Paljain jaloin töis

Paljasjalkaine

Kertokaa omia kokemuksianne, jos olette olleet tai joutuneet olemaan töissä paljain jaloin. Esim. kesätöissä tai kouluaikana ilta-/viikonlopputöissä.

Mä hain ja sain paikan yhdestä kahvilasta (osa-aikatyö), mutta kun se on kylpylän yhteydessä ja pitää tarjoilla myös allasosaston puolelle, ni mietin nyt töihin pukeutumista ja sitä, että kehtaanko olla paljain jaloin ku en halusi käyttö mitää crocseja tms.

Vinkkejä?

7

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpäjoo

      Sehän on vaan hyvä juttu jos saa olla paljain jaloin töissä. Mukavuuden ja jalkojen terveyden kannalta paras vaihtoehto. Kengissä jalat väsyvät ja hautuvat.

      • Kengät myös tukevat ja suojaavat jalkaa.

        Minä en ainakaan hiihtelisi paljasjaloin tai edes sukkasillaan paikoissa, joissa muut ihmiset kulkevat ulkojalkineissa. Niiden pohjissa kun kantautuu sisälle kaikenlaista, lasinsiruista ja koiranpaskasta lähtien.


      • Oldie kirjoitti:

        Kengät myös tukevat ja suojaavat jalkaa.

        Minä en ainakaan hiihtelisi paljasjaloin tai edes sukkasillaan paikoissa, joissa muut ihmiset kulkevat ulkojalkineissa. Niiden pohjissa kun kantautuu sisälle kaikenlaista, lasinsiruista ja koiranpaskasta lähtien.

        Mutta pitkällä tähtäimellä jalkojen tukeminen heikentää niitä. Suoja sen sijaan on kieltämättä merkittävä seikka.

        Etpä bongannut fetissikeskustelua tällä kertaa! Tällainen aivan samanlainen on nimittäin ollut aiemminkin....


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Mutta pitkällä tähtäimellä jalkojen tukeminen heikentää niitä. Suoja sen sijaan on kieltämättä merkittävä seikka.

        Etpä bongannut fetissikeskustelua tällä kertaa! Tällainen aivan samanlainen on nimittäin ollut aiemminkin....

        No itse asiassa kyllähän asiasta oli aika vahvat epäilykset, paljaat jalat kahvilatyö nyt kuulostaa vähän sellaselta....

        Ei meikäläinenkään kuitenkaan jaksa aina asiasta avautua ja se aikaisempi keskustelu on mennyt ohi.


      • niinpäjoo
        Oldie kirjoitti:

        Kengät myös tukevat ja suojaavat jalkaa.

        Minä en ainakaan hiihtelisi paljasjaloin tai edes sukkasillaan paikoissa, joissa muut ihmiset kulkevat ulkojalkineissa. Niiden pohjissa kun kantautuu sisälle kaikenlaista, lasinsiruista ja koiranpaskasta lähtien.

        Turhasta tukemisesta ja suojaamisesta on haittaa. Ihmisen jalat, kuten muidenkin lajien jalat on tarkoitettu toimimaan sellaisenaan. Kun fysiikkaan puututaan, seurauksena on usein erilaisia ongelmia.

        En myöskään ymmärrä esitettyä väitettä, että jalat pitäisi suojata paikoissa, joissa muut ihmiset kulkevat ulkojalkineissa. Jos muutenkin on tapana liikkua ilman kenkiä ulkona, niiden lasinsirujen ja koiranpaskojen seassa, miksi tämä olisi suojausta edellyttävä seikka sisätiloissa?

        Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, työnantaja kyllä ilmoittaa mikäli kenkiä edellytetään työssä.


      • niinpäjoo kirjoitti:

        Turhasta tukemisesta ja suojaamisesta on haittaa. Ihmisen jalat, kuten muidenkin lajien jalat on tarkoitettu toimimaan sellaisenaan. Kun fysiikkaan puututaan, seurauksena on usein erilaisia ongelmia.

        En myöskään ymmärrä esitettyä väitettä, että jalat pitäisi suojata paikoissa, joissa muut ihmiset kulkevat ulkojalkineissa. Jos muutenkin on tapana liikkua ilman kenkiä ulkona, niiden lasinsirujen ja koiranpaskojen seassa, miksi tämä olisi suojausta edellyttävä seikka sisätiloissa?

        Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, työnantaja kyllä ilmoittaa mikäli kenkiä edellytetään työssä.

        Kukin tyylillään. Jostain syystä ihmiskunta ne kengät on kuitenkin keksinyt. Yksi syy voinee olla se, että ne koiranpaskat voi irrottaa kätevästi jalkapohjista.

        Suomessa on ainakin vielä toistaiseksi "oletusasetuksena" se, että työntekijät eivät esiinny paljasjalkaisina. Kyllä, työnantaja varmasti ilmoittaa tarvittaessa erikseen siitä, että ne kengät vaaditaan, mutta kannattaako sittenkään pilata välejä työnantajaan menemällä ennalta ilmoittamatta paljasjaloin töihin. Ei tällaisessa asiassa kannata lähteä sooloilemaan vaan siksi, että on ideologisesti paljasjalkainen - tai jalkafettari.


    • Ennen kuin vaivaat asialla päätäsi yhtään enempää, niin keskustele asiasta työnantajasi tai hänen edustajasi kanssa. Se, miten töihin pukeudut, ei ole yksin sinun päätettävissäsi.

      On olemassa paljon muitakin allasosaston olosuhteita kestäviä kenkiä, kuin crocksit. Oikeastaan kaikki tuohivirsua tiiviimmät jalkineet käy. Ei sitä vettä siellä allasosaston lattialla niin paljoa ole, etteikö normaaleilla sisäkengillä pärjäisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe