Onko suuret tulot vai pienet menot

Mitenel

Miten pärjäilette saatteko paljon eläkettä vai sinnittelettekö pienellä summlla?
Oma eläke mitä tulee pankkiin on 1380. Mutta ei oikein riitä. Tai ei riitä olenkaan. On niin paljon menoja. Miten olette asianne järjestäneet eläkeaikoja silmällä pitäen.

61

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menot.tulot

      Vähän pienempi eläke, hyvin riittää ja jää säästöön joka kuukausi jollei isompia menoja satu.

    • Taunok

      On jotain sijotustuloa vuokra asunnosta ja jotain muutakin tuloa, oma eläke on n 1/3 osa kokonaistulosta.

    • Trans-parentti-siilen-lesken
      Hänellä on uusin eläke-aloitus.
      Kyselepä siellä.

      H.

      • tauto.log

        Älä taas ala neuvomaan !


      • tauto.log kirjoitti:

        Älä taas ala neuvomaan !

        "tauto.log"

        No.
        En tietenkään.
        Minä vaan tykkään niin laittaa kopioni toisten kopioihin.
        Jos teet jotain omaa, en minä siihen laittaisi.

        H.


      • Mitenel

        Oliko aiheesta jo ketju. En ole huomannut. En käy niin usein täällä että lukisin kaikki ketjut. Aihe kiinostaa, koska ihmiset pärjää uskomattoman pienillä tuloilla.


      • Mitenel kirjoitti:

        Oliko aiheesta jo ketju. En ole huomannut. En käy niin usein täällä että lukisin kaikki ketjut. Aihe kiinostaa, koska ihmiset pärjää uskomattoman pienillä tuloilla.

        "Mitenel"

        Ja taas laitoit iki-vanhan, typerysten kommentin.
        Lopeta jo.
        Ala ajattelemaan.

        H.


      • Mitenel

        Saatko yhtään eläkettä, vai oletko muuten vaan huonolla tuulella. Hah, hah.


      • Mitenel kirjoitti:

        Saatko yhtään eläkettä, vai oletko muuten vaan huonolla tuulella. Hah, hah.

        Selaa palstaa.
        Kyllä sekin sieltä selviää.
        Ilman uusintoja.

        H.


    • Najy

      Pitää olla noin 3000- 4000 euron tulot vähintään, niin voi matkustaa ja tehdäkin jotain. Muu on kituuttamista. Nuorena päätin etten jää eläkkeen varaan. Olen sitten laittanut hunoina vuosina pörssiosakkeisiin ja nyt tulee osinkoa.

    • Suurustettuhullu

      Suuret tulot, suuret menot, mitään en jätä, nautin.

    • PekkanenJ

      Se harmittaa, että itse joutui auttamaan vanhempiaan koko elämänsä ajan. Se kuului asiaan. Se oli ihan ok.
      Mutta nykyajan nuoret ai enää tee mitään mahdollisen perintönsä eteen. Siksi tekisi vaan mieli tuhlata itse kaikki. Eivät tule maalle rehkimään. Haluavat vai elämyksiä ja viettää laatuaikaa. Itse piti tehdä paljonkin, että sai aikoinaan pienen perinnön. Ilmaiseksi se ei tullut. Onneksi kotona opetettiin miten penniä venytetään ja miten se myös laitetaan poikimaan. Se oli hyvä se. Mutta liian helpolla saavat nyt suuriakin omaisuuksia.

    • Psykoterapeutitar

      Hyvin pärjäisin, mutta asumiseen menee 900€/kk!

    • Eläke riittä hyvin, jääkin vaikka maksan sähköt ja kulut kahdesta asunnosta, myös auton pitäminen maksaa. Eläke on keskitasoa, ei ihan pieni mutta ei kovin isokaan.
      Olen matkustellut paljon aikaisemmin, nykyisin en viitsi lähteä mihinkään, lentäminen on tappavan ikävää. Kanarialle voisi lähteä vielä joskus, ei ole pitkä lento.
      Töissä ollessani säästin, saan jonkin verran osinkoja. Aikaisemmin pidin vuokralaisia, kyllästyin kun sai kerjätä vuokria, joskus näytti että minä olen heille velkaa eikä päinvastoin, käytös oli sellaista. Asuntojen myynnistäkin nettosin kun olivat velattomia. Ostin ne osittain velaksi, maksoin vuokratuloilla.

    • eisaadaaa

      Ei ole ainakaan suuria tuloja, se on ihan varma! Töissä ollessa maksettiin talo ja on tuossa kulkupelejäkin. Sitä en tiedä kuka korjaa katon ennenkuin vesi sataa sisään. Eläkettä ei vielä tule kummallekaan. Siipalla on töitä ja itsekin teen osa-aikatöitä. Se mua joskus kismittää, että säästeliäästä elämäntavasta rangaistaan.

      Yx 35v tuttava odotti 3kk tyött.pvrahaansa kuukausikaupalla. Hänellä oli jotain tilillään eikä hän saanut toimeentulotukea. Jos joku säästää jonkin summan ja mahd. ostaa asunnon, hän saa hitaammin tukia. Eli mahd. vuokralla-asuja saa toimeentulotukea jo ansiosid. pvrahan aikaan. Asunnon omistava saa korkeintaan 60-70€, kun on pudonnut työmarkkinatuelle. Vuokran maksaja saa enemmän.

    • tueton

      Tämän hetken tarkka netto on 963,11€/kk. Leslustan asunnon yhtiövastike on 173€/kk.
      Jäin sairaseläkkeelle 17 vuotta sitten ja lääkkeeni ovat "kokonaan korvattavia" eli vuosikustannus jää alle 100€:n.
      En saa mitään tukia. En tiedä olisinko oikeutettu johonkin.
      Nautintoaineisiin ei mene rahaa. Eläkeyhdistyksen teatteri- ja konserttimatkat ovat halpoja. Polkupyörä riittää kulkuvälineekseni.
      Perusaineista velmistettu kotiruoka on halpaa.
      Matkustelu on suurin menoeräni. Vuosittain kaksi kuukautta Espanjassa. Keski-Euroopan joulumarkkinat. Sydäntalvella pari viikkoa Kanarialla tai muutaman vuoden välein viikon risteilyllä.
      Kesällä viikon kaupunkiloma Euroopassa.
      Joskus kiertomatkoja. Nyt olen katsonu ensi kesän Skotlantia joka toteutuessaan syrjäyttää kesäisen kaupunkiloman.
      En tunne sinnitteleväni vaan elän tavallista, vaatimatonta elämää.

      Mitään laitehankintoja ei ole näköpiirissä ja vaatteita uusin vain sitä mukaa kuin ne kuluvat käyttökelvottomiksi.

      • Voihanse

        Minun on oikeasti vaikea ymmärtää, että näin pinillä tuloilla selviää ja että jää rahaa matkustamiseen. Siitä täydet pisteet. Aivan käsittämätöntä.


      • tueton
        Voihanse kirjoitti:

        Minun on oikeasti vaikea ymmärtää, että näin pinillä tuloilla selviää ja että jää rahaa matkustamiseen. Siitä täydet pisteet. Aivan käsittämätöntä.

        Peruseläminen on halpaa. Myöskään sähkö ja vesilaskut pysyvät kohtuullisina.
        Harrastukseni keskittyvät paikallisen eläkeläisyhdistyksen puitteisiin. Vesijuoksua, kutomiskerhoa, jumppaa ja viikkokous kukin aktiviteetti omana päivänään.
        Niukat henkilökohtaiset tarpeeni toimittaa Yves Rocher.
        En koskaan sorru impulssiostoksiin.

        Matkoista. Tämän vuotinen joulumarkkinamatkani Saksaa, 5pv, maksaa 293€ sisältäen yhden välilaskun lennot ja markkina-alueen läheisen hotellimajoituksen tosin ilman aamukahvia.
        Espanjan meno-paluu lennot ovat välillä 160€ - 240€. Varaan ne aina "vastavirtaan". Menen sinne kun talvisuomalaiset tulevat pois. Syksyisin on enemmän sovittelemista.
        Asun vakiopaikassa, tuttavien tyhjässä asunnossa kaupungin keskustassa. Maksan 52€/kk ja lisäksi tietenkin kulutukset.
        Risteilyt ja kiertomatkat eivät ole jokavuotisia mutta kesän kaupunkilomat ovat. Katso joulumarkkinahinta!
        Kalliin tempaisun jälkeenkin minulle jää aina vähintään 3kk:n eläkkeen verran rahaa tilille.
        Kalliit matkat verottavat kertynyttä saldoa rumasti.

        Pidän tästä elämäntavasta eikä sitä kestä loputtomiin.


    • pirremiinapa

      Tulot ainakaan ei ole suuret, menoja en ihan varmaksi vielä tiedä, edim.sähkölaskut jne.

    • teretule

      Oli suuret tulot 11 vuotta kaikki menivät, tänään vähempi toivon että riittää, ei ole lainaa oma talo ja uusi auto, mutta menoja on aina vaikka asuu yksin menoja en koskaan ole laskenut ex kk mutta kun ajattelee paljon kertyy pienistä.

      Mitään ei saa matkaan....

      • pirremiinapa

        Niinpä, tuo tosiasia on hyvä muistaa viimeistään tässä iässä, yhtä paljaana lähdet kuin tulitkin.


    • Eerrikin

      2 asuntoa, vanha auto ja rahaa n 3000 e/ kk. Tuloa sijoitusasunnosta (velaton) ja osingoista. Vielä ihan terve ja hyvässä kunnossa. Mietin, pitäskö lähteä talviksi muualle. Tykkään kuitenkin olla mahdollisimman paljon maalla ja korvessa, kun on eläimiä ja metsää ympärillä. Et pienet menot ja kohtuulliset tulot. Ei voi valittaa. Aurinkoakaan ei ole terveellistä ottaa joten Suomessa on ihan hyvä olla. Välillä kun pääsee muualle, että muistaa sen, että oikeasti ihmiset on kivoja ja ystävällisiä. Suomessa sen välillä unohtaa, kun täällä on niin paljon kaikenlaista pahansuopaa tallaajaa. Ja samperi niin kamalan pimeää.

      • teretule

        Sinulla on hyvin. Sain kerran liikaa auringoa tuli leikkaus ja paljon tuskaa ja vaivaa olen ehkä parantunut siitä on 20 vuotta.

        Kyllä ihmiset ovat yleensä hyviä oli maa mikä tahansa. Suomea kohtaan en tunne hyvää , vaikka tiedän Suomi on täynnä hyviä ihmisiä.


    • fhimsff

      Matala-alojen pieni työeläke - elo jokseenkin samanmoista hengissäselviytymisleiriä kuin ennenkin - joko te olette tutustuneet terveellisiin elämän taikasanoihin - siitä huolimatta - ihan täyttä elämää silti.

    • Minäkans

      Kaipa se on tärkeintä olla tyytyväinen oli tilanne mikä hyvänsä. Minusta se että elämää ei ole kauheasti edessä, tekee sen että on vaan pirun nastaa olla elossa. Syodäkään ei voi kerralla kun mahansa täyteen. Joten vaikka olisi kuinka rikas tai varallisuutta paljon niin mahalukku on kaikilla yhtä suuri. Ja kerralla sinne mahtuu just saman verran. Et olen aina tyytyväinen se on oma ratkaisuni elämään. Kaik on hyvin just nyt. Ja rahaa just sen verran kun on hyvä ja tarvitsee. Paremmin voisi olla vain et joku lepertäs korvaan jotain mukavaa, Mutta koirakaan ei kuitenkaan rähjää ja hauku . Aina hyvällä tuulella. Parempi niin kuin huono kämppis.

    • pirremiinapa

      Lisään vielä, että eläkkeellä, sillä rupisella summalla on tultava toimeen, olisi minulla ollut mahdollisuus elää rahan puolesta leveämmunkin, mutta vaihdoin parempaan elämän laatuun..

    • henrjii

      sekä että, lisäksi että olen töissä haen vuodenvaihteen jälkeen ovea.
      Voin tehdä työtä, tai olla ansiosidonnaisella, eläkettä maksetaan 50%
      tähänastisesta kertymästä

      • pirremiinapa

        Etkö halua vielä jäädä kokoaika eläkkeelle,jos saan kysyä?


      • henrjii

        en ihan vielä, ajattelin olla 64-65 vuotiaaksi asti töissä, kun
        on kuntoa, ja töissäkin tarvitsevat


      • pirremiinapa
        henrjii kirjoitti:

        en ihan vielä, ajattelin olla 64-65 vuotiaaksi asti töissä, kun
        on kuntoa, ja töissäkin tarvitsevat

        Okey, kiitos vastauksesta.


    • Ylähuuli

      Tiesitkö että stadilaisistakin jopa 70% elää Kelan avustuksilla!

      Joten kyllä minun kannattaisi muuttaa muualle missä olisi vähemmän avustettavia, ja saisi leivänpäälle muutakin kun ylähuulen.

      • näinsennä

        Joku harhaluulo asialla. Euromääräisesti tarkasteltuna painottuu enempi ruuhka-Suomen ulkopuolelle.


    • Ei täällä ole tarkoitus valittaa eikä rehvastella vaan kertoa totuus.

      Ihminen elää yllättävän pienillä tuloilla.

      Jos asumismuoto ovat n. 200 e/kk ja edullinen ruoka 10e/päivä, tuleeperuskulutukseen yhteensä 500e/kk. Tonnilla kuukaudessa asuu elää ja syö riittävän hyvin.

      Ulkomaille matkustelevien rehvastella ja muu suunsoitto ei tänne kuulu!

      • Taikuritässä

        Mielestäni, kun Tueton kirjoittaa rahankäytöstään ja matkoistaan ei se mielestäni ole rehvastelua lainkaan. Harvalla pääkaupunkiseudun eläkeläisellä on noin edukasta asuminen.
        Samoin tuo matkustaminen, kun voi asua tuttavan asunnossa, ei ole rehvastelua. Varmaan pari kuukautta hotellissa voisi kyllästyttää, mutta
        tuttavien asunnossa kenties paikallisten keskellä on varmasti mielenkiintoisempaa.
        Samoin lentomatkoista ei välttämättä tarvitse maksaa sitä viimeisintä hintaa,
        jos malttaa, on aikaa ja kärsivällisyyttä.
        Minusta kirjoitus on hyvä. Pieni eläke mahdollistaa moneen, jos käyttää sen fiksusti. Peukku sinulle.


      • tueton

        Kun kerran otat diktaattorin roolin niin sinun tulisi tarkistaa ja halutessasi sensuroida aloitukset jotka eivät täytä sinun vaatimuksiasi!
        Lukaisin vielä kerran aloituksen ja mielestäni vastasin sen sisältämään tiedusteluun.
        Minä kerron vaan totuuden kuten Sinä vaadit.
        Mielestäni ketjussa on hieman rehvastelullekin vivahtavaa jos näin pienituloisena tarkastelen kirjoituksia.
        Kuitenkin toivotan Sinulle hyvää jatkoa ja, ennen kaikkea, mielen malttia ja harkintaa!


      • Taikuritässä

        Kenelle vastauksesi on?


      • tueton
        Taikuritässä kirjoitti:

        Kenelle vastauksesi on?

        ruunelle


      • tueton
        Taikuritässä kirjoitti:

        Kenelle vastauksesi on?

        Anteeksi! Töppäilen tottumattomuuttani.


      • Ylähuuli

        Onko se sinusta rehvastelua jos kertoo totuuden ?

        Joku aina maksaa tässä järjestelmässä jos toiset syö lastista.
        Sitähän vihervasuri poliitikot nimittävät sosiaalisesti oikeudenmukaiseksi tulonjaoksi?

        Kun olet itse kovalla työllä hankkinut oman asunnon, niin luuletko että saat siihen jotain kelan jakamaa asumistukea, vaikka asuminen siinä niin sanotussa "omassa" asunnossa olisi saman kokoiset asumismenot kun asuisit toisella vuokralla. ja molemmilla olisi tietenkin saman kokoiset tulot.

        No kokemuksesta kerron että ei saa, vaan se asunto olisi ensin myytävä pois
        ja muutettava vuokralle, niin johan avustukset alkaisi rullamaan.

        Et näin se tämä systeemi pelaa. ja missäs niitä vuokraluukkuja on eniten tässä maassa . NO tietenkin pääkaupunkiseudulla ja maaseudulla on omistusasuntoja eniten ja kuten jo kerroin sinne ei heru kelalta mitään.

        Joten siinä sitä rehellistä rehvastelua.


    • Suu säkkiä myöten uskoisinnettä myös sitten eläkeellä. Ensin todetaan tulot. Niistä vähennetään säännölliset menot. Ja jos rahaa jää, voi jotain laittaa säästään tai hemmotella itseään muuten vaan :). Mukavaa alkanutta viikkoa vaikka pimeää on. Vettä ripsi ja lumet sulaneet.

    • Osinominkäsin

      Rahan ajatteleminen ei kuulu tapoihini ja siitä puhuminen ei kiinnosta. Jokainen saa tarpeensa mukaisesti automaatista käsin tosin.

    • Näillämennäään

      No, kun pitää huolen ettei menot ylitä tuloja ja elää sen mukaan. Mutta hyvin pienillä eläkkeillä ihmiset elävät eivätkä ihmeemmin valita. Suomessa on hyvä eläkejärjestelmä. Kukaan ei tipu köyhyysloukkkuun jos tonnin tuloa voi tuloksi sanoa.
      Saan eläkettä noin 1200 ja se riittää perusmenoihin, kun on oma asunto ja maksaa vastikkeen. Muuten ei kyllä riittäisi. Ainakin pääkaupunkiseudulla missä vuokrat ovat korkeita. Jos ei olisi omaa asuntoa muuttaisin johonkin taajamaan missä vuokrat ovat alhaisia.
      Pikkuisen teen extratöitä ja muuta yrityspuuhaa vielä, että tulee sitten kuitenkin lisätuloa. Millään ei tonni riittäisi. Se on mielipiteeni.

    • Nytnäin

      100 euroa per päivä. Vähemmällä ei pärjää. 2000 on raja. Jos menee sen alle niin surkeaksi menee elämä. Maaseudulla vielä pärjää n 1500 mutta huonoks menee, ruoka, lääkkeet eläminen jos eläkettä on vähempi. Alle tonni on jo köyhyysraja. Kimppaasumista voisi ajatella jos vaan hermot kestäs äkäsiä eläkeläisiä. Tai ei nyt äkäisiä mutta itsepäisiä ja introvertteja mököttäjiä.

      • Ihmettelen-aina

        Mihin te lääkkeitä tarvitsette, terveet eläkeläiset?
        Varta vasten käyty pummimassa terkkarissa? Nuhaankin.
        Kyllä lääkärit kirjoittaa reseptejä mielellään, saavathan he bonukset.
        Heillä kaikilla on lääkeyhtiöiden osakkeita.
        Mutta teitä itseänne on kusetettu viimeisen päälle.


    • VihersosialisointiEtenee
      • Taikuritässä

        Niinpäs. Monetkaan eivät tiedät, miten eläke kertyy tai maksetaan.
        Luulenpa, että 50 vuotiaaksi asti se tuntuu kovin etäiseltä.
        Hyvä, että Kiljunen pitää puhetta myös työeläkeläisistä ja miten laskennallisesti eläke tulee jättäytymään jälkeen, kun indeksitarkistuksia ei tule. Voidaan kysyä, milloin sait viimeksi korotuksen palkkaasi. Ja se tärkein: maksamme veroa kuten ennenkin. Väitän, että osa poliittisista kommenteista on mielioiteitä, ilman tietoa. Tai sitten se perustuu lähipiiristä saatuun tietoon, mikä voi olla varsin suppeaa.
        Odottakaapa, kun korot himpsasen nousevat ja inflaatiokin, mikä nyt jo on
        pyörimässä, nousee rajusti. Köyhyysloukkuja voi tulla monenlaisia.


      • Vihreät nuoret ovat juuri siinä iässä, jolloin luulee tietävänsä kaiken ja olevansa kuolematon.
        Itselleen siinä kuoppaa kaivavat, ovat tainneet unohtaa, että kerran hekin ovat eläkeläisiä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Vihreät nuoret ovat juuri siinä iässä, jolloin luulee tietävänsä kaiken ja olevansa kuolematon.
        Itselleen siinä kuoppaa kaivavat, ovat tainneet unohtaa, että kerran hekin ovat eläkeläisiä.

        "eppu2"

        He ovat lapsemme.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        He ovat lapsemme.

        H.

        Minun lapseni on kohta 50, eikä takuulla ole vihreä.
        Eläkkeeni veroprosentti on 24, eikö se nyt jukulauta riitä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minun lapseni on kohta 50, eikä takuulla ole vihreä.
        Eläkkeeni veroprosentti on 24, eikö se nyt jukulauta riitä.

        "eppu2"

        -
        Prosenttini on isonpi.
        -
        Lastemme ikä-luokka on nyt vastuussa maastamme.
        Hallituksia ja edus-kuntia myöten.
        Kysy/valita siis lapsilta/-lle, älä enää meiltä/lle.

        H.


      • Taikuritässä

        Sivusta: meillä on silti oikeus valvoa. Oma havaintoni on, että eduskunnassa on varsin iäkästäkin väkeä.
        Minunkin veroprosenttini on "jukulauta" ihan mielipiteisiin oikeuttava.
        Ajattelen vaieta vasta purnukassa.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        -
        Prosenttini on isonpi.
        -
        Lastemme ikä-luokka on nyt vastuussa maastamme.
        Hallituksia ja edus-kuntia myöten.
        Kysy/valita siis lapsilta/-lle, älä enää meiltä/lle.

        H.

        Kuule Sinä Hunkzs, minä en valita koskaan.
        Minä vain totean asioita, enkä suostu päätäni pensaaseen pistämään.


    • flegmaatti

      Kun aikanaan vaimoni oli vuosikaudet kotona lasten kanssa saamatta mistään mitään tukea, elimme minun palkallani ja silloin kulurakenne muotoutui todellisten tarpeiden makaiseksi.

      Kun vaimoni meni noiden vuosien jälkeen markettiin osa-aikaiseen kassatyöhön niin havaitsimme hänen palkkansa jäävän kuluttamatta.
      Elämme tänäkin päivänä tuolla samalla asenteella. Käytämme rahaa vain sellaiseen jota todella tarvitsemme tai välttämättömyyksien jälkeen sellaiseen josta saamme mielestämme täyden vastikkeen jokaiselle eurolle.
      Ei tarvitse erikseen säästää eikä pihistää. Trendit yms. eivät merkitse mitään.

      Oma eläkkeeni perustuu 27:ään työvuoteen ja laskennassa ovat mukana alku- ja loppupään pienet palkat.
      Vaimonihan sinnittelee virallisen köyhyysraja alapuolella.

    • Pienetmenot

      Tuttava (vähän yli 60 v mies) on ollut pois työelämästä vähän yli 10 vuotta. En tiedä tarkemmin, mutta ilmeisesti hän sijoitti ja sai tappioita edellisen finanssikriisin aikaan. Näin häntä kesällä ja hän kertoi, että kituuttamista on ollut. Kukaan ei ota >60-vuotiasta enää töihin. Hän asuu talvet Thaimaassa (vuokra 250 euroa/kk ja elinkustannukset murto-osa Suomen kustannuksista). Lähti marrraskuun alussa Thaimaahan ja palaa joskus keväällä Suomeen.

    • Huvittajahunks

      Psytyn tekemään mitä huvittaa se riittää.

    • mikolat

      KÄÄNTYY PIENEN PUOLEEN.

    • Ottaishnansitäenemmän

      1225 € netto/kk. 320 € yhtiövastike rahotusvastike kuukaudessa ym maksut. Satanen kuukadessa säästöön ja lastenlapsille synttärimuistamiset kullekin ajallaan (11 lastenlasta). Jouulahjoja en anna. Toimeen tulen.

    • esko11

      Minä saan 62v sairaseläkeläisenä vain n.700e/kk käteen ja siitä pois 180e vuokran omavastuuseen puhelin 22,90e/kk rajaton puheaika netti 17,80e kk. Vouti vie eläkkeestä 59,99e/kk ja se päättyy v.2024. Ei koskaan yhtään etelänmatkaa, en käytä alkoholia, mikään ei saa mennä rikki tai ei voi edes sairastua mihinkään, kun lääkärissä käynti maksaa, samoin lääkkeet ja nyt tuli vanhuuseläketiedote, että 1.3.2018 pääsen oikealle eläkkeelle. Lottoa olen pelannut joka viikko kaksi riviä, se on ainoa harrastus, johon käytän rahaa kuukaudessa noin 10e ,tulisi nyt edes sen verran, että uskaltaisi ottaa kotivakuutuksen ja tilata sanomalehden, mutta ei 40-vuoteen yhtään voittoa. Nyt,jos joku voisi neuvoa, mistä saisin osinkotuloja, pääomatuloja tms. ,että voisin alkaa nauttia eläkeajasta ilman rahojen laskemista. Toiset saa jopa 2200e kuussa ja niillä ei rahat riitä, niin miten minulla on riittänyt jo muutaman vuoden. Ehkä se vanhuuseläke on sitten parempi, kun kaikilla muilla on 1300-2200e/kk käteen verojen jälkeen. Joulua odottelen taas kerran ilman hyviä ruokia ja lottovoittoa odotellessa. Saisi edes auton ja siihen polttoainetta, niin kiertelisin suomea, kesällä en niin välitä matkustella, uin ja otan aurinkoa, termospulloon kahvia ja rauhalliselle rannalle kuunteleen lintujen laulua

      • Hyväjutt

        Funtisin , että hyvää mieltä ei saa rahallakaan. Jos sellaisen omistaa niin sitä ei sitten kukaan vie. Ja sen voi viedä mukanaan hautaan. Sitä ennen parasta on maata vaikka kalliolla ja katsella lintujen lentoa. Pienet ilot ei paljoa maksa. Kunhan jonkin sortin terveyttä piisaa niin kaikki muu onkin extraa. Tsemppiä sinne, koska oikeasi tulosi eivät ole kovin suuret. Olet silti tyytyväinen.


      • flegmaatti

        Tarkistahan lukemiasi!
        Vaimoni sairaseläke nettona on 785,70€ jota KELA täydentää 177,41€:lla.
        Kokonaisuudessaan eläke on 963,11€.
        Jotain ristiriitaa väitteesi kanssa!
        Uskottavuus on koetuksella joten minulta ei heru empatiaa!

        Vaimollani on parantamaton sairaus johon hän saa ns, kokonaan korvatut lääkkeet eli käytännössä vuosikustannus on 100€:n luokkaa.

        Vaimoni jäi sairaseläkkeelle 52 vuotisena emmekä huomanneet mitään muutosta hänen tavoitettuaan "oikean" eläkeiän.

        Provosi on niin läpinäkyvä, että minua hieman harmittaa sorruttuani siihen.


      • esko11

        Olen tarkistanut moneen kertaan tiliotteet, n.700e tulee joka kuukausi tilille, kun tulisi 1 eteen, niin eläisin herroiksi, enkä valittaisi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4333
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      204
      2311
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1654
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1640
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      148
      1285
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1144
    8. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      915
    9. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      911
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      127
      841
    Aihe