Turku AMK sosionomi pääsykokeiden jälkifiiliksiä!

Jännittäjä_1

Huh, eilisistä pääsykokeista selvitty. Millaisilla fiiliksillä te mahdolliset muut kokeeseen osallistujat olette?

Itsellä jäi kyllä epävarma fiilis.. helpoimmalta selvästi tuntui 2. osio, jonka materiaalia tuli käytyäkin parhaiten läpi. Digilisaatio- ja lakiosuudet ei sit niinkään. Vaikealta siis tuntui! Materiaaleja olisi pitänyt lukea paljon enemmän ja epävarmuutta jäi vielä kysymysten asettelusta. 1. osiossa kun kysyttiin mikä vaihtoehdoista pitää _aina_ paikkansa ja muissa muistaakseni että mikä on mielestäsi lähinnä oikeaa vastausta.

Mitä kokeen jälkeen lueskelin vielä niiden materiaaleista, niin monta ihan selvää mokaa tuli tehtyä. Mutta eipä tässä varmaksi tiedä riittääkö rahkeet paikan saantiin.. 24.11 se varmistunee. Kamalan pitkältä tämä odotusaika tuntuu! :S

35

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epätoivoinen1

      Samat fiilikset... Tiiän et pisteet ei tuu riittään ja masentaa.

      • Kiikunkaakun1

        Tosi paha sanoa. Muutama meni ihan arvalla, mut valtaosaan kyllä löyty omasta mielestä helposti oikea vastaus... Jopa liian helposti, täs voi käydä niin et ainoastaan ne arvalla heitetyt meni oikein :D


      • Epäilyttää

        Sama täällä, oli sellanen olo että ”hei mähän osaan näitä!”, ja jälkeenpäin ajattelin et meni hyvin ja oli paljon helpompi mitä odotin! Ja vähän tässä jännittää just se, että toi fiilis vielä kostautuu ja oikeesti kaikki meni päin mäntyä :D oispa kiva jos ne julkaisisi oikeat vastaukset jossain! :P


      • Epäilyttääedelleen

        Niin ja sen vielä unohdin, että musta oli jotenkin tosi hassua ettei pääsykokeissa ollut muuta osiota kuin toi ennakkomateriaali! Olin ihan varma, että ois jotain englantia/suomen luetun ymmärtämistä ollut, tai jotain kirjallisia psykologisia testejä tms :O en tosin valita!


      • Vieläpuoltoistaviikkoa

        Mä kans ihmettelin sitä ettei ollut minkäänlaisia psykologisia testejä.. ala on kuitenkin sellainen että vaatisi jotain tarkastelua ihmisen soveltuvuudesta tuota kautta. Nimimerkillä kokemusta on liian paljon täysin alalle soveltumattomista ammattihenkilöistä..

        Hitto kun jännittää! Hain ainostaan Turkuun ja vielä ensikertalaisena, joten fiilis on aika vahva "ei jatkoon". Saisi vaan tiedon niin voisi jatkaa sit elämää 😅


      • Eimaltaodottaa

        Nimenomaan! Pelkkä ennakkomateriaalin opiskelu ei kerro yhtään, että onko ihminen millään tavalla oikea sosiaalialalle. Toki ei psykologin haastattelukaan sitä takaa, mut silti.

        Mulla sama juttu! Hain kanssa vaan Turkuun ja ensikertalaisena mennään 😁 Ei millään malttais odottaa ens perjantaihin! Se oli kyllä, että tulokset tulee VIIMEISTÄÄN 24.11, eli ehkä voi toivoa odotuksen loppuvan jo aikaisemmin 😄


      • Vieläpuoltoistaviikkoa

        No niin, viime yönä oli kyllä niin pimeät unet tuloksien saantiin liittyen, että huhhuh. En mä kestä tätä odottamista.. pitäis saada ihan muuta ajateltavaa :D Toivotaan että tulisivat vähän aiemmin jo! Olisi kiva tietää aiemmin Turkuun hakeneilta onko turun amk julkaissut yleensä vasta "pääpäivänä" vai ehkä jo päiviä aiemmin.

        Tuolla tulosten odottelu keskustelussa lentää niin villiä juttua opintopolun sivuista, että viimeisetkin hermon rippeet on riekaleina. Ei pitäis varmaan lukeakkaan niitä niin tarkkaan :'D

        Toivotaan että meille ensikertalaisille osuisi onnenkantamoinen ja kavuttais kylmiltään sisään :)


      • Tulejoensiviikko

        Joo mä luin niitä kans aamulla, ja samantien riensin opintopolkuun, mut mulla luki vaan et valinta kesken 😅 ei voi kestää niin kauaa tarkistaminen, ku oli pelkkää monivalintaa 😜

        Mun mielestä ainakin pääsykoekutsut lähetettiin ennen sitä takarajapäivää, joten ehkä yhtä hyvä tuuri kävis tulosten kanssa!

