
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta asiasta? Olisi kiva kuulla, missä vaiheessa valmiste alkoi "vaikuttaa", millaisia psyykkisiä oireita se aiheutti mahdollisesti ennen positiivisten vaikutusten alkamista, vai vaikuttiko mitenkään, ym. - Oireisiin
Minulla on käytössä Trisekvens-niminen hormonivalmiste, ja olen aloittanut sen käytön pari viikkoa sitten vaihdevuosien psyykkisiin oireisiin (hikoilua, kuumia aaltoja ym. oireita minulla ei ole ollut ollenkaan). Odottelen nyt siis myös lääkkeen vaikutuksen alkamista. Lääkeselosteessa ei kerrota mitään tästä asiasta.
Mielelläni lukisin muiden kokemuksia näistä asioista. - Anonyymi
Erittäin korkea fsh hälyttää hurjasta estrogeenin puutoksesta, keho yrittää vimmaisesti käynnistää sammunutta estrogeenituotantoa. Riittävä estrogeeniannos hormonikorvaushoitona vie oireet pois melko lyhyessä ajassa.
Päivittäinen itkeminen kertoo väärästä, luultavasti aivan liian pienestä annoksesta - nimim. Kokemusta on.... Sopiva annos estrogeenigeeliä vei itkut, masennuksen, hikoilut ja unettomuuden muutamassa päivässä.
Varaa aika vaihdevuosien hormonihoitoihin erikoistununeelle lääkärille, joka voi löytää juuri sinulle räätälöidyn kokonaisuuden.
Vääränlainen valmistekin voi olla oireiden syynä. Turvallisimpana pidetään annostelua iholta, jolloin veritulppariskiä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1417988Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323170Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3892254Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841780Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1501644Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211481- 151248
- 1001239
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371162- 181142