Kuinka asioidaan TE-toimistoon ilman puhelinta

Eräs-vaan

On tullut jännä tilanne TE-toimiston kanssa kun minulla ei ole puhelinta, niin kuinka saan viestin menemää perille virkailijalle sähköpostilla. Viestillä muistuttaisin virkailijaa ottamaan minuun yhteyttä kuten hän lupasi viime kerralla ottaa yhteyttä, mutta häneltä unohtui kertoa, millä tavalla hän ottaa yhteyttä. Kysymys on siis työnhaun uusimisesta 3kk välein.

Yritin lähettää hänelle sähköpostin kirjaamon kautta, ja kirjaamo kuittasikin viestin seuraavasti :
"
Uudenmaan TE-toimiston kirjaamo on vastaanottanut viestinne. Asianne on välitetty eteenpäin käsiteltäväksi.
– Registratorskontoret vid arbets- och näringsbyrå i Nyland har mottagit ert meddelande.
– Your message has been delivered to the Employment and Economic Development Office for Uusimaa.
"
Mutta tuossa ei kuitata lähettämääni viestiä sillä aiheella millä viestin lähetin. Eli tuo on vaan yleiskuittaus jokaiselle viestille samalla lailla.

Siis en pääse lähettämään viestiä edes omilta sivuiltani vaan minun pitäisi lähettää ennalta määritellyillä otsikoilla. Joo näyttääkin siltä, että näin yritetään pakottaa käyttämään puhelinta asioidessaan työkkärin virkailijoiden kanssa.

107

4272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tositosijännää

      No onpas sunki elämä hankalaa tai ite sen teet semmoseksi, epäilen että kyllä sulla puhelin on, jos ei oi niin hae cittarista 20 e samsung,

      • puhelinton

        Puhelimen omistaminen ei ole pakollista. Jos puhelin olisi pakollinen, niin sossu maksaisi puhelimen ja puhelinlaskun. Niin kauan kuin puhelin ei ole pakollinen en aio sitä hankkia eikä saada säteilyä ja syöpää. Jos on asia, lähettäkää kirje. Jos Posti suo, niin se voi tulla jopa perille.


      • onkotuoniinvaikeaa
        puhelinton kirjoitti:

        Puhelimen omistaminen ei ole pakollista. Jos puhelin olisi pakollinen, niin sossu maksaisi puhelimen ja puhelinlaskun. Niin kauan kuin puhelin ei ole pakollinen en aio sitä hankkia eikä saada säteilyä ja syöpää. Jos on asia, lähettäkää kirje. Jos Posti suo, niin se voi tulla jopa perille.

        Sossu maksaa puhelimen ja puhelinlaskun. TE-toimiston kanssa perusoletus on, että asiakkaalla on puhelin käytössään. Vaikeaksi menee ilman sitä.


      • sorivaaaaan

        Sossu ei maksa puhelinta, puhelinlaskua eikä tietokonetta tai nettiyhteyttä. Ne pitäisi maksaa itse perusosasta. Jos ei ole varaa, niin pitää pärjätä ilman. Sama juttu auton kanssa, sossu ei maksa autoa eikä bensoja, vaikka työkkärissä pitäisi käydä.


      • Anonyymi
        puhelinton kirjoitti:

        Puhelimen omistaminen ei ole pakollista. Jos puhelin olisi pakollinen, niin sossu maksaisi puhelimen ja puhelinlaskun. Niin kauan kuin puhelin ei ole pakollinen en aio sitä hankkia eikä saada säteilyä ja syöpää. Jos on asia, lähettäkää kirje. Jos Posti suo, niin se voi tulla jopa perille.

        Millä otat yhteyttä työpaikkoihin, eli sovit milloin voi tulla haastatteluun/käymään firmassa?
        Millä asioit muutenkin eri tahojen, esimerkiksi terveydenhuollon kanssa?
        Millä hoidat läheistesi kanssa asiat, kuten sopimiset missä nähdään, milloin ja miten.
        eikö älypuhelin olekin suht helppo.Sillä pääset oman pankkisi sivuille maksamaan laskuja, tarkistat rahatilanteesi- vaikka istuisit mättäällä jalat viileässä lampivedessä.
        Älykännyn kanssa katsot satunnaisten töiden tulot kätsästi tulorekisteristä, ja sovitellun maksaja saa ne sieltä, et tartte kiikuttaa mihinkään papruja, näpyttelet vain älykännyllä maksajan lomakkeeseen esimerkiksi työssä, työtön... ja tuntisi.
        Helppoa on kuin heinän teko pyöröpaaliin.
        Omaa oksaasihan sahaat, aiheutat ongelmia vain itsellesi, jos haluat pysyä jossain entisessä ajassa, kas kun ei kivitauluissa. Muinoiset ihmiset tarvitsivat kottikärrit, tai hevoskärrit jos enempi kirjoitusta kuskattiin muitten nähtäville...


      • Anonyymi
        sorivaaaaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa puhelinta, puhelinlaskua eikä tietokonetta tai nettiyhteyttä. Ne pitäisi maksaa itse perusosasta. Jos ei ole varaa, niin pitää pärjätä ilman. Sama juttu auton kanssa, sossu ei maksa autoa eikä bensoja, vaikka työkkärissä pitäisi käydä.

        Maksaa ne silmille ja elintaso pakolaisille puhelimet ja netit


      • Anonyymi
        sorivaaaaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa puhelinta, puhelinlaskua eikä tietokonetta tai nettiyhteyttä. Ne pitäisi maksaa itse perusosasta. Jos ei ole varaa, niin pitää pärjätä ilman. Sama juttu auton kanssa, sossu ei maksa autoa eikä bensoja, vaikka työkkärissä pitäisi käydä.

        Kysy vaikka Haakertilta


      • Anonyymi
        puhelinton kirjoitti:

        Puhelimen omistaminen ei ole pakollista. Jos puhelin olisi pakollinen, niin sossu maksaisi puhelimen ja puhelinlaskun. Niin kauan kuin puhelin ei ole pakollinen en aio sitä hankkia eikä saada säteilyä ja syöpää. Jos on asia, lähettäkää kirje. Jos Posti suo, niin se voi tulla jopa perille.

        Sossu ja sossu.....kyllä sulla puhelin on,älä puhu pehmoisia.


      • Anonyymi
        sorivaaaaan kirjoitti:

        Sossu ei maksa puhelinta, puhelinlaskua eikä tietokonetta tai nettiyhteyttä. Ne pitäisi maksaa itse perusosasta. Jos ei ole varaa, niin pitää pärjätä ilman. Sama juttu auton kanssa, sossu ei maksa autoa eikä bensoja, vaikka työkkärissä pitäisi käydä.

        Sossusta saa rahaa, jolla voi ostaa puhelimen. Samalla soskusta saadulla rahalla voi ostaa myös lentolipun ulkomaille tai bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä otat yhteyttä työpaikkoihin, eli sovit milloin voi tulla haastatteluun/käymään firmassa?
        Millä asioit muutenkin eri tahojen, esimerkiksi terveydenhuollon kanssa?
        Millä hoidat läheistesi kanssa asiat, kuten sopimiset missä nähdään, milloin ja miten.
        eikö älypuhelin olekin suht helppo.Sillä pääset oman pankkisi sivuille maksamaan laskuja, tarkistat rahatilanteesi- vaikka istuisit mättäällä jalat viileässä lampivedessä.
        Älykännyn kanssa katsot satunnaisten töiden tulot kätsästi tulorekisteristä, ja sovitellun maksaja saa ne sieltä, et tartte kiikuttaa mihinkään papruja, näpyttelet vain älykännyllä maksajan lomakkeeseen esimerkiksi työssä, työtön... ja tuntisi.
        Helppoa on kuin heinän teko pyöröpaaliin.
        Omaa oksaasihan sahaat, aiheutat ongelmia vain itsellesi, jos haluat pysyä jossain entisessä ajassa, kas kun ei kivitauluissa. Muinoiset ihmiset tarvitsivat kottikärrit, tai hevoskärrit jos enempi kirjoitusta kuskattiin muitten nähtäville...

        En halua töihin. Roikun vain netissä ja mieluiten verorahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua töihin. Roikun vain netissä ja mieluiten verorahoilla.

        Sulle voisi sopia kuntouttava työtoiminta


      • Anonyymi

        Te-toimisto tekee elämän helvetiksi oli puhelinta tai ei. Tuntuu että niistä on tehty jotain epäjumalia jotka saa antaa ihmisistä minkälaisia lausuntoja haluavat keksiä omasta päästään millä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Eikö noilla ole mitään vastuuta noista lausunnoista?


      • Anonyymi
        onkotuoniinvaikeaa kirjoitti:

        Sossu maksaa puhelimen ja puhelinlaskun. TE-toimiston kanssa perusoletus on, että asiakkaalla on puhelin käytössään. Vaikeaksi menee ilman sitä.

        Millä rahalla ostaa puhelimen kun toimeentulotuki on niin pieni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te-toimisto tekee elämän helvetiksi oli puhelinta tai ei. Tuntuu että niistä on tehty jotain epäjumalia jotka saa antaa ihmisistä minkälaisia lausuntoja haluavat keksiä omasta päästään millä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Eikö noilla ole mitään vastuuta noista lausunnoista?

        Samaa tekee Kela.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua töihin. Roikun vain netissä ja mieluiten verorahoilla.

        sähköpostilla itse hoidan kaiken


    • oma_asiointi

      TE-toimiston sivuilla on oma asiointi -palvelu, jonne pitää kirjautua pankkitunnuksilla. Varmaan sinulla ne on? Sitä kautta pystyy hoitamaan monia asioita, työnhaun uusimista en tosin ole hoitanut sitä kautta itse (vaan puhelimella) mutta voisit sitä kautta varmaan lähettää ainakin viestin virkailijalle niin, että se menee varmasti perille? Jos matka ei ole pitkä, työkkärissä voi tietysti yrittää käydä paikan päälläkin.

      • oma_asiointi

        Ja tuo sähköpostikin on voinut oikeasti mennä perille. Kuinka kauan sen lähettämisestä on? Itsekin olen lähettänyt sähköpostia työkkäriin kirjaamon kautta ja se on mennyt perille. Ensin tulee vastaanottokuittaus kirjaamosta, aikanaan virkailijalta (jos tulee). Taisit mainitakin omat sivut, mutta kannattaa silti katsoa vielä onko siellä jotain asiaan sopivaa.

        Sellainen juttu vielä, että työnhaun uusiminen voi joskus kestää. Työkkäristä ei välttämättä ehditä soitella 3kk välein, vaan väli voi olla pidempikin. Kyllä ne ottaa yhteyttä kun ehtivät... Mutta jos haluat varmistaa asian niin aina parempi tietysti olla itse yhteydessä.


      • Eräs-vain-2
        oma_asiointi kirjoitti:

        Ja tuo sähköpostikin on voinut oikeasti mennä perille. Kuinka kauan sen lähettämisestä on? Itsekin olen lähettänyt sähköpostia työkkäriin kirjaamon kautta ja se on mennyt perille. Ensin tulee vastaanottokuittaus kirjaamosta, aikanaan virkailijalta (jos tulee). Taisit mainitakin omat sivut, mutta kannattaa silti katsoa vielä onko siellä jotain asiaan sopivaa.

        Sellainen juttu vielä, että työnhaun uusiminen voi joskus kestää. Työkkäristä ei välttämättä ehditä soitella 3kk välein, vaan väli voi olla pidempikin. Kyllä ne ottaa yhteyttä kun ehtivät... Mutta jos haluat varmistaa asian niin aina parempi tietysti olla itse yhteydessä.

        "Taisit mainitakin omat sivut, mutta kannattaa silti katsoa vielä onko siellä jotain asiaan sopivaa."

        Siellä on sopiva paikka mutta kun se näyttää olevan kertakäyttöinen. Ilmoitin hakeneeni työtä sillä tekstiboksilla millä saan viestin menemään perille omalle virkailijalle, mutta kun tekstinlähetysmahdollisuus on kertakäyttöinen per 3kk. Siis minun ei olisi ollut pakko kertoa työpaikan hakemisesta mutta pöljä menin ilmoittamaan asiasta, ja nyt en saa tätiin yhteyttä kuin uskomalla että hän reagoi sähköposteihini. Eikä noista lähettämistäni sähköposteista jää mitään merkintää tietoihini, joten karenssia ajatellen minulle ei jää mitään todisteita pyrkineeni ottamaamaan virkailijaan yhteyttä.


      • oma_asiointi
        Eräs-vain-2 kirjoitti:

        "Taisit mainitakin omat sivut, mutta kannattaa silti katsoa vielä onko siellä jotain asiaan sopivaa."

        Siellä on sopiva paikka mutta kun se näyttää olevan kertakäyttöinen. Ilmoitin hakeneeni työtä sillä tekstiboksilla millä saan viestin menemään perille omalle virkailijalle, mutta kun tekstinlähetysmahdollisuus on kertakäyttöinen per 3kk. Siis minun ei olisi ollut pakko kertoa työpaikan hakemisesta mutta pöljä menin ilmoittamaan asiasta, ja nyt en saa tätiin yhteyttä kuin uskomalla että hän reagoi sähköposteihini. Eikä noista lähettämistäni sähköposteista jää mitään merkintää tietoihini, joten karenssia ajatellen minulle ei jää mitään todisteita pyrkineeni ottamaamaan virkailijaan yhteyttä.

        Kirjaamon vastaanottokuittauksesta näkyy ainakin se, että olet yrittänyt ottaa TE-toimistoon yhteyttä sähköpostilla. Jotkut virkailijat kyllä käyttävät suoraa sähköpostia, itsekin olen tällaista postia saanut. Oletko varma, ettei oma virkailijasi ole virkavapaalla tai pitkällä saikulla? Kerran minulla jokin asia viipyi tällaisen takia, mutta ei siitä mitään seurauksia minulle tullut.

        Arvelen kyllä, että työkkäri haluaa tavalla tai toisella haastatella kaikki työnhakijat määräajoin, eli pelkästään oma asioinnin tai sähköpostin välityksellä ei kaikkia asioita voi hoitaa. Työkkärin sivuilta löysin tällaisen maininnan:

        "Jos työttömyytesi jatkuu, haastattelemme sinut kolmen kuukauden välein tarkistaaksemme suunnitelmasi. TE-toimisto voi järjestää henkilökohtaisen haastattelun kasvokkain, puhelimitse tai etäyhteydellä. Lisäksi haastattelut voidaan toteuttaa nuorten palvelupisteissä Ohjaamoissa, joissa on TE-palveluiden virkailijoita sekä työvoima- ja yrityspalvelujen alueellisissa kokeiluissa kunnan järjestämänä."

        http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/asiakkaana_tepalveluissa/tyollistymissuunnitelma/index.html

        Helpoimmalla kyllä pääsisit, jos ostaisit prepaid-liittymän ja halvimman mahdollisen puhelimen. Käytettynä peruspuhelimia saanee ilmaiseksikin. Mutta jos tämä ei ole sinulle vaihtoehto, sitten varmaan pitää käydä työkkärissä paikan päällä. Etäyhteys on myös mainittu vaihtoehtona, mutta sitäkin varten pitäisi saada ensin kontakti virkailijaan.


      • Lawetorder
        Eräs-vain-2 kirjoitti:

        "Taisit mainitakin omat sivut, mutta kannattaa silti katsoa vielä onko siellä jotain asiaan sopivaa."

        Siellä on sopiva paikka mutta kun se näyttää olevan kertakäyttöinen. Ilmoitin hakeneeni työtä sillä tekstiboksilla millä saan viestin menemään perille omalle virkailijalle, mutta kun tekstinlähetysmahdollisuus on kertakäyttöinen per 3kk. Siis minun ei olisi ollut pakko kertoa työpaikan hakemisesta mutta pöljä menin ilmoittamaan asiasta, ja nyt en saa tätiin yhteyttä kuin uskomalla että hän reagoi sähköposteihini. Eikä noista lähettämistäni sähköposteista jää mitään merkintää tietoihini, joten karenssia ajatellen minulle ei jää mitään todisteita pyrkineeni ottamaamaan virkailijaan yhteyttä.

        Jäähän sinulle, sähköpostinkuittaus kirjaamosta, että lähetetyt sähköpostit, että myöskin tietokoneen lokitiedosto, vai oletko kaikki nollannut?

        Lähetetty sähköposti jää talteen aina lähetettyihin, että myöskin palvelun servereihin ja jollen väärin muista, ne pitää pitää tallessa vuoden.

        Näillä mennään ja mitä olen omakannasta lukenut, niin sitä palvelua ei kannata käyttää vaikka kuinka tuntuisi näppärältä, koska sen jälkeen olet sen palvelun päivittäinen orja, koska te-toimisto alkaa hoitaan sen kautta kaikki asiasi ja mitään et saa enään kirjallisena tai että kykenet joitain omia asioita todistaan, vaan joudut käymään tarkistaan onko jotain viestiä tullut.

        Yksi keino on, selvitä netissä te-keskuksen virkailijoiden sähköposti, esim . poliisilla 9n tälläinen ja kelassa, mutta pitää tietää henkilön etu- ja sukunimi kenelle lähettää sähköpostin, mutta tällöin ei saa kuittausta, eli muotoa etunimi (muista kirjoittaa pienellä alkukirjaimella) piste sukunimi at eli @ ja netistä selvittämäsi loppuosa, joka poliisilla on poliisi.fi.


      • Eräs-vaan

        "Jäähän sinulle, sähköpostinkuittaus kirjaamosta, että lähetetyt sähköpostit, että myöskin tietokoneen lokitiedosto, vai oletko kaikki nollannut?"

        Siis mistä lokista kirjoitat?

        "Näillä mennään ja mitä olen omakannasta lukenut, niin sitä palvelua ei kannata käyttää "

        Kröhöm, mistä omakannasta kerrot?


      • Anonyymi
        oma_asiointi kirjoitti:

        Kirjaamon vastaanottokuittauksesta näkyy ainakin se, että olet yrittänyt ottaa TE-toimistoon yhteyttä sähköpostilla. Jotkut virkailijat kyllä käyttävät suoraa sähköpostia, itsekin olen tällaista postia saanut. Oletko varma, ettei oma virkailijasi ole virkavapaalla tai pitkällä saikulla? Kerran minulla jokin asia viipyi tällaisen takia, mutta ei siitä mitään seurauksia minulle tullut.

        Arvelen kyllä, että työkkäri haluaa tavalla tai toisella haastatella kaikki työnhakijat määräajoin, eli pelkästään oma asioinnin tai sähköpostin välityksellä ei kaikkia asioita voi hoitaa. Työkkärin sivuilta löysin tällaisen maininnan:

        "Jos työttömyytesi jatkuu, haastattelemme sinut kolmen kuukauden välein tarkistaaksemme suunnitelmasi. TE-toimisto voi järjestää henkilökohtaisen haastattelun kasvokkain, puhelimitse tai etäyhteydellä. Lisäksi haastattelut voidaan toteuttaa nuorten palvelupisteissä Ohjaamoissa, joissa on TE-palveluiden virkailijoita sekä työvoima- ja yrityspalvelujen alueellisissa kokeiluissa kunnan järjestämänä."

        http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/asiakkaana_tepalveluissa/tyollistymissuunnitelma/index.html

        Helpoimmalla kyllä pääsisit, jos ostaisit prepaid-liittymän ja halvimman mahdollisen puhelimen. Käytettynä peruspuhelimia saanee ilmaiseksikin. Mutta jos tämä ei ole sinulle vaihtoehto, sitten varmaan pitää käydä työkkärissä paikan päällä. Etäyhteys on myös mainittu vaihtoehtona, mutta sitäkin varten pitäisi saada ensin kontakti virkailijaan.

        Toivottavasti on saikulla kun on niin vittumainen työ. Toivottavasti sairastuu, saa ite karenssin, masentuu ja lopulta tekee itsarin


    • sasasask

      Jos tietää virkailijansa nimen niin voi kokeilla emailia hänen nimellään. Siis etunimi.sukunimi(at)te-toimisto.fi

      • Eräs-vaan

        Eipä vastaa viesteihin vaikka laki edellyttää vastaamaan.


      • Anonyymi

        Googleta vaan. Monella on kyllä sitä varten feikkinimi. Tiedä millä valeidentiteetillä ovat Suomessa. Tiedä vaikka mitä neukkulaisia vakoojia ovat.


    • mikkopojuase

      kaikilla työttömillä ei ole puhelinta, nettiä, verkkopalvelutunnuksia käytössä lain mukaan tarvitse hankkia näitä vempaimia. muutenkin vähävaraisen on katettava toimeentulotuen perusosalla, kun työttömällä on aikaa voi kävellä te-toimistoon kirjastossa löytyy tietokoneita katselee avoimia työpaikkoja. kuntouttavassa työtoiminassa ei tarvita näitä välineitä työt hoidetaan vanhaan tyyliin puuhasteluhommat

    • Eräs-vaan

      Ajattelin ottaa yhteyttä Uudenmaan TE-toimistoon faksilla. En kuitenkaan saa nyt näkyviin faksin numeroa koska te-toimiston verkkopalvelut ovat juuri nyt nurin. Mutta sen tiedän, että faksilla voi ottaa yhteyttä 010 .... . Faksi löytyy useasti kirjastoista mutta Vantaa-Infossa on myös faksi - arvatenkin kun ulkomaalaisia käy paljon infossa.

    • Eräs-vaan

      No nyt toimii Uudenmaant TE-toimiston (Vantaa) sivut. Faksin numero on :

      Faksi:
      010 607 1671

      Tässä vielä sähköposti:
      kirjaamo.uusimaa(at)te-toimisto.fi

      http://toimistot.te-palvelut.fi/vantaa-tikkurila

      Aion testata faksia jos virkailija ei ota minuun yhteyttä siihen mennessä kuten lupasi. Faksi maksaa 3€ per sivu - luulen.

      • oma_asiointi

        Olethan syöttämyt oman sähköpostiosoitteesi oma asiointi -palvelun yhteystietoihin? Tällä voi olla merkitystä sen kannalta, että postisi ohjautuu oikein.

        Eli kun lähetät sähköpostia, se kannattaa lähettää kirjaamoon, koska se on virallinen vastaanottopaikka ja saat sieltä kuittauksen. Mutta jos sähköpostiosoitteesi on TE-toimiston järjestelmässä, järjestelmä varmaankin tunnistaa osoitteesi ja ohjaa viestin oikealle virkailijalle tai hänen sijaiselleen. Oletan, että asia on näin sillä perusteella, että itse olen lähettänyt sähköpostia kirjaamoon, mistä sain ensin kuittauksen ja myöhemmin oma virkailija vastasi vielä minulle erikseen suoraan.


      • Eräs-vaan

        No olisihan se pitänyt arvata, että Uudenmaan TE-toimistossa Vantaalla ei ole enää faksi käytössä. Ovat varmaan tehneet kollegialisen päätöksen virastossa, että eivät tarvitse faksia mihinkään. Kun faksin numeroon 010 607 1671 soittaa, niin vastataan, valitsemanne numero ei ole enää käytössä. Muuten Järvenpään faksi vastasti ja luurista kuului faksin ujellus. Hyvä että joku vielä huolehtii niiden tarpeista, joilla ei ole mahdollisuutta puhelimeen eikä nettiin.


      • Eräs-vaan
        oma_asiointi kirjoitti:

        Olethan syöttämyt oman sähköpostiosoitteesi oma asiointi -palvelun yhteystietoihin? Tällä voi olla merkitystä sen kannalta, että postisi ohjautuu oikein.

        Eli kun lähetät sähköpostia, se kannattaa lähettää kirjaamoon, koska se on virallinen vastaanottopaikka ja saat sieltä kuittauksen. Mutta jos sähköpostiosoitteesi on TE-toimiston järjestelmässä, järjestelmä varmaankin tunnistaa osoitteesi ja ohjaa viestin oikealle virkailijalle tai hänen sijaiselleen. Oletan, että asia on näin sillä perusteella, että itse olen lähettänyt sähköpostia kirjaamoon, mistä sain ensin kuittauksen ja myöhemmin oma virkailija vastasi vielä minulle erikseen suoraan.

        "Olethan syöttämyt oman sähköpostiosoitteesi oma asiointi -palvelun yhteystietoihin? Tällä voi olla merkitystä sen kannalta, että postisi ohjautuu oikein."

        Kyllä sähköpostiosoitteeni on oikein syötetty TE-toimiston järjestelmään. Nyt vaan on kyse siitä, että jostain syystä virkailija ei vastaa viesteihini. Siis minä olen käyttänyt kirjaamoa jo monta vuotta viestien välittämiseen virkailijoille ja nyt ihan vuosi sitten kirjaamon vastanottokuittaukset muutuivat täysin merkittömiksi, koska vastauskuittauksessa ei edes kerrota sähköpostini asian nimeä. Ja ennen vastaanottokuittauksen lähetti ihminen - ei järjestelmä.

        Tuli vaan mieleen, että ovatkohan kytkeneet viestienvälitystä päälle Vantaalle tai viestin vastaanottoa päälle Vantaalla. Mutta kun uudenmaan kirjaamoon ei ole edes puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta minne voisi lähettää kirjaamoon osoitettuja viestejä.


      • Anonyymi
        oma_asiointi kirjoitti:

        Olethan syöttämyt oman sähköpostiosoitteesi oma asiointi -palvelun yhteystietoihin? Tällä voi olla merkitystä sen kannalta, että postisi ohjautuu oikein.

        Eli kun lähetät sähköpostia, se kannattaa lähettää kirjaamoon, koska se on virallinen vastaanottopaikka ja saat sieltä kuittauksen. Mutta jos sähköpostiosoitteesi on TE-toimiston järjestelmässä, järjestelmä varmaankin tunnistaa osoitteesi ja ohjaa viestin oikealle virkailijalle tai hänen sijaiselleen. Oletan, että asia on näin sillä perusteella, että itse olen lähettänyt sähköpostia kirjaamoon, mistä sain ensin kuittauksen ja myöhemmin oma virkailija vastasi vielä minulle erikseen suoraan.

        Ostin jo köyttä valmiiksi jos vaikka virkailija ahdistuisi kun ei saa bonareita, masentuu ja mieli tekee tehdä itsarin..


      • Anonyymi
        Eräs-vaan kirjoitti:

        No olisihan se pitänyt arvata, että Uudenmaan TE-toimistossa Vantaalla ei ole enää faksi käytössä. Ovat varmaan tehneet kollegialisen päätöksen virastossa, että eivät tarvitse faksia mihinkään. Kun faksin numeroon 010 607 1671 soittaa, niin vastataan, valitsemanne numero ei ole enää käytössä. Muuten Järvenpään faksi vastasti ja luurista kuului faksin ujellus. Hyvä että joku vielä huolehtii niiden tarpeista, joilla ei ole mahdollisuutta puhelimeen eikä nettiin.

        Ei siellä Stasi toimistossa osata faksia käyttää..


    • ERäs-vaan

      Niin ennen vanhaan kun lähetti sähköpostin tai viestin kirjaamon kautta niin vastaanottaja ei voinut koskaan ryhtyä venkuloimaan, että ei ole saanut viestiä itselleen, sillä kirjaamon kuittaus varmisti sen, että viesti on vastaanotettu ja vastuu viestin perillemenosta siirtyy kirjaamolle. Mutta nyt veikkaisin tapahtuneen niin, että eivät välitä edes viestejä sinne minne pitäisi - ainakin minun tapauksessa.

    • fddfd

      Jutuista päätellen yhteyttä pitäisi ottaa mielisaairaalaan, ei te toimistoon.

    • 123-321

      Joo, ei ainakaan vielä TE-keskus eikä mikään muukaan viranomainen voi edellyttää puhelimen hankkimista asioiden hoitamiseksi.

      Vähävaraisuus ei aina ole ainoa syy käyttää "perinteisiä palveluita perinteisellä tavalla". Viime viikolla erään tiliasian selvittämiseksi jouduin menemään Osuuspankkiin, jonka kassapalvelut olivat auki ma - to klo 10:30 - 13. Voi sitä väkimäärää asioimassa 1970-luvun tyyliin! Tuoleilla istuskelevien keski-ikä oli arviolta 75 - 80 vuotta. Jutustelin parinkin asiakkaan kanssa, jotka häpeilemättä kertoivat, etteivät ymmärrä tietokoneista mitään ja siksi he arvostavat paikallisen Osuuspankin palveluja ihmisille, joille tietotekniikka on yksinkertaisesti liikaa.

      Pankkipalveluiden täsmätarjonnalla erilaisille asiakkaille on käsittääkseni suurtakin vaikutusta pankin liiketoimintaan: Jos toimii kuten Nordea, jonka slogan on "siellä Nordea, missä kännykkä", niin tuolla ajatuksella rajaa tietyn eläkeläisryhmän pankkipalveluista jo heti 100 prosenttisesti pois.

      Osuuspankki taitaa "vanhoista pankeista" olla niitä viimeisiä, jossa pystyy asioimaan perinteiseen tyyliin. Toisaalta viime vuosina on tullut uusi kova tekijä S-pankki, joka sijaitsee kassoilla ja usein erillisessä "pankkiloosissa" kassarivien päässä. S-pankki tarjoaa myös perinteisiä kassapalveluja pakottamatta toimimaan kannettavalla, tabletilla tai kännykällä.

      • kannattaakovastustaa

        Puhelimen hankkimisen vaihtoehtona näyttäisi kuitenkin olevan paikan päällä käynti, ainakin haastattelujen osalta. Sekö sitten on helpompaa? Vanhan puhelimen saa kiittämällä, prepaid-liittymän muutamalla eurolla.


      • Eräs-vaan
        kannattaakovastustaa kirjoitti:

        Puhelimen hankkimisen vaihtoehtona näyttäisi kuitenkin olevan paikan päällä käynti, ainakin haastattelujen osalta. Sekö sitten on helpompaa? Vanhan puhelimen saa kiittämällä, prepaid-liittymän muutamalla eurolla.

        Puhelimella voidaan kiusata työttömiä monella tavalla mutta kirjeitse tai meileitse vaaditaan hiukan enemmän ryhtymistä asiaan, sillä onhan asia pantava paperille ja on näin todiste asian sisällöstä. Puhelimessa asiat saattavat mennä solmuun ja ei ole tarkkaan tiedossa molempien osapuolien välillä, että mitä itseasiassa sovittiin.


      • varmaanpäälle
        kannattaakovastustaa kirjoitti:

        Puhelimen hankkimisen vaihtoehtona näyttäisi kuitenkin olevan paikan päällä käynti, ainakin haastattelujen osalta. Sekö sitten on helpompaa? Vanhan puhelimen saa kiittämällä, prepaid-liittymän muutamalla eurolla.

        Puhelusta ei jää mitään todisteita, virkkailija voi sanoa mitä tahansa ja sen jälkeen väittää, ettei ole sanonut sitä. Harvaa puheluita nauhoittaa, eikä siihen enää riitä edes muutaman euron puhelin, vaan pitäisi olla älypuhelin, minne voi asentaa sovelluksia. Toiseksi vaikka sinulla olisi nauhoite, niin sitä on aika vaikeata laittaa "liitteeksi" valituksen kanssa ja lähettää kirjeitse. (Ps. ja vaikka olisi jopa videonauhoite, niin jopa käräjäoikeus voi kieltäytyä katsomasta sitä, vaikka se todistaisi sylyttömyytesi. T. kokemusta on)

        Mutta jos mustaa ja valkoisella, niin virkailija ei pysty koskaan väittämään vastaan. Vaan voit aina näyttää kopion asiakirjasta, että asia oli näin ja näin.


      • kannattaakovastustaa
        varmaanpäälle kirjoitti:

        Puhelusta ei jää mitään todisteita, virkkailija voi sanoa mitä tahansa ja sen jälkeen väittää, ettei ole sanonut sitä. Harvaa puheluita nauhoittaa, eikä siihen enää riitä edes muutaman euron puhelin, vaan pitäisi olla älypuhelin, minne voi asentaa sovelluksia. Toiseksi vaikka sinulla olisi nauhoite, niin sitä on aika vaikeata laittaa "liitteeksi" valituksen kanssa ja lähettää kirjeitse. (Ps. ja vaikka olisi jopa videonauhoite, niin jopa käräjäoikeus voi kieltäytyä katsomasta sitä, vaikka se todistaisi sylyttömyytesi. T. kokemusta on)

        Mutta jos mustaa ja valkoisella, niin virkailija ei pysty koskaan väittämään vastaan. Vaan voit aina näyttää kopion asiakirjasta, että asia oli näin ja näin.

        Sana sanaa vastaan -tilanteissa työkkärin asiakas on varmasti heikoilla, mutta ei puhelimen pakoileminen sitä asiaa kuitenkaan muuta. Jos puhelinta ei ole, joutuu käymään paikan päällä. Haastatella ne haluaa. Voihan sinne mennä tietysti avustajan kanssa, jolloin on ainakin todistaja omille sanomisille.


    • Eräs-vaan

      Minun TE-tomiston OMA ASIOINTI tiedoissa lukee :
      "Avoin asia tai tehtävä"
      Asioi TE-toimiston kanssa xx.yy.2017.

      TE-toimiston virkailija 3kk sitten lupasi ottaa yhteyttä tuohon xx.yy.2017 mennessä. Mutta sähköpostissaan, millä hän otti yhteyttä, ei kerrota millä tavalla hän tulee ottamaan yhteyttä. Aiemmin hän otti yhteyttä sähköpostilla viikkoa ennen määräpäivää.

      No nyt on vielä muutama vuorokausi jäljellä määräpäivään asti, että saattaa hän ottaakin yhteyttä vaikkapa juuri täsmälleen ilmoitetulla päivämäärällä ja vieläpä sähköpostitse. Mutta entäs jos hän ottaakin yhteyttä kirjeitse, ja ei ole merkinnyt kirjeen lähetyksestä mitään ylös tietoihini, ja kun postin kulku kun on hidasta, ja tiistaisin ei jaeta postia, niin postin saapuminen saattaa myöhästyä tuohon xx.yy.2017 päivämäärään mennessä. Tuosta sitten seuraa karenssi kun en riittävän ajoissa reagoinut kirjeeseen.

      Siis yritän tehdä kaikkeni (ilman puhelinta), että virkailija saisi viestini viimeistään xx.yy.2017 mennessä, kuten avoin asia tai tehtävä tiedoissani velvoittaa. Mutta minulla on pienoinen aavistus, että TE-toimistot ohjeistavat virkailijoita puhelittomien kohdalla siten, että karenssi rapsahtaisi, jos työtön ei ajoissa pysty täyttämään velvollisuuksiaan - esim. lähettämällä velvoittavan kirjeen viime tipassa ja katsovat, kuinka nopeasti posti kirjeen välittää.

      • eräs_mahdollisuus

        Jos yhteydenottoa ei määräpäivään mennessä kuulu, voithan merkitä avoimen tehtävän suoritetuksi sillä perusteella, että olet yrittänyt asioida lähettämällä sähköpostia TE-toimiston kirjaamoon, mutta vastausta ei ole kuulunut. Avoin tehtävä tulisi näin ainakin muodollisesti kuitattua määräaikaan mennessä, eikä mitään automaattista selvityspyyntöä lähtisi tulemaan. Jos virkailija sitten katsoo, ettei tehtävä ole vielä oikeasti valmis, hän voi ottaa yhteyttä. Tuskin tuosta karenssia tulisi, kun kuitenkin olet yrittänyt olla yhteydessä.


    • Eräs-vaan

      "Jos yhteydenottoa ei määräpäivään mennessä kuulu, voithan merkitä avoimen tehtävän suoritetuksi sillä perusteella, että olet yrittänyt asioida lähettämällä sähköpostia TE-toimiston kirjaamoon, mutta vastausta ei ole kuulunut."

      No noin tekisinkin mutta kun olen kuitannut avoimen tehtävän jo 2,5 kk sitten. Ilmoitin hakeneeni työpaikkaa mutta kappas vaan, ilmoittaminen onkin kertaluonteista per 3kk. Tuosta olen saanut kuittauksen pdf-dokumentin muodossa. Mutta kun en voi enää kuitata avointa tehtävää, kun tekstiboksi on harmaalla ja ruksi päällä. Ja mikä hölmöintä, minun ei olisi ollut pakko ilmoittaa hakeneeni työpaikkaa avoimella tehtävällä.

      • eräs_mahdollisuus

        Avoin tehtävä koski siis TE-toimiston kanssa asiointia, mutta tulit kuitanneeksi sen, kun ilmoitit työpaikan hakemisesta? Eihän tuo ihan oikein mennyt, mutta tuskin kovin vakavaakaan, jos olet kuitenkin yrittänyt olla yhteydessä työkkäriin. Sehän asian pointti on, että olet noudattanut sitä mitä suunnitelmassa on. Avoin tehtäväkin on suljettu, tosin vähän turhan aikaisin ja vahingossa. Jos selvityspyyntö tulee, kerrot mitä olet tehnyt ja pidät dokumentit tallessa.


    • Eräs-vaan

      Sain luuria lainaksi ja asiahan alkoikin luistaa. Puhelinnumerossa 0295-5025500 virkailija merkkasi tietoihini, että olen ottanut yhteyttä tänään ja minulla ei ole enää avointa tehtävää. Tilanne on nyt sellainen, että työnhakuni on voimassa toistaiseksi, ja virkailija ottaa yhteyttä sitten kun ottaa. No toivottavasti ei ota yhteyttä kirjeitse vaan sähköpostilla, sillä kirjeet tuppaavat myöhästymään. Ja toivottavasti kirjeiden lähetykset laitetaan ylös yhteydenottoihin, niin tuolla tavalla voi odotella lähiaikoina kirjettä saapuvaksi.

      • eräs_mahdollisuus

        Hyvä, että hoitui. Tuo tuleva yhteydenotto saattaa kyllä olla pyyntö soittaa työkkäriin tai varata asiointiaika, eli haastatteluun luultavasti joudut tavalla tai toisella (elleivät muuta maininneet). Pidä puhelinta lainanneeseen tuttavaan hyvät välit.

        Kirjeenä ei tule yleensä mitään kiireellistä. Itsekin olen joskus saanut työkkäristä soittopyynnön, kun eivät olleet saaneet puhelimella kiinni. En vastannut tai ei ollut puhelin päällä. Kirjeessä annettiin ihan reilusti aikaa toimia, mutta toimia piti.


      • Eräs-vaan

        "Tuo tuleva yhteydenotto saattaa kyllä olla pyyntö soittaa työkkäriin tai varata asiointiaika,"

        Voiko asiointiajan varata OMA ASIOINTI sivuilta. Siis minun yhteystiedoissa ei ole puhelinnumeroa joten tuntuu hassulta, että pyytävät ottamaan yhteyttä puhelimitse. Luulisin, että tulee tarjota jotain muutakin kommunikointitapaa ajan varaamiseen asiointia varten. Siis minulla ei ole sitä mitään vastaan, että käyn työkkärissä 3kk välein.


      • eräs_mahdollisuus
        Eräs-vaan kirjoitti:

        "Tuo tuleva yhteydenotto saattaa kyllä olla pyyntö soittaa työkkäriin tai varata asiointiaika,"

        Voiko asiointiajan varata OMA ASIOINTI sivuilta. Siis minun yhteystiedoissa ei ole puhelinnumeroa joten tuntuu hassulta, että pyytävät ottamaan yhteyttä puhelimitse. Luulisin, että tulee tarjota jotain muutakin kommunikointitapaa ajan varaamiseen asiointia varten. Siis minulla ei ole sitä mitään vastaan, että käyn työkkärissä 3kk välein.

        Asiointiajan voinee varata oma asiointi -sivulta kohdasta "yhteydenottopyyntö" ja siihen laittaa, että haluaa ajanvarauksen. Yllättävän huonosti löytyy TE-toimiston sivuilta asiasta tietoa, nähtävästi asiassa on lisäksi vaihtelua eri paikkakuntien työkkäreiden välillä. Sähköposti kirjaamoonkin voi toimia jossain, mutta oma asiointi -sivu on virallisempi tapa hoitaa yhteyksiä työkkäriin.


    • thätshitboys

      Siis mielestäni sulle pitäisi antaa karenssi.

      Mielellään hieman ylipitkä karenssi.

      Ja sen jälkeen velvoittaa ilmaistöihin 100 vuodeksi 100 vuotiaan suomen kunniaksi.

    • Anonyymi

      E i ole sähköpostia ja kirje tuli myöhässä niin karenssi

      • Anonyymi

        Kirjeen saapuminen ajoissa perille on lähettäjän vastuulla. Tarvittaessa lähettäjän on näytettävä toteen, että kyseinen kirje olisi jaettu asiakkaan postiosoitteeseen ajallaan.

        Jos kyseessä oli e-kirje, näet oikean reunan pystysuuntaisista merkinnöistä, milloin kirje on saapunut Postin e-kirjepalveluun ja milloin se on tulostettu paperille. Tämä merkintä on postileiman lähin vastine.


    • Anonyymi

      Kirje tuli päivän myöhässä vittu mikä karenssi automaatti ja voi kehua kun työttömyys vähenee

      • Anonyymi

        Ei karenssi työttömyyttä vähennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei karenssi työttömyyttä vähennä.

        TE on nykyajan inkvisitio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei karenssi työttömyyttä vähennä.

        Jonkun päiväunissa ehkä


      • Anonyymi

        Mikset vastaanota TE-palveluitten kirjeitä sähköisessä muodossa? Tulevat ainakin ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE on nykyajan inkvisitio.

        Samaa mieltä.

        Pitäisi olla jokaisen suomalaisen oikeus saada perustoimeentulo ilman mitään valvontaa ja kyykytystä ja pelkoa rahojen menettämisestä. Vuokra pitää maksaa.


    • Anonyymi

      Mullakaan ei ole TE-palveluissa puhelinnumeroa. Siellä on ruksi kohdassa

      x en omista puhelinta

      Viestiä ei saa lähetettyä, kun se herjaa, että puhelinnumero puuttuu. Tee näin:

      - lisää puhelinnumero palveluun
      (jokin ihan keksitty, ei mitään väliä mikä)

      - lähetä viesti

      - poista puhelinnumero

      Jää odottamaan vastausta kirjepostina. Siis mitään sähköpostiosoitetta ei sinne myöskään tule. Terveisiä osa-aikatöistä ja soviteltua haettava, kun palkka on niin pieni.

      • Anonyymi

        Ota suomi.fi -viestit käyttöön, niin saat TE-palveluiden kirjeet sähköisesti, eikä tartte olla paperipostin varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota suomi.fi -viestit käyttöön, niin saat TE-palveluiden kirjeet sähköisesti, eikä tartte olla paperipostin varassa.

        En ota. En päivystä netissä jonkin älyttömän kyttäysorganisaation takia.


      • Anonyymi

        Tän saa tehdä silloin kuin itseä huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota. En päivystä netissä jonkin älyttömän kyttäysorganisaation takia.

        Sen vuoksi ei tartte päivystää yhtään missään, sillä puhelimesi ilmoittaa sinulle saapuneesta viestistä.


    • Anonyymi

      Puhelimia saa 20 eurolla ja prepaid liittymän 10 eurolla.

      • Anonyymi

        Miten kuvittelet työttömien saavan aikaiseksi ostaa puhelimen tai liittymän, kun paljon yksinkertaisemmatkin asiat jäävät hoitamatta.


      • Anonyymi

        DNA Super Prepaid 4,90 €
        Saunalahti Prepaid -liittymä 4,90 €
        Telia Prepaid -liittymä 4,90 €


    • Anonyymi

      Kun olin itse työttömänä, niin kerroin heti kaikissa lomakkeissa, että ei ole puhelinta, enkä omista tietokonetta, enkä nettiyhteyttä, enkä käytä tietokoneita, enkä tule käyttämään. Paikan päällä kävin toimistossa tarvittaessa ja kirjeellä informoivat. Nyt myöhemmin on ollut varaa hankkia tietokone, mutta puhelinta ei vieläkään. Ei ollut mitään ongelmia, vaan lähinnä hankaluuksia. Nykyisinhän ei esim. pankkeihinkaan saa yhteyttä sähköpostilla, eikä käymällä, eikä kunnolla edes puhelimellakaan, vaan pitäisi olla jotain älykännyköitä, joilla yhteyden kait saisi. Huonoksi on tämä yhteiskunta mennyt, kun meitä vanhuksia ei ajatella, jotta miten täällä selviämme, kun kaikki suunnitellaan vain nuorten käyttäviksi.

    • Anonyymi

      Kommenteista huomaa, että pääasiaa on vaikea ymmärtää.

      Meillä on joukko ihmisiä, työttömät, joiden on oltava tavoitettavissa aina, kun virkailijaa huvittaa heille soittaa. Jos ei satu vastaamaan, voidaan käytännössä estää ostamasta ruokaa (kun tuli karenssia), maksamasta vuokraa (voi koti mennä alta) tai hankkimasta terveyden kannalta välttämättömiä lääkkeitä (kun tuli karenssia).

      Korjatkaa, jos soittoihin vastaamatta jäämiseen suhtaudutaan nykyään paremmin.

      Pienellä rahalla elävät ovat jo valmiiksi tiukoilla. Kiusataan lisää. Ei ne työnantajat ota töihin nyt, kun ei ennenkään. Turha siitä soitella perään.

      • Anonyymi

        Ei sieltä soitella kovin usein


      • Anonyymi

        Ei kiinnosta yksikään puhelu.

        Jankatkoon muiden kanssa turhia jaarituksiaan.

        Kerropa tulonsiirtomies, mitä hyötyä sulle on ollut niistä puheluista?

        Alkoiko aurinko paistaa elämään? Paraniko rahatilanne? Tuliko työpaikka?

        Ei kannata suostua hölmölän piirileikkeihin. Se on ihan vapaaehtoista olla tavoitettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta yksikään puhelu.

        Jankatkoon muiden kanssa turhia jaarituksiaan.

        Kerropa tulonsiirtomies, mitä hyötyä sulle on ollut niistä puheluista?

        Alkoiko aurinko paistaa elämään? Paraniko rahatilanne? Tuliko työpaikka?

        Ei kannata suostua hölmölän piirileikkeihin. Se on ihan vapaaehtoista olla tavoitettavissa.

        "Se on ihan vapaaehtoista olla tavoitettavissa."

        Ei ole. Jos et ole luurilla tavoitettavissa niin menet sitten te-toimistoon tentattavaksi. Vapaaehtoista on vain jos viis veisaat iskevätkö sanktiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on ihan vapaaehtoista olla tavoitettavissa."

        Ei ole. Jos et ole luurilla tavoitettavissa niin menet sitten te-toimistoon tentattavaksi. Vapaaehtoista on vain jos viis veisaat iskevätkö sanktiot.

        Korjataan. Se on ihan vapaaehtoista antaa tuonne puhelinnumero ja sähköposti.

        Ne tiedot voi jättää antamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan. Se on ihan vapaaehtoista antaa tuonne puhelinnumero ja sähköposti.

        Ne tiedot voi jättää antamatta.

        Asioiden hoitaminen helpottuu TE-palveluitten kanssa, kun ottaa suomi.fi:n käyttöön. Saa kirjepostin sähköisessä muodossa. eikä tartte päivystää postilaatikolla, josko posteljooni tuo kirjeen, johon pitäisi jotenkin reagoida.

        Työttömille tyypillisempää on hankaloittaa omaa elämää.


    • Anonyymi

      Älypuhelittomat ja tietokoneettomat työttömät ajetaan nyt pois työmarkkinoilta, ja elämään ilman työttömyyskorvausta. Sehän tän homman tarkoitus on.

      Ei voi todistaa hakua, jollei ole kameraa, millä kuvata postilaatikkoon käsin kirjoitetut hakemukset. Työnhaku pitää todistaa. Modernissa Suomessa atk-taidottomat ajetaan ulos muusta yhteiskunnasta. Syrjäytymistä tällä vaan lisätään.

      • Anonyymi

        Nyt on pääasia hakusessa. Tottakai mulla on älypuhelin, tabletteja pari, tietokone jne. Kaikki laitteet löytyy.

        Yhteystietoja ei vaan pidä antaa noille valvontakomission tyypeille. Jos on asiaa, niin kirjeposti kulkee. Tulee printtinä paperit postissa.

        Pitää ihmisellä vapaus olla. Ei tartte päivystää puhelinta tai sähköpostia. Vastaan kyllä sitten niihin kirjeposteihin, kun siihen on aikaa. Ei pidä antaa "isoveljen" valvoa liikaa.

        Eli tänne ei yksikään TE-toimiston virkailija soita tai lähetä sähköpostia.


      • Anonyymi

        Mielipiteitä on monia. Toisille sopii erilainen vapaus kuin toiselle. Valinta on sinun.


      • Anonyymi

        Jaahas seuraava yhteydenotto on siirretty marraskuulle. Työllisyyssuunnitelman kun tekee netissä, muuta ei ole tarvinnut tehdä. Toimistolla en ole käynyt kuin tulostamassa omia papereita.

        Ei ole tasapuolinen systeemi tämä. Toisia juoksutetaan, toisia ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on pääasia hakusessa. Tottakai mulla on älypuhelin, tabletteja pari, tietokone jne. Kaikki laitteet löytyy.

        Yhteystietoja ei vaan pidä antaa noille valvontakomission tyypeille. Jos on asiaa, niin kirjeposti kulkee. Tulee printtinä paperit postissa.

        Pitää ihmisellä vapaus olla. Ei tartte päivystää puhelinta tai sähköpostia. Vastaan kyllä sitten niihin kirjeposteihin, kun siihen on aikaa. Ei pidä antaa "isoveljen" valvoa liikaa.

        Eli tänne ei yksikään TE-toimiston virkailija soita tai lähetä sähköpostia.

        "Pitää ihmisellä vapaus olla. Ei tartte päivystää puhelinta tai sähköpostia. Vastaan kyllä sitten niihin kirjeposteihin, kun siihen on aikaa. Ei pidä antaa "isoveljen" valvoa liikaa."

        Päivystät postilaatikolla? Entäpä jos olet muutaman viikon poissa kotoasi ja juuri tuona aikana saat TE-palveluista paperisen kirjeen, joka vaatisi sinulta toimia? Vapauden nimissä saat karenssin.


    • Anonyymi

      Paikalla käyminen ja pelkästään kirjepostilla tavoitettavissa.

    • Anonyymi

      Se on ihan jokaisen oma valinta, jos ei omista älypuhelinta tai tietokonetta - tai ei osaa niitä käyttää. Ja siksipä jokaisen tulee seuraamuksetkin kärsiä ihan itse turhia valittamatta.

      Ei sähköinen asiointi mikään uusi, yllättävä juttu ole. Siihen on pikkuhiljaa siirrytty jo parinkymmenen vuoden ajan. Laitteita saa halvalla, varmasti jokaisen lompakko niihin venyy vaikka sitten osamaksulla ja käyttökursseja tarjotaan joka tuutissa.

      • Anonyymi

        Sähköinen asiointi on valintamahdollisuus, ei pakko


      • Anonyymi

        Järjestelmä on tehty huonosti. Ei ole käyttäjästä kiinni. Pakottaa laittamaan puhelinnumeron. Sen kyllä saa sitten pois, ja yhteydenotto on jo mennyt ja tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestelmä on tehty huonosti. Ei ole käyttäjästä kiinni. Pakottaa laittamaan puhelinnumeron. Sen kyllä saa sitten pois, ja yhteydenotto on jo mennyt ja tehty.

        Jotenkin se asia sinne työkkäriin on kerrottava. Eikä soittoon vastata. Eikä ole koko päivää aikaa yhteen numeroon soitella. Viesti sinne netissä ja vastaus kirjeellä kotiin. On sitten dokumentti, mihin voi vedota, jos on jotain korjattavaa Te-palvelun toiminnassa.

        Puhelusta ei kukaan jälkikäteen voi sanoa, mitä siinä on puhuttu.


    • Anonyymi

      Aloittajan ongelma taisi olla, ettei saa tehtyä yhteydenottopyyntöä te-palveluun netissä, kun se herjaa, ettei pysty lähettämään lomaketta ilman puhelinnumeroa. Sitä ei ne tiedä, joilla on se oma puhelinnumero siellä jo. Heillä homma toimii ja virkailija soittaa. Numerottomuuden voi kiertää laittamalla väliaikaisesti numeron ja poistamalla sen.

      Miten teillä voi olla aikaa päivystää niitä työkkärin soittoja?

      Nehän voi soittaa koska vaan, vaikka 5 päivän päästä. Siinä kyttäät puhelinta saunassakin. Luulisi ottavan päähän vahtia puhelinta.

    • Anonyymi

      "Ummikolle tiedoksi: Te-toimiston "asiantuntijat" eivät harrasta sähköpostiviestittelyä asiakkaan kanssa."

      Kylläpä vain harrastavat, omasta TE-toimistosta otettiin juurikin s-postitse minuun yhteyttä 2 päivää sen jälkeen, kun jäin työttömäksi ja s-postitse on tässä parin viikon aikana käyty keskustelua.
      Ja tämä pk-seudulla, jossa virkailijoilla on kiirettä.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta! Tärkeää siis edelleen olla antamatta sähköpostiosoitetta tuonne. Siinä vasta päivystämistä onkin, kun siihen voi laittaa yhteydenoton milloin vain. Pahimmassa tapauksessa se menee roskapostilaatikkoon, etkä koskaan tiedä sähköpostia saaneesikaan.

        Mitä siitä tuumaa TE-toimiston virkailija?

        Pahemmaksi vaan käy ihmisten ahdistelu.


      • Anonyymi

        Ei ole kuullutkaan puhelimen soittoäänestä.


    • Anonyymi

      Ette te toisten puhelimille mitään voi!Ettekä edes liittymille, perkele!

      T.Lawetorder

    • Anonyymi

      Mulla on lankapuhelin, onneksi on uudempaa mallia missä on painettavat näppäimet

      • Anonyymi

        Lankapuhelinliittymää ei sinulla kuitenkaan ole?


    • Anonyymi

      Keneläkään Suomen lain mukaan ei ole pakko olla puhelin.ei sähköposti osoite.Ei liittyä oma kanta ja ei pakko otta pankki tunuksia. Voit muistutus lapun laitaa ja sihen myöstiedon ei s-postia. Viet se lapun sinne TEL toimisto.Tai postitat kirjeitse.Laitan 1 tavalinen 1lk.merkki.Menet sinne missä postipalvelut kaikialla kaupat on.Otat vuoro lapun posti palvelut ja ostat viellä plussa merkin.Kirje 2 päivässä perillä.Tavalinen kirje kestä 1-2 viikkoa.

      • Anonyymi

        Postimerkki maksaa, mutta sehän onkin taas oiva esimerkki siitä, miten työttömät vaikeuttavat omaa tilannettaan ja aiheuttavat itselleen tarpeettomia kuluja.


    • Anonyymi

      Ei ole lain mukaan pakko olla puhelinta tai s-postia, ei ole pakko olla pankkitunnuksia, ei ole pakko ostaa postimerkkiä eikä ole pakko ostaa bussilippua päästäkseen paikan päälle hoitamaan asiat.

      Ei ole pakko päivystää puhelinta, ei ole pakko vastata siihen kun se soi, ei ole pakko käydä kerran päivässä katsomassa s-postit.

      Ei ole pakko hakea eikä tehdä töitä.

      Ei ole myöskään pakko sitten valittaa, jos karenssi lävähtää.

      • Anonyymi

        Ei ole lain mukaan pakko olla järkeä.


    • Anonyymi

      Jos hankaloittaa työn hakemista tai saamista noin niin silloin määrätään karenssi työttömälle. Työttömällä pitää olla yhteydenpitoväline sanoi laki mitä tahansa.

      T -työvoimatoimiston virkailija.

      • Anonyymi

        Yhteydenpitovälineeksi riittää postiosoite, johon lähetyt kirjeet eivät palaa TE-palveluihin.


      • Anonyymi

        Kapo siellä huutelee tyhjiä


    • Anonyymi

      En vastaile epäilyttäviin numeroihin.

      • Anonyymi

        Oikein.

        Kävi vaan niin ikävästi, että hain nyt sitten uusiin töihin. Lähes aina, kun vastaan tuntemattomaan numeroon, se on työnantaja, joka haluaa joko haastatteluun tai suoraan allekirjoittamaan työsopimuksen ja töihin. Alle kuukaudessa kahdeksan haastattelua ja neljä työpaikkaa. Jätin suosiolla muutamia paikkoja väliin, kun oli niin oudot työehdot.

        Onneksi on sairaslomaa. Eihän tässä 2,5 vuoden työttömyyden jälkeen sopeudu noin vain töihin. En tajua yhtään, miksi ne mut haluaa töihin. Ikää yli 50v ja ollut viimeksi kokoaikatyössä 15 vuotta sitten. Tosin eipä se näy cv:ssä.

        Tulee työnantaja yllättymään kovasti. Onneksi turvallinen toimeton istumatyö häämöttää. Sairaslomat jatkuu taas muutaman työpäivän jälkeen. Ihan älytön systeemi tää on työnantajillekin.


    • Anonyymi

      Tee virkailijasta valitus, että ei ole hoitanut työtehtäviään niin kuin pitäisi eli ei ole ottanut yhteyttä. Potkut siitä pitäisi saada. Saisihan sinäkin karenssia ja tuet menisi poikki jos et ota yhteyttä.

    • Anonyymi

      TE-keskuksen virkailijoiden nimenomaisena tarkoituksena on se, että he eivät reagoi mitenkään sähköposteihin. Itse aikoinaan vein työkkäriin dokumentin jolla selitin asiaani. Tuolloin dokumenttejä oli mahdollista jättää TE-toimistin vastaanottotiskille. Asia on kuitenkin niin, että puhelimella TE tädit haluavat asioida.

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe