Onko digiboksia antenni- ja kaapeliverkkoon?

DVB-sotku

Hei,

Löytyykö vieläkään miltään valmistajalta digiboksia, jonka voisi liittää antenni JA kaapeliverkkoon?
Sellaisiahan on vaikka kuinka paljon, jotka voi liittää antenni TAI kaapeliverkkoon, mutta ne on yhdellä RF-liittimellä, eli niitä ei voi kytkeä samanaikaisesti molempiin.
Nyt joutuu vaihtamaan aina vuorotellen kaapeliverkon johtoa ja antennin johtoa siihen samaan RF-liitäntään, kun osa kanavista näkyy vain toisessa ja osa toisessa.

4

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samat_vaivat

      Samaa olen itsekin voivotellut monta vuotta. Ei tunnu olevan sellaista markkinoilla, joten meillä on sen takia kaksi boxia päälekkäin. Toki siinä on nyt sekin näppärää, että molemmilla voi tallentaa kahta kanavaa samaan aikaan, mutta on siinä oma vaivansakin, kun jotain vanhempaa tallennetta etsiessä pitää aina selailla molempia boxeja, että kummassa se nyt oli.

      • Digiboksit_katoaa_pian

        Teknisesti kahden eri tekniikan yhdistelmäviritin ei ole mahdollista, sillä taajuusalueet ovat osittain päällekkäin. Sinun on tyydyttävä tuohon RobotinTelevision ehdottamaan vaihtoehtoon ja aloitettava hakkerin lupaava ura. Muutaman kappaleen laitesarjaa ei edes kannata alkaa kehitellä ainakaan tuolla ajatusmallilla. Alennusmyynneistä noita laatikoita saa halvalla parin viikon kuluttua pienellä alennuksella?

        Digiboksit ovat sellaisenaan katoava luonnonvara, sillä harva enää kasaa omia arkistojaan. Sen näkee laitevalmistajien mielenkiinnosta Nordic-normia kohtaan: Laitevalmistajat (Finnsat, Humax, Handan, jne) ovat vetäytyneet Suomen markkinoilta vähin äänin tai sitten maahantuoja (Topfield) on tehnyt konkurssin. HD Thunder jaksaa vielä päivittää purkkejaan ja Wbox taitaa olla poistumassa? Gigantti on aloittanut Clintin myynnin, kun taas Power on järkevästi lopettanut kokonaan digiboksien myynnin.

        Minulla on kotona pari SD -digiboksia, joihin ei ole pariin vuoteen enää tarvinnut mitään tallentaa. TV:llä on vuosien mittaan tullut talletettua pari teraa elokuvia, mutta siellähän ne USB-levyillä säilyy;) Sarjoja ja jotain muuta päivittäistä ohjelmaa tulee tallennettua Telian verkkopalveluun, josta ne poistuu kolmen kuukauden kuluttua. Jos ei ole ollut aikaa katsoa niitä, niin antaa niiden mennä vaan. Lisänä on Netflix ja muita verkkopalveluja, joten digiboksille ei minulla ole mitään käyttöä.


    • RobotinTelevisio
    • vuduo2

      Onhan noita digibokseja vieläkin, Itse ostin samasta firmasta vu duo2:n , jossa on 2 erillistä T/c viritintä ja toisella otan kaapeliverkon kanavat vastaan ja toisella anteniverkon kanavat. Lisäksi olen tehnyt suosikkilistan jossa on kaikki haluamani kanavat ja hetkessä siirryn antenniverkosta kaapeliverkkoon ja kaikki toimii niinkuin pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe