Tuplaprossu-PC?

Veera

Tämän siitä saa kun ei tiedä mistään mitään: uusi kiiltävä koneeni hyytyy kun käytän AfterEffectsiä. Spekseissä suositeltiin tuplaprossukonetta, mutta minä tuumasin että ehkäpä yksi hyvä riittäisi (AMD Athlon 64 3000).

Kyse ei sentään ole täydellisestä kaatumisesta, hyhmästä vain, mutta tyhmänä ajattelin että eiväthän nuo prosessorit niin kalliita ole, ostanpa toisen samanmoisen!

Joo.

Emolevyssä ei ole kahta prosessoripaikkaa, AMD:n prosessoreista valtaosaa ei suositella tuplaprossykäyttöön, XP Home ei käsitä tuplaprosessorisysteemiä...

Joutunen aikani elämään hyhmän kanssa, mutta lieneekö joku rakentanut tuplaprossu-PC:n ja vielä viitsisi valistaa tyhmää asian tiimoilta? Mitähän kaikkea muuta joutuisin vaihtamaan kuin emolevyn, prosessorin ja käyttiksen?

8

710

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koppa ja poweri, jollet jo ole riittävän isot valmiiksi.
      Kokemusta tuplasta vain 2*400MHz pena3:n muodossa....
      Kuinka paljon sulla on nyt tällä hetkellä muistia?
      Meinaan voi johtua puhtaasti myös muistin loppumisesta......

    • 1stMacFinn

      Windows XP for Dummies: page 1:
      You should have bought a Mac.

      Tähän tapaukseen olisi kovasti auttanut kun olisit ostanut PowerMac G5 tuplaprossukoneen.

      • hävettää

        Itse käytän sekä Mac- että Pc -konetta.

        Hämmästyttävää kuínka tämmöisiä 1stMacFinn.in kaltaisia "ainoo oikee" fanaatikkojurpoja aina jostain sisäsiitoksista kasvaa.

        Hus, menes takasin hopeiseenomenaan ja puhu muiden albiinokavereittes kanssa.

        Onneksi sielläkin suurin osa keskustelijoista on järkiheepoja, eikä takaovenkautta syntyneitä kiilapäitä.

        Onko autossas tingeltangel -nopat kanssa jä käytkö kavereeeitten kanssa nakkarilla puhumassa auton vanteista v.... kato "nää munsellit on parahaat".

        Aika kasarimeininkiä!


      • walter
        hävettää kirjoitti:

        Itse käytän sekä Mac- että Pc -konetta.

        Hämmästyttävää kuínka tämmöisiä 1stMacFinn.in kaltaisia "ainoo oikee" fanaatikkojurpoja aina jostain sisäsiitoksista kasvaa.

        Hus, menes takasin hopeiseenomenaan ja puhu muiden albiinokavereittes kanssa.

        Onneksi sielläkin suurin osa keskustelijoista on järkiheepoja, eikä takaovenkautta syntyneitä kiilapäitä.

        Onko autossas tingeltangel -nopat kanssa jä käytkö kavereeeitten kanssa nakkarilla puhumassa auton vanteista v.... kato "nää munsellit on parahaat".

        Aika kasarimeininkiä!

        Molemmat sopivat videoeditointiin, mutta jos haluaa keskittyä oleelliseen niin kyllä valinta kallistuu aika rankasti Macciin. Mac on huomattavasti huolettomampi työkalu tehokäytössä.
        http://www.digivideo.org/forum/

        Mistäs muuten PC:lle saisi Shaken kaltaisen softan?
        http://www.apple.com/fi/shake/


    • Yara-ma-yha-who

      Tuplaprossu-PC'stä saat pulittaa monta tuhatta euroa, ei se sentään noin yksinkertaista (tai halpaa) ole. Jos äkkiä hatusta vedän hinnat niin tuplacpu-emo noin ~600e, _yksi_ prosessori siihen noin ~1000e. Päälle vielä muistit ja näytönohjaimet ja muu sälä. Macien hinnoista en tiedä mutta olettaisin lystin tulevan halvemmaksi G5:n kanssa.

      • jason-blue

        etenkin jos haluaa saada jotain tehtyä. Mac = trouble free.

        dual 1.8GHz - 2 x 250Gt Serial ATA - 4 x 512Mt - ATI Radeon 9600 XT 128Mt

        3080€ sis. alv. 555€, firmallehan toi alv. tarkottaa joululahjaa.


        Mut toi on vaan mun kokoonpano, ei AE tartte välttämättä tollasia tehoja, mä oon tehny AE:llä hommia 1GHz Celeronilla 512Mt, 32Mt näytönohjain, eikä tosiaan mikään 8.5ms levy ja win xp.

        hidasta ja vittumaista oli, mutta kyllä se toimi, ainakin melkein. ei duali oo mikään itseisarvo, lähinnä näyttis ja muistinmäärä. Kyllä varmaan menis jollain tällasella...

        single 1.8GHz - 2 x 512Mt - 250Gt Serial ATA - radeon 9600 XT 128Mt

        1940 € sis. alv. 350€

        Palaa voi aina lisätä tarpeen mukaan, mutta single/dual on aina valittava ostovaiheessa, sitä en muista että huutaako se yks prossu aina täysillä, kun muistelisin että dualissa se on 75%-75%. ainakin mun logiikalla dualissa prossut kestäis kauemmin ja tehoja kyllä on enemmän.

        joku AE ammattilainen kait korjaa virheelliset käsitykseni...


    • Enjaksakeksiä

      Mikäs näytönohjain siinä koneessa on? Luulisi nimittäin tuon After Effectsin vaativan aikas paljon tehoja näyttikseltäkin.

      • walter

        > Luulisi nimittäin tuon After Effectsin vaativan aikas paljon tehoja näyttikseltäkin.

        No ei vaadi.
        Videoeditointi ei ole näytöohjaimen tehosta kiinni...

        ks.
        http://www.digivideo.org/forum/


        http://www.adobe.fi/products/aftereffects/main.html

        Adobe After Effects 6.5
        Järjestelmävaatimukset

        Windows
        Intel® Pentium® III- tai 4 -suoritin (suositus: monisuoritinjärjestelmä)
        Microsoft® Windows® 2000 ja Service Pack 4 tai Windows XP® Home Edition tai Professional Edition ja Service Pack 1 (Adobe-sovellukset Windows XP-käyttöjärjestelmässä, johon on asennettu Service Pack 2 (englanninkielinen))
        128 megatavua RAM-muistia (suositus: vähintään 256 Mt)
        150 megatavua vapaata kiintolevytilaa asennukseen (jatkuvaan työskentelyyn suositellaan vähintään 500 megatavun kiintolevyä tai levyryhmää)
        CD-ROM-asema
        24-bittistä väritilaa tukeva näytönohjain
        QuickTime 6.5 -ohjelmisto (suositus)
        Microsoft DirectX 9 0b -ohjelmisto (suositus)
        Render Engine: Järjestelmävaatimukset ovat samat kuin sovelluksen järjestelmävaatimukset.
        OpenGL-tukea varten: Adobe After Effectsin tukema OpenGL-näytönohjain. Ajantasainen luettelo on osoitteessa www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html.


        Macintosh
        PowerPC®-suoritin (suositus: G5-monisuoritinjärjestelmä)
        Mac OS X v.10.3.2
        128 megatavua RAM-muistia (suositus: vähintään 256 Mt)
        150 megatavua vapaata kiintolevytilaa asennukseen (jatkuvaan työskentelyyn suositellaan vähintään 500 megatavun kiintolevyä tai levyryhmää)
        CD-ROM-asema
        24-bittistä väritilaa tukeva näytönohjain
        Render Engine: Järjestelmävaatimukset ovat samat kuin sovelluksen järjestelmävaatimukset.
        OpenGL-tukea varten: Adobe After Effectsin tukema OpenGL-näytönohjain. Ajantasainen luettelo on osoitteessa www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe