Minulla on mies joka hoitaa asiat, ei ole tuhlaavainen, on kätevä käsistään, teknisesti huippulahjakas, ei juokse kapakoissa, ei polta, harvoin ryyppää. Hermostuu, ärähtelee ja huutaa helposti jos keskeytetään (räpeltäminen ipadilla).
Jos pyydän viemään tai hakemaan kauppaan tai kaupasta, niin vie tai hakee jos ei oma projekti levällään talossa tai ulkona.
Omistamme yhdessä talon jossa tilaa molemmille harrastella, meillä ei ole lapsia, hänellä on täysi-ikäisiä lapsia jotka jo pois muuttaneet. Molemmat käymme töissä ja kumpikaan ei ole bilettäjäsorttia. Molemmat voimme tulla ja mennä, ei ole luottamuspulaa. Minusta olisi suorastaan ihanaa että olisi edes joskus mustasukkainen tai huolissaan että pääsinkö turvallisesti juhlista kotiin. Mutta ei, ei halua kännykkää tai mitään laitteita makuuhuoneeseen. Siellä vain nukutaan. Todellakin - vain nukutaan!
Minä olen kuulemma elämän tärkein asia hänelle, mutta ei kyllä tunnu siltä. En enää tajua mihin hän tarvii mua? Hän on osaava ihminen, niin olen minäkin. Mutta me emme puhu enää asioista, häntä ei kiinnosta minun asiat, häntä ei kiinnosta mun surut eikä murheet. Mutta tykkää jos kuuntelen häntä ja tsemppaan. Olemme jotenki tuttuja ja vieraita. Ei hän edes huomaa minua, olen rasittava jos yritän hakea huomiota, puhua että ei oo asiat ok, saada keskustelua aikaan, ehdottaa romanttista tekemistä joka voisi viedä seksiin. Ei, niin ei. Tai sitten kalenterit esiin että milloin "puhutaan".
Meillä on runsaasti aikaa, emme tee oikeastaan mitään yhdessä mitä välillä iskee suorittaminen "että nyt tehdään parisuhdeasioita". Ja sitten niitä suoritetaan hänen mittapuunsa mukaan x-määrä ja asiat ovat sitten jonkisen taulukon mukaan ok. Ja mä tsemppaan ja näytän että tosi kiva kun tehdään. Ja sit se taas loppuu kuin seinään. Mua ei ole enää. Mua tympäsee. Ajatukset ja mielenkiinnot vain omissa harrasteprojekteissa. Kävimme terapiassakin, ja saatiin hyviä keskusteluja, korjattua yhteyttä jonkin aikaa meni paremmin. Kaikki palautunut ennalleen. Mies taas henkisesti kadonnut jonnekin. Hyvin mä kelpaan vielä taloudenhoitajaksi ja hieromaan kipeitä lihaksia. Eipä vastavuoroisesti mitään tipu. Anelemaan en enää rupea, tilanne päättyy siihen et tulee riita. Riita ja hyvä tekosyy että voi vetäytyä taas räpläämään harrastejuttujaan.
Kiukku ja masennus vaihdelleet, alakulo ja tunnottomuus iskevät kun saavun töistä kotiin. Kepeä mieli ja ilo jumahtaa pohjalukemiin, yritän esittää iloista, mut ahdistaa ja nukun huonosti. "Ei saa pienestä valittaa", "pitää jaksaa yrittää", "onhan meillä asiat siis oikeestaan hyvin kun ei ole väkivaltaa tai ryypätä tms". Tätä olen yrittänyt hokea itselle ja jaksaa löytää arjesta iloja mutta alkavat kallistua ystävien, harrastusten ja työn puolelle. Jotenkin tuntuu että alkanut suorittaa parisuhdetta kuten toinenkin. Jotenkin turta. Jonkinlainen luovuttaminen alkanut, huomaan että tarkastelen kaikkea kriittisemmin ja pohdin että olisiko vielä jossain joku mua varten, joka jakaisi arjen kanssani, hulluttelisi ja etsisi iloisia asioita ja seikkailuja. Tuntuu toisaalta jotenki pahalta ajatella jättää puoliso, mutta toisaalta tuntuu että mulla myös oikeus olla onnellinen; välillä oikein kiukku kiehuu kun tuijotan takaraivoa et eläköön yksin, jos mielenkiintoisempaa vain omat harrastejutut ja niitä räplätä ettei jaksa muuta.
Oletko Sinä ollut vastaavassa tilanteessa? Naisena tai miehenä? Miten menit eteenpäin? Mitkä auttoi henkisessä päätöksenteossa "jättää ns ulospäin hyvä liitto" puolison välinpitämättömyyden vuoksi?
Niille jotka täällä haukkuu puolisoitaan, jotka lähteneet vieraisiin että he ovat kylmiä pettäjiä jne....haluan sanoa jotain: Minä tunnen myös itseni petetyksi. Henkisesti, ei sen tarvi olla aina fyysistä. Olen osaava, asiani hoitava ja hyvin ansaitsevassa vakityössä käyvä nainen. Minulle luvattiin rakkautta, turvaa ja huolenpitoa. Taloudellista turvaa ja huolenpitoa koen saavani mutten rakkautta, läheisyyttä, kosketusta. Kokea olla tarvittava, kiinnostava ja haluttava, Nainen. Ilman rakkautta ihmisellä ei ole mitään. En ole koskaan kokenut yksin asuessani yksinäisyyttä, mutta nyt olen yksinäisempi kuin ikinä.
Toivon asiallisia ja fiksuja vastauksia. Puolison haukkuminen on helppoa ja minä en tarvitse niitä kannanottoja. Uskon edelleen että parisuhde on vapaaehtoisuuteen perustuvaa ja minulla on edelleen kaikki päätäntävalta oman elämäni suhteen.
Oletko kokenut yksinäisyyttä parisuhteessa?
25
871
Vastaukset
- ohikiitäjä
Jos ihan asettaisit kysymyksen itsellesi, että mitä saat suhteelta ja miksi olet suhteessa? Oletko menneiden haaveiden vanki ja niiden takia koitat jaksaa, että josko se joku päivä vielä...
Selvästikään et ole onnellinen ja alati kasvava ahdistus ja alakulo vaivaa. - Oletko.valmis
Lyhyesti sanottuna teiltä siis puuttuu yksi parisuhteen peruspilareista, romanttinen rakkaus ja yhteenkuuluvuus. Miehesi ei tarvitse sellaista parisuhteessa, ja sinulle se on onnellisuuden elinehto.
On väistämätöntä, että se joka kokee jäävänsä parisuhteessa ilman rakkautta, tulee hiljalleen onnettomaksi ja henkisesti tyhjäksi. Tuohon kätkeytyy myös vastauksesi: suhteesta voi päästää irti siinä vaiheessa, kun on valmis hyväksymään, että muutosta ei enää ole järkevää odottaa.
Minua auttoi sen pohtiminen, haluanko elää tuttua arkea etäisessä suhteessa vai arkeani mieluummin yksin. Minusta on tärkeää, että ratkaisua erosta ei tee sillä perusteella, että haaveilisi löytävänsä uuden parisuhteen. Voi olla että et löydä uutta parisuhdetta, tai jos löydät, se voi olla muilla tavoin ongelmallinen. Joten kysy itseltäsi, olisiko elämä parempaa ilman miestäsi.
Minun vastaukseni oli kyllä. Mieheni eli selvästi onnellisena omaa elämäänsä johon kuuluivat hänelle elintärkeät ja aikaa vievät harrastukset, hänellä ei ollut muutoshaluja. Minun ajatukseni, yhdessäolo, juttelu, seksi ja läheisyys eivät häntä enää kiinnostaneet vaikka jotain pientä yritystä välillä oli, mutta puoliso ei halunnut olla henkisesti ja fyysisesti läsnä. Kun ero oli tehty, tunsin kuin jokin painolasti olisi poistunut. Enää ei tarvinnyt vielä kerran yrittää, odottaa ja toivoa.
Koska teillä on muut asiat noinkin hyvin ja olet kertonut selvästi miehelle mitä kaipaat, hänellä on ollut kaikki mahdollisuudet tulla vastaan. Uskoisin, että varsin pienillä korjausliikkeillä olisi voinut tilanteen muuttaa. Miltä tuntuisi esimerkiksi, jos mies jonain päivänä sanoisi, että ensi viikon perjantaina on meidän ilta, tehdään ruokaa, hellittään, saunotaan ja ollaan vaan kahdestaan? Miltä tuntuisi, jos mies tulisi viereesi ja kysyisi miten meillä menee, ootko sinä onnellinen? Tai tulisi aamulla viereesi ja suukottelisi, sanoisi, että on onnellinen sinun kanssasi ja hellä tilanne johtaisi seksiin? Nuo ovat tosi pieniä asioita, mutta niillä voisi muuttaa koko parisuhteen suunnan. Miehesi kuitenkaan halua eikä pysty sinulle näitä pieniä rakkaudenosoituksia antamaan. Oletko valmis hyväksymään tämän? - ksdjf
Mikä se ongelma on ihan konkreettisesti? Sekö, ettei ole seksiä eikä mies jaksa kuunnella, kun kerrot asioitasi? Oletko puhunut ajatuksistasi miehellesi suoraan kuten tässä?
Toista ei voi muuttaa, mutta monesti syntyy asetelma että toinen ajaa takaa läheisyysvaatimuksillaan ja toinen menee kauemmaksi kun ahdistuu. Kaikkea ei voi parisuhteesta saada ikinä, vaan oma elämä ja omat menot ovat sitä varten, että saa niitä asioita, mutta jos ei saa lainkaan seksiä eikä toinen ole yhtään kiinnostunut jos yrittää ajatuksiaan kertoa, niin herää kysymys mitä onkaan kaiken takana loppujen lopuksi miehen puolelta. Varmaan kannattaisi mennä uudestaan sinne terapiaan.
Terapiakaan ei tietysti sitä muuta, jos ollaan liian erilaisia, ei ole tarpeeksi yhteistä, mistä luontevasti syntyy se yhteinen oleminen ja puhuminen. Onko sellaista koskaan ollut? Jotkut suhteethan syntyvät läheisyyden kaipuusta ja rakastumisesta eikä niissä ole ollut pitkän suhteen vaatimaa yhteistä arvomaailmaa ja kiinnostuksenkohteita. Arjen koettaessa selviää, ettei ole mitään yhteistä. - 982985985
Tämä mies on se mikä hän on. Ei hänellä ole velvollisuutta tyydyttää sinun tarpeitasi.
Uskoakseni ongelmasi on valtavan yleinen. Emme mekään puolisoina tyydytä toistemme tarpeita mutta emme myöskään ole toisillemme siitä vihaisia. - mitäononnellisuus
Huomista vai huomiota etsivä? Rakkaus, rakastaminen asuu oman pään sisällä - sitä on tai sitten ei ole. Joskus sen huomaa vasta luopumisen jälkeen jolloin on yleensä myöhäistä peruttaa ellei omista "aikakonetta". Kaikki tarvitsevat rakkautta - myös miehesi. Jotkut meistä eivät osaa osoittaa rakkautta/huomiotaan toiselle vastapuolta tyydyttävällä tavalla, mutta se ei kerro siitä etteikö puoliso silloinkin rakastaisi... Kysy itseltäsi mitkä asiat ovat alusta alkaen ollet sellaisia sanoja/tekoja josta ymmärsit miehesi rakastavan sinua. Jos et muista mitään sellaisesta, et ole ollut mieheesi koskaan rakastunut, mutta se ei ole miehesi vika. Jos taas ymmärsit mitä tarkoitin, voit alkaa ymmärtämään miestäsi paremmin ja huomata keinot, jolla hän "osaa" rakastaa sinua. Hän tuskin tulee muuttumaan romantiikan mestariksi, mutta oletko sinä sellainen?
- ksdjf
Vastavuoroinen rakkaus ei mielestäni "asu oman pään sisällä", vaan kyllä se näkyy ja kuuluu molemmissa. Yksipuolinen rakkaus taas on kuvitelmaa siitä, että toinen kyllä varmasti rakastaa, vaikka kohtelisi huonosti.
- iygigt
ksdjf kirjoitti:
Vastavuoroinen rakkaus ei mielestäni "asu oman pään sisällä", vaan kyllä se näkyy ja kuuluu molemmissa. Yksipuolinen rakkaus taas on kuvitelmaa siitä, että toinen kyllä varmasti rakastaa, vaikka kohtelisi huonosti.
Juuri näin. Pelkästään oman pään sisällä asuva yksipuolinen rakkaus on riippuvuutta.
- RakkausNäkyyJaTuntuu
Nimenomaan.
Aloittaja ei myöskään sanonut haaveksivansa puolison muuttuvan ”romantiikan mestariksi”. On ihan luonnollista odottaa vastarakkautta, seksiä ja keskusteluyhteyttä liitossa, ei se ole haihattelua tai oman rakkauden saati ymmärryksen puutetta.
.
Voihan sitä itselleen toki uskotella, että hyvä suhde on sellainen jossa vaan lähinnä asuskellaan yhdessä, jos ei uskalla myöntää asioiden oikeaa laitaa tai ei muusta tiedä. - ksdjf
RakkausNäkyyJaTuntuu kirjoitti:
Nimenomaan.
Aloittaja ei myöskään sanonut haaveksivansa puolison muuttuvan ”romantiikan mestariksi”. On ihan luonnollista odottaa vastarakkautta, seksiä ja keskusteluyhteyttä liitossa, ei se ole haihattelua tai oman rakkauden saati ymmärryksen puutetta.
.
Voihan sitä itselleen toki uskotella, että hyvä suhde on sellainen jossa vaan lähinnä asuskellaan yhdessä, jos ei uskalla myöntää asioiden oikeaa laitaa tai ei muusta tiedä.Usein naiset ovat valmiita psykologisoimaan miestä erilaisilla verukkeilla. Jos ja kun miehen mielenkiinto ei kohdistu parisuhteeseen, niin se voi ikävä kyllä olla ihan tietoistakin vedätystä eri syistä. Terapiassakaan ei ole mikään pakko puhua totta, vaan voi kertoa asioista parhain päin, mutta totuuden tietää vain ao. henkilö itse, ei kukaan täällä.
Ja mitä tulee vian etsimiseen, niin kummassakaan ei tarvitse olla mitään vikaa, jos ei vain sovi yhteen, on rakastunut toiseen tai ei muuten vain enää rakasta. Seksin ja läheisyyden loppumista aika monet pitävät suhteen tosiasiallisena loppuna, mielestäni perustellusti. - roboo
ksdjf kirjoitti:
Usein naiset ovat valmiita psykologisoimaan miestä erilaisilla verukkeilla. Jos ja kun miehen mielenkiinto ei kohdistu parisuhteeseen, niin se voi ikävä kyllä olla ihan tietoistakin vedätystä eri syistä. Terapiassakaan ei ole mikään pakko puhua totta, vaan voi kertoa asioista parhain päin, mutta totuuden tietää vain ao. henkilö itse, ei kukaan täällä.
Ja mitä tulee vian etsimiseen, niin kummassakaan ei tarvitse olla mitään vikaa, jos ei vain sovi yhteen, on rakastunut toiseen tai ei muuten vain enää rakasta. Seksin ja läheisyyden loppumista aika monet pitävät suhteen tosiasiallisena loppuna, mielestäni perustellusti."Jos ja kun miehen mielenkiinto ei kohdistu parisuhteeseen, niin se voi ikävä kyllä olla ihan tietoistakin vedätystä eri syistä."
Voi olla tietoistakin vedätystä, toki. Mutta jokatapauksessa jos miestä ei parisuhde kiinnosta, niin hän ei ole parisuhteen arvoinen > ero. - RakkausNäkyyJaTuntuu
Varmasti jotkut niin tekevätkin ksdjf, että tietoisesti ”vedättävät”, siis valehtelevat, eivätkä kerro oikeita syitä toiminnalleen. En tosin osaa kuvitella tilannetta, missä pitkäaikainen kumppani vain vedättäisi ettei rakasta, edes kostona - siitä kun pei hyödy kukaan millään muotoa.
En tiedä mitä tarkoitat verukkeella tässä yhteydessä. Aloittajan kohdalla lähtökohtaisena oletuksena voinee pitää sitä, että asia on kuten hän arjestaan kertoo ja apua kysyy.
Siitä olen samaa mieltä, että oli syy, veruke tai vedätys mikä tahansa, jos parisuhteesta loppuu seksi ja läheisyys, on tilanne finito. - ksdjf
RakkausNäkyyJaTuntuu kirjoitti:
Varmasti jotkut niin tekevätkin ksdjf, että tietoisesti ”vedättävät”, siis valehtelevat, eivätkä kerro oikeita syitä toiminnalleen. En tosin osaa kuvitella tilannetta, missä pitkäaikainen kumppani vain vedättäisi ettei rakasta, edes kostona - siitä kun pei hyödy kukaan millään muotoa.
En tiedä mitä tarkoitat verukkeella tässä yhteydessä. Aloittajan kohdalla lähtökohtaisena oletuksena voinee pitää sitä, että asia on kuten hän arjestaan kertoo ja apua kysyy.
Siitä olen samaa mieltä, että oli syy, veruke tai vedätys mikä tahansa, jos parisuhteesta loppuu seksi ja läheisyys, on tilanne finito.Edeltävä viestini oli mennyt sinun viestisi kommentiksi, tarkoitin kommentoida lisää nimimerkkiä mitäononnellisuus.
Tarkoitin vedätyksellä tilannetta, että mies menee terapiaan ja sanoo rakastavansa puolisoaan, vaikka hänellä ei ole aikomustakaan toimia muulla tavalla kuin toimii vaikkapa siksi, että on rakastunut toiseen/ettei nainen lähtisi/ettei omaisuutta jaettaisi tms. Monethan toimivat niin eron uhatessa, puhutaan asiat parhain päin ja pelataan aikaa sanomalla rakastavansa ja muuttuvansa. Sanotaan siis se mitä nainen haluaa kuulla. Hyötyä tuosta on sikäli, että kaikki jatkuu ennallaan miehen haluamalla tavalla, esimerkiksi sivusuhde ei paljastu ennen kuin sen tulevaisuus on selvä, mies ei jää yksin... mitä hyötyjä nyt milloinkin (tosin lyhytnäköisiä ne hyödyt ovat, koska aina ne valheet ja vedätykset sitten lopulta kuitenkin paljastuvat).
Joka tapauksessa on mielestäni liiallista sinisilmäisyyttä uskoa rakkauden vakuutteluihin ja psykologisoida, ettei mies muka "osaa" osoittaa rakkauttaan. Se on itsensä huijaamista ja tuskallisilta tosiasioilta suojautumista.
Terapiassa voi selvittää mikä pitää yhdessä, jos läheisyyttä ei enää ole. On tuskallista odottaa ja toivoa, pettyä yhä uudelleen aivan niin kuin aloituksessa kirjoitetaan. Toisen pään sisälle ei voi nähdä ja olisi narsistista kuvitella, että siihen pystyy, siinäkin on ihan tarpeeksi työtä että mietti mitä itse haluaa, mihin on tottunut, mitä on valmis sietämään, miksi kävi kuten kävi. Jos erota päättää, niin toisen tekemiset ja ajatukset eivät enää edes kuulu selvitettävien listalle.
Vielä tuli sekin mieleen, että mies on ilmeisesti ollut aiemminkin naimisissa. Millaisia suhteita itsellä ja toisella on ollut ennen tätä suhdetta on ainakin itselleni ollut valaisevaa miettiä. Nehän kertovat omasta kiintymyssuhdetyylistä ja käyttäytymismalleista, jotka ovat hyvin pysyviä, jos niitä ei käsitellä erotessa.
- rraneet
Sekin on mahdollista, että miehen välinpitämättömyys ja tunne rakastamisen puutteesta on sitä miltä se näyttää ja tuntuukin. Miehelle on tärkeää, ettei tarvitse olla yksin, että joku nainen on kotona. Jos ei ole seksiä ja läheisyyttä eikä halua miellyttää naista myös rakkaus on saattanut loppua miehen puolelta. Ei kuitenkaan halua erota. Miehet ajattelevat asioista rationaalisemmin kuin naiset ja vaihtavat puolisoa vasta sitten, kun on uusi kiikarissa.
Teidän tilanteesta en kuitenkaan tiedä miten on, toin vain julki omat ajatukset asiasta. Sanomiset eivät ratkaise niinkään vaan tekemiset.- KuollutRakkaus
Noin minäkin päättelin.
Mies suuntaa mielenkiintonsa jo kokonaan muuhun kuin parisuhteeseen ja ärsyyntyykin jos asiasta pitäisi edelleen keskustella. Hänestä on ookoo että eletään noin, arki rullaa tutusti ja on haluton muuttamaan kuviota.
Nainen puolestaan on yleensä mieluummin yksin kuin tunnekylmässä suhteessa, Kuten ap kirjoittikin: ”ilman rakkautta ei ole mitään”.
- bluebellsock
Ymmärrän jotain viestistäsi. Mieheni on aikaansaapa ja hänellä on paljon tekemistä. Itse olen vähäenergisempi, voi sanoa laiskempi. Osaan kyllä täyttää aikani, jolloin hän on muualla. Olin työttömänä, nyt on taas jotain työtä, kunnes loppuu. Opiskelen hieman.
Lapset ovat jo aikuisia ja asuvat puoliskojensa kanssa.
En lähde neuvomaan, sinä päätät, mitä elämälläsi teet. Meillä mieheni kanssa on kuitenkin yhteys olemassa, vaikkemme ole koskaan olleet paita-peppu-pari. - airdelade
Kuulostaa ihan siltä, että teille on kehkeytynyt jonkinlainen äiti-poika asetelma. Kelpaat hänelle taloudenhoitajaksi ja "haavojen" puhaltajaksi ja siksikö olet hänelle tärkeä? Palvelu pelaa ja ruoka tulee eteen, pyykit pestään ja koti pysyy siistinä. Et tuosta puolesta maininnut, muta vahva veikkaus, että miehesi ei juurikaan osallistu kotitöihin. Tai jos osallistuu, niin siksi, että "äiti" käskee. Tällaisessa asetelmassa ei välttämättä seksi kiinnosta. Itse olen siinä tilanteessa, että minä tunnen olevani se "äiti" joka aina auttaa ja paapoo myös kolmatta aikuista "lasta". Hän kyllä tunnollisesti hoitaa raha-asiat ym. ja meillä myös kaikki näyttää todella hyvältä, mutta parisuhteen dynamiikka on niin pielessä kuin voi olla. Voisiko tuossa toimia jonkinlainen "riko kaava" -systeemi. Jos sinå pelkästään olet huolehtinut jostain teidän yhteisestä asiasta, niin älä huolehdi enää tai huolehdit vaan itseesi liittyvät toimet. Jos mies huomaa, että palvelu ei enää pelaakaan vaan hänen täytyy ottaa ihan itse vastuuta, jospa hän samalla heräisi ottamaan vastuuta myös parisuhteesta.
- iygigt
Koin yksinäisyyttä paljonkin ex-liitossani. Mutta se ei vastannut oikeastaan miltään osin sinun liittoasi, joten ei puhuta siitä.
Tilanteessasi sinun on laskettava. Listaat parisuhteesi plussat ja miinukset. Samoin mietit muutaman asian, jotka ovat itsellesi parisuhteessa tärkeimpiä. Moniko toteutuu?
Todella tärkeää olisi saada miehesi avautumaan. Esim. miksi seksi ja läheisyys ei suju. Ellei hän suostu puhumaan, niin peli on oikeastaan menetetty. Vai onkohan parisuhteenne jo kuollut, siis meinaan tunnesuhdetta? Kämppis- ja taloussuhteelta kuulostaa teidän suhteenne. - HormonaalinenDilemma
sexi, vanhojen ongelma, ei kiinnosta..
Se lisääntymis aika on vaan menny jo.....
Vanhat naiset haluaisi olla objekteja, ja pikku hraaminen kiinnostaa.- maailmaanmahtuu
Ei kannata yleistää, olipa kyseessä minkälainen ryhmä tahansa liittyen mihin tahansa aiheeseen elämässä niin kaikki eivät ole samanlaisia. Ei esim. erityispiirteisetkään.
- roboo
Oletkos nyt ihan höpsö? Seksi ei useimmiten ole ollenkaan lisääntymistä varten. Ainoastaan nautintoa varten. Mummoikäiset ovat myös nykyisin haluttuja seksipommeja nuoreten miesten keskuudessa.
- salaisuuksiako
"Hermostuu, ärähtelee ja huutaa helposti jos keskeytetään (räpeltäminen ipadilla)."
Tuossa voi olla selitys koko juttuun.- Ei.salaisuutta
Mulle nyt tuli lähinnä mieleen, että kiinnostaa omat harrastusjutut ja niiden face ym. ryhmät enempi kuin kumppanin seura. Jotkut ärähtää jo siitä, että kumppani (mies tai nainen) seisoo epähuomiossa telkkarin edessä.
- 7369
Vuosittain muutaman kerran. Kastoltaan muutamasta päivästä viikkoon tainahteen. pisimmillään 3 viikkoa. Nyt on menossa viikon jakso.
Minulla on vaimo joka hoidattaa minulla asiat eikä ole tuhlaavainen. Käsistään kätevä vain puikkojen kanssa.
Aamuiset heräämiset hiljaisuuteen, ilman vierestä kuuluvaa tuhinaa, ovat kolkkoja.
Minä olen naisen elättänyt ja tässä on kiitos! - Silleensemeni
Minä olen ollut yksinäinen parisuhteessa kun keskusteluyhteys ja läheisyys ei enää toiminut.
On kamalaa puhua jotain asiaa, ja toinen ei vastaa mitään tai sanoo ykskantaan ”vai semmosta” ja pian poistuu omiin hommiinsa. Se on jotenkin niin välinpitämätöntä ja tyhjää. Yhtä kamalaa on mennä toisen viereen sohvalle ja yrittää käpertyä viereen, ja vastapuoli on täysin eleetön, ei ota kiinni, ei edes hipaisemalla hyväile. Ei edes reagoi kun siirtyy pois.
Ei siinä tarvinnut mitään sen suurempia ”apuja” jättää se liitto. Aika siinä teki tehtävänsä. Lopulta en itsekään enää halunnut mennä viereen, en välittänyt puhua. En tuntenut enää yksinäisyyttä kun asuin lopulta yksin, vapautta vain. - Huomistaetsivä
Kiitos kaikille vastauksista, erityisesti oman kokemuksen jakamisesta.
Erityiskiitos sinulle Nimim. "Oletko.valmis" joka sanoitit oman kokemuksesi avaamisella mietteitäni. Olen pohtinut sanojasi paljon tässä menneinä päivinä. Kiteytit hienosti "romanttisen rakkauden ja yhteenkuuluvuuden" palasen osaksi, jota kaipaan ja ne sun viimeiset kysymykset olivat niin pysäyttäviä ja riipaisevia sanoiksi laitettuna. Itku tuli etten hetkeen kyennyt edes jatkamaan kommenttien lukua täällä, pahoittelen hiljaisuuttani.
Tähän kaikkeen Nimim. "Silleensemeni" jaoit myös kokemuksen joka tuli iholle, kiitos.
Tämä varmaan nyt surutyön päätös ennen toimintaa. Yksin asuminen pitkään ollut jo kultainen unelma tästä vankilasta. Olla yksin hiljaisuudessa ei ole koskaan ahdistanut minua. Paremminkin voimaannuttanut.
Täällä ollut monenlaisia pohdintoja mieheni roolista parisuhteesta.. Hän osallistuu kotitöihin ja hoitaa osuutensa, ja mun ei tarvi äiti olla. Kätevänä käsistään korjannut jopa kerran juhlapaitani ettei mun tarvinnu korjata vaan jatkaa lähtövalmisteluja... Meillä suhteessa ollut aina luottamus ja kunnioitus, tietoisuus että suhde on vapaaehtoinen sitoumus. Ei ole halua muuttaa, tai tulla muutetuksi.
Monenmoisia kannanottoja tuli terapiasta täällä.... Oma terapia oli joku tunne/tarvepohjainen tyylisuuntaus, jossa opettelimme tunnistamaan itseämme ja toista, tapaamme toimia ja vuorovaikuttaa parisuhteessa. Tunnistaa stressikäyttäytymistä. Kertoa omista tarpeista ja toiveista, ja sitten etsittiin kompromisseja. Suurin kotiläksy olivat kuunteluharjoitteet että kuuli toisen oikein vaikeista asioista puhuttaessa. Ei siis ollut toisen haukkumista ja muuttamista. Koin hyödylliseksi, käytiin vuosi.
Terapias tuli vahvasti ilmi, että ollaan puoleensa vetävä vastapari, mutta syviä henkisen puolen yhteisiä asioita, siis harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tms, meillä ei oikeastaan ole suhteen liimaavina tekijöinä. Ja helppo tämä lähtöasetelma ei ole. Moni virheellinen luulo toisesta muuttui ja monta mörköä lähti pois kaapista kun tajusi miksi toinen käyttäytyy miten käyttäytyy. Kävi ihan semmoinen uudelleen rakastuminen, ja nyttenkin on helpompi olla toisen kanssa vaik etäännytty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645170Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662357- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191594Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191448Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927