        Ja todellakin, on peukut pystyssä että niin hyvä tuuri kävis! 🙂


    • Kouluun2080

      Nyt ainakin tiedän ettei hyvin mennyt koska missään kohtaa ei tuntunut helpolta😄

      • eivoitietääää

        Mulla se menee yleensä aina niin, että kun ajattelen et olipa helppo, ni tulee ihan surkeet tulokset! Sit jos mietin, et oli vaikee ni onkin mennyt odotettua paremmin, että älä nyt heitä kirvestä kaivoon 😄


    • Vieläneljäyötä

      Neljä yötä vielä. En mä kestä. Kävin jo tänään taas kurkkaamassa, mutta ei siellä opintopolussa (tietenkään :D) vielä näkynyt muuta kun valinta kesken. Ajattelin kai että olis siellä varmaan ollut tieto jos ei olis edes sitä vähimmäisvaadittua 30pistettä saanut.. Ahdistus on vahvasti läsnä xD

      • Eikestäenääkauaa

        Mä luin tuolta toisesta keskustelusta, että Turun Amk on laskenut ja tarkistanut pisteet, jos niin on, niin luulis että ne julkaistaan tässä lähipäivinä! Ettei perjantaihin asti tarvii kuumotella 😄 Mulla on ke hammaslääkäri, en tiedä kumpaa panikoin enemmän, sitä vai tuloksia 😂


      • Vieläneljäyötä
        Eikestäenääkauaa kirjoitti:

        Mä luin tuolta toisesta keskustelusta, että Turun Amk on laskenut ja tarkistanut pisteet, jos niin on, niin luulis että ne julkaistaan tässä lähipäivinä! Ettei perjantaihin asti tarvii kuumotella 😄 Mulla on ke hammaslääkäri, en tiedä kumpaa panikoin enemmän, sitä vai tuloksia 😂

        Sormet siis ristiin ettei ihan perjantaihin venyisi!
        Eikä, mulla on kans perjantaina odottamassa juurihoitoon aika.. :D Kauhistuttaa valmiiksi ajatus, että jos tulee hylky tai joku 59. varasija, että kuin hilpeillä tunnelmilla sitten istun siellä juurihoidossa :'D


      • Eikestäenääkauaa

        Mulla sama keskiviikkona! 😂 jos siihen mennessä on tullut ilmoitus, ettei pääse kouluun ni nyyhkytän varmasti siellä hammaslääkärin penkissä 😂
        Tamkista on jo lähetetty tuloksia, on ihan sellanen fiilis et huomenna tai keskiviikkona mekin saadaan tietää 😁


    • EIKÖtääIKINÄlopu

      Jokohan tänään.. Oon tuhlannut koko vapaapäivän nyt tuijottamalla noita ruksi ruutuun sivuja ja käynyt jo kolmesti opintopolussa. Muihin ketjuihin jo tipahdellut muista kouluista, miksei Turkukin? : D

      • Malttamaton1

        Mulla tullut turun AMK niistä aloista minkä kokeisiin en osallistunut että en tullut valituksi


      • Enkestäenää

        Mulla sama! Sosionomin kohdalla vielä, että valinta kesken. Kuolen tähän jännitykseen!! 😂


      • EIKÖtääIKINÄlopu

        Mahtaisko sosionomitkin tulla siis jo tänään? :O Tulispa jo, täällä kans kuolemankielissä vaikeroiva. Ihan noin fyysisestikkin.. tajusin just etten ole syönyt aamupalan jälkeen mitään kun vaan vaikeroin tätä asiaa : D Uskaltaisikohan tässä kauppaan lähteä..


      • Enkestäenää

        Sama tilanne. Sit vielä ihmettelin ku vähän heikko olo ja vapisuttaa 😄 veikkaan et ne tulee kans tänään!!


      • Malttamatonta

        Kello on jo reippasti yli neljä. En usko että tulee enään tänään vastauksia. Huomenna aamulla sitten uus yritys. 😊


      • Enkestäenää

        Meneehän tässä viel yks yö huonoilla unilla 😄


    • Malttamaton1

      Eisaakeli 73. Varasija ei toivookaan 😪

      • Nytkönytkö

        Oliko sosionomin tullut jo siis? :o


      • Enkestäenää

        Mulla 53. 😪 siis ens vuonna uus yritys!


      • Vieläpoulitoistaviikkoa

        Mulla varasija 57. Nyt on tyhjä fiilis :( Vaikka olikin odotettavissa, mutta silti tietysti harmittaa!


      • Enkestäenää

        Katoin jo opintopolusta, et kevään haku alkaa 14.3 ja sosionomi on taas yhteishaussa. Muutaman kuukauden päästä voi sit hakea uudestaan 😄


      • masis666

        Noo mites mun 134. varasija :D Vielä ootellaan viidestä muusta koulusta tuloksia mut eiköhän tää ollu aika selkee jo =(


      • Enkestäenää

        Ihanaa ettei olla yksin varasijoilla kärvistelemässä 😄


      • Vieläpuoltoistaviikkoa

        Niimpä! Ja hei, todellakin haetaan parin kuukauden päästä uusiksi! Vielä mekin päästään jonain päivänä <3


      • Enkestäenää

        Kyllä! Kevään hausta jos pääsee kouluun ni on pidempi aika järjestellä asioitakin, ku on kesäloma välissä 😅 nyt olis voinut tulla kiire 😂


    • Kiikunkaakun1

      Pääsin kuin pääsinkin! 😮😮

      • Vieläpuoltoistaviikkoa

        Mahtavaa että joku meistä pääsi! Onnea! :)


      • Kiikunkaakun1
        Vieläpuoltoistaviikkoa kirjoitti:

        Mahtavaa että joku meistä pääsi! Onnea! :)

        Kiitos! :)


    • Niinlähellä

      Miten noi varasijat menee, mulla varasija 5. Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä kouluun.?

    • Jeeejeeejee

      Täällä yks sisäänpäässy😌

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe