Muutharjoittelijoita

Muutharjoittelijoita

Kuntelin netistä Eero Halmeen saarnaa ja pitää sanoa että tänäpäivän saarnaajat ovat lähinnä harjoittelijoita!

69

1933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerromurheesimeille

      Juu, ja kuuntele vaaan niitä saarnoja, niin saat uskoosi vahvistusta edelleen.
      Uskonvahvistustahan me kukin tarvitsemme.

      • Jumalanmiesoli

        Raamatun selitys ainutlaatuista ja oikeaa, selitys sellaista, että ei jää rivien väliin mitään.Kiitos Eerosta, niin paljon selvisi hänen kauttaan.


      • Vilho84
        Jumalanmiesoli kirjoitti:

        Raamatun selitys ainutlaatuista ja oikeaa, selitys sellaista, että ei jää rivien väliin mitään.Kiitos Eerosta, niin paljon selvisi hänen kauttaan.

        Joo mies paikallaan ennen -84 ja 70-luvulla, Kalle Nurmisen hautaustilaisuudessa lausutut sanat jäivät hyvin mieleen kalliita sanoja.


    • 3388567

      EH oli sentään mies verrattuna näihin lapin akatemian ruskeakielisiin.

      • Tästähän olen puhunut viimeiset 11 vuotta,
        ne on toiset jotka ovat kurmoittaneet vastaan
        eikä ole tietäneet mitään. Luulleet vaan...
        -


      • 587862156
        teuta01 kirjoitti:

        Tästähän olen puhunut viimeiset 11 vuotta,
        ne on toiset jotka ovat kurmoittaneet vastaan
        eikä ole tietäneet mitään. Luulleet vaan...
        -

        Voi teitä, jos maailma teitä kiittää.


    • niioliki

      ERISEURAN HEMMO!

      • " Niiolikin "
        -
        Sen katson kunniakseni. jonka helposti
        annan Jeesukselle Kristukselle. . .
        -


      • T686r675
        teuta01 kirjoitti:

        " Niiolikin "
        -
        Sen katson kunniakseni. jonka helposti
        annan Jeesukselle Kristukselle. . .
        -

        Ai sen eriseuran siemenen kylvön. Ravasta kunnian saat pitää ja siinä kylpeäkin.


    • NiinKävi

      Oli niin lahjakas ei kestänyt ja nousi oikeen kus piähän Jumalan piti ottaa äänikin pois ku alko eriseurantyöt tekkeen

      • " niin"
        -
        Hän oli isäni lankomies, joten katsoin häntä läheltä vanhuuden
        en koskaan saanut tollalaista kuvaa hänestä .
        Varmaan hän sullekin saarnasi synnit ehdoitta anteeksi sellaisena
        kuin olit , muisteleppa vain ...
        -


      • NiinSiinäKävi
        teuta01 kirjoitti:

        " niin"
        -
        Hän oli isäni lankomies, joten katsoin häntä läheltä vanhuuden
        en koskaan saanut tollalaista kuvaa hänestä .
        Varmaan hän sullekin saarnasi synnit ehdoitta anteeksi sellaisena
        kuin olit , muisteleppa vain ...
        -

        Ei ole Teu väliä vaikka olisi ollut äitis käly selkäntaputteliaja sen pilas Siinäkävi Teu niinkuin hän itse oli toivonut Jos hän jotainmuuta oppia alkaa saarnaamaan Jumala ottakoot puhekyvyn pois.
        Onhan nen laparit E.Hlle ja siullekin. syntiäanteeksi todistannut.


      • NiinSiinäKävi kirjoitti:

        Ei ole Teu väliä vaikka olisi ollut äitis käly selkäntaputteliaja sen pilas Siinäkävi Teu niinkuin hän itse oli toivonut Jos hän jotainmuuta oppia alkaa saarnaamaan Jumala ottakoot puhekyvyn pois.
        Onhan nen laparit E.Hlle ja siullekin. syntiäanteeksi todistannut.

        Puutun vain tuohon, sinullekin lapparit syntiä anteeksi todistaneet,
        ei jälkeen 1990. jos saan huomauttaa . . .
        -


      • NouseJaKäy
        teuta01 kirjoitti:

        Puutun vain tuohon, sinullekin lapparit syntiä anteeksi todistaneet,
        ei jälkeen 1990. jos saan huomauttaa . . .
        -

        Kyllä net ovat Teu sinullekin anteeksisaarnanneet et vain ole uskonut omallekohalles. Sitä se teettää ku nousee jumalanseurakuntaa vastaan Menettää uskonsa eikä jaksa enään uskoa edes syntejään anteeksi


      • miksiköhänseniinmeni
        teuta01 kirjoitti:

        Puutun vain tuohon, sinullekin lapparit syntiä anteeksi todistaneet,
        ei jälkeen 1990. jos saan huomauttaa . . .
        -

        Silloin kun hän kuoli niin paikkakunnalla ei kukaan puhunut mitään saarnaspöntöstä
        Joku mättää


      • halooterveymmärrys
        miksiköhänseniinmeni kirjoitti:

        Silloin kun hän kuoli niin paikkakunnalla ei kukaan puhunut mitään saarnaspöntöstä
        Joku mättää

        mitä tekemistä saarnapöntöllä ja jonkun kuolemisella on?

        jos on kuollut seurakunnan jäsen niin onhan se m elkoista tyhmyyttä olla siitä hiljaa saarnapöntössä, ja yhtä tyhmää on alkaa pöntöstä määrittelemään kuolleen jumalasuhdetta!


    • olipasaikapommi

      Olisko hää nyt sellainen joka löysi Raamatusta vauvojen kasteopin kun niin oli lahjakas?
      varnmaan kertoi kohdankin missä se on ja kuka opettaa sellaista.

      • Jovain12

        Mikä on mielestäsi kastamattoman pienen lapsen asema seurakunnassa? Onko hän kristitty? Onko hän uskovainen? Kuuluuko hän seurakuntaan?

        Miksi Jeesus sanoo lapsista: "...,jotka uskovat minuun."

        Tämä ehdotuksesi jättää lapsi kastamatta tuottaa paljon enemmän kysymyksiä ja epätietoisuutta, kun uskoa Jeesuksen Sana: "...lapset, jotka uskovat minuun."


      • lookisuuttahiukan
        Jovain12 kirjoitti:

        Mikä on mielestäsi kastamattoman pienen lapsen asema seurakunnassa? Onko hän kristitty? Onko hän uskovainen? Kuuluuko hän seurakuntaan?

        Miksi Jeesus sanoo lapsista: "...,jotka uskovat minuun."

        Tämä ehdotuksesi jättää lapsi kastamatta tuottaa paljon enemmän kysymyksiä ja epätietoisuutta, kun uskoa Jeesuksen Sana: "...lapset, jotka uskovat minuun."

        No kastoiko Jeesus ne lapset "jotka uskovat minuun"?

        Jos ei Jeesus kastanut edes niitä, niin miksi sitten te kastatte vaikak ette tiedä kenenkään vauvan uskomisista pennin vertaa!


      • eiköolehelppoa
        Jovain12 kirjoitti:

        Mikä on mielestäsi kastamattoman pienen lapsen asema seurakunnassa? Onko hän kristitty? Onko hän uskovainen? Kuuluuko hän seurakuntaan?

        Miksi Jeesus sanoo lapsista: "...,jotka uskovat minuun."

        Tämä ehdotuksesi jättää lapsi kastamatta tuottaa paljon enemmän kysymyksiä ja epätietoisuutta, kun uskoa Jeesuksen Sana: "...lapset, jotka uskovat minuun."

        Seurakuntaan kuuluvat uudestisyntyneet ihmiset sama minkä ikäiset.

        lapset ovat vanhempiensa kanssa ja tekevät omat päätöksensä sitten kun tekevät.

        ajalliseen perheeseen kuuluvat kaikki jotka ovat saman isän lapsia, ja taivaalliseen perheeseen ne jotka ovat Jumalan Pyhän Hengen synnyttämiä lapsia.
        keskiajalla oli mm saksassa laki joka kehoitti tappamaan ilman mitän oikeudenkäyntiä jokaisen joka ei kastattanut vauvaansa ja kaikki sen ympäriltä joilal oli jokin muu mielipide asiaan.


      • Jovain12
        eiköolehelppoa kirjoitti:

        Seurakuntaan kuuluvat uudestisyntyneet ihmiset sama minkä ikäiset.

        lapset ovat vanhempiensa kanssa ja tekevät omat päätöksensä sitten kun tekevät.

        ajalliseen perheeseen kuuluvat kaikki jotka ovat saman isän lapsia, ja taivaalliseen perheeseen ne jotka ovat Jumalan Pyhän Hengen synnyttämiä lapsia.
        keskiajalla oli mm saksassa laki joka kehoitti tappamaan ilman mitän oikeudenkäyntiä jokaisen joka ei kastattanut vauvaansa ja kaikki sen ympäriltä joilal oli jokin muu mielipide asiaan.

        Hienoa, kun vastasit!

        Mistä tiedät, että lapsi ei ole uudestisyntynyt? Mistä tiedät, että lapsellasi ei ole uskoa?

        Entäpä kun tuo kastamaton lapsi kysyy esim. 5-vuotiaana uskon asioita, niin miten vastailet hänelle?

        Kerrotko, että sitten, kun alat ymmärtää... tai sitten kun teet uskonratkaisun ja sinut kastetaan ja sinusta tulee kristitty. Kasteessa vasta sinulle annetaan ne suuret lahjat, jotka Raamatussa luvataan. Tätä tarkoitin lapsen asemalla seurakunnassa. Sehän jää irralliseksi ja epämääräiseksi. Kaste on Jumalan lahja. Se ei edellytä ymmärtämistä. Ymmärtäminenhän tulee myöhemmin.

        Esim. vanhan testamentin aikana lapsetkin tiesivät kuuluvansa Jumalan valittuun kansaan, sillä heillä oli liiton merkki. Ympärileikkaus. Kun lapset alkoivat kysellä asiaa, niin voitiin osoittaa, että tuo merkki kehossasi osoittaa, että kuulut valittuun kansaan ja siihen liittyy suuri lupaus. Jne.

        Jos epäät kasteen pieneltä lapselta, niin sinä et voikaan vedota kasteeseen samalla tavoin.


      • lueRaamattua
        Jovain12 kirjoitti:

        Hienoa, kun vastasit!

        Mistä tiedät, että lapsi ei ole uudestisyntynyt? Mistä tiedät, että lapsellasi ei ole uskoa?

        Entäpä kun tuo kastamaton lapsi kysyy esim. 5-vuotiaana uskon asioita, niin miten vastailet hänelle?

        Kerrotko, että sitten, kun alat ymmärtää... tai sitten kun teet uskonratkaisun ja sinut kastetaan ja sinusta tulee kristitty. Kasteessa vasta sinulle annetaan ne suuret lahjat, jotka Raamatussa luvataan. Tätä tarkoitin lapsen asemalla seurakunnassa. Sehän jää irralliseksi ja epämääräiseksi. Kaste on Jumalan lahja. Se ei edellytä ymmärtämistä. Ymmärtäminenhän tulee myöhemmin.

        Esim. vanhan testamentin aikana lapsetkin tiesivät kuuluvansa Jumalan valittuun kansaan, sillä heillä oli liiton merkki. Ympärileikkaus. Kun lapset alkoivat kysellä asiaa, niin voitiin osoittaa, että tuo merkki kehossasi osoittaa, että kuulut valittuun kansaan ja siihen liittyy suuri lupaus. Jne.

        Jos epäät kasteen pieneltä lapselta, niin sinä et voikaan vedota kasteeseen samalla tavoin.

        Kunhan tulet uudestisyntymisen paikalle nämä asiat kirkastuu saman tien.

        nyt olet isien taikaoppien alla, ei ole ihme jos on omituisia kysymyksiä.

        mitenkäs ne vanhanliiton tytöt, mitä heille osoitettiin?


      • Jovain12
        lueRaamattua kirjoitti:

        Kunhan tulet uudestisyntymisen paikalle nämä asiat kirkastuu saman tien.

        nyt olet isien taikaoppien alla, ei ole ihme jos on omituisia kysymyksiä.

        mitenkäs ne vanhanliiton tytöt, mitä heille osoitettiin?

        Huomasitko? Kun et osannutkaan vastata, niin käänsit keskustelun minun henkilööni.
        Nuo asiat ja kysymykset ovat olemassa silti. Siis vaikka minua ei olisi olemassa.

        Vanhan testamentin aikaan naisten ja tyttöjen asema oli toinen. Vaikka heitä oli merkittävissäkin tehtävissä, niin he olivat aina jonkun perheen osana. Ennen avioitumistaan he olivat vanhempiensa perheeseen kuuluvia ja avioiduttuaan puolisonsa perheeseen kuuluvia. Oli oikein säännöt, että jos naisen puoliso kuolee, niin hänen tietyllä tavalla seuraava veljensä tuli ottaa hänet puolisokseen ja tarvittaessa siittää hänelle jopa lapsi tai lapsia vanhuuden turvaksi. Siis perheessä oli olemassa aina miespuolisilla tuo lupauksenmerkki.

        Tästä syystä oli määrätty, että avioeron sattuessa miehen kuuluu antaa vaimolleen erokirja. Muussa tapauksessa hän olisi ollut tavallaan lainsuojaton. Erokirja sitten antoi hänelle itselleen päätäntävaltaa omasta elämästään.


      • Jovain234567
        Jovain12 kirjoitti:

        Huomasitko? Kun et osannutkaan vastata, niin käänsit keskustelun minun henkilööni.
        Nuo asiat ja kysymykset ovat olemassa silti. Siis vaikka minua ei olisi olemassa.

        Vanhan testamentin aikaan naisten ja tyttöjen asema oli toinen. Vaikka heitä oli merkittävissäkin tehtävissä, niin he olivat aina jonkun perheen osana. Ennen avioitumistaan he olivat vanhempiensa perheeseen kuuluvia ja avioiduttuaan puolisonsa perheeseen kuuluvia. Oli oikein säännöt, että jos naisen puoliso kuolee, niin hänen tietyllä tavalla seuraava veljensä tuli ottaa hänet puolisokseen ja tarvittaessa siittää hänelle jopa lapsi tai lapsia vanhuuden turvaksi. Siis perheessä oli olemassa aina miespuolisilla tuo lupauksenmerkki.

        Tästä syystä oli määrätty, että avioeron sattuessa miehen kuuluu antaa vaimolleen erokirja. Muussa tapauksessa hän olisi ollut tavallaan lainsuojaton. Erokirja sitten antoi hänelle itselleen päätäntävaltaa omasta elämästään.

        Korjaus: Ei veljen, vaan miehensä veljen tuli ottaa leski puolisokseen.


      • koitanytajatella
        Jovain12 kirjoitti:

        Huomasitko? Kun et osannutkaan vastata, niin käänsit keskustelun minun henkilööni.
        Nuo asiat ja kysymykset ovat olemassa silti. Siis vaikka minua ei olisi olemassa.

        Vanhan testamentin aikaan naisten ja tyttöjen asema oli toinen. Vaikka heitä oli merkittävissäkin tehtävissä, niin he olivat aina jonkun perheen osana. Ennen avioitumistaan he olivat vanhempiensa perheeseen kuuluvia ja avioiduttuaan puolisonsa perheeseen kuuluvia. Oli oikein säännöt, että jos naisen puoliso kuolee, niin hänen tietyllä tavalla seuraava veljensä tuli ottaa hänet puolisokseen ja tarvittaessa siittää hänelle jopa lapsi tai lapsia vanhuuden turvaksi. Siis perheessä oli olemassa aina miespuolisilla tuo lupauksenmerkki.

        Tästä syystä oli määrätty, että avioeron sattuessa miehen kuuluu antaa vaimolleen erokirja. Muussa tapauksessa hän olisi ollut tavallaan lainsuojaton. Erokirja sitten antoi hänelle itselleen päätäntävaltaa omasta elämästään.

        Kuules nyt uudestisyntymä on jokaisen ikiomakohtainen asia, siinä ei kenenkään siivellä mennä mihinkään, eikä vauvan kasteelle ole minkäänlaista perustetta ei vanhassa eikä uudessa liitossa..
        JOS olet lukutaitoinen ja uskallat lukea Raamattua omin päin totuutta etsien niin siellä et törmää vauvojen kastamisiin, se on taikuutta, vaan siell kastetaan ne jotka tulivat ensi omakohtaiseen uskoon evankeliumin kuultuaan ja sen ymmärrettyään, ja sitten ottivat kasteen Jeesukseen Kristukseen sen jälkeen.

        miksi on niin vaikeaa joillekkin tunnustaa tämä satasen fakta!

        ja koita nyt tutkia mikä merkitys oli sukulunastuksella Jumalankansalla siihen aikaan ennenkuin alat satuilla merkeistä ja muusta.


      • valoalisää
        Jovain12 kirjoitti:

        Hienoa, kun vastasit!

        Mistä tiedät, että lapsi ei ole uudestisyntynyt? Mistä tiedät, että lapsellasi ei ole uskoa?

        Entäpä kun tuo kastamaton lapsi kysyy esim. 5-vuotiaana uskon asioita, niin miten vastailet hänelle?

        Kerrotko, että sitten, kun alat ymmärtää... tai sitten kun teet uskonratkaisun ja sinut kastetaan ja sinusta tulee kristitty. Kasteessa vasta sinulle annetaan ne suuret lahjat, jotka Raamatussa luvataan. Tätä tarkoitin lapsen asemalla seurakunnassa. Sehän jää irralliseksi ja epämääräiseksi. Kaste on Jumalan lahja. Se ei edellytä ymmärtämistä. Ymmärtäminenhän tulee myöhemmin.

        Esim. vanhan testamentin aikana lapsetkin tiesivät kuuluvansa Jumalan valittuun kansaan, sillä heillä oli liiton merkki. Ympärileikkaus. Kun lapset alkoivat kysellä asiaa, niin voitiin osoittaa, että tuo merkki kehossasi osoittaa, että kuulut valittuun kansaan ja siihen liittyy suuri lupaus. Jne.

        Jos epäät kasteen pieneltä lapselta, niin sinä et voikaan vedota kasteeseen samalla tavoin.

        Lue nyt hyvänen aika mitä Kirja sanoo, ei se sano että vetoa kasteeseen pikkulapselle kun asiaa selität ja että mukamas se on samaa kuin vanhanliiton miesten ympärileikkaus!

        Raamattu sanoo mm; koetelkaa itseänne oletteko uskossa!

        jos ette ole, ette kestä koetusta jne..

        miten vauva koettelee oman uskonsa, kerrotko sen? tai miten te aikuiset siellä joukossanne koettelette?


      • Jovain12
        koitanytajatella kirjoitti:

        Kuules nyt uudestisyntymä on jokaisen ikiomakohtainen asia, siinä ei kenenkään siivellä mennä mihinkään, eikä vauvan kasteelle ole minkäänlaista perustetta ei vanhassa eikä uudessa liitossa..
        JOS olet lukutaitoinen ja uskallat lukea Raamattua omin päin totuutta etsien niin siellä et törmää vauvojen kastamisiin, se on taikuutta, vaan siell kastetaan ne jotka tulivat ensi omakohtaiseen uskoon evankeliumin kuultuaan ja sen ymmärrettyään, ja sitten ottivat kasteen Jeesukseen Kristukseen sen jälkeen.

        miksi on niin vaikeaa joillekkin tunnustaa tämä satasen fakta!

        ja koita nyt tutkia mikä merkitys oli sukulunastuksella Jumalankansalla siihen aikaan ennenkuin alat satuilla merkeistä ja muusta.

        Kylläpä olet vihainen! Kuitenkin Paavalin aikaan kastettiin kokonaisia perheitä. Siis lapset myös.

        Kun puhut, ettei vauva voi koetella onko hän uskossa, annat ymmärtää, ettei vauvalla olisi uskoa.

        Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis hän todistaa, että lapsella on usko. Samoin Daavid todistaa, että hänen Batseban kanssa saamansa lapsi, joka kuoli heti syntymän jälkeen pelastui. Se käy ilmi Daavidin sanoista.

        Tämä osoittaa, että lapsella on usko ja hänet voidaan kastaa.

        Millä sinä osoitat väitteesi, että lapsella ei ole uskoa, eikä häntä voida kastaa?


      • siinälisävaloapimeään
        Jovain12 kirjoitti:

        Kylläpä olet vihainen! Kuitenkin Paavalin aikaan kastettiin kokonaisia perheitä. Siis lapset myös.

        Kun puhut, ettei vauva voi koetella onko hän uskossa, annat ymmärtää, ettei vauvalla olisi uskoa.

        Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis hän todistaa, että lapsella on usko. Samoin Daavid todistaa, että hänen Batseban kanssa saamansa lapsi, joka kuoli heti syntymän jälkeen pelastui. Se käy ilmi Daavidin sanoista.

        Tämä osoittaa, että lapsella on usko ja hänet voidaan kastaa.

        Millä sinä osoitat väitteesi, että lapsella ei ole uskoa, eikä häntä voida kastaa?

        Paavalin aikana kastettiin pari kolme ns perhekuntaa, mutt aketään ei kastettu ilman omaa uskoontuloa..

        vauvalla ei ole yhtään mitään uskoa yhtään mihinkään, koko ajatus on naurettava mutta suuri vale vaatii suuret tukivaleet kuten aina.

        Jeesus EI puhunut koko mailman kaikista lapsista vaan tilanteeseen tulleista lapsista jotka hyvinkin saattoivat olla uskovien lapsia ja myls itse uskovia.

        Kun Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle asioita, ei hän tarkoita koko mailman kaikkia rikkaita nuorukaisia vai mitä!?tai kun nainen hiuksillaan voiteli Jeesuksen jalkoja ei hän koko mailman pitkähiuksisista naisista puhunut.

        Kaikki vauvat kuollessaan menevät taivaaseen ihan samalla tavalal menee poppamiehen vauva kuin piispan pirpanakin, he ovat mailman kelvollisimmat Jumalan edessä. se ei todista mitään vauvojen uskoista eikä sellaista uskovaa vauva aole vielä mailmassa ainuttakaan kok asia on naurettava.

        kukaan ei voi uskoa mihinkään jota ei voi ymmärtää ja tehdä valintoja onko tuo tai tuo uskomisen arvoinen asia. vauvoilta ei vaadita yhtää mitään he ovat syyttömiäö ja syyntakeettomia ihmisten ja Jumalan edessä.


      • tyhjättynnyritkolisee2
        valoalisää kirjoitti:

        Lue nyt hyvänen aika mitä Kirja sanoo, ei se sano että vetoa kasteeseen pikkulapselle kun asiaa selität ja että mukamas se on samaa kuin vanhanliiton miesten ympärileikkaus!

        Raamattu sanoo mm; koetelkaa itseänne oletteko uskossa!

        jos ette ole, ette kestä koetusta jne..

        miten vauva koettelee oman uskonsa, kerrotko sen? tai miten te aikuiset siellä joukossanne koettelette?

        "Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis hän todistaa, että lapsella on usko."
        Kun Jeesus on sanonut, että lapsella on USKO, koetappa sinä tietävänä todistaa, miten näkyy, että pikkulapsi olisi epäuskossa, joka kadottaa???


      • saapysyätotuudessakin
        tyhjättynnyritkolisee2 kirjoitti:

        "Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis hän todistaa, että lapsella on usko."
        Kun Jeesus on sanonut, että lapsella on USKO, koetappa sinä tietävänä todistaa, miten näkyy, että pikkulapsi olisi epäuskossa, joka kadottaa???

        Ei Jeesus sellaista sano älä vääntele!

        katsotaan mitä Hän sanoo:

        "2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. "

        onko tuossa nyt kyse vaunuissa tuttia imevästä vauvasta uskomassa ?

        ja kun Jeesus sanoo mm " näistä pienistä " kyse ei ole vayuvoista ei lapsista vaan jokaisesta joka uskoo Häneen!


      • valoatarvitaan
        tyhjättynnyritkolisee2 kirjoitti:

        "Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis hän todistaa, että lapsella on usko."
        Kun Jeesus on sanonut, että lapsella on USKO, koetappa sinä tietävänä todistaa, miten näkyy, että pikkulapsi olisi epäuskossa, joka kadottaa???

        puhutaan nyt erikseen lapsista ja vauvoista niillä on suuri ero ainakin täälläpäin.

        vauvat eivät ole uskossa eikä epäuskossa he ovat pieniä ihmisiä joilta puuttuu kaikki kyky usko tai olal uksomatta, he ovat pelkkiä tyhjiä kirjeitä joissa ei vielä lue mitään.

        usko tulee kuulemisesta, eikä vauva voi ymmärtää mistä on kyse, se on hulluutta puhua vauvojen uskomisista ei sen vähempää.

        koittaistte nyt edes aikuisina uskoa niinkuin on kirjoitettu ja jättäkää ne vauvat omaan olepoonsa.


      • voi_elämän_kevät_voi
        tyhjättynnyritkolisee2 kirjoitti:

        "Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis hän todistaa, että lapsella on usko."
        Kun Jeesus on sanonut, että lapsella on USKO, koetappa sinä tietävänä todistaa, miten näkyy, että pikkulapsi olisi epäuskossa, joka kadottaa???

        """koetappa sinä tietävänä todistaa, miten näkyy, että pikkulapsi olisi epäuskossa, joka kadottaa???"""

        Järkyttävää SONTAA! Täytyy olla kaheli, joka tuollaista kirjoittaa.


      • tyhjätynnyrikolisee
        voi_elämän_kevät_voi kirjoitti:

        """koetappa sinä tietävänä todistaa, miten näkyy, että pikkulapsi olisi epäuskossa, joka kadottaa???"""

        Järkyttävää SONTAA! Täytyy olla kaheli, joka tuollaista kirjoittaa.

        Ei kannata hikeentyä, vaan faktaa esille! Tuot tuossa oman pahan olosi esille, voi, voi, kun eväät loppuu, niin aletaan ala-arvoisella tavalla hyökätä.


      • jolapsenakastettu

        Jo vain on helppo yhtyä jovain kirjoituksiin.. Ei ole lopultakaan kyse siitä, kykeneekö lapsi uskomaan, vaan siitä kykeneekö Jumala vaikuttamaan vauvoissa ja lapsissa uskoa Kristukseen, jonka kautta yksistään heillekin on pelastus tarjottuna. Ja Jeesukseen uskon enemmän kuin tähän yhteen vänkääjään!

        Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis Hän todistaa, että lapsilla on usko.


      • kiinnostaakovasti
        jolapsenakastettu kirjoitti:

        Jo vain on helppo yhtyä jovain kirjoituksiin.. Ei ole lopultakaan kyse siitä, kykeneekö lapsi uskomaan, vaan siitä kykeneekö Jumala vaikuttamaan vauvoissa ja lapsissa uskoa Kristukseen, jonka kautta yksistään heillekin on pelastus tarjottuna. Ja Jeesukseen uskon enemmän kuin tähän yhteen vänkääjään!

        Jeesus kuitenkin sanoo: "...lapset, jotka uskovat minuun," Siis Hän todistaa, että lapsilla on usko.

        Missä Jeesus sanoo että "lapset uskovat minuun", kerro?


      • saalaittaavalotkin
        tyhjätynnyrikolisee kirjoitti:

        Ei kannata hikeentyä, vaan faktaa esille! Tuot tuossa oman pahan olosi esille, voi, voi, kun eväät loppuu, niin aletaan ala-arvoisella tavalla hyökätä.

        en olt tuota kirjoittanut enkä ole hikeentynyt, mutta faktaa on tuotu vaikka miten pakljon mutta eihän teihin mikään fakta vaikuta mitään.

        Jos sanon ettei mailmassa ole uskovaa vauvaa niin se on faktaa, kelpaako se!

        se on vauvalle psyykkisesti fyysisesti ja mentaalisesti mahdotonta, ja JUmalalla ei ole mitään tarvetta alkaa vauvoille uskoja taikomaan, sellainen ei kuulu terveeseen evankeliuminn ollenkaan. se kuuluu lutetrin huuhaaoppeihin yhdessä paavin kanssa, älä unohda että lutterisi oli paavin munkki!

        Jokainen tarvitsee oman uskon OMIEN syntiensä tähden, ei naapurin ei isän eikä äidin ei suvun eikä kenenkään muiden syntyien tähden, ja vauvalla ei ole syntiä ei minkään nimisiä, on täyttä mielensairautta kuvitella että vauva iolisi syntinen ja johonkin syyllinen!!

        Kukaan ei peri mitään syntejä keneltäkään eikä ole mistään vastuussa mitä aatami on tehnyt, eikä ihmiseksi syntyminen ole syntiä.

        maallinen lakikin tunteee syyntakeettomuuden eikä JUmala sen huonompi ole oikeustajussaan.


      • siinälisävaloapimeään kirjoitti:

        Paavalin aikana kastettiin pari kolme ns perhekuntaa, mutt aketään ei kastettu ilman omaa uskoontuloa..

        vauvalla ei ole yhtään mitään uskoa yhtään mihinkään, koko ajatus on naurettava mutta suuri vale vaatii suuret tukivaleet kuten aina.

        Jeesus EI puhunut koko mailman kaikista lapsista vaan tilanteeseen tulleista lapsista jotka hyvinkin saattoivat olla uskovien lapsia ja myls itse uskovia.

        Kun Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle asioita, ei hän tarkoita koko mailman kaikkia rikkaita nuorukaisia vai mitä!?tai kun nainen hiuksillaan voiteli Jeesuksen jalkoja ei hän koko mailman pitkähiuksisista naisista puhunut.

        Kaikki vauvat kuollessaan menevät taivaaseen ihan samalla tavalal menee poppamiehen vauva kuin piispan pirpanakin, he ovat mailman kelvollisimmat Jumalan edessä. se ei todista mitään vauvojen uskoista eikä sellaista uskovaa vauva aole vielä mailmassa ainuttakaan kok asia on naurettava.

        kukaan ei voi uskoa mihinkään jota ei voi ymmärtää ja tehdä valintoja onko tuo tai tuo uskomisen arvoinen asia. vauvoilta ei vaadita yhtää mitään he ovat syyttömiäö ja syyntakeettomia ihmisten ja Jumalan edessä.

        Vaikka niitä perheitä ei ollut kuin kolme, oli ne julkisia
        muita saattoi olla montakin.
        -
        Lapset on Jeesuksen uskossa, joten heillä on Kristuksen
        usko ja he saavat sen Jeesukselta.
        -
        Aikuinen oli aluksi uskova ja häneltä kysyttiin uskoa
        jos vastaus oli myönteinen hänet kastettiin .
        mutta sitten alkoi tulla lapsia kasteelle, kun aika kului
        ja heille oli tehtävä kaste ...
        -
        Kuten Matt. 28 :18 ,19 ,20. jakeissa selitettiin .
        -


    • 2000vuottajo

      Jokainen uskova tietää, että pienet ihmiset on kristinuskossa kastettu jo 2000 vuoden ajan.

      Kasteen lapsilta kieltävä henkilö on syntynyt käärmeen siemenestä. Kysymuksessä on saatanallinen ihmisoppi.

      • neontositiukassa

        niin eli on kyse melko vanhoista uskonnollisten isien perinnäissäännöistä, kun on jo 2000 vuotta niitä harjoitettu ilman mitään Raamatun tukea!


      • Olet_oikeassa

        ##Kysymuksessä on saatanallinen ihmisoppi.##

        Sitähän tuo lasten valelu on.


    • Ase_Herran_kädessä

      Edesmennyt saarnaajamme oli väkevä ase HERRAN KÄDESSÄ. Ei ihme että ihmisoppeihin ja omaan vanhurskauteensa rakastuneet iisaksonilaiset vainosivat häntä.

      Pidän avauksen sanavalintoja kuitenkin väärinä, koska ihmisellä ei näet ole mitään, ellei Herra anna.

      Ja toisaalta paholaisen voima on suuri erityisesti siellä missä syntitaakoista vapauttavaa evankeliumia julistetaan.

      • onsehassua

        Miten se vauvana saatu kaste auttaa niiden syntitaakkojen kanssa painivia sama minkä ikäisiä?

        eikä ole hassua että monen ihmisen voimin väkisten kastetaan pieni ihmisenalku joka on koko pitäjän kelvollisin Jumalan edessä, mutt aaikuisten kanssa ei sitten ole niin väliä?


      • onsehassua kirjoitti:

        Miten se vauvana saatu kaste auttaa niiden syntitaakkojen kanssa painivia sama minkä ikäisiä?

        eikä ole hassua että monen ihmisen voimin väkisten kastetaan pieni ihmisenalku joka on koko pitäjän kelvollisin Jumalan edessä, mutt aaikuisten kanssa ei sitten ole niin väliä?

        Vauvana saatu kaste on Jumalan puolelta aina voimassa ,
        Kun ihminen tekee paranusta korjaa armoliittoa hän saa
        korjata kasteen liittoa .
        -
        Aikuinen ihminen kuluu vapahtavaan vapahtajan ajatus
        maailmaan, ( ei pakko) ,.
        -


      • kerroesimerkki
        teuta01 kirjoitti:

        Vauvana saatu kaste on Jumalan puolelta aina voimassa ,
        Kun ihminen tekee paranusta korjaa armoliittoa hän saa
        korjata kasteen liittoa .
        -
        Aikuinen ihminen kuluu vapahtavaan vapahtajan ajatus
        maailmaan, ( ei pakko) ,.
        -

        Missä Raamattu puhuu tuosta asiasta teuta?


      • kerroesimerkki kirjoitti:

        Missä Raamattu puhuu tuosta asiasta teuta?

        Siinä kohtaa kun tästä on siellä kirjoitettu :
        Eli ihmisen on vapaa tahto tehdä päätös ja
        hyväksyä joko hyvä tai paha , valitse siis hyvä..
        -


      • jopasnytkummia
        teuta01 kirjoitti:

        Siinä kohtaa kun tästä on siellä kirjoitettu :
        Eli ihmisen on vapaa tahto tehdä päätös ja
        hyväksyä joko hyvä tai paha , valitse siis hyvä..
        -

        no eihän ihmisellä mitään vapaata tahtoa ole, sehän on kirkkosi yks pääteema!

        miten nyt sellaista puhut!


    • VaiNäenköUnta

      Mikä tämä kastejupakka on,nyt on porukka seonnut täydellisesti?!

    • NäinsyntisenäHerra

      Mikä piru riivaa näitä kirjoittajia, kun kirjoittelevat nimillä tänne ja hsukkuvat ihmisiä , jotka jo kuolleet. LOPETTAKAA TÄLLAINEN kirjoittelu nyt tähän. Näissä on jo kysymys kunnianloukkauksesta. Näitä voi lukea kuka tahansa. Älkää leikkikö, ettei tuomita jopa vankeuteen. On jo niin lähellä ilmoittaa poliisille selvitettäväksi, ketkä näitä kirjoittavat. Tämä varoitus EI ENÄÄ TOISTU.

      • näintehdään

        ei nämä kastekirjoitukset ketään vainajaa loukkaa eikä liity mitekään kehenkään henkilöön, osanottoni vaan jälkeenjääneille!

        mutta annetaan olal kirjoittamatta enempää tähän mitään asiaa!


    • Papparainenxyz

      Jos vauvakaste olisi epäpätevä, niin varmasti Raamatussa olisi siitä selkeä maininta.
      Silloin pitäisi olla määritelty ikä , milloin ihmisen voi kastaa. Missään ei sellaista ole määritelty.

      Entä sitten kehitysvammaiset ja muut vastaavat? Pitäisikö heille suorittaa testi, jotta voitaisiin todeta, kenellä on riittävästi harkintakykyä ottaa usko vastaan?
      Miten niille aikuisille kävisi, joilla ei ole harkintakykyä lainkaan?

      Vauvakasteen tuomitsijoille kaste on ihmisteko ja monelle todellinen usko on sidoksissa aikuiskasteeseen. Tällöin usko on ns. peruukissa tai pääkallossa eli perustuu omaan vanhurskauteen/ymmärrykseen. Lutherin mukaan kaste on Jumalan antama armoliiton lahja ja kaste sinänsä ei pelasta ketään ilman henkilökohtaista uskoa.
      Eräskin Helluntalainen sukulaispoika oli vahvasti sitä mieltä, että kaste on ihmisen kuuliaisuuden osoitus Jumalaa kohtaan.

      Meille ihmisille näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa ottaa vastaan yksipuolisesti luovutettua lahjaa. Vaikuttaa liian helpolta vaikka juuri se asiasta tekeekin lähes ylivoimaisen vaikean.

      Lopuksi täytyy todeta, että tästä on turha kinastella. Jokaisella saa olla ihan ikioma käsitys asiasta.

      • Niin, Vauvan voi kastaa , 8 pv. ikäisenä ja
        takarajaa ei ole ...
        -


    • kokosyntinen

      Kuulkaas nyt, kaste on vahva liitto Jumalalta, kaikille jotka uskovat. Jumalan puolelta liitto EI PETÄ, eikä lopu, ainoastaan ihminen voi langeta epäuskoon ja muihin suuriin synteihin ja paheisiin, mutta Jumala taas kirkastaa uskon sydämessä ja armoliitto on valmiina syntiselle. Jumala antaa voimaa ja uskoa ja vihollinen yrittää sitä purkaa lakkaamatta.
      Sallikaa lasten tulla Minun tyköni, sanoo Jeesus. Mikään ei estä lasta kastamasta, liitto on valmiina.
      Jumala huolehtii jatkosta.aamen.

      • olettekylläihmeellisiä

        No kastoiko Jeesus ne lapset jotka salliittiin tulla Hänen tykö?

        miten te selitätte siellä taivaan portilla sen, että uskoitte enemmän vanhojen kirkkojäärien paavin ja lutterinne selityksiä ja unennäköjä!?

        Jeesus kysyy siellä, miksi ette tehneet niinkuin Minä ja Apostolit opettivat!

        Raamatussa EI ole ainuttakaan mallia mistään muusta kuin uskoontulleen kasteista, miksi se ei riitä teille ja kuinka uskallatte kapinoida Jumalaa vastaan!?


    • lisäävaloa

      vauvan kaste on syvää taikauskoa, jossa on aivan huvittavia piirteitä.

      äitivainaani kertoi kuinka vauvan tyynyn alla pidettiin virsikirjaa siihen asti että oli kastettu. sitten ei enää ollut väliä mikä kirja siellä oli.

      ja sanoi että oli ihan ykeinen ajatus että jos syntyi vammainen lapsi, se oli vaihdokki, eli kele oli vaihtanut terveen sellaiseen siinä alkupäivien aikana kun kaste oli vielä tekemättä.

      suomalaiset on rehellisiä ja uskollisia niille asioilel joita sille on korkammalta taholta päntätty päähän. pappi oli monessa kylässä ainut joka osasi lukea ja kirjoittaa, sellianen oli paljon Jumalan ylpuolella, jumala kun harvoin tuli pirttiin pappi tuli useinkin.

      kukaan todella uudestisyntynyt aikuinen ei puhu mitään kasteestaan vaan siitä kuinka hän tuli evankeliumia kuullessaan syntiseksi ja tahtoi päästä Jeesuksen omaksi ja myös pääsi. eli se ei mitään merkinnyt siihen asti.

      • Katuisithiukan

        Noh,äitisi oli sellainen mitä oli,rauha hänen sielulleen.
        Kysynpä sinulta,minkälaisena mielestäsi olet tai ajattelet Jumalan Sanojen mukaan syntyneesi?
        Kaste on Jumalan armolahja sellaisenaan ja hengen vahvistus vanhemmille uskossa.
        Uskokin on Jumalan lahja ilman mitään ihmisen omaa.Eli sitä ei oteta teoilla,sanoilla ja ajatuksilla,siis järkeilemällä että nyt olen esim. suorittanut kelvollisia tekoja Jumalan hyväksi,pyhittänyt riittävästi Jumalalle ja ymmärtänyt Jumalan tahdon minussa,oppinut Raamatun kannesta kanteen.Vasta sitten voin käydä kastattamassa itseni jonkun seurakunnan yhteyteen todistaakseni myös ihmisille uskostani.Tässä vaiheessa luulisi sinunkin toteavan ettet pysty ikinä suorittamaan tarpeeksi ollaksesi kelvollinen kasteelle sillä se rima vain edessäsi nousee sitä mukaan kuin lähenet sitä.
        Yrität siis todistaa koko evankelisluterilaisen kirkon olemassaolon ja Lutherin vääräoppisena idioottiporukkana joka ei ole koskaan uskonutkaan oikein.
        Sinun ensin usko ja sitten vasta kaste on niin erinomainen oivalluksesi että voitkin koko lailla koko Suomen kansan tuomita helvettiin,he jotka elävät tänään ja menneet sukupolvetkin,siinä on muuten aikamoinen risti sinulle sitten kannettavaksi,kait ymmärrät.


      • aamutuleejavalo
        Katuisithiukan kirjoitti:

        Noh,äitisi oli sellainen mitä oli,rauha hänen sielulleen.
        Kysynpä sinulta,minkälaisena mielestäsi olet tai ajattelet Jumalan Sanojen mukaan syntyneesi?
        Kaste on Jumalan armolahja sellaisenaan ja hengen vahvistus vanhemmille uskossa.
        Uskokin on Jumalan lahja ilman mitään ihmisen omaa.Eli sitä ei oteta teoilla,sanoilla ja ajatuksilla,siis järkeilemällä että nyt olen esim. suorittanut kelvollisia tekoja Jumalan hyväksi,pyhittänyt riittävästi Jumalalle ja ymmärtänyt Jumalan tahdon minussa,oppinut Raamatun kannesta kanteen.Vasta sitten voin käydä kastattamassa itseni jonkun seurakunnan yhteyteen todistaakseni myös ihmisille uskostani.Tässä vaiheessa luulisi sinunkin toteavan ettet pysty ikinä suorittamaan tarpeeksi ollaksesi kelvollinen kasteelle sillä se rima vain edessäsi nousee sitä mukaan kuin lähenet sitä.
        Yrität siis todistaa koko evankelisluterilaisen kirkon olemassaolon ja Lutherin vääräoppisena idioottiporukkana joka ei ole koskaan uskonutkaan oikein.
        Sinun ensin usko ja sitten vasta kaste on niin erinomainen oivalluksesi että voitkin koko lailla koko Suomen kansan tuomita helvettiin,he jotka elävät tänään ja menneet sukupolvetkin,siinä on muuten aikamoinen risti sinulle sitten kannettavaksi,kait ymmärrät.

        Ikävä todeta ettet näytä ymmärtävän mitään Raamatun ilmoittamasta uudestisyntymästä, jota ilman ei kukaan ole näkevä Herraa!

        Uudestisyntymisen prosessi lähtee siitä että ihminen kuulee ensin evankeliumin, jokok saarnattuna, itse Raamatusta luettuna ti mullla tavin joka herättää synnintunnon ja kauhistuksen siitä että tällaisenmaan en ole kelvollinen enkä seuraa Jeesusta ollenkaan vaan menen omia polkujani sinne tänne.
        Se on ensimminen askel jolle Ei ole vaihtoehtoa, mikään eikä kenenkään tekemä ulkoinen toimitus ei merkitse yhtään mitään ihmisen Jumalasuhteeseen ei voi vaikuttaa eikäs itä muuttaa millään tekemisellä eik rituaalilla ei millään.
        Sellainen hokema joka on monilla täälläkin, että se on Jumalan teko että uskotte Häneen- on niin väärinymmäärretty kujin olal voi ja sen tarkoitus on ainoastaan pönkittää jotain muuta suurempaa valetta.

        Jumala ei mitään uskoa tee kenellekkään väkisin eikä usko kenenkään puolesta. ja jos viipyy sen Raamatunkohdan tiimoilla jossa se on kerrottu, vähälläkin ääoolla varustettu huomaa varsin pian että siinä on kyse aivan jostain muusta.

        luerilainen oppi ei ole evankeliumia vaan massojen hallintaa kirkkolaitoksen taholta, minkäänlaista pakkokäännytystä ei Apostolien julistama ioppi sisällä vaan kaikki lähtee vapaudesta valita seuratakko Jeesusta vaiko ei!

        Kukaan vanhempi EI voi valita lapsensa elämää eikä määrätä sitä hurskaaksi taivasmatkaajaksi vaikka yritys olisi kuinka jalo ja hyvä. Jeesuskaan ei voinut juudaksen kohtaa muuttaa vaan hän valitsi itse vilpillisen elämän ja maksoi siitä hinnan myöskin ajallaan.

        On ihan samantekevää kastetaanko vauvat vaiko ei koska nilllä EI ole Raamatullista pohjaa, kirkollinen pohja toki on, ja se tähtää veronmaksuun autmaattisesti ellei kohde pura itse sitä väkisten tehtyä suhdetta sitten kun alkaa itse jotain ajatella.

        tuossa ylläoleva joku kirjoittaa mm etten voi koskaan olal riittävän hyvä kasteelle!`?
        EI siinä ole kyse hyvyydestä eikä huonoudesta vaan siitä onko Jumalan Henki saanut uudestisynnyttää yksilön joka on ensin tullut syntiseksi evankeliumin sanan satuttamana ja siitä hätääntyneenä menee Jeesuksen tykö, jolloin tapahtuu se minkä Sana lupaa eli tapahtuu uusi Hengestä syntyminen.
        tätä ei kirkko koskaan julista, niin ei ole ihme että kansa pysyy kääntymättömänä ja synneissään sukupolvesta toiseen.

        Jokainen on tarpeeksi syntinen ja tarpeeksi hyvä tullakseen Jeesuksen tykö pestäväksi ja puhdistettavaksi, mutta se tapahtuu vain ja ainoastaan yksilön oman tahdon kautta, Jeesus Ei harrasta vääkivaltapelastamista vaikak rakastaakin ihmistä.


      • Jatketaanvaan
        aamutuleejavalo kirjoitti:

        Ikävä todeta ettet näytä ymmärtävän mitään Raamatun ilmoittamasta uudestisyntymästä, jota ilman ei kukaan ole näkevä Herraa!

        Uudestisyntymisen prosessi lähtee siitä että ihminen kuulee ensin evankeliumin, jokok saarnattuna, itse Raamatusta luettuna ti mullla tavin joka herättää synnintunnon ja kauhistuksen siitä että tällaisenmaan en ole kelvollinen enkä seuraa Jeesusta ollenkaan vaan menen omia polkujani sinne tänne.
        Se on ensimminen askel jolle Ei ole vaihtoehtoa, mikään eikä kenenkään tekemä ulkoinen toimitus ei merkitse yhtään mitään ihmisen Jumalasuhteeseen ei voi vaikuttaa eikäs itä muuttaa millään tekemisellä eik rituaalilla ei millään.
        Sellainen hokema joka on monilla täälläkin, että se on Jumalan teko että uskotte Häneen- on niin väärinymmäärretty kujin olal voi ja sen tarkoitus on ainoastaan pönkittää jotain muuta suurempaa valetta.

        Jumala ei mitään uskoa tee kenellekkään väkisin eikä usko kenenkään puolesta. ja jos viipyy sen Raamatunkohdan tiimoilla jossa se on kerrottu, vähälläkin ääoolla varustettu huomaa varsin pian että siinä on kyse aivan jostain muusta.

        luerilainen oppi ei ole evankeliumia vaan massojen hallintaa kirkkolaitoksen taholta, minkäänlaista pakkokäännytystä ei Apostolien julistama ioppi sisällä vaan kaikki lähtee vapaudesta valita seuratakko Jeesusta vaiko ei!

        Kukaan vanhempi EI voi valita lapsensa elämää eikä määrätä sitä hurskaaksi taivasmatkaajaksi vaikka yritys olisi kuinka jalo ja hyvä. Jeesuskaan ei voinut juudaksen kohtaa muuttaa vaan hän valitsi itse vilpillisen elämän ja maksoi siitä hinnan myöskin ajallaan.

        On ihan samantekevää kastetaanko vauvat vaiko ei koska nilllä EI ole Raamatullista pohjaa, kirkollinen pohja toki on, ja se tähtää veronmaksuun autmaattisesti ellei kohde pura itse sitä väkisten tehtyä suhdetta sitten kun alkaa itse jotain ajatella.

        tuossa ylläoleva joku kirjoittaa mm etten voi koskaan olal riittävän hyvä kasteelle!`?
        EI siinä ole kyse hyvyydestä eikä huonoudesta vaan siitä onko Jumalan Henki saanut uudestisynnyttää yksilön joka on ensin tullut syntiseksi evankeliumin sanan satuttamana ja siitä hätääntyneenä menee Jeesuksen tykö, jolloin tapahtuu se minkä Sana lupaa eli tapahtuu uusi Hengestä syntyminen.
        tätä ei kirkko koskaan julista, niin ei ole ihme että kansa pysyy kääntymättömänä ja synneissään sukupolvesta toiseen.

        Jokainen on tarpeeksi syntinen ja tarpeeksi hyvä tullakseen Jeesuksen tykö pestäväksi ja puhdistettavaksi, mutta se tapahtuu vain ja ainoastaan yksilön oman tahdon kautta, Jeesus Ei harrasta vääkivaltapelastamista vaikak rakastaakin ihmistä.

        Mikä pakkomielle sinulla on tuohon ensin usko,sitten kaste kysymykseen?
        Mistä ylipäänsä olet saanut päähäsi että lapsikaste olisi jonkun mielestä pelastuminen?
        Väittäessäsi tietäväsi uudelleensyntymisen mekanismin rajaat ihmisen mahdollisuudet pelastua.
        Sinä väännät ja käännät ilmiselvää asiaa.
        Jeesus täytti lain,ihminen kun ei sitä pysty tekemään,ei kuitenkaan kumonnut sitä.
        Väität rinta rottingilla pääasiassa Ev.Lut. kirkon Lutherin vaikutuksesta ymmärtäneen väärin pelastuskysymyksen ja siten ei saarnaa missään oikein.
        Usko tulee kuulemisesta,kuulo Jumalan Sanan kautta.
        Jeesus ei harrasta pakkouskoa,siinä olet oikeassa mutta ihminen harrastaa.
        Sinä olet nyt saanut päähäsi tuon ensimmäisen kysymyksen nojalla vain ja ainoastaan ymmärtäneesi Raamatun sanoman.
        Tuomitessasi lukemattoman määrän ihmisiä tiedän sinun olevan uudestisyntymätön vaikka ymmärtäisit Jumalaakin paremmin.


      • näinonasiajapysyy
        Jatketaanvaan kirjoitti:

        Mikä pakkomielle sinulla on tuohon ensin usko,sitten kaste kysymykseen?
        Mistä ylipäänsä olet saanut päähäsi että lapsikaste olisi jonkun mielestä pelastuminen?
        Väittäessäsi tietäväsi uudelleensyntymisen mekanismin rajaat ihmisen mahdollisuudet pelastua.
        Sinä väännät ja käännät ilmiselvää asiaa.
        Jeesus täytti lain,ihminen kun ei sitä pysty tekemään,ei kuitenkaan kumonnut sitä.
        Väität rinta rottingilla pääasiassa Ev.Lut. kirkon Lutherin vaikutuksesta ymmärtäneen väärin pelastuskysymyksen ja siten ei saarnaa missään oikein.
        Usko tulee kuulemisesta,kuulo Jumalan Sanan kautta.
        Jeesus ei harrasta pakkouskoa,siinä olet oikeassa mutta ihminen harrastaa.
        Sinä olet nyt saanut päähäsi tuon ensimmäisen kysymyksen nojalla vain ja ainoastaan ymmärtäneesi Raamatun sanoman.
        Tuomitessasi lukemattoman määrän ihmisiä tiedän sinun olevan uudestisyntymätön vaikka ymmärtäisit Jumalaakin paremmin.

        katsotaan hiukan tekstiäsi:

        "Mikä pakkomielle sinulla on tuohon ensin usko,sitten kaste kysymykseen?
        Mistä ylipäänsä olet saanut päähäsi että lapsikaste olisi jonkun mielestä pelastuminen?

        k;
        ei ole pakkomielle vaan se on ainut jonka Raamatussa kohtaamme jos tutkimme sitä ilman pohjalastia.
        siellä ei ketään kasteta ilman että ensin on tultu uskolle kuuliaiseksi, ja sitten seuraa kasteen ottaminen.
        Jos mene t kadulle ja teet kalluppia vastaantulijoilta, ja kysyt pelastumisesi perusteita niin enemmistö kirkon jäsenistä sanoo että minut on kastettu, ja siinä kaikki!

        Väittäessäsi tietäväsi uudelleensyntymisen mekanismin rajaat ihmisen mahdollisuudet pelastua.

        k;
        kaikk ihmiset tuomitaan kerran sen mukaan mitä on kuullut evankeliumista ja miten siihen on sen jälkeen suhtauduttu. Raamatussa ei ole kuin yhdenlaista uskoontuloa, ja sen olen monee kertaan kertonut, eli ensin kuullaan evankeliumi, sitten tullaan syntiseksi omien tekojen tähden siitä kuulemisesta sitten mennään lääkäriin eli Jeesuksen tykö selvittämään ongelmaa. se on ainut tapp jonka tapaat Apostolien toimien kautta.

        Sinä väännät ja käännät ilmiselvää asiaa.
        Jeesus täytti lain,ihminen kun ei sitä pysty tekemään,ei kuitenkaan kumonnut sitä.

        k;
        Ei ihmisen tarvitse lakia täyttää, ainoastaan alkaa seuraamaan Jeesustra niin opissa kuin elämässä. ja se tapahtuu sen jälkeen kun uudestisyntymisessä saadaan voima alistaa oma liha ristille eli lakataan seuraamasta omia himoja jotka sotivat Jeesuksen seuraamista vastaan.
        juoppo lakkaa viinastaan nortin vetäjä lakkaa pilaamasta ilmaa, varas lakkaa siitä ja selvittää entiset rötöksensä jne. simppeliä!

        Väität rinta rottingilla pääasiassa Ev.Lut. kirkon Lutherin vaikutuksesta ymmärtäneen väärin pelastuskysymyksen ja siten ei saarnaa missään oikein.
        Usko tulee kuulemisesta,kuulo Jumalan Sanan kautta.

        k; luterilainen oppi ei ole Raamatun evankeliumia kuin siellä missä uudestisyntynyt pappi sitä julistaa, opissa on kaste ihan pihalla, ehtoollisessa on painopiste väärässä kohdassa jne..


        Jeesus ei harrasta pakkouskoa,siinä olet oikeassa mutta ihminen harrastaa.
        Sinä olet nyt saanut päähäsi tuon ensimmäisen kysymyksen nojalla vain ja ainoastaan ymmärtäneesi Raamatun sanoman.
        Tuomitessasi lukemattoman määrän ihmisiä tiedän sinun olevan uudestisyntymätön vaikka ymmärtäisit Jumalaakin paremmin."

        k; kommenttisi perustuu mutuusi ja raskaaseen pohjalastiisi, eikä sillä ole hengellistä arvoa. samoista löähtökuopista olen tähän hetkeen tullut, en tipahtanut sirukselta kertomaan uskonasioista.
        olen uudestisyntynyt kauan sitten, se on yhtä varmaa kuin eilinen auringonnousu, ja Henki todistaa yhdessä Henkeni kanssa joka hetki samaa.


      • Katsoedelleen
        näinonasiajapysyy kirjoitti:

        katsotaan hiukan tekstiäsi:

        "Mikä pakkomielle sinulla on tuohon ensin usko,sitten kaste kysymykseen?
        Mistä ylipäänsä olet saanut päähäsi että lapsikaste olisi jonkun mielestä pelastuminen?

        k;
        ei ole pakkomielle vaan se on ainut jonka Raamatussa kohtaamme jos tutkimme sitä ilman pohjalastia.
        siellä ei ketään kasteta ilman että ensin on tultu uskolle kuuliaiseksi, ja sitten seuraa kasteen ottaminen.
        Jos mene t kadulle ja teet kalluppia vastaantulijoilta, ja kysyt pelastumisesi perusteita niin enemmistö kirkon jäsenistä sanoo että minut on kastettu, ja siinä kaikki!

        Väittäessäsi tietäväsi uudelleensyntymisen mekanismin rajaat ihmisen mahdollisuudet pelastua.

        k;
        kaikk ihmiset tuomitaan kerran sen mukaan mitä on kuullut evankeliumista ja miten siihen on sen jälkeen suhtauduttu. Raamatussa ei ole kuin yhdenlaista uskoontuloa, ja sen olen monee kertaan kertonut, eli ensin kuullaan evankeliumi, sitten tullaan syntiseksi omien tekojen tähden siitä kuulemisesta sitten mennään lääkäriin eli Jeesuksen tykö selvittämään ongelmaa. se on ainut tapp jonka tapaat Apostolien toimien kautta.

        Sinä väännät ja käännät ilmiselvää asiaa.
        Jeesus täytti lain,ihminen kun ei sitä pysty tekemään,ei kuitenkaan kumonnut sitä.

        k;
        Ei ihmisen tarvitse lakia täyttää, ainoastaan alkaa seuraamaan Jeesustra niin opissa kuin elämässä. ja se tapahtuu sen jälkeen kun uudestisyntymisessä saadaan voima alistaa oma liha ristille eli lakataan seuraamasta omia himoja jotka sotivat Jeesuksen seuraamista vastaan.
        juoppo lakkaa viinastaan nortin vetäjä lakkaa pilaamasta ilmaa, varas lakkaa siitä ja selvittää entiset rötöksensä jne. simppeliä!

        Väität rinta rottingilla pääasiassa Ev.Lut. kirkon Lutherin vaikutuksesta ymmärtäneen väärin pelastuskysymyksen ja siten ei saarnaa missään oikein.
        Usko tulee kuulemisesta,kuulo Jumalan Sanan kautta.

        k; luterilainen oppi ei ole Raamatun evankeliumia kuin siellä missä uudestisyntynyt pappi sitä julistaa, opissa on kaste ihan pihalla, ehtoollisessa on painopiste väärässä kohdassa jne..


        Jeesus ei harrasta pakkouskoa,siinä olet oikeassa mutta ihminen harrastaa.
        Sinä olet nyt saanut päähäsi tuon ensimmäisen kysymyksen nojalla vain ja ainoastaan ymmärtäneesi Raamatun sanoman.
        Tuomitessasi lukemattoman määrän ihmisiä tiedän sinun olevan uudestisyntymätön vaikka ymmärtäisit Jumalaakin paremmin."

        k; kommenttisi perustuu mutuusi ja raskaaseen pohjalastiisi, eikä sillä ole hengellistä arvoa. samoista löähtökuopista olen tähän hetkeen tullut, en tipahtanut sirukselta kertomaan uskonasioista.
        olen uudestisyntynyt kauan sitten, se on yhtä varmaa kuin eilinen auringonnousu, ja Henki todistaa yhdessä Henkeni kanssa joka hetki samaa.

        Sinulla on tuo ensin usko,sitten kaste agenda eikä mitään muuta.
        Ai nykkö mun pitää mennä kiiruusti vaikka nyt babtistikirkkoon,siellä todistella uskoani ja kastattaa itseni etten vaan kerkee kuolla sitä ennen.
        Varmistaakseni taivaaseenpääsyn vaikka sitten sortuisin minkälaisiin epäuskoihin ja synteihin tahansa.
        Ei hätää,minä olen uudestisyntynyt ja sitten kastettu,vaikka sitten kuolemani hetkellä en uskoisi Jeesukseen niin kun olen toiminut raamatullisesti,pelastun silti.
        Lapsikaste ei ole mikään uudestisyntyminen,senhän nyt kaikki tietää paitsi sinä.
        Eikä kirkkoihin tai mihin tahansa lahkoon maksavana jäsenenä kuuluminen ole uudestisyntyminen,senkin kaikki tietää paitsi sinä.


    • PieleenMenee

      "LisääValoa"
      Mihin seurakuntaan sinä kuulut?

      • silläseselviää

        Ala seurata Raamatun opetuksia niin lakkaa menemästä pieleen, niin minäkin teen ja moni muu.


    • En ota kantaa tähän rimpsuun, vain aloitukseen. Saarnaamisessa, niinkuin uskovan elämässä yleensä, on hengellinen ja luonnollinen osa. Luonnollinen tarkoittaa esiintymistä julkisesti ja mahdollisen inhimillisen jännityksen hallintaa niin, että puhuessaan pystyy johdonmukaiseen ilmaisuun. Näin nimenomaan silloin, kun puhutaan spontaanisti.

      Vaikeimmillaan se vaatii satoja puheita, että oppii hallitsemaan oman psykkisen rimakauhunsa. Nyt voisi sitten ihan mielessään laskeskella montako saarnavuoroa vuodessa keskiverto saarnaajalle tulee, että miten harjaantuminen on mahdollista.

      Hengellinen puoli on mielenkiintoisempi. Jos sanotaan, ettei saarnaa sovi valmistella, niin se on hulluutta jos se ei koske pelkästään paperille kirjoittamista. Kun ihminen tietää vuoron tulevan, niin vain ymmärtämätön ei valmistaudu Raamattua lukemalla ja rukoilemalla Jumalalta sanomaa seurakunnalle.

      Eero Halmeen saarnoja kuulleena sanoisin, että hän tunsi Raamattua laaja-alaisesti eli oli viipynyt sen äärellä. Hän piti suurehkon määrän saarnoja, joten hän oli inhimillisesti kouliintunut. Tärkeintä kuitenkin oli, että hän oli ollut Juamaln neuvottelussa ja Pyhä Henki avasi hänelle asioita, jotak ovat olleet salassa monen muun ajatuksilta. Hän sai kuitenkin lahjansa Jumalalta ja Häntä tulee kiittää kaikesta hyvästä, jota itsekukin on hänen kauttaan saanut. Pelastus oli hänellekkin armoa ja Jumalan lahjaa.

      • aamenvalolle

        siihen voi aamentaa aidan takaakin!


      • aamenvalolle kirjoitti:

        siihen voi aamentaa aidan takaakin!

        Kyllä , nimenomaan ...
        -


      • TotuuttaNäkyviin

        Hän tunsi Raamattua laaja-alaisesti eli oli viipynyt sen äärellä. Hän piti suurehkon määrän saarnoja, joten hän oli inhimillisesti kouliintunut. Lainattua

        Mutta kun ihminen alkaa itsestään pitämään eli ylpistyy , viisaat sanovat että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Juuri näinkö kävi tässäkin tapauksessa, Jumala ei anna kunniaansa toisille.
        OS sentään tuli tuntemaan oman erheytyksen ja korjasi omat tekonsa. Ole uskollinen loppuun asti niin minä annan sinulle elämän kruunun. Ole lahjoillesi uskollinen. Saarna poydän takaa ovat eriseurat saaneet alkunsa ja siemenet kylvetty.


      • Otaksumia
        TotuuttaNäkyviin kirjoitti:

        Hän tunsi Raamattua laaja-alaisesti eli oli viipynyt sen äärellä. Hän piti suurehkon määrän saarnoja, joten hän oli inhimillisesti kouliintunut. Lainattua

        Mutta kun ihminen alkaa itsestään pitämään eli ylpistyy , viisaat sanovat että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Juuri näinkö kävi tässäkin tapauksessa, Jumala ei anna kunniaansa toisille.
        OS sentään tuli tuntemaan oman erheytyksen ja korjasi omat tekonsa. Ole uskollinen loppuun asti niin minä annan sinulle elämän kruunun. Ole lahjoillesi uskollinen. Saarna poydän takaa ovat eriseurat saaneet alkunsa ja siemenet kylvetty.

        Jeesus kyseenalaisti,Luther kyseenalaisti,Lars kyseenalaisti,EH kyseenalaisti jne.
        Mutta sinä et,omaa seurakuntaansahan ei saa kyseenalaistaa,se on kuolemansynti ja sitä sanomaa mitä siellä on vaan pitää olla uskollinen loppuun asti,nimittäin sille seurakunnalle mille vanhemmat ovat synnyttäneet.
        Ja jos joku sinun mielestäsi ei halua pysyä siinä missä vanhempansa ja olla alamainen sen seurakunnan järjestykseen,rituaaleihin,perinteisiin ja tapoihin ja noudattaa prikulleen sen seurakunnan tradiota loppuun asti on eksynyt.
        Tullee väkisin mieleen että tuolla seurakunnalla on oma Jumala,oma Jeesus ja Pyhä Henki joita muilla ei ole ja silloinhan mitään mitä siellä seurakunnassa on,ei saa kyseenalaistaa koska syllistyy kuolemansyntiin seurakunnan Jumalaa,Jeesusta ja Pyhää Henkeä vastaan.
        Eiköhän tämänkaltaisilla jälkeläisillä just täyty ne kuolleen uskon tuntomerkit niinkuin kirkossakin tavallaan että kun kuuluu kirkkoon ns.tapakristittynä,on pelastunut.
        Näin ollen esikoislestadiolaisilla on oma esikoislestaadiolainen Jumalan valtakunta johon tietty ei pääse muita kuin esikoislestaadiolaisen kaavan mukaan parannuksen tehneet ja siellä uskollisesti loppuun asti olleet.Samalla kaavalla muutkin pääsevät omiin Jumalan valtakuntiinsa vai onko tässä ajattelutavassa sittenkin jotain pielessä.Totta kai sillä siellä taivaassa on esikoislestaadiolaisenkin mielestä "valitettavasti" myös muitakin kuin hän läheisineen vai kiistätkö viimeisen lauseen?
        Esikoislestaadiolainenhan ei enään kuulu ihmiskuntaankaan koska siellä suruttomat syntiset peuhaavat mitään katumatta.


    • OttakaammeTosissaan

      Kukaan,ei kukaan voi tietää,mitä esim.kuoleva ihminen rukoilee ,kuten ristin ryöväri viimeisellä hetkellä ,siis emme voi tuomita ketään,ei ketään,
      ja jos me näimme teemme,joudumme kadottavaan syntiin!

    • OppipoikiaOllaan

      Täällä monet näistä kirjoittajista on vielä harjoittelijan apulaisia!

    • Tärkeintä kokouksissa on Pyhän Hengen länsaolo ja se antaa voimaa elää pyhää elämää. Tässä linkissä rukouksia, joissa tämä Jumalan voima vaikuttaa vahvasti ja ihmisiä parantuu ja uudistuu uskossaan ja vain se tuo herätyksen. http://www.elisanet.fi/toikkanen.pentti/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe