Jämsänseudussa toimitusjohtaja vuodattaa ettei löydy pätevää ja motivoitunutta porukkaa vaikka töitä olisi. Katsotaan tilanne duunarin kannalta, työn kohde löytyy pieneltä paikkakunnalta josta ei työpaikkoja oman kylän työvoimalla täytetä. Jos esim. työmies tai nainen joutuu ajelemaan muilta paikkakunnilta ja vieläpä niillä 12-15€ palkoilla niin ei kannata ihmetellä miksi ei "pätevää" tai "motivoitunutta" porukkaa löydy töihin. Ihan oikeasti, jos toimitusjohtajat vetävät herraluokan vuosiansioita niin eiköhän sille duunarillekin voisi maksaa sellaista palkkaa että sillä elelee ja makselee laskunsa, kehumisella kun ei kaupasta mitään saa.
Jyki oy:Vaikea löytää motivoitunutta porukkaa
134
6976
Vastaukset
- pahvihändy
Jymäytetään Yksinkertaista Kaveria Ikuisesti = JYKI
- FITUTTAAA
suomalaiset laiskaa porukkaa.aina naukuvat jostain,KUKA JA MILLÄ NE LASKUT SITTEN MAKSETAAN,JOS EI KANNATA 12-15 E TUNTI PALKKALLA TÖIHIN LÄHTEÄ.
- metallikoura
Tulihan sieltä niitä SIPILÄN koneinssejä ja moniosaajia jämpsän katukuvaan. Eikö he kerkiäis jelppaan vaikka vähän halvemmallakin?
- Itetäysnolla
Eikös tää sireen ja elonen oo ns ,perintöprinssejä.
- porvaritprkl
Niinhän ne on. Niin kuin monessa muussakin firmassa jämsässä. On synnytty kultalusikka suussa tai noustu reittämyöten ja verolistan kärkeen... On se kumma kun ei työmiehiä jämsästä löydy. ?
- Anonyymi
Työtä tekemällä ja yrittämällä ne perintöprinssitkin yritystään luotsaa. Siinä ei kultalusikka paljon auta.
- Kuusniemine
Kyllä, jos päivittäistä ajomatkaa yhteensä 40-60 kilometriä niin ei noilla liksoilla paljon laskuja maksella. Kyllä palkasta pitää jäädä säästöönkin ruokien ja laskujen maksun jälkeen jotta motivaatio säilyy.
- Tinatkoonkärrynsäite
Luokkahitsarin palkaa alkaa 20€ x tunti.
- eilähellekkään
Ei ainakaa länkipohjassa.
- Tietoanääson
Eikä missään muuallakaan!
- pahvikoura1
Kaukolämpö hommissa ylikin 20€..... Riippuu vähän missä puulaakissa niissäkin hommissa touhuaa.
- Anonyymi
eilähellekkään kirjoitti:
Ei ainakaa länkipohjassa.
Joo, ei katiskan sisällä, mutta vapaassa maailmassa kyllä.
- Ohhhjoijjjjjjaa
Kuka v.... edes viittii lähteä tuollasilla palkoilla töihin? Paitsi työ on kyllä niin yksinkertasta että pärjää oikeasti tyhmäkin.
- indeeddee
Itse en töihin lähde alle 25 euron tuntipalkalla, näin on närhet
- Perkelesaatanan
Kylläpähän haluaa vaan ulkomailta työvoimaa. Puhuvat ihan silkkaa paskaa ja tarkoituksella.
- Siltäpahastivaikuttaa
Taitaa täällä taas kirjoitella semmoiset "ammattimiehet" joilta ei synny muuta kuin jalanjälkiä sosiaalitoimiston ovelle.
- Järkeäkäteen
Oletko oikeasti sitämieltä että noilla liksoilla löytyy ammattimiehiä töihin? 😀 en ole ikinä käynyt sossun luukulla enkä muuten työkkärinkään, mutta enpä ole kyllä nälkäpalkallakaan mitään tehnyt.
- äläpelkää
Ja sinä Jykin korvaamaton kehut että et vain sais lopputiliä. Se on kun entinen Olkkolan saha, kaikki pääsee hommiin jos omilla jaloilla pääsee.
- pahvihändy
JYKÄN johtajat ilmeisesti eivät ole sisältäneet semmoista perus ideaa minkä takia Suomessa tehdään töitä: Työnteon tarkoitus EI OLE KURJUUDEN JA VITUTUKSEN MAKSIMOINTI vaan TOIMEENTULON PARANTAMINEN.
Se on vaan toi duunarin kusetus "juurtunut" Jylhänvuoren peruskallioon sen verran kovaan ettei se sieltä ikänään pois lähde. :) XD - RahallaSaadaan
Talkoohommiin ei ole tunkua.
- työhövan
Mitä täsä valitta 1500kk ja ei tarvi aja kun 60km päiväsä.
- rockinpanic
turvallisia ajokilometrejä alle kympin tuntipalkalla
- Erinomastapullaa
Pitää olla mainetta nottei esivallalta huvit kerkii loppuun nääs.
- pohjaltaalkanut
No kyllä se palkkakin voi nousta kun edes jostain aloittaa. Alkaa tekeen duunia (eläke kasvaa) . Tuntuu siltä että het kun amiksesta on päästy on ammimies. Ja palkan pitää olla sit sama kuin 30 vuotta alalla olevalla. Pohjalta yleensä aletaan. Ja ahkeralle ja tunnolliselle tekijälle on saumaa työ maailmassa. Mutta jos se some kiinnostaa enemmän kuin työ. Niin sit pitää pysyä kotona. Tiedän tapauksia että nuorimies tuli työ harjoitteluun. Pomo kertoi homman ja sisäisti taloon. Mut ekana päivänä tärkein oli se kännykkä. Ja hommia ei jaksanut kun oli nälkä. Asenne vammasia paljon mutt on myös sellasia nuoria jotka osaa ja haluaa oppia uusia hommia. Jotenkin tuntuu että nuoret naiset on paljon parempia työssä kuin työssä. Niitä motivoi työ ja sekös "kolleja v...taa":)
- shamrokki
Kikkeliskokkelis. Kyllä se on niin että jos et suostu työhaastattelussa työnantajan ehdotukseen , joka on yleensä minimipalkka miinus vielä vähän et työtä saa. Tilanne ainakin Jämsässä ja varmaan muuallakin mennyt ihan järjettömäksi.
Kyllähän töitä löytyy esimerkiksi vaikka ns.myyntiedustajina. Hieno on titteli mutta työ on aivan toista ja palkka surkea. Juurikin tuo 10-12 euroa . Mitä sillä ostat ja maksat, verot pois ja laskut maksat niin ei mitään jää käteen.
tiedän monta jotka ovat myyntiedustajia tai jotain vastaavia, lainalla elät mutta kulissit on pidettävä yllä.
Itse en koulutettuna lähde töihin alle 45 euron tunnilta muut lisät ja etuudet.
- Sossun-Pummi
Minä en lähde töihin millään hinnalla. Pakollisessa työhaastattelussakin haisen aina viinalle ja annan haastattelijan ymmärtää, että minua ei hänen tarjoama pa*kaduuni kiinnosta pätkän vertaa. Yhteiskunta saa elättää minut ilman, että tekisin koskaan töitä.
- Hatunnostosulle
Löytyihän sitä sentään yksi rehellinenkin "ammattimies" joka sanoo suoraan miten ne asiat todellisuudessa menee.
- Anonyymi
Hatunnostosulle kirjoitti:
Löytyihän sitä sentään yksi rehellinenkin "ammattimies" joka sanoo suoraan miten ne asiat todellisuudessa menee.
Ja lisään vielä, et vitosella jäin luokale
- Anonyymi
Valitettavasti edut loppuvat viiden vuoden aikana koska se reikä seinässä josta revittiin tuohta meni umpeen! Tulee tilanne että kuolet nälkään tai kerjäät töitä vaikka vitosen tunnilta kun Sossu ei ruoki. Tosin maahanmuuttajat ovat ehkä oivaltaneet uuden tilanteen aiemmin ja ottaneet ne paskaduunit ennen sinua.... valitettavasti.
- Anonyymi
Elämä on valintojen maailma. 60 vuotiaana on turha enää miettiä omia valintojaan.
- Sossun-Pummi
Mitä järkeä on tehdä toiselle työtä semmoisella palkalla, millä ei itse elä? Toinen vaan lihottaa rahapussiaan sinun työlläsi ja silti joudut itse hakemaan toimeentulotukea kuitenkin sossun luukulta. Parempi nukkua aamulla pitkään ja olla tekemättä yhtään mitään. Sossu joutuu joka tapauksessa elättämään sinut ja näin pääset itse helpommalla.
- Ihmehorinaa
Kun lähtöpalkka (12-15€) tekee noin 100- 120 euroa päivä niin onhan se aika kumma ettei sillä elä. Minä olen elänyt pienemmällä palkalla vuosikymmenet, on asunnot autot ja kaikki. Hyvät liksat täytyy olla Kelalla, kun siellä loisimalla tienaa paremmin?
- Porvari-
Jatketaanko keskustelua sitten kun olet hankkinut keskustelun mielekkyyden kannalta välttämättömät perustiedot?
- maksumies_
Heti viesti pois-tettiin, kun kirjoitin asiaa e-lä-tet-tä-vis-tä vuo-hi-in-si-nöö-reis-tä ja ma-les-ke-lu-lu-van saaneista ka-nin lailla sikiä-vistä e-lin-ta-so-surf-faa-jis-ta. Suoma-laista sossun pummia elätän mielelläni noihin san-daa-lit ja-lois-sa läp-syt-te-le-viin loi-sii-in verrattuna.
- rockinpanic
Anteeksi vain, mutta onko sinulla lukihäiriö vai joku muu taudin kuvaus diagnosoitu. Tai sitten puuttuu yläleuan hampaista osa.
- maksumies_
Laitettiin mo-de-raat-to-ri-ko-ne polvilleen. Muuten olisi täyttä asiaa oleva viesti poistettu koneen toimesta.
- Anonyymi
Anteeks vaa kauhia bal. mut eiks se o vaarallist mustan olla mustaa taustaa vaste?
- jämsäläisetkovianälviin
Aika pitkään se Jyki on kinkut monee perheseen jakannut. Jokaisessa firmassa hyvät ja huonot puolet. Eihän siellä hyvin ole koskaan maksettu, mutta ei tarvi olla mikään järjen jättiläinen etteikö siellä pärjäisi. Tuskin tällä alueella on valinnan varaa. Onhan se mukavaa kun kotiakkin maksetaan, itse olen myös pieni palkkainen ja saan mitä tarvitsen.
- köyhien_ystäviä
Jakoihan Cannonball MC myös ilmaisia joulukinkkuja Helsingissä.
- hyväjyki
köyhien_ystäviä kirjoitti:
Jakoihan Cannonball MC myös ilmaisia joulukinkkuja Helsingissä.
Vanha juttu Herää elämään.
- köyhien_ystäviä
"Kuulilta" sai joulukinkun ihan ilmaiseksi ilman mitään vastapalveluksia. Ei tarvinnut olla koko vuotta pas-kaduunissa kitupalkalla ilmaisen kinkun takia.
- Bombardieri
Tais jäädä kuulilta kinkut pystyyn.
- Anonyymi
Yksinkertaista ihmistä on helppo höpöttää joulukinkulla. Kinkkuhan ei maksa juuri mitään, mutta sen saatuaan työnsakari painaa taas töitä paskalla palkalla hymyssä suin koko talven
- tyytykääsiihen
Eikös siellä saa olla sisähommissa, ja ei voi kymppiä enempää maksaa renkaan laitosta. Eikös siellä ole saatu 15e tunnillekin joku huippuhitsari.
- Hommakunhomma
Mitä huippuja se hitsasi?
- tulisalmajatappas
Hommakunhomma kirjoitti:
Mitä huippuja se hitsasi?
Taas yks yhteiskunnan elätti viisastelee sossun ostamalla netillä.
- Tottahantokise
Tarkoitatko itseäsi. Varmaankin.
- Kinkutjouluksi
Onhan länkipohjassa halpoja asuntoja, muuttakaa sinne niin ei tarvi kulkea matkaa..
- Nuortenriemut
No, ketkäs ovat Jykin ovella jonossa, kun firma on kerännyt kimpsunsa Tampereen viereen? Sama ongelma on aina pienen paikkakunnan työpaikoilla. Olisi halvempaa asua siellä työmaan vieressä pienemmälläkin palkalla, mutta nuori mies kaipaa ison kaupungin rientoihin. Sossusta ei sielläkään eläkettä kerry.
- Älyhoi
Taas kyseinen firma jämsänseudussa kirjoittaa työvoimapulasta. Koittakaa nyt tollot käsittää, että kun maksetaan kunnon palkkaa niin varmasti saa myös osaavaa työvoimaa, tämä on vaan vedenpitävä yhtälö.
- pulunpaskahitsari
Siihen JYKIn kupeeseen olis hyvä perustaa vaikka.... jonkun sortin työleiri kun toisella puolella on jyrkät kalliot ja vähäsen NATOlankaa toiselle sivulle. Pari vartiotornia sinne niin ei paljoo luikittais työmaalta pakoon, vallankin kun torneissa olis näitä vajaalla ammattitaidolla mutta kovalla pyrkyryydellä varustettuja persnuolijoita. Palkkaahan ei sitten tarvitsisi edes maksaa ollenkaan kun palattaisiin vanhoihin hyviin aikoihin..... ARBECHT MACHT FREI...…. those where the days my frend..
- ihmeruikuttajia
Minä kun taas on kuullu että maksavat oikein hyvinkin niille ketkä osaa muutakin istua kessulla ja pohtia Sireenin pussin vahvuutta. Varmasti maksaakin, maksasitteko ite niille ketkä hädin tuskin osaa pyörän kiinnittää. Varmasti ihan ok työpaikka, mutta jos pitää itteensä nippa nappa amiksen läpäistyillä papereilla huippu mekaanikkona, niin mitäs siinä, jatkaa vaan haaveilua pomon paikasta ja isosta sekistä. Nää ruikuttajat on 25 velliperseitä mitkä Sireeni ottanu säälistä hommiin.
- Todellakaukanahyvästä
Meinasin kuolla nauruun kun kirjoitat hyvästä palkasta kyseisessä firmassa :D
- Fakta-
Höpsistä nyt. Nykypäivänä ei oteta sellaisia töihin jotka hädin tuskin osaa pyörää kiinnittää ja vielä vähemmän säälistä.
Fakta on Suomessa tällä hetkellä,että Jykissä ja vastaavissa teollisessa firmoissa tehdään töitä urakkavauhdilla ja siitä maksetaan erittäin huonoa tuntipalkka.
Kyllähän sellaisella tupakit ja bensat ostaa,jos asuu kotona vanhempiensa vaivoina. - Anonyymi
Todellakaukanahyvästä kirjoitti:
Meinasin kuolla nauruun kun kirjoitat hyvästä palkasta kyseisessä firmassa :D
No kerro mikä se hyvä palkka mielestäsi sitten on. Saa muutkin nauraa.
- lopputili
Vähänkin koulutettu apina tekee ne hommat mitä siellä tarvii tehdä kokoon panossa. Ja jos siitä saa15e tunti, ni pitäs riittää. Kyllä sielä hitsarit saa kohtuu palkkaa. Ja urakkapalkasta, ukot saa lisät valmistuneista kärryistä, mut ne istuu mielummin kessulla siellä jyrkän kallioilla. Eikös se firma pidä juhlia niille, ja evästää jouluks. Mut eihän huipputekijät mihkää tyytyväisiä ole.
- Työtätekisinkunsaisin
Olis motivoitunutta tekijää ollut omalla kohdalla tarjolla, muttei kelvannut firmalle. Mistä lie jäi kiinni, kun mitään perusteita ei ole kerrottu miksi paikkaa ei tullut. Osaamista ja kokemusta ja sitä motivaatiota olis yli 20v ajalta.
- Diipa-Daapaa
Taitaa ko firma hiukan hassutella kun on luetun perusteella varaa hylätä ammattimies jolla kokemusta..ja sitten taas itketään..ettei ole työhaluisia ammattimiehiä firmaan..no jokainen pystyy näkemään.mistä tässäkin on kyse.
- Anonyymi
Diipa-Daapaa kirjoitti:
Taitaa ko firma hiukan hassutella kun on luetun perusteella varaa hylätä ammattimies jolla kokemusta..ja sitten taas itketään..ettei ole työhaluisia ammattimiehiä firmaan..no jokainen pystyy näkemään.mistä tässäkin on kyse.
Vai hassutteletko itse esiintymällä kokeneena ammattimiehenä. Niitä ammattimiehiä kun on näet monen tasoisia.
- Ehjättyöura
Sehän on hyvä jos on kerran parempipalkkasia töitä näille ammattimiehille. Ja jos yrittäjän palkat kteeksi käy, niin ei muuta kuin oma pulju pystyyn, kun se niin helppoa kerran on. Eikä pelkät tutkinnot tai kokemus vielä välttämättä riitä. Kyllä se työaika tulis ymmärtää käyttää siihen työn edistämiseen eikä nakertaa työnantajaa kaikesta valittamalla. Jostain pitää aloittaa ja hyvä vaan jos löytyy parempipalkkasia töitä. Niin minäkin olen koittanut tehdä, mutta en minä niitä alku-uran pienempipalkkasia hommia hauku enkä pahana pidä. Jos työttömänä on varaa nassuttaa noista palkoista, niin sitten ei oo ihme ettei niitä palveluksia ole kaivattu työnantajien taholta.
- päivätöihinaamulla
Se on just näin. Pitäs heti saada eka vkoon jälkeen sama kuin vieressä tekevä, millä on 20v kokemus hommasta. Jokainen tietää että työnteolla ei rikastu. Minä olen ainakin tyytyväinen, saan laskut hoidettua ja työllä maksanut talot ym. Mutta valitetaan kuinka paska se työnantaja on, kyllä nämä työnsankarit täällä elvistelee, mut ei uskalla töissä ottaa asiaa esille. Aamulla mennää taas palvelukseen hyvin levättynä mökillä. Tuntuu että siellä Jykillä ja kaupungilla on ne pahimmat ruikuttajat.
- Anonyymi
Lähtöpalkat on samaa tasoa kuin siivoojilla. Eli matalat. Siivoojat sentään tekevät tärkeää työtä tiukoilla aikatauluilla. Mulla oli jo silloin paremmat palkat, kun eurot tuli käyttöön ja olin vielä nuori pienellä työkokemuksella.
- Anonyymi
Hitsaan norjassa ja euroissa saan liksaa 80e /h ja lisät päälle. pärjään suht hyvin.
- Anonyymi
Höpö höpö! Satujen aika on jo ohi!
- Anonyymi
jykillä 10€h niin ei ihme kun ei motivoituneitä työntekiöitä löydy. eihän kukaan ilmaiseksi töitä tee. minimipalkka on 12.50€ millä kannatta edes jotenkin työnteko jos ei lisiä tule.
- Anonyymi
Jos renkaa mutterin pyörityksestä pitäs enemmän saaja, ni johan. Eikö ne varustaja ukot ole jotain jälkeen jäänneitä.
- Anonyymi
Aktiiviloiset eivät töitä hae.
- Anonyymi
ei kannata lähteä ajamaan jämsästä jykille 10€h kyllä työnteösta pitää jäädä käteenkin jotain ei sitä -0 kannata tehdä, ei tule kuin rupia perseeseen.
- Anonyymi
Sinne jälki varusteluun pääse kaikki jotka osaa nimensä kertoo.
- Anonyymi
Alku liksa vähintään, 18e/h on lähtö. ja ajan kanssa porrastetusti ylöspäin.
tuos ylempänä joku kertoi tienäävansa norjassa 80e/h, se on ihan faktaa, toki siinä hommassa hitsataan erikois laitteilla ja erikois olosuhteissa jopa merenkin alla jota nämä kateelliset tynnyrissä loisijat ei ymmärrä.- Anonyymi
Erikois mies vetää varmaa kalapuikolla!
- Anonyymi
itse hitsaan turskalla, mut pitää olla kuivattu😁
- Anonyymi
Ja höpö höpö. Erikoislaitteilla ja erikoisolosuhteissa jopa merenkin alla. Ymmärrän kyllä vedenpinnan alla hitsaamisen, se on jo vanhaa tekniikkaa. Mutta meren alla ei kyllä kukaan hitsaa mitään. Vai kaivavatko he sinne pohjamudan alle jonkun onkalon jossa hitsaavat. Ja mitä ne siellä hitsaavat. Meren alla..heh kas kun ei maapallon alla.
- Anonyymi
Jykillä ei saa kukaan 20e/h
- Anonyymi
Ruoka kauppiaat ne ahneita on ,tehrään miljoona voittoja ihmisen perustarpeilla ,näille kumarretaan ja tehdään tv ohjelmia ????
- Anonyymi
Aloittaja puhuu täyttä asiaa. Olin siellä muutaman vuoden töissä. Syitä on monia miksi sinne on vaikea saada hyvää työvoimaa on työnantajan käytös, töitä tehdään tuntipalkalla vaaditaan urakka vauhtia. Ennen siellä oli osaurakka ja porukka tyytyväinen.Tuntipalkka aivan liian pieni nykypäivänä. Itellä on tällä hetkellä 5.13 euroa parempi palkka kuin Jykillä oli lähtiessä
ja teen edelleen metallitöitä.- Anonyymi
Rautakoura on palkkansa ansainnut heh heh. Ei nuoret ole niin tyhmiä, että viitsivät paskassa rypee noilla palkoilla. Nyt on helposti saatavilla kovia ukrainan ammattimiehiä töihin.
- Anonyymi
Kai sinne mennäänkin jos ei muualle pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautakoura on palkkansa ansainnut heh heh. Ei nuoret ole niin tyhmiä, että viitsivät paskassa rypee noilla palkoilla. Nyt on helposti saatavilla kovia ukrainan ammattimiehiä töihin.
Joo. Nuoret on niin viisaita, että loisivat sossun rahoilla ja nypläävät kännyköitä. Ei niitä työnteko kiinnosta.
- Anonyymi
Öäö,lähden,öäö,Afrikkaan,öäö,hitsaan,ööäö,130e,ööää,tunti.öäö,
- Anonyymi
Näinpä.Kyllä työntekijöitä löytyy kun palkka reilut 3500 euroa kuukaudessa.
Itsepähän aiheutatte tilanteenne. - Anonyymi
Ongelma valtakunnassa on se, että lääkärien lisäksi myös kaikille muillekin pitäisi maksaa lääkärin palkka.
- Anonyymi
Millainen firma on Terrässaari? Kävin joskus ammattikoulun jälkeen kysymässä sieltä töitä. Oli Fekomet nimeltään siihen aikaan. Aivan hirvittävä paskaläjä koko paikka.
- Anonyymi
Jykin johtajille vinkki! Maksa ammattimiehille 25 euroa tunti ja ruokaraha, niin jonoa on Oriveteen asti. Terveisin hitsari Norjasta.
- Anonyymi
Hitsari Norjasta heh, heh....
- Anonyymi
Kannattais katsoa isossa kuvassa negatiivin toiseltakin puolelta silleen.romanoffin poika sitä kuljetus alaa on ajanut pitkään alas sillee eipä ole veroja suomen tiestöstä maksanut.kuljetusyrittäjät sen jykin hitsari palkan maksaa silleen jotka rypevät akselit ja perheet kurassa silleen.
- Anonyymi
Itse en työelämään palaa alle 50 euron tuntipalkalla, on sen verran koulutusta takana ja muutakin joten arvostan suuresti mitä olen saanut aikaan.
- Anonyymi
Palkkataso huvittava ja Länkipohjassa ei asuntoja vapaana muuta kuin syrjäytyneille tarkoitetuissa taloissa Eivät saa noin väkeä sinne.
- Anonyymi
Aika epätoivoista luettavaa. Jykin ainoa tulevaisuus on ulkomaiset työntekijät.
- Anonyymi
Niin se on epätoivoista myös ulkomaalaisten kanssa.
Kerron esimerkin joka osui minulle.
Palkkasin kaksi henkilöä minulle töihin, kerroin ja näytin mitä
pitäisi tehdä, annoin työkalut ja ohjeet, varusteet ja kysyin
onko kysyttävää ja tehtävä ymmärretty. Minä jymmärrän sain vastauksen.
Klo 9 mennessä ei ollut mitään tapahtunut ei myöskään klo 11 mennessä.
Ruoka tunnin jälkeen kysyin ,että mikä on kun asia ei etene kyllä kyllä
vastaus kohta valmis. Minin n klo 13 katsomaan ja täysi katasroohvi vastassa.
Koneen jäähdyttäjästä(syyläristä) laitettu rautakanki(jota en antanut työkaluksi)
läpi ja pultit osittain irti osittaan katkottuna.Syylärin kennoissa oli vuoto ja sen olisi
saanut korjattua, mutta pojjaat pisti kaiken uusiksi. Olivat käyneet koulun alalle suomessa.
Jouduin hommaamaan uuden syylärin ja työkalut SILLÄ jos heille annat työkalut niin ne ovat
sitten heidän omia ei sinun olet antanut ne heille.
Mua hirvittää tulevaisuus sillä näitä puhelimen rassaajia riittää mutta jos fyysistä työtä pitää
tehdä niin ei enään löydy.Enkä usko jos koulutuksen ja Suomen kielen opetuksen taso on tuollainen niin... Onneksi voin jäädä eläkkeelle kohta.. Onnea työntekijöiden etsijöille. - Anonyymi
Niin kuin kaikissa muissakin firmoissa alkaa olla. Siis tulevaisuus ulkomaisissa työntekijöissä. Ei noista luusereista, siis suomalaisista, ole töitä tekemään. Tai on nuorissa fiksujakin ja he pärjäävät. Mutta suurimmasta osasta ei ole edes marjanpoimijoiksi.
- Anonyymi
Koska Länkky ja sen huono maine.
- Anonyymi
Sinne on vaikea löytää myös ei-motivoitunutta porukkaa.
- Anonyymi
Jos jaksaa painaa 40 vuotta pajahommia niin saa peräti tonnin eläkkeen
- Anonyymi
Paikka on kuin entinen Olkkolan saha, sinne mennään kun muut ei ottanut. Toisaalta ompahan jotain töitä.
- Anonyymi
Paperimies saa reippaasti enemmän eläkettä kuin metallipajamies töistä. Ei kateeksi käy rautakouria. Terveys mennyt ja paska eläke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paperimies saa reippaasti enemmän eläkettä kuin metallipajamies töistä. Ei kateeksi käy rautakouria. Terveys mennyt ja paska eläke.
😂😂 kyllä minä nyt olen metallimiehenä täysin erimieltä. Ei paperimiehillä ole ollut hyvät palkat enää vuosikymmeneen ja minä takaan ja lupaan että käteen jää enemmän kuukaudessa kuin paperimiehellä ja se on fakta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paperimiehen ammatti alkaa olla ns. menneen talven lumia. Paperimiehiä ei kohta enää tässä maassa olekaan. Eikä paperitehtaita.
- Anonyymi
Sinne nyt on vaikea löytää ketään kun kylä on niin kuollut. Ei kauppakaan vielä auki kun työvuoro alkaa 7:00.
- Anonyymi
Monikohan on vielä helmikuussa uudesta ryhmästä töissä?
- Anonyymi
No kuka kävis Länkipohjassa töissä, haloo??
- Anonyymi
Onko kellään tietoa monta rekryläistä on jo tippunut, veikkaan että useampi jo? Tosin ei näillä bensan hinnoilla ole varaa käydä tjllla jls saa 10€ tunti.
- Anonyymi
Soittele mulle tulen insinöörinä 12.500 euron kuukausipalkalla laittamaan viennin kuntoon.
- Anonyymi
Eikait kukaan lähe 10 tunti tekeen yhtään mitään
- Anonyymi
Ei kukaan sytytä valokaarta alle 20e
Se on minimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan sytytä valokaarta alle 20e
Se on minimi.Jostain syystä niitä sytyttäjiä vaan on. Eikä riitä pelkkä valokaaren sytyttäminen. Pitää osata ne tapahtumat sytyttämisen jälkeen. Niin, ja pitää vielä osata sammuttaa se valokaari oikein.
- Anonyymi
Näköjään näyttää Jykiläisllä menevän ihan hyvin mitä oon sivusta seurannut. Ei perse aukiset paperimiehet pysty samaan
- Anonyymi
v..tu ne vie meidän muijat
- Anonyymi
Syitä otsikon kymysykseen:
1. Surkeat palkat
2. Kuollut kylä
3. Heikko yhteishenki
4. Kaikki palvelut Jämsässä- Anonyymi
Jämsänkosken paperitehtaan trukkikuski tienaa 60 tonnia vuodessa. Eikä tarvi paskassa rypee. Pitää vaan muistaa aina ottaa varavirtalähde mukaan, ettei kännykän akku pääse loppuun kesken työvuoron. Nettitv vie pirusti virtaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jämsänkosken paperitehtaan trukkikuski tienaa 60 tonnia vuodessa. Eikä tarvi paskassa rypee. Pitää vaan muistaa aina ottaa varavirtalähde mukaan, ettei kännykän akku pääse loppuun kesken työvuoron. Nettitv vie pirusti virtaa
Joulun jälkeen oot kortistossa.
Virta riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulun jälkeen oot kortistossa.
Virta riittää.Maksaisivat kunnon palkkaa ja
laittaisivat olosuhteet kuntoon.
- Anonyymi
Tämä oli kyllä erikoinen paikka! Hain töitä yli vuosi sitten. Työpisteelle mihin hain olisi ollut työkokemukseeni ja papereihin verraten varaa pyytää 19€/h. Neuvoteltiin siinä aikamme ja sanoin että voin tyytyä 15€/h ja tämä jäi muhimaan.
Pari viikkoa myöhemmin tuli ilmoitus että pääsisin töihin työpisteelle josta minulla itselläni ei ollut mitään hajua tai kokemusta ja aivan minimi palkalla!
En mennyt!! :D - Anonyymi
Jykin (nykyiset) ongelmat:
1) Kälynen kylä ympärillä, ei kiinnosta hommata asuntoa sieltä
2) Ahne firma, kellekään ei haluttais maksaa
Siksi aikamaan lähdin. En nyt ala fiksuna miehenä listaamaan senaikaisia ongelmia mutta sanotaan että tuo kohta 2 ei jäänyt tilapäiseksi ongelmaksi- Anonyymi
Jos olisit fiksu mies, olisit jättänyt tuon koko kommentointisi pois.
- Anonyymi
Palkka se motivoi,edes kohtuullinen,joten katsoisivat peiliin työnantajana.
- Anonyymi
Kai ne aamuisin katsovat peiliinkin ennen töihin lähtöään.
- Anonyymi
Olis ollu maalaushommaa pari kärryn runkoo taannoin. Vein Myrskylään molemmat. Mielestäni kunnon työstä pitää maksaa kunnon palkka ja persaukiset ei runkoja värjäytä.
Toimarin homma on etsiä fyrkkaa firmaan. Työntekijän homma on tehdä sellaista jälkeä, työperäiset ei sellaiseen kykene.
Kuulostaa öljyt ja vedet sekoittuneen siellä Pohjalla. - Anonyymi
Fyrkkaa tehdessä pitäisi unohtaa ahneus.
- Anonyymi
Niinpä. Kyllä vanha polvi sen tiesi. Kaupustelutieteen maistereille opetetaan maalikylissä kvartaalitaloutta. Sen yhtälöihin ei työntekijän palkitseminen sovi. Human Resource -johtajan tärkein tehtävä on puristaa yrityksen "tärkeintä voimavaraa" kuin sitruunaa.
- Anonyymi
Mä tulen heti. Palkka pyyntö 14.200 euroa kuukaudessa+ vuosittainen inflaatiokorotus ja hallituspaikka.
Olen tosi hyvä ja nopea oppimaan.- Anonyymi
Ja insinööri, halvemmalla en itseäni myy.
- Anonyymi
Toihan on ammatti tinurin liksa keikkahommissa...
- Anonyymi
Sinne menee ne mitkä ei muualle pääse.
- Anonyymi
Ei kai kukaan ole niin epätoivoinen et jykille menis töihin.?
- Anonyymi
Jos siellä ei mitään makseta, niin talkoillako tekevät semmosta tulosta. Mikähän se todellinen palkka on siellä.
- Anonyymi
13€ olisivat olleet valmiita maksamaan. Oman pyyntini tiputin siihen 15€!
Tuloshan näkyy vain firman liikevaihdossa. Se on eri mikä sen työntekijän lompakossa näkyy.
- Anonyymi
Väki vaihtuu ahkeraan. Menee matkoihin mitää maksaa.
- Anonyymi
Kun maksaa huonoa palkkaa, saa huonoa työvoimaa.
- Anonyymi
No vaikea löytää heikompaa työpaikkaa ja myös sijaintia tästä pitäjästä.
- Anonyymi
Luulempa että ei sinne mene kuin semmoiset, kun ei muualle päässyt. Sillä se on näin kauan pyörinyt, kun palkka kulut pienet.
- Anonyymi
Kävin viimevuoden lopulla kysymässä töitä ja silloin luvattiin 14.15 euroa tunti. En tiedä mitä muut saa. En mennyt. Jos asuu lähellä Jykiä ettei tarvi kulkea autolla niin kannattaa mennä.
- Anonyymi
No kuka haluaisi ajaa Länkkyyn. Ja eiväthän jykiläiset edes käy paikallisessa ruokakaupassa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1433129- 81727
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221384Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701201- 441181
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918