Nenäpäivä. Lahjoitatko rahaa

pa.passe

Itse olen hiukan heikoissa kantimissa rahan suhteen. Tuohon 10€ keräykseen tekstiviestillä kuitenkin pystyn osallistumaan.
https://www.nenapaiva.fi/tietoa

34

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vara.ton

En pysty laittamaan mitään.

Sanoin lapsillenikin, että mummina en anna tavaraa vaan yhdessäoloa ja (lähes ilmaisia) elämyksiä. En mihinkään Cirque de Soleil tai Horse Show. Syyslomaviikolla vein 10- ja 7-vuotiaat uimahalliin ja sen jälkeen kotona laitoin maailman parasta makaronilaatikkoa. Uimahallissa oli silloin pellehyppynäytös. Illalla kun lapset kertoivat päivästä isälleen, niin he kertoivat vain vauvasta. Eli kun oli käyty katsomassa 5 kk ikäistä serkkua. Näillä mennään ja tämä on ihan hyvä.

• sokerimunkki

Osa noista keräysvaroista jää järjestäjäportaan menoihin. Kerrotaan että hyvin merkittävää apua on siilautunut myös varsinaisille avustettaville. Laitan roponi.

• hukassa-

En osallistu lahjoitukseen,

paremminki saivat lahjottaa minulle sievoisen summan
      jotta voisin hoidattaa itseni terveeksi,

nykyään ei tiedä mistä hoitoa saa, kuten virtsatietulehdukseen / anemiaa,
      kuka tekee diaknoosin missä ja miten,

entä kuka ja miten otetaan selvää mitä veri-tautia sairastaa
      kun on liian alhainen hemoklupiini,

voiko terveyskeskus lääkäri kielytäytyä hoitamasta vanhaa ihmistä,
      siis vanhusta,
      jos sen tekee millä perusteella,

• Anemia voi olla taipumus, imeytymishäiriö, kuten minulla on melko alhainen hemoglobiini. Syön koko ajan vitamiineja. Myös jos syö primaspania se aiheuttaa verenvuotoa ja anemiaa. Lääkäri sanoi minulle näin. Anemia väsyttää.
        Jokapaikkaan pitäisi nykyään antaa rahaa, aina vaan rahaa, rahaa. Parempi kun joskus pistää pussinsuun kiinni eikä anna senttiäkään mihinkään. Minä teen vapaaehtoistyötä ja se saa toistaiseksi riittää. Saiturin nimenhän siitä sitten saa, sellaista se on tämä elämä. 😌 ✨🌖

• ett-ei.tipu.rahaa

Punaisella muovinennällä halutaan ihmisestä tehdä hassunnäköinen.
      Typerää. Enhuoli kyseistä nenää enkä anna keräykseen pennin hyrrää.

• VITSIPÄIVÄ

En ole ikinä nuuskannut rahaa nenään.

• Kymppi.minultakin

Lahjoitukset herättävät kauhua juuri niissä, joita matut ja muut avuntarvitsijat hiertävät. Kirjoitetaan mielipidesivulla, että matuja ei saa päästää maahan, apu on annettava kotimaassa, niin että pystyvät elämään siellä ihmisarvoista elämää. Samassa hengenvedossa lisätään, että on turha avustaa jonkun punaisenristin kautta, kun ne rahat kuitenkin menevät kerääjien taskuihin. Viimeistään kojdemaassa hallitsijat vievät rahat ja rajebtavat itselleen palatseja.

Siinä on kaksi hyvää syytä olla osallistumatta. Kolmas on tietenkin epäily nenäpäivän rahojen kuluttajista. Ei kannata tietenkään uskoa Yleä, joka selittää rahojen keräykseen liittyväiä asioita, kourat aukihan ne kuitenbkin siellä roposia keräävät.
      Ja mikä skandaali tulikaan Helsingin uuuden lastenlinnan keräysrahoista! Niihinkin liittyy joku väärinkäytös. Asiasta perillä olevat ilmoittautukoot.

Onneksi on vielä jokunen ihmiskuntaan uskova suomalainen, joka uskaltaa luopua kympistään ja uskoa, että sillä voidaan auttaa jotakuta hädänalaista. Pisaroista ne meret muodostuvat.
      Hyvää Nenäpäivää.

• en..enää..ikinä

en enää ikinä, se menee Anne Bernerin tileille ulkomaille.
      Hän saa eniten palkkaa kansanedustajista.

En ehdi korjata sanajärjestystä.

• pienistätuloista

Tuli viesti puhelimeen, mutta minulla menee kuukausittain Kirkon Ulkomaanapuun pieni summa, lisäksi pieniä muihin järjestöihin useita vuodessa. Ainainen pyyntö postin ja puhelimen kautta hiukan jo rasittaa.

• teretule

En anna rahaa mihinkään keräykseen. Miksi rikkaassa Suomessa on leipäjonot?

• siksisiksi

Siksi että palstan kuningatar kristiina saisi ilmaiseksi sisäfileensä.

• maa.on.niin.kaunis

Ilmastomuutoksen torjuntaan olen siirtynyt kk lahjoittajaksi. Muista kohteista olen luopunut, koska ilmasto kattaa meidät kaikki.

• teretule
        maa.on.niin.kaunis kirjoitti:

Ilmastomuutoksen torjuntaan olen siirtynyt kk lahjoittajaksi. Muista kohteista olen luopunut, koska ilmasto kattaa meidät kaikki.

Ilmasto muuttuu se ei ole ihmisistä kiinni!!!!!!

• Mitä ne leipäjonot tähän kuuluvat? Pitäisikö rikkaan Suomen heittää roskiin ylijäänyt leipä, joka ei enää mene kaupaksi?
        Kuka se nyt sanoikaan, että köyhät ovat aina keskuudesamme?
        Aina on niitä, joilla on mennyt asiat pieleen.
        Ylpeinä sanotaan, ettei meillä ole varaa avustaa. Et edes ilmaista leipää oman maasi kansalaisille jakaisi, vaikka et joudu siitä mitään maksamaan?

• mitärikkautta
        Makriina kirjoitti:

Mitä ne leipäjonot tähän kuuluvat? Pitäisikö rikkaan Suomen heittää roskiin ylijäänyt leipä, joka ei enää mene kaupaksi?
        Kuka se nyt sanoikaan, että köyhät ovat aina keskuudesamme?
        Aina on niitä, joilla on mennyt asiat pieleen.
        Ylpeinä sanotaan, ettei meillä ole varaa avustaa. Et edes ilmaista leipää oman maasi kansalaisille jakaisi, vaikka et joudu siitä mitään maksamaan?

Mitä tarkoitat rikkaalla Suomella ? Kyllähän täällä muutamia rikkaita on, mutta sossu rahoitetaan suureksi osaksi velkarahalla. Voit kostain läydä tarkistamassa paljonko yhteistä velkaa on per nuppi. Vaikka veroja nyhdetään ihan tolkuttomasti, veronmaksaja joutuu kaikista palveluista maksamaan yhä enemmän. Jotkut ei maksa veroja, ei tee töitä, silti kaikki tulee ilmaiseksi. Tämäkä on sitä rikkautta ?

• prinssi-ja-prinsessa
        siksisiksi kirjoitti:

"muille ja kruunamaton kuningatar vielä lisäksi."
        " että palstan kuningatar"

Täällä alkaa olla jo tunkua kuningattarista, joten missä kuningas luuraa?

• mitärikkautta kirjoitti:

Mitä tarkoitat rikkaalla Suomella ? Kyllähän täällä muutamia rikkaita on, mutta sossu rahoitetaan suureksi osaksi velkarahalla. Voit kostain läydä tarkistamassa paljonko yhteistä velkaa on per nuppi. Vaikka veroja nyhdetään ihan tolkuttomasti, veronmaksaja joutuu kaikista palveluista maksamaan yhä enemmän. Jotkut ei maksa veroja, ei tee töitä, silti kaikki tulee ilmaiseksi. Tämäkä on sitä rikkautta ?

mitärikkautta
        25.11.2017 15:39
        "Jotkut ei maksa veroja, ei tee töitä, silti kaikki tulee ilmaiseksi. Tämäkä on sitä rikkautta ?"

Mikäli asenteesi on tuo, niin mitäpä minä siihen lisäämään, ainakaan muuttamaan mielipidettäsi, koska mainitsit myös verot, joita "nyhdetään"mielestäsi, mutta muistatko sellaista kertomusta, kuka määräsi, että koko maa on verolle pantava?

Olihan vallalla sellainenkin politiikka, että kenellekkään ei saa antaa mitään ilmaiseksi, koska kansa laiskistuu ja niinhän siinä kävi, kun alettiin jakamaan sitä vastiikketonta rahaa, niin loppua ei näy köyhistä.

Näitä tuli mieleeni, kun googlasin "nälkävuodet", koska luin juuri sellaista kirjaa ja en itsekkään ollut varma, kuinka se Suomeakin koetteli, mutta niin paljon toisiakin. Harmi, että siellä (Wikissä) ei ollut Leningraadin piirityksestä mitään, sillä olen lukenut myös kirjan Leningraadin 900 pv, joten ei meillä vielä ole "hätiämitiä", kun on nuo kuuluisat" leipäjonot"!D

Itse ajattelen, että nykyisin on hyvin, kun on tuo perusturva lakisääteinen, sillä muistelen vanhempieni elin aikaa, vaikka meillä ruokaa oli, niin silti olisi tarvinnut joskus rahaa kahviin, suolaan ja sokeriin ym hankintaan ja joskus sitä ei vain ollut, koska ei ollut enää tapana mennä "kana kainalossa" vaihtamaan kahvipakettiin!D

Minä en ole kateellinen rikkaille, koska se toisi katkeran mielen minulle ja huomaan, että sinulle se on tuonnutkin? Vai?

• siksisiksi kirjoitti:

" Naudanliha
        paistettu tai grillattu filee, entrecôte, pihvit, leikkeet Sisäfilee: kokonaisena paistettu filee, chateaubriand , pihvit, saslik, fondue Paahtopaisti ja sisäpaisti:
        Chateaubriand (pihvi)
        persiljavoin ja raastetun piparjuuren kera, lisukkeena ranskalaiset perunat.

" Sianliha
        Etuselkä Luuton osa on kasleri eli niska. Uunipaistiksi, leikkeisiin, pihveihin, paistirulliksi, talouskyljyksiin, kastikkeisiin, pataruokiin."

Tässä sinulle vaihtoehtoinen mahdollinen ruokalistani, jotka kaikki saisin ilamiseksi, kun vain viitsisin hakea, mutta nyt on ollut taukoa, koska lapseni on tuonnut hieman liikaakin ruokaa ja lapsenlapset ovat innostuneet paistamaan jo Joulupipareita ja pullaa. Naapurikin toi äskettäin ison hedelmäkakun, kun taas tämä toinen naapuri, joka tuo minulle aina päivän sanomalehden, tuo kaikki jälkiruokansa, mitä ruokapalvelu hänelle tuo.

Voisit lohduttaa itseäsi sillä, että pian kuolen, kun syön makeaa ja on jo todettu diap., mutta väliäkös hällä. Nautitaan niinkauan, kuin eletään.

ps. älä kuitenkaan minusta kuningatarta "leivo", koska täällä on jo muutamia toisiakin ehdokkaana. Hyvää Joulun odotusta sinulle. Kyllä minä jaksan edelleen vitsailla tällä "leipäjonossa" käynnillänäni, kun vain viitsisin sinne aina mennä katselemaan, mitä herkkuja siellä on jaossa, mutta ei kukaan syö määräänsä enempää.

• säälittäväätuo
        Kristiina23 kirjoitti:

" Naudanliha
        paistettu tai grillattu filee, entrecôte, pihvit, leikkeet Sisäfilee: kokonaisena paistettu filee, chateaubriand , pihvit, saslik, fondue Paahtopaisti ja sisäpaisti:
        Chateaubriand (pihvi)
        persiljavoin ja raastetun piparjuuren kera, lisukkeena ranskalaiset perunat.

" Sianliha
        Etuselkä Luuton osa on kasleri eli niska. Uunipaistiksi, leikkeisiin, pihveihin, paistirulliksi, talouskyljyksiin, kastikkeisiin, pataruokiin."

Tässä sinulle vaihtoehtoinen mahdollinen ruokalistani, jotka kaikki saisin ilamiseksi, kun vain viitsisin hakea, mutta nyt on ollut taukoa, koska lapseni on tuonnut hieman liikaakin ruokaa ja lapsenlapset ovat innostuneet paistamaan jo Joulupipareita ja pullaa. Naapurikin toi äskettäin ison hedelmäkakun, kun taas tämä toinen naapuri, joka tuo minulle aina päivän sanomalehden, tuo kaikki jälkiruokansa, mitä ruokapalvelu hänelle tuo.

Voisit lohduttaa itseäsi sillä, että pian kuolen, kun syön makeaa ja on jo todettu diap., mutta väliäkös hällä. Nautitaan niinkauan, kuin eletään.

ps. älä kuitenkaan minusta kuningatarta "leivo", koska täällä on jo muutamia toisiakin ehdokkaana. Hyvää Joulun odotusta sinulle. Kyllä minä jaksan edelleen vitsailla tällä "leipäjonossa" käynnillänäni, kun vain viitsisin sinne aina mennä katselemaan, mitä herkkuja siellä on jaossa, mutta ei kukaan syö määräänsä enempää.

Mikset lopeta jo tuota irvokasta juttuasi ruuan hamstraamisesta ? Oletko joskus nähnyt nälkää, kun teet noin ison numeron siitä, miten ruokaa sinulle suorastaan tuputetaan joka taholta ?

• mitärikkautta kirjoitti:

Leipäjonot ovat tulleet jäädäkseen. Meilläkin on yhä niitä, joiden elämä on ankeaa monista syistä. Miksi ei heitä tulisi auttaa? Ei auttaminen ole häpeällistä.

Ota selvää, millaista on niissä maissa, joista väki pakenee nälkää ja väkivaltaa.
        Meillä ei ole tarvinnut pelätä mitään eikä ketään vuosikymmeniin.
        Jokainen täällä hoidetaan, Koulutetaan lapset yliopistokoulutusta myöten, kenenkään ei tarvitse nähdä nälkää, jokaisella on oikeus terveydenhoitoon. Täällä pidetään omista huolta ja siinä sivussa ne maahantulijatkin hoidetaan.
        Mutta et antaisi keräykseen penniäkään, siihen sinulla ei ole varaa? Miksei? Et usko, että rahasi menee perille. Onko sinun rahasi kallisarvoisempaa kuin jonkun toisen?
        Vedotaan aina väärinkäytöksiin.

Kuitenkin maailmassa toimii tuhansia vapaehtoisia Punaisessa Ristissä, Punaisessa Puolikuussa, kirkkojen ulkomaanavussa, Lääkärit ilman rajoja , ja muissa auttamiseen keskittyvissä järjestöissä monilla alueilla, joissa ei ole edes puhdasta vettä saatavilla. On maita, joiden koko hallinto on romahtanut, tai maita, joissa on menossa etninen puhdistus ja tuhansia ihmisiä tapetaan pakomatkalla. Esim. Sudan, esim. Myanmar.

• Ramoona_
        Makriina kirjoitti:

Leipäjonot ovat tulleet jäädäkseen. Meilläkin on yhä niitä, joiden elämä on ankeaa monista syistä. Miksi ei heitä tulisi auttaa? Ei auttaminen ole häpeällistä.

Ota selvää, millaista on niissä maissa, joista väki pakenee nälkää ja väkivaltaa.
        Meillä ei ole tarvinnut pelätä mitään eikä ketään vuosikymmeniin.
        Jokainen täällä hoidetaan, Koulutetaan lapset yliopistokoulutusta myöten, kenenkään ei tarvitse nähdä nälkää, jokaisella on oikeus terveydenhoitoon. Täällä pidetään omista huolta ja siinä sivussa ne maahantulijatkin hoidetaan.
        Mutta et antaisi keräykseen penniäkään, siihen sinulla ei ole varaa? Miksei? Et usko, että rahasi menee perille. Onko sinun rahasi kallisarvoisempaa kuin jonkun toisen?
        Vedotaan aina väärinkäytöksiin.

Kuitenkin maailmassa toimii tuhansia vapaehtoisia Punaisessa Ristissä, Punaisessa Puolikuussa, kirkkojen ulkomaanavussa, Lääkärit ilman rajoja , ja muissa auttamiseen keskittyvissä järjestöissä monilla alueilla, joissa ei ole edes puhdasta vettä saatavilla. On maita, joiden koko hallinto on romahtanut, tai maita, joissa on menossa etninen puhdistus ja tuhansia ihmisiä tapetaan pakomatkalla. Esim. Sudan, esim. Myanmar.

Hyvä puheenvuoro jälleen Makriinalla. Ylijäämäruuan jakaminen ei ole keltään pois, se on sosiaaliturvaa täydentävää toimintaa, eikä siinä ainakaan välistävetäjiä tai taloudellisia väärinkäytöksiä ole. Ruokalahjakortit joulun alla köyhiin perheisiin ovat myös konkreettista apua, menee todelliseen tarpeeseen ilman välikäsiä. Yksi mielestäni luotettava ja hyväksi havaitsemani keino auttaa on ostaa "erilainen lahja" sellaisille, joilla on kaikkea, mutta haluaa ilahduttaa ja jakaa hyvää mieltä. Me sisarusten kesken olemme suosineet Naisten pankkia, jonka avulla köyhien maiden naisille hankitaan ammatti, vaikkapa ompelukone . Naisten kautta hyötyvät perheet, lapset saadaan kouluun, tytötkin. Valistus vähentää eriarvoisuutta, tytöt saavat viettää lapsuuden ja perustaa perheen vasta aikuisina.

Reilun kaupan tuotteet tulee tässä mieleen yhtenä auttamismahdollisuutena, jossa en väärinkäytöksiä usko olevan. Eilenkin ostin reilun kaupan ruusukimpun , ei se paljoa edes maksanut.

• flegmaatti

En koskaan millekään järjestölle tai muuten organisoituun keräykseen.
      Rehelliselle spurgulle saatan antaa vitosen jos väittää sen puuttuvan putelin hinnasta mutta bussirahaa en anna.
      Olen joskus ostanut janoiselle pienen pullon jotain väkevää, halpaa viiniä. Maekborotoppakin on tervetullut apu tumppien kerääjälle.

• pienestä.kii

Nuorimies pyysi minulta rahaa margariinirasiaa varten. Kaupat olivat jo kiinni. Saan sitä tuosta kioskista. Maksaa 3 euroo se sanos.
        Uskoin laihaa kaveria ja annoin kolikot. Nenäpäiväkeräykseen en laittanut kun se kymppi on tarpeeseen nyt velkaisella äijällä.

• Karviaismarjatta

Hyvä kun annoit. Kauniisti tehty.

• ei-luota-keräyksiin-

Juuuu, kaikista hyväntekeväisyys keräyksistä on menny mielenkiinto jo silloin
      kun paljastui esm. unisefin kiero peli,
      mijoonat ei meenykkää hyväntekeväisyyteen vaan toimitsijoitten omaan taskuun ,
      kävi ilmi että vain 20 % mijaardeista meni hyväntekeväisyyteen,
      eipä tee mieli rikastuttaa jo rikkaita toimitsijoita,
      kuten Ahteen rovua oli yksi niistä
      siitähän oli silloin suuri kohu julkisuudessa mediassa kun asia paljastui,

samoin kai muistatte syöpäyhdistyksen poikien touhut,
      kaksi nuortamiestä keräsi rahaa ja niistä tuli mijonäärejä alta aikayksikön,
      jäivät kylläki kiinni tekosestaan mutta luottamus meni täysin kaikkiin hyväntekeväisyys keräyksiin,
      antakoon ne rahaa joilla oikeesti on varaa ja jotka ovat sinisilmäisiä , hyvä-uskoisia
      ja hauavat kaikesta huolimatta lahjoittaa rahaa ,
      jotka uskovat vielä hyväntekeväisyyden vilpittömyyteen,
      mä en luota enää mihinkään keräyslistoihin, enkä pistä ropostakaan,
      koska itse paremminki on avun tarpeessa, liian pieni eläke, ja sitä vielä valtiovalta kehtaa leikata,
      mutta,
      autaisi joku joskus meitä oikeesti suomen omia köyhiäki,

eikä vain työnnettäs mijoonia ulkomaille tuntemattomiin ihmisiin,
      kun hätä on monella omassa maassaki suuri,

keräykset on hyväuskoisten ihmisten huijaamista,

• Autuaita.ovat.köyhät

. . . . .
        "antakoon ne rahaa joilla oikeesti on varaa ja jotka ovat sinisilmäisiä , hyvä-uskoisia
        koska itse paremminki on avun tarpeessa, liian pieni eläke, ja sitä vielä valtiovalta kehtaa leikata,
        mutta,

kun hätä on monella omassa maassaki suuri, " . . . .

Vähän ristiriitaista puhetta, antajat mielestäsi ovat sinisilmäisiä, mutta itse kuitenkin toivoisit apuja itsellesi. Keneltä apuja saisit, jos kaikki sinua uskoisivat ja alkaisivat epäillä että rahat pimitetään parempiin taskuihin.
        Et itse anna ropoakaan, mutta olisit kyllä valmis panemaan taskuusi jos joku sinisilmäinen ja hyväuskoinen sinulle omia roposiaan tarjoaisi.

• oleppa-rehellinen
        Autuaita.ovat.köyhät kirjoitti:

. . . . .
        "antakoon ne rahaa joilla oikeesti on varaa ja jotka ovat sinisilmäisiä , hyvä-uskoisia
        mutta,

kun hätä on monella omassa maassaki suuri, " . . . .

Vähän ristiriitaista puhetta, antajat mielestäsi ovat sinisilmäisiä, mutta itse kuitenkin toivoisit apuja itsellesi. Keneltä apuja saisit, jos kaikki sinua uskoisivat ja alkaisivat epäillä että rahat pimitetään parempiin taskuihin.
        Et itse anna ropoakaan, mutta olisit kyllä valmis panemaan taskuusi jos joku sinisilmäinen ja hyväuskoinen sinulle omia roposiaan tarjoaisi.

heh, joo,
        onhan tuoki näkemys asiasta,
        huomaa se yksin s i n u n henkilökohtainen näkemys asiasta,
        paljastit oman kieron luonteesi,
        mikä luulet olevasi,

suomessa on paljon köyhiä eläkeläisiä joita pitäisi auttaa,
        ei vaan kukaan auta omia suomen köyhiä,

sinäki raukka olet yksi oman maan köyhien kansalaisten vihaaja
        panettelija,
        ilmeisesti pystyt jopa valehtelemaan perättömyyksiä,

oletko noin kateellinen
        ettei saisi ketään oman maan köyhia auttaa
        eikä lahjoittaa oman maan köyhille hyväntekeväisyys rahaa,
        sinulla on todella vastenmielinen luonne, hyiii,

sitäpaitsi, jos joku minulle lahjottaisi mijoonan rahaa hyväntahtoisuudessaan
        tietenki ottaisin sen vastaan,
        olenhan köyhä ja tarvin varsiki nyt paljon rahaa kun olen vanha kipee ja sairas,
        eikä omat rahat riitä kunnon hoitoihin,
        pitää tyytyä siihen vähään mitä yhteiskunta on v e l v o l l i n e n holehtimaan kunnon kansalaistaan ,
        työtä on tehty yli nelkyt vuotta ja rehellisesti verot maksettu,

• luonnonlaki

Jolle vähän on annettu, otetaan sekin vähä pois, mitäpä sokea lissää tarvitsee.

• röyhkeydellä-ei-rajaa
        luonnonlaki kirjoitti:

Jolle vähän on annettu, otetaan sekin vähä pois, mitäpä sokea lissää tarvitsee.

jaaa, sinäkö sitä teet,

oletko politikko, päättäjä,
        joka kynii köyhät entistäki köyhemmäksi,
        kuten sipilä ja orpo ovat politiikassaan nyt tehneet,

• Autuaita.ovat.köyhät
        oleppa-rehellinen kirjoitti:

heh, joo,
        onhan tuoki näkemys asiasta,
        huomaa se yksin s i n u n henkilökohtainen näkemys asiasta,
        paljastit oman kieron luonteesi,
        mikä luulet olevasi,

suomessa on paljon köyhiä eläkeläisiä joita pitäisi auttaa,
        ei vaan kukaan auta omia suomen köyhiä,

sinäki raukka olet yksi oman maan köyhien kansalaisten vihaaja
        panettelija,
        ilmeisesti pystyt jopa valehtelemaan perättömyyksiä,

oletko noin kateellinen
        ettei saisi ketään oman maan köyhia auttaa
        eikä lahjoittaa oman maan köyhille hyväntekeväisyys rahaa,
        sinulla on todella vastenmielinen luonne, hyiii,

sitäpaitsi, jos joku minulle lahjottaisi mijoonan rahaa hyväntahtoisuudessaan
        tietenki ottaisin sen vastaan,
        olenhan köyhä ja tarvin varsiki nyt paljon rahaa kun olen vanha kipee ja sairas,
        eikä omat rahat riitä kunnon hoitoihin,
        pitää tyytyä siihen vähään mitä yhteiskunta on v e l v o l l i n e n holehtimaan kunnon kansalaistaan ,
        työtä on tehty yli nelkyt vuotta ja rehellisesti verot maksettu,

Hyvin osaat perustella, miksi et anna ropostasi keräykseen.

• hyväsossuturva
        röyhkeydellä-ei-rajaa kirjoitti:

jaaa, sinäkö sitä teet,

oletko politikko, päättäjä,
        joka kynii köyhät entistäki köyhemmäksi,
        kuten sipilä ja orpo ovat politiikassaan nyt tehneet,

Fakta on, että Suomen sisiaalimenot on nyt suuremmat kuin koskaan. Jopa vuokratukea maksetaan miljardeja. Sumeen kannattaa tulla hakemaan turvapaikkaa juuri anteliaan sosiaaliturvan takia.

• Autuaita.edelleen
        hyväsossuturva kirjoitti:

Fakta on, että Suomen sisiaalimenot on nyt suuremmat kuin koskaan. Jopa vuokratukea maksetaan miljardeja. Sumeen kannattaa tulla hakemaan turvapaikkaa juuri anteliaan sosiaaliturvan takia.

Suomi on siksi varoissaan, että pystyy maksamaan asumistukia. Siitä oli sodan jälkeisessä maailmassa turha edes uneksia, aikaisemmista vuosikymmenistä puhumattakaan.

• Hölmölä-

Suomen sosiaalimenot on nyt suuremmat kuin koskaan. Jopa vuokratukea maksetaan miljardeja.
      Suomeen kannattaa tulla hakemaan turvapaikkaa juuri anteliaan sosiaaliturvan takia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      68
      3997
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      83
      3296
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      87
      3077
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      96
      2903
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2614
    6. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      223
      2432
    7. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      210
      2335
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      67
      2282
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      91
      2211
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      402
      2158
    Aihe