Meneekö mikään tojo alle 9sekuntia sataseen?

Hävettääkö

Ihan oikeesti jos unohdetaan paperiarvot? Onko tosiaan niin ettei tojotalla pääse niin nopeasti kuin nykyaikasilla automerkeillä. Onko hybridit painon ja surkean tehon takia niin huonoja kiihtymään? Eikös ne priukset mene jotain 12 sekuntia sataseen hahah ja vuosi 2017? Aika noloa.

84

1026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä merkitystä on kiihtyvyydellä? Liikenteessä on ihan yks lysti kiihtyykö alle 9s tai ei.

      • Amgmersu

        No ei todella ole. Toyotalla ajaessa sitä on toki pakko tyytyä heikkoon suorituskykyyn ja pyöriä tehokkaiden autojen jaloissa. Toyotakuski ei tiedä yleensä paremmasta kun luulee sitä 150hv mopoa autoksi, siinä on vasta puolet siitä tehosta joka pitää olla vähintään että pääsee ripeästi etenemään. 9sek sataseen on ikuisuus. Ajoin yks päivä isän autolla joka kiihtyy 7,4 sekuntia ja ai että se tuntu tuhnulta oman 4 sekunnin auton jälkeen. Katsos kun se 4 sek auto kiihtyy myös esim 80-150 todella kivasti..ei montaa sekuntia mene. Kerran kerkee vaihtaa vaihdetta siinä.


      • ZKODA
        Amgmersu kirjoitti:

        No ei todella ole. Toyotalla ajaessa sitä on toki pakko tyytyä heikkoon suorituskykyyn ja pyöriä tehokkaiden autojen jaloissa. Toyotakuski ei tiedä yleensä paremmasta kun luulee sitä 150hv mopoa autoksi, siinä on vasta puolet siitä tehosta joka pitää olla vähintään että pääsee ripeästi etenemään. 9sek sataseen on ikuisuus. Ajoin yks päivä isän autolla joka kiihtyy 7,4 sekuntia ja ai että se tuntu tuhnulta oman 4 sekunnin auton jälkeen. Katsos kun se 4 sek auto kiihtyy myös esim 80-150 todella kivasti..ei montaa sekuntia mene. Kerran kerkee vaihtaa vaihdetta siinä.

        miksi ihmeessä ajat niin hitaalla autolla? oma toyota auris hiukan piristetty ja todistetusti maailman nopein katuauto. mitatut arvot 0-100km/h 1.2s ja huiput 558km/h. kysyttävää?


      • Nippon_Performance
        Amgmersu kirjoitti:

        No ei todella ole. Toyotalla ajaessa sitä on toki pakko tyytyä heikkoon suorituskykyyn ja pyöriä tehokkaiden autojen jaloissa. Toyotakuski ei tiedä yleensä paremmasta kun luulee sitä 150hv mopoa autoksi, siinä on vasta puolet siitä tehosta joka pitää olla vähintään että pääsee ripeästi etenemään. 9sek sataseen on ikuisuus. Ajoin yks päivä isän autolla joka kiihtyy 7,4 sekuntia ja ai että se tuntu tuhnulta oman 4 sekunnin auton jälkeen. Katsos kun se 4 sek auto kiihtyy myös esim 80-150 todella kivasti..ei montaa sekuntia mene. Kerran kerkee vaihtaa vaihdetta siinä.

        Supra oli ihan oikeasti nopea Toyota. Nykyiset ovat surkeita nuhapumppuja. http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_Supra_Mk.IV


    • Paljon tärkeempää on se miten auto toimii ja paljonko on polttoainekulut/v

      • Siinäseon

        Niin köyhille ja niille joilla on huonopalkkainen työ. Sitten on se toinen porukka johon ite kuulun joka ajaa autolla ihan hupiajoa putket paukkuen ja bensaa polttaen. Ei minua kiinosta kulutus yhtään kun tankkaan oman firman kortilla. Tankkaan aina vaan 98/99 bensaa jotta koneesta saa kaiken irti. Mulla menee semmonen 600e kuussa bensaan.


      • Mistä tiedät kuka on köyhä ja kuka ei? Täydellistä näköalattomuutta luuletko että kaikki joilla on rahaa ovat kanssasi samanlaisia? Mulla menee noin 1000€/V bensaan kilsoja tulee 15000/V


      • KaikkiPitääLaskeaMukaan

        Mitä merkitystä on pienellä kulutuksella kun Toyotalla ei juurikaan kilometrejä kerry? Toyota on kuitenkin kokonaiskustannuksiltaan kallein pitää. Diesel ja pikku turbot ovat halvempia kokonaiskulutus ihan tutkitusti.


      • Siinäseon kirjoitti:

        Niin köyhille ja niille joilla on huonopalkkainen työ. Sitten on se toinen porukka johon ite kuulun joka ajaa autolla ihan hupiajoa putket paukkuen ja bensaa polttaen. Ei minua kiinosta kulutus yhtään kun tankkaan oman firman kortilla. Tankkaan aina vaan 98/99 bensaa jotta koneesta saa kaiken irti. Mulla menee semmonen 600e kuussa bensaan.

        Tähän vois sanoa että köyhät ne työtä tekee!


      • KaikkiPitääLaskeaMukaan kirjoitti:

        Mitä merkitystä on pienellä kulutuksella kun Toyotalla ei juurikaan kilometrejä kerry? Toyota on kuitenkin kokonaiskustannuksiltaan kallein pitää. Diesel ja pikku turbot ovat halvempia kokonaiskulutus ihan tutkitusti.

        Diesel ja pikku turbot ovat halvempia kokonaiskulutus ihan tutkitusti. Hahhaaa taas tulee sellaita tuubaa millä ei oo mitään todellisuus perää. Pistä nyt ykskin linkki älyttömän väitteen tueksi? Yksityis autoilla ajetaan Suomessa keskimäärin noin 15-17Tkm/V joten ei se ole automerkistä kiinni.


      • Laskuttajar
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Tähän vois sanoa että köyhät ne työtä tekee!

        Kyllä. Tämähän on esimerkiksi Itä-Helsingistä tuttu ilmiö.

        Meno on kuin Monacossa, ei siellä tarvitse kenenkään herätä aamulla töihin ;)


      • hybriduskoOnHarhaa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Diesel ja pikku turbot ovat halvempia kokonaiskulutus ihan tutkitusti. Hahhaaa taas tulee sellaita tuubaa millä ei oo mitään todellisuus perää. Pistä nyt ykskin linkki älyttömän väitteen tueksi? Yksityis autoilla ajetaan Suomessa keskimäärin noin 15-17Tkm/V joten ei se ole automerkistä kiinni.

        En viitsi etsiä sinulle linkkiä, mutta valitettavasti näin on, että hybrid ja sähkö ei pärjännyt kokonaiskuluissa bensalle ja dieselille. Löydät kyllä jutun jos uskallat etsiä. Ihan suomalaisissa lehdissä tuo juttu oli esillä 2-3 viikon sisällä.
        Ja huomaa ettei puhuta kokonaiskulutuksesta, vaan kokonaiskuluista joista autosta kertyy omistajalle ja sehän se on tärkein jos haluaa ajella edullisesti.


      • appiukko
        KaikkiPitääLaskeaMukaan kirjoitti:

        Mitä merkitystä on pienellä kulutuksella kun Toyotalla ei juurikaan kilometrejä kerry? Toyota on kuitenkin kokonaiskustannuksiltaan kallein pitää. Diesel ja pikku turbot ovat halvempia kokonaiskulutus ihan tutkitusti.

        pikku bensakärrillä autovero on vähän yli 200, vastaavalla dieselillä lähelle 600 €


    • TSI2012

      menee vaikka kuinka moni tojo alle 9s satkuun, on mennyt jo 80 luvulta lähtien. kakkoskoppainen 2003 eteenpäin 2.0 vvti 150hv bensa mitattu 8,9s sataseen.

      • herätkäätodellisuuteen

        Ei vaan mene. Toyota uskoo perinteiseen vanhaan tekniikkaan - kulutus ja kiihtyvyys toisella kymmenellä


      • pehmeätKilpikonnat

        Nykymallistosta ei juurikaan löydy asiallista kiihtyjää ja näköjään täytyy oikein 80-luvulta hakea esimerkkiä ja löytyihän jopa 2003 yksi, wauh!


    • ihantykkejäovat

      Hybridit menee kuitenkin alle kahdenkympin ja bensakoneet alle viidenkintoista.

      • Eitykkikuitenkaan

        Mites RAV hybridi?


    • Ennen_olivat_nopeita

      Kyllä menee, kun katsotaan menneisyyden malleja. Tehokkaimmat Celikat ja kaikki Suprat olivat varsin suorituskykyisiä.
      Toyotan suorituskyvylle on tapahtunut sama kuin tuotteen laadulle - vain muisto menneisyydestä.

    • Koeajan

      Etteköte vieläkää ymmärrä.toyota tekee omalla merkillä autoja ihan normiliikkumiseen ja sitten lexus merkillä tehokkaampia ja edustavempia autoja.

      • Ymmärretäänhän_me

        Totta. Toyotan nykyisenä missiona on tehdä vähemmän innostavia autoja autoista vähemmän innostuneille ihmisille, massa-autoja suurille massoille. Toiseksi Toyotan kiinnostus on ollut vahvasti välivaiheen hybrideissä (lue: ei latausmatausmahdollisuutta sähköverkosta).

        Hybridihuumassaan Toyota on jättänyt perinteistä tekniikkaa hyödyntävien autojen tuotekehityksen kesannolle. Peltejä on pokattu muutaman vuoden välein uuteen kuosiin ja sisuksiin on ympätty mausteeksi joitakin muodinmukaisia elektroniikka-tingeltangeleita, mutta moottori- ja alustapuoli on jäänyt vaille huomiota, eikä autojen sisustuskaan varsinaisesti hurmaa. Kilpailijat on päästetty suosiolla ottamaan reippaasti etumatkaa siinä toivossa, että uskollisille Toyota-asiakkaille riittää vähempikin. Kumman hyvin taktiikka on purrutkin – mutta kuinka kauan?

        Ei siinä mitään: toyotisteille on tarjolla vanhan liiton Toyotaa ja muille jotakin muuta. Kummatkin ovat ilmeisen tyytyväisiä ja Toyotan liiketoimintakin kukoistaa, ainakin toistaiseksi.


      • AsiallinenKirjoitus

        Juuri näin.


      • tollolootan_alamäki
        Ymmärretäänhän_me kirjoitti:

        Totta. Toyotan nykyisenä missiona on tehdä vähemmän innostavia autoja autoista vähemmän innostuneille ihmisille, massa-autoja suurille massoille. Toiseksi Toyotan kiinnostus on ollut vahvasti välivaiheen hybrideissä (lue: ei latausmatausmahdollisuutta sähköverkosta).

        Hybridihuumassaan Toyota on jättänyt perinteistä tekniikkaa hyödyntävien autojen tuotekehityksen kesannolle. Peltejä on pokattu muutaman vuoden välein uuteen kuosiin ja sisuksiin on ympätty mausteeksi joitakin muodinmukaisia elektroniikka-tingeltangeleita, mutta moottori- ja alustapuoli on jäänyt vaille huomiota, eikä autojen sisustuskaan varsinaisesti hurmaa. Kilpailijat on päästetty suosiolla ottamaan reippaasti etumatkaa siinä toivossa, että uskollisille Toyota-asiakkaille riittää vähempikin. Kumman hyvin taktiikka on purrutkin – mutta kuinka kauan?

        Ei siinä mitään: toyotisteille on tarjolla vanhan liiton Toyotaa ja muille jotakin muuta. Kummatkin ovat ilmeisen tyytyväisiä ja Toyotan liiketoimintakin kukoistaa, ainakin toistaiseksi.

        > tarjolla vanhan liiton Toyotaa

        Vanhaa liittoa tollolootan mallistossa edustaa ainoastaan suorituskyky, joka on 30 vuoden takaa.

        Luotettavuuskin on sieltä samalta ajanjaksolta. Siitähän on jäljellä enää vanha maine/muisto, mutta sekin riittää, kun ostajakunta on 70 v dementikkoja, jotka luulevat yhä elävänsä kekkoslovakian aikaa.

        Todellisuus

        - joku hypetysmalli tuppasi käräyttämään elektroniikkansa, jos sillä tehtiin kaasu pohjassa kiihdytyksiä -> edes luvattuja 12 s nollasta sataa (todellisuus 13 s, koska tolloloota huijaa aina) lukemia ei saa "ulosmitata" -> todellinen suorituskyky häviää 80-luvun autoillekin

        - ohjelmistot täyttä kuraa nykyään japseilla, tollolootan hallitsemattomat kiihtymiset ja datsunin mediahärpäkkeiden (TM ja Tuulilasin käyttötestit) riittäkööt todisteiksi

        - muotoilu on rumaa kuin petolinnun perseet

        - sekä tollolootalla että Datsunilla oli taannoin ongelmia bensakoneiden tolkuttoman öljynkulutuksen kanssa

        - tollolootan robottivaihde oli niin surkea, että terot yrittävät kiistää sen olemassaolon ("ei koskaan tehty / ei koskaan tuotu Suomeen)

        - tollolootan D4D -pommikoneet niin surkeita, että nyt dieselit ostetaan muilta valmistajilta
        - Haisuakaan ei osattu päivittää nykyajan vaatimuksia vastaavaksi -> ostataan PSA:n tuote ja lätkitään siihen oma vessanpöntön kantta esittävä logo

        - Takatan turvatyynyt = ehtaa tämän päivän japsilaatua, kuten myös "pehmeät pellit" (materiaalitoimittaja väärensi speksit / toimitti ala-arvoista tuotetta)


    • Dementikotkaupassa

      Toyotan koko mallisto on jäänyt pahasti jälkeen kaikessa eikä todellisia uusia mallia CHR ää lukuunottamatta ole tullut vähään aikaan. Ja uudetkin mallit on tekniseti yhtä nuhaisia kun vanhatkin. Eikö tolotan mielestä elämästä saa nauttia ollenkaan?

      • Aivansamaminulle

        Saa nauttia.katso lexus..


      • kotiMarketKouluTyöpaikka

        Lexuksen hinnalla saa jo kunnollisia autoja.
        Toyota on aasialainen bulkkituote ja on suosiossa vain autoilun kehitysmaissa, kuten Suomessa, Aasiassa ja entisessä automaassa Usassa.
        Toyotan kinnerit on suunniteltu kaupunkien ruuhkiin, kevyt ohjaus ja huono jousitus sopii siihen hyvin, eikä pidä unohtaa niiden voimalinjan tehottomuutta ja välityksiä, ei niillä maanteillä ja moottoriteillä kauaa jaksa sinnitellä. No meillä kovan verotuksen maassa Toyota "kelpaa" vähempi varaiselle ja tietämättömälle pihistäjälle joka ei arvosta itseään tai edes mukavuutta.


      • Hönö_trollisedälle

        Helkama Raisu on nostalgiaa ja osa hisoriaa - aivan kuin tojon suorituskyky.


    • AjatmuuttuuHönö

      Hönöllä on erityisen nihkeä suhde yh-äippiin. Onkohan Hönö ollut itse au-lapsi joskus 60-70 luvulla kun se oli viimeksi noloa, niihin aikoihin taisi raisu-mopotkin olla markkinoilla?

      Nykyään on aika paljon yh-vanhempia, mikä ei tietenkään ole kiva juttu, mutta tuskin sellainen häpeä kuin vaikka Toyota.

      • hönöhönömpihönöin

        Hei Sinä Hönö siinä edellä,
        Ei oo häpeä olla yh-äiti tai omistaa Toiota tai Helkama-Raisu tai mikään muukaan Helkama-Auton hienoista nelipyöräkipoista. Häpeä on sen sijaan oli Hönö kuin Sinä.


    • Rotiskojavaan

      Lexus on kuten alfa ja jaguar. Melkein premium autoja joiden hinnat romahtaa todella nopeasti.

      • Lexusgs450h

        En ole omistanut nuista kuin lexusta niin en tiedä.
        Mersua ja audia kokeiltu myös.
        Mutta tippuupa niissäkin arvo ja ei tuo GS kyllä niille häviä ominaisuuksissa ja laadussa.tämä siis omakohtainen kokemus ja mielipide.
        Tuossa kaveriki kuittaili että laitot sitte toyotan kun sain tuon lexuksen.edellinen siis audi..
        Silläkin A8 audi niin nakkasin takasi et mites itellä jetta pelannu..
        No nämä näitä..mutta oli positiivinen yllätys tuo lexus.olin kyllä että en japsia laita mutta piruuttaan kävin koeajolla niin kipinä iski..käykää ajamassa ja katsomassa..hyvä sitä on morkata jos ei ole autoa nähnyt kuin kuvassa....
        Jase palvelu...eipäs ole näin hyvää ollut muilla merkeillä.


      • mieluummin.maantiellä
        Lexusgs450h kirjoitti:

        En ole omistanut nuista kuin lexusta niin en tiedä.
        Mersua ja audia kokeiltu myös.
        Mutta tippuupa niissäkin arvo ja ei tuo GS kyllä niille häviä ominaisuuksissa ja laadussa.tämä siis omakohtainen kokemus ja mielipide.
        Tuossa kaveriki kuittaili että laitot sitte toyotan kun sain tuon lexuksen.edellinen siis audi..
        Silläkin A8 audi niin nakkasin takasi et mites itellä jetta pelannu..
        No nämä näitä..mutta oli positiivinen yllätys tuo lexus.olin kyllä että en japsia laita mutta piruuttaan kävin koeajolla niin kipinä iski..käykää ajamassa ja katsomassa..hyvä sitä on morkata jos ei ole autoa nähnyt kuin kuvassa....
        Jase palvelu...eipäs ole näin hyvää ollut muilla merkeillä.

        "Jase palvelu...eipäs ole näin hyvää ollut muilla merkeillä."

        Kuinka usein joudut ramppaamaan siellä marmoritiskillä kun otit asian esille. Minulle parasta palvelua on se etten ole joutunut kertaakaan menemään sinne VW:n marmoritiskin ääreen. On muutakin tekemistä.


      • Lexusgs450h

        Palvelu voi olla muutenki hyvää.mutta sitähän ei vw kuskit tiedä


    • eikestäkäyttöäVWskodaudi

      Kiire korjaamolle sillä VW öljyautolla?

    • Neeivaanosaa

      Tojolla ei mielellään kiihdyttele, alusta on tehty kaupunkinopeuksiin.

    • TohjoeiooLexus

      Tohjomiehet vetoaa aina siihen Lexukseen kun puhutaan tasosta, tehokasta tai mukavuudesta. Se on vähän niinkuin vw-ukot puhuisivat Porschesta tai miksei oikeastaan samantien Bugattista.

      Perus Tohjo on edelleen hitaasti vaappuva laaduton tekele jonka voi kuulla ruostuvan.

      • suurin.pudottaja

      • GS450h_rules
        suurin.pudottaja kirjoitti:

        Eikä tarvitse edes ottaa Porschea, Bentleytä tai Lamboa peliin. Aivan Normi Passatti näyttää takavalot Lexus GS 450h:lle. Ja maksaa puolet Leluxin hinnasta.

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/koeajossa-passatin-urheilullinen-lippulaiva-kaukana-harmaasta/5710412#gs.ZB18d=0

        Ja täytyy lisäksi muistaa että Lelux on samassa luokassa hinnanpudotuksessa kuin Alfa Romeo. Kukaan ei maksa niistä mitään käytettyinä.

        En malta olla ottamatta osaa keskusteluun. Trolli ei taida ymmärtää että nuo autot eivät ole toistensa kilpailijoita. Volkswagen on tehnyt Passatista niin kireän ettei se tule kestämään tavallista käyttöäkään kovin kauaa. Eikö tuo ole se malli jossa on jopa Launch Control. Se kertoo millaiselle ryhmälle auto on rakennettu ja ainakin minulle myös sen että tarvitsee paljon kallista huoltoa. Ihminen joka tietää tällaisen lelun käyttötarkoituksen, ei sitä käytettynä todennäköisesti edes harkitse. Lopuksi vielä trollille kysymys: Onko malliston kirein versio mielestäsi Normi Passatti? Golf R32 on siis mielestäsi vastaava Normi Golf? Eikö kannattaisi vähän miettiä ennenkuin pistää viestin menemään. Ilmankos sinua mainitaan täällä noloksi ja lapselliseksi.


      • Seliseliseli
        GS450h_rules kirjoitti:

        En malta olla ottamatta osaa keskusteluun. Trolli ei taida ymmärtää että nuo autot eivät ole toistensa kilpailijoita. Volkswagen on tehnyt Passatista niin kireän ettei se tule kestämään tavallista käyttöäkään kovin kauaa. Eikö tuo ole se malli jossa on jopa Launch Control. Se kertoo millaiselle ryhmälle auto on rakennettu ja ainakin minulle myös sen että tarvitsee paljon kallista huoltoa. Ihminen joka tietää tällaisen lelun käyttötarkoituksen, ei sitä käytettynä todennäköisesti edes harkitse. Lopuksi vielä trollille kysymys: Onko malliston kirein versio mielestäsi Normi Passatti? Golf R32 on siis mielestäsi vastaava Normi Golf? Eikö kannattaisi vähän miettiä ennenkuin pistää viestin menemään. Ilmankos sinua mainitaan täällä noloksi ja lapselliseksi.

        Pitkä viesti täynnä selityksiä. Kaiken kansan Passat vie tuplasti kalliimpaa leluxia kuin litran mittaa. Se ei muutu miksikään selityksillä.


      • GS450h_rules
        Seliseliseli kirjoitti:

        Pitkä viesti täynnä selityksiä. Kaiken kansan Passat vie tuplasti kalliimpaa leluxia kuin litran mittaa. Se ei muutu miksikään selityksillä.

        Viesti oli kirjoitettu kokemuksella jota sinulla ei selvästikään ole. On tietysti typerää alkaa kiistelemään pelkän trollin kanssa mutta totuushan se oli. Se että Lexus on kalliimpi ei ole ongelma muille kuin rahattomille mutta sitäkin kateellisemmille vinkujille. Muistan vieläkin muutaman vuoden takaisen PS-Profis ohjelman jossa oltiin ostamassa autoa asiakkaalle tietyin kriteerein ja yksi ehdokkaista oli juuri Lexus. Autosta todettiin että sillä ajetaan kevyesti Saksan olosuhteissa puoli miljoonaa ongelmitta. En ole kuullut vastaavaa juuri mistään muusta autosta ja sen TIEDÄN että Passat R on tekniikaltaan päreinä alta 200 tkm, todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Muuten, tuollainen "kaiken kansan" Passat on erittäin harvinainen Saksassakin ja lieneekö Suomessa edes esittelykappaletta.


      • lyhyt.matikka
        GS450h_rules kirjoitti:

        Viesti oli kirjoitettu kokemuksella jota sinulla ei selvästikään ole. On tietysti typerää alkaa kiistelemään pelkän trollin kanssa mutta totuushan se oli. Se että Lexus on kalliimpi ei ole ongelma muille kuin rahattomille mutta sitäkin kateellisemmille vinkujille. Muistan vieläkin muutaman vuoden takaisen PS-Profis ohjelman jossa oltiin ostamassa autoa asiakkaalle tietyin kriteerein ja yksi ehdokkaista oli juuri Lexus. Autosta todettiin että sillä ajetaan kevyesti Saksan olosuhteissa puoli miljoonaa ongelmitta. En ole kuullut vastaavaa juuri mistään muusta autosta ja sen TIEDÄN että Passat R on tekniikaltaan päreinä alta 200 tkm, todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Muuten, tuollainen "kaiken kansan" Passat on erittäin harvinainen Saksassakin ja lieneekö Suomessa edes esittelykappaletta.

        Jepjep. Jos ajaa Passatilla 200.000 km, työntää sen mereen ja ostaa toisen Passatin ajaen sillä toiset 200.000 km niin on edelleen kuluttanut vähemmän rahaa kuin ostamalla yhden Leluxin. Ja koko ajan on ajanut nopeammalla pirssillä.


      • GS450h_rules
        lyhyt.matikka kirjoitti:

        Jepjep. Jos ajaa Passatilla 200.000 km, työntää sen mereen ja ostaa toisen Passatin ajaen sillä toiset 200.000 km niin on edelleen kuluttanut vähemmän rahaa kuin ostamalla yhden Leluxin. Ja koko ajan on ajanut nopeammalla pirssillä.

        Eiköhän molemmille riitä 250 km/h rajoitettu nopeus. Nopeudesta puhuminen on muutenkin, täältä opittuna, pikkupoikien juttuja, kuten auton nimitteleminen Lelux:ksi. Nyt kun olen seurannut jonkin aikaa kirjoitteluasi täällä, tulee väitämättä mieleen peruskoulun yläosteen räkänokkateini. Hämmästys oli suuri kun luin että olet riekkunut täällä palstoilla jo kymmenen vuotta. Tekstisi on välillä sen tasoista että joku saattaa hermostua ja jos henkilöllisyytesi joskus selviää niin sinulle voi tulla oikeita ongelmia. Ihmisiä on tapettu nakkikioskin jonossakin paljon vähemmästä. Sinun kannattaisi ajatella myös sitä. Toivon kuitenkin että vähän miehistyisit ja mahdollinen epävakaa henkinen tilasikin paranisi niin voisit tuntea olevasi taas tavallinen kunnon kansalainen.


      • Ubertosikko.vinkuu
        GS450h_rules kirjoitti:

        Eiköhän molemmille riitä 250 km/h rajoitettu nopeus. Nopeudesta puhuminen on muutenkin, täältä opittuna, pikkupoikien juttuja, kuten auton nimitteleminen Lelux:ksi. Nyt kun olen seurannut jonkin aikaa kirjoitteluasi täällä, tulee väitämättä mieleen peruskoulun yläosteen räkänokkateini. Hämmästys oli suuri kun luin että olet riekkunut täällä palstoilla jo kymmenen vuotta. Tekstisi on välillä sen tasoista että joku saattaa hermostua ja jos henkilöllisyytesi joskus selviää niin sinulle voi tulla oikeita ongelmia. Ihmisiä on tapettu nakkikioskin jonossakin paljon vähemmästä. Sinun kannattaisi ajatella myös sitä. Toivon kuitenkin että vähän miehistyisit ja mahdollinen epävakaa henkinen tilasikin paranisi niin voisit tuntea olevasi taas tavallinen kunnon kansalainen.

        Pakkohan teitä uber-tosikkoja on pikkuisen vinnguttaa kun paikka tulee. Itse kuljen enimmäkseen julkisilla, joten on helppo pitää riittävää etäisyyttä autoasioihin ja olla ottamatta nokkiin mistään. Huvittavaa. Iten tärkeää voi auto jollekin olla. Niin tärkeää että aletaan kirkumaan kuin pikkutyttö jos joku vähänkin härkkii sitä rakasta peltilehmää. Ymmärtäisin jos kyseessä olisoi Porsche tai vastaava, mutta että tojo.


      • SäälittävääTerot
        GS450h_rules kirjoitti:

        Eiköhän molemmille riitä 250 km/h rajoitettu nopeus. Nopeudesta puhuminen on muutenkin, täältä opittuna, pikkupoikien juttuja, kuten auton nimitteleminen Lelux:ksi. Nyt kun olen seurannut jonkin aikaa kirjoitteluasi täällä, tulee väitämättä mieleen peruskoulun yläosteen räkänokkateini. Hämmästys oli suuri kun luin että olet riekkunut täällä palstoilla jo kymmenen vuotta. Tekstisi on välillä sen tasoista että joku saattaa hermostua ja jos henkilöllisyytesi joskus selviää niin sinulle voi tulla oikeita ongelmia. Ihmisiä on tapettu nakkikioskin jonossakin paljon vähemmästä. Sinun kannattaisi ajatella myös sitä. Toivon kuitenkin että vähän miehistyisit ja mahdollinen epävakaa henkinen tilasikin paranisi niin voisit tuntea olevasi taas tavallinen kunnon kansalainen.

        Onpa erikoista että hönö uhkailee toisinajattelijoita puukotuksella ja tappamisella. Taitaa olla kova paikka myöntää että Tojo ei oikein missään suhteessa ole kilpailukykyinen.

        Olen monta kertaa tarjoutunut tapaamaan livenä, mutta eihän näm uskalla kertoa paikkaa ja aikaa. Tai ehkä Tojo ei vaan käynnisty.


    • AutoPelle

      Aloittajalle. Kyllä löytyy pari mallia
      GT86 ja RAV4 hybrid. Se mikä mielenkiintoista nii Aven CVT mallit kiihtyy yllätävän kovasti 80-120 välin mutta jos se valolähtö on tärkeintä niin sitten nuo kaksi mallia pääse 9s lukemiin.

      Oletko harkitsemassa Tojoa vai halusitko vain itkeä omaa pahaa oloa?

    • Palannutentiseen

      2,2d-kat menee alle 10s/100 hyvin todenäköisesti useamman kerran kuin "Kilpailijansa" ja kilpailijaksi ei lasketa, ford, citroen, peugeot, fiat ja näiden muunnosversiot. Eli toisinsanoen vag voittaa kiihtyvyydessä mutta ei korjaamokäymättömyydessä, samaisilla kiometreillä.

    • lippa_taakseppäin

      Latvalan Toyota Yaris menee ehkä jotai alle 12 sekunttii nollast sataa. Se menee vissii jotai 3 sekkaa nollast sataa peruuttamalkii.

    • En.ole.jonon.kärjessä

      "Oletko harkitsemassa Tojoa vai halusitko vain itkeä omaa pahaa oloa?"
      En todellakan harkitse tojoa. Ei ole paha olo mutta on välillä hyödyllistä muistuttaa missä segmentissä tojo pyörii. Suorituskyvyssä on vaihtoehdot "tuhnu" ja "vieläkin tuhnumpi".

      • alivieskanArska

        Sinä se tässä tuhnu olet tojota tekee auton muut ei osaa mitään! Eikä ralli auton suoritus kyvyllä tee suomem tie liikenteessä yhtään mitään! Kaikki nyky autot kulkee sen 120 ja se riittää oikein hyvin!


    • Pikkupoikien_juttuja

      Kiihtyvyyksistä ja nopeuksista puhuminen ovat pikkupoikien juttuja.

      • minimiarvotPakollisiksi

        Pitää autolla nyt sentään jonkinlaisia kulkuominaisuuksia olla nykyaikana. Autoille pitäisi määritellä jotkut minimi suoritusarvot jolla saa osallistua liikkumiseen yleisillä teillä, ettei ne olisi aina jaloissa ja keräämässä letkoja peräänsä. Ohittaminenkin pitäisi tapahtua turvallisesti ja Toyotalla se on todella vaikeaa.


      • 353454

        Teillä kuljetaan tieliikennelain määrittämissä rajoissa. Jos et ole tyytyväinen niin Suomen laista löytyy ihan menettelytavat kirjattuna miten asiaan voi hakea muutosta.

        olet nössö kykenemätön mussuttaja vai otatko asian vakavasti alat tehdä jotain asialle?


      • alivieskanArska
        minimiarvotPakollisiksi kirjoitti:

        Pitää autolla nyt sentään jonkinlaisia kulkuominaisuuksia olla nykyaikana. Autoille pitäisi määritellä jotkut minimi suoritusarvot jolla saa osallistua liikkumiseen yleisillä teillä, ettei ne olisi aina jaloissa ja keräämässä letkoja peräänsä. Ohittaminenkin pitäisi tapahtua turvallisesti ja Toyotalla se on todella vaikeaa.

        Eipäs vaan päin vastoin! Nyky autoille pitäsi määrittää maksimi teho 100 hevos voimaan ja kiihtyvyys pitäsi rajoittaa 12 sekuntiin. Eli sataseen alle 12 sekntua kiihtyvät autot pitäsi kieltää! Enempää suoritus kykyä ei suomem teillä tarvitse! Sitte saatas noi audi ja bemari kuskien hullut ohittelut kuriin!


      • C5Hdi163automaatti

        Minulla on autossa tehoa 120kW / 340Nm, eikä se silti kiihdy sataseen kuin 10 sekunnin pintaan. Massaa on sen verran, että sen liikutteluun tarvitaan enemmän voimaa, kuin kauppakassissa. Eikä tuo auto ole Audi tai Bemari, vaan aivan tavallinen farkkusitikka.


      • alivieskanArska
        C5Hdi163automaatti kirjoitti:

        Minulla on autossa tehoa 120kW / 340Nm, eikä se silti kiihdy sataseen kuin 10 sekunnin pintaan. Massaa on sen verran, että sen liikutteluun tarvitaan enemmän voimaa, kuin kauppakassissa. Eikä tuo auto ole Audi tai Bemari, vaan aivan tavallinen farkkusitikka.

        Parhaat ranskalaiset saa grilliltä tuokaan ei tuu kestämään niinku tojota!


    • Lexusgs450h

      Pojat luulee ettei ole omistettu nuita VAG vehkeitä..

      • nopein

        kyykytin sinut syvä kyykyyn jäit lexusgs 450h mopo on kyykytetty lopullisesti haa,haa,haaaaaaaaaaaaaaaa


      • nopein

        Sattuuko terolle totuus . haaaaaaaaaaaaaaa.kaikki merkit kyykyää tuhnu tojon tänä päivänä. tuhnu10,5 sekunttia. wag 1,0 litranen 9,9 sekunt sataseen ..haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.tuhnu KYYKÄS WAGIN EDESSÄ.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    • TSI2012

      no hehhehhehhehheh. Toyota Corolla lb 1.6 mitattiin jo vuonna 1988 kiihtyvyys 0-100km/h 9,9s. tekniikanmaailmassa. tuohon aikaan vw opetteli vasta tekemään laminoitua tuulilasia.

      • automotive

        haaaaaaaa on se ollu tykki .haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaa.ajatelkaa jos teillä terot on millä alla.wag 1,0 9,9sekuntia sataseen.toyota tuhnu teron paska 2,0litranen 160hv 10,5 sekunttia sataseen. millon kokemusta tehokkaista wag autoista.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


      • Banzai_

        Toyota Supra Mk.IV;
        - moottoriteho 320 hv
        - kiihtyvyys 0-100 km/h 4,6 s
        Trolli ei taaskaan ole asioista perillä.


      • TSI2012
        automotive kirjoitti:

        haaaaaaaa on se ollu tykki .haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaa.ajatelkaa jos teillä terot on millä alla.wag 1,0 9,9sekuntia sataseen.toyota tuhnu teron paska 2,0litranen 160hv 10,5 sekunttia sataseen. millon kokemusta tehokkaista wag autoista.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        aattele, 95hv kaasarikoneisella 5 hengen perheautolla 9,9s sataseen. miksi vw ei onnistunut siinä tähän päivään mennessä? onhan 80 luvulla suomeen tuodut toyotat suurin osa mennyt alle 10s sataseen, celicat, suprat, celicasuprat, crownit, corollat, coronat, carinat yms. haaaahaaaahaaaaa miksi vw opetteli tekemään ohjauspyörää vasta niihin aikoihin kun toyota teki oikeita autoja ja voitti TM vertasilutestit????? haahaaaaahaaaaa aika noloa volkkarilta, kopioinut Toyotalta kaiken, aika NOLOOOOOOAAAAAAA :)


      • äläNolaaLisääItseäsi
        Banzai_ kirjoitti:

        Toyota Supra Mk.IV;
        - moottoriteho 320 hv
        - kiihtyvyys 0-100 km/h 4,6 s
        Trolli ei taaskaan ole asioista perillä.

        Hihii, aika kaukaa poika joutuu hakemaan sporttia esimerkiksi. Nyt puhutaan nykykalustosta ja perusautoista.


      • TSI2012
        äläNolaaLisääItseäsi kirjoitti:

        Hihii, aika kaukaa poika joutuu hakemaan sporttia esimerkiksi. Nyt puhutaan nykykalustosta ja perusautoista.

        aaaaha, ainiinjoo, kun ruettiin lyömään faktat pöytään niin ne ei kelpaakkaan. toyota avensis 2.0 vvti 150hv 2003 lähtien valmistuksessa ollut, kiihtyy 0-100km/h 8,9s. entäs maailman parhaaksi rankattu urheiluauto toyota corolla LFA?


      • Skitsofreniako_se
        automotive kirjoitti:

        haaaaaaaa on se ollu tykki .haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaa.ajatelkaa jos teillä terot on millä alla.wag 1,0 9,9sekuntia sataseen.toyota tuhnu teron paska 2,0litranen 160hv 10,5 sekunttia sataseen. millon kokemusta tehokkaista wag autoista.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        trollia valvottaa?


    • AgeraRS
      • autojaKuolattuTaas

        No nythän Corolla-Amis heitti upean pointin kehiin, huhuu!


      • Korjaamononni
        autojaKuolattuTaas kirjoitti:

        No nythän Corolla-Amis heitti upean pointin kehiin, huhuu!

        Eikö velkavokkelo kuljekkaan?


      • MikaPanontaus

        Volkkari omistaa, ei suunnittele tätä autoa.


    • Jebulaa

      Vituttaa kun vanhalla helsingintiellä ajaa vaikka 90km/h niin EIKÖS JOKU stnan TOYO kuski kurvaa eteen ajaan joko 70 tai 80 km/h, tekis mieli kiilata ojaan koko paska.

      • Appiukkos

        nimenomaan helsingintiellä :))


    • jebbhulaa

      Terveisin Volvomies V70 245 hp

    • ÄÄliötjyrää

      Mikks pitäis mennä, ei mitään järkee normaaleille autonkäyttäjille????????

    • Semmoista

      Aloittajalle..yaris menee 6.3sek sataseen.

    • Ocu1.8TSI.132kWWebasto

      myöku lähettiin evakkoon kannaksen karjalast niin sinne jäi rammarkii pöyvälle soimaan.

    • TojoRunkkis

      Näin jonkun amispojun runkkaamassa parkkisella tojotassa....oli joku -98 avensis romu...Menin sanoo että vehkeet piiloon niin toyo jätkä ruikkasi saman tien kojelaudalle.....varmaan kiva pestä smäidät...ja vittu mikä haju ?

      • Semmoista

        Haha...halusit nähä kalun..


    • kaasupoljinVWskodaudi

      VW autot menee alle 50tkm ajettuna koneremonttiin

    • VoivoiTeinijonnet

      Miksi pitäisi mennä? Minne sinulla on kiire?

      Hautaan?

    • 42342342

      Tänään kiihdytin sataseen n. 16s (puhdas arvaus). Autoni kykenisi 7.4s mutta miksi vaivautua kun kaistoja on monta eikä matka-ajassa säästä mitään vaikka kuinka rynnisi.

      Kuka tahansa pysyy kiihdytämään nykyautolla melkein sen mitä tehdas lupaa. Ei siinä ole pienintäkään aihetta rehentelyyn. Sitten kun pannaan kaikille samantasoinen kulikine jannut radalle, nähdään kuka osaa ajaa kovaa.
      Itseä ei tuo kiinnosta joten tyydyyn ajamanaa työmatkaa turvallisesti.

      Tuo kyykytysrehentely on kuin kilpailu siitä kuka sytyttää huoneeseen valot ekana....

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7629
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1883
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      759
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

      Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      747
    Aihe