Minulla olisi tarkoitus siirtyä linux:sin puolelle. Mutta kun en tiedä minkä linuksin asentaisi . Tarkoitus olisi ruveta kirjoittelemaan linuxsin ohjelmia c-koodilla. Linuxsin saisi olla semmoinen että se on helppo asentaa mutta sen pitäisi toimia tuossa 200Mhz petiumissa josa on 64MB muistia. Ehdotuksia...
Linux? mikä niistä
3
433
Vastaukset
- Ei mikään
Aiheesta käyty palstalla keskustelua usein.
"200Mhz petiumissa josa on 64MB muistia."
Oikeasti et tuollaisessa saa Linuxia pyörimään grafiikalla niin, että siitä olisi jotakin iloa.
Itselläni on käytössä 233MHz 256Mt muistia sekä hidas pci-väyläinen näytönohjain. Käytössä Ubuntu eli Debian-pohjainen jakelu. Käyttömukavuus vähän siinä ja tässä, mutta toimii kaikilta osin. - ksym
Asenna Debian Linux, mutta älä valitse
asennuksen yhteydessä KDE/Gnomea, vaan
asenna erikseen IceWM, FluxBox tai BlackBox.
Ja XEmacs pienen totuttelun jälkeen toimii
koodauksessa tuollaisella koneella aivan
mainiosti.
Pistä vielä enemmän RAM:ia, niin voit
ehkä harkita XFCE 4:sta ... Suunnilleen samanlaisella laitteistolla ajoin joitakin vuosia (ennen vuosituhannen vaihdetta) silloista uusinta RedHattia. Taisi olla versio 5.1. Ikkunamanagerina oli fvwm, josta ei ollut valittamista eikä ole vieläkään. Menetät enintään vähän omaa aikaasi, vaikka kokeilisitkin jotain uusimpia distribuutioita ja karsit niistä tarpeetonta roinaa pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2385172Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204211- 593891
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513570
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413315Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72714Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232486
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397