Perintätoimiston kulut

Köyhäparka

Mulle tulossa yksi lasku, mitä en pysty ajoissa maksamaan ja se menee perintään. Kuinka paljon perintäkulut yleensä ovat? Riippuvatko ne laskutettavasta summasta?

12

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvfeobofebon

      Netissä on runsaasti tietoa asiasta. Et voi vaatia, että täällä aletaan kirjoittaa sinua varten oppitunteja. Googlaa esim. "Perintäkulut ja perinnän eteneminen".

      • Köyhäparka

        No en tosiaankaan voi vaatia! :) En sentään. Kunhan kysyin. Kiitos vastauksesta.


      • Hyiolokoon

        Noivoi helevata...hanki elämä , äläkä arvostele neuvojen kysyjää , omahyväinen haju ihan tuntuu !


      • vipstaakiOg

        Pyydä sinä pelle vaan itselles oppitunteja kuinka pidetään pää kiinni jos sulta ei kysytty mitään. Ei ole meidän muiden vika jos olet luuseri jonka muija käy vieraissa ja ainoa ex-kaveris jätti sut tyhmän maksamaan takaamasi lainan.
        Kokeile siipiäsi ens yönä nakkikioskin jonossa. Ai niin ethän sinä uskalla kuin täällä anonyymisti.... Buahahaa mikä luuseri.


      • dvfeobofebon

        Olet varmaan itse löytänyt nakkikioskilta luottotiedottoman vaimosi, joka on epäilemättä myös sosiaaliviraston vakioasiakas, kuten sinäkin.


      • elätkövaimosipalkalla
        dvfeobofebon kirjoitti:

        Olet varmaan itse löytänyt nakkikioskilta luottotiedottoman vaimosi, joka on epäilemättä myös sosiaaliviraston vakioasiakas, kuten sinäkin.

        Varo sinä vain kioskin kulmia. Pysy vaan kotonasi.(Jos sulla sitä on)


    • Clixclox
    • jjhghhjk

      Viiden kympin velasta tulee viiden sadan velka.

      • Köyhäparka

        No noinkin voi käydä, jos pikavippikusetusfirmalla ja perintätoimistolla on diili...?


      • lakiavoilukeeitekki
        Köyhäparka kirjoitti:

        No noinkin voi käydä, jos pikavippikusetusfirmalla ja perintätoimistolla on diili...?

        Mikä vtun diili? Ainut millä se sun viidenkympin vippi nousee korkeeksi on se, että se on otettu ennen korkokattolain voimaan astumista, eli 1.6.2013 ja siinä on vanhan perintälain (ennen 16.3.2013) mukaisia kuluja.

        Nykyään kulut perinnässä menee näin:
        Pääoma enintään 100€, kulumaksimi 60€
        Pääoma 100-1000€, kulumaksimi 120€
        Pääoma yli 1000€, kulumaksimi 210€

        Kaksi maksullista maksuvaatimusta lähetetään (enintään 50€ 25€, jos pääoma yli sen tonnin), tämän jälkeen perintäkuluja ei kerry vapaaehtoisesta perinnästä jos et mene itse tekemään esim. maksusuunnitelmaa, joka maksaa sit enintään 50€.
        Oikeudenkäyntikulut tulee päälle, jos velka pitää siirtää käräjäoikeuteen ja ulosotto vie isolla kädellä taulukkomaksuja joka lyhennyksestä.


    • köyhäparka

      Sori, ei mitään diiliä pikavippivirfan ja perintätoimiston kanssa, vaan:

      "Perintätoimisto olla on oikeus pyörittää velkaa 3v ennen kuin päästävät ulosottoon ja se aika kasvattaa kuluja älyttömästi. Onneksi suurin osa ei niin tee, mutta hitsastihan ne johon menee jos ei itse vauhdita asioita."

      • lakiavoilukeeitekki

        Mihin tuo perustuu? Nimittäin perinnän (yleensä siis alkuperäisen velkojan toiveesