Minulla olisi tarkoitus siirtyä linux:sin puolelle. Mutta kun en tiedä minkä linuksin asentaisi . Tarkoitus olisi ruveta kirjoittelemaan linuxsin ohjelmia c-koodilla. Linuxsin saisi olla semmoinen että se on helppo asentaa mutta sen pitäisi toimia tuossa 200Mhz petiumissa josa on 64MB muistia. Ehdotuksia...
Linux? mikä niistä
3
439
Vastaukset
- Ei mikään
Aiheesta käyty palstalla keskustelua usein.
"200Mhz petiumissa josa on 64MB muistia."
Oikeasti et tuollaisessa saa Linuxia pyörimään grafiikalla niin, että siitä olisi jotakin iloa.
Itselläni on käytössä 233MHz 256Mt muistia sekä hidas pci-väyläinen näytönohjain. Käytössä Ubuntu eli Debian-pohjainen jakelu. Käyttömukavuus vähän siinä ja tässä, mutta toimii kaikilta osin. - ksym
Asenna Debian Linux, mutta älä valitse
asennuksen yhteydessä KDE/Gnomea, vaan
asenna erikseen IceWM, FluxBox tai BlackBox.
Ja XEmacs pienen totuttelun jälkeen toimii
koodauksessa tuollaisella koneella aivan
mainiosti.
Pistä vielä enemmän RAM:ia, niin voit
ehkä harkita XFCE 4:sta ... Suunnilleen samanlaisella laitteistolla ajoin joitakin vuosia (ennen vuosituhannen vaihdetta) silloista uusinta RedHattia. Taisi olla versio 5.1. Ikkunamanagerina oli fvwm, josta ei ollut valittamista eikä ole vieläkään. Menetät enintään vähän omaa aikaasi, vaikka kokeilisitkin jotain uusimpia distribuutioita ja karsit niistä tarpeetonta roinaa pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532