Ennen metsästystuholaisia, jotka ovat vieraslaji Suomen luonnossa, jotka voidaankin luokitella haittaeläimiksi.
Analyysia Pukkaa taas
Sudet asettuivat Suomen luontoa
3
147
Vastaukset
- Suut_ari
Taisi mennä hupiammuskelijoilla jauhot piippuun.
- Susia
ei Suomessa tarvita yhtään mihinkään.
- laukkuryssä
No tuohan on päivänselvä asia, että myös susia on iät ja ajat sitten ollut hämålandin kamaralla juoksentelemassa, niinkuin muitakin villieläimiä.
Mutta se asiassa on outo homma, että susi on muka sukupuuton partaalla oleva suojelukohde, vaikka Venäjältä lappaa laumoittain susia härmålandiin.
Susi on siinä mielessä hyödyllinen petoeläin, että se karsii esim. hirvieläimistä ne heikommat yksilöt pois. Ainakin petoasiantuntijat sanovat noin. Tiijähäntä miten asia todellisuudessa sitten lienee, kun susilaumoja on nykyisin enemmän, kuin ns. ennenvanhaan, eikä nykyiset aina valikoi riistaa sieltä heikommasta päästä.
Kun villisikaa metsästetään olevinaan sikaruttoa ennelta ehkäisevästi, niin samaa ennalta ehkäisyähän voi soveltaa myös susipopulaation kasvun hillitsemiseksi, ettei kotieläin vahinkoja enää esiintyisi niin paljon, kuin mitä on vuoden 2017 tilastoissa esitetty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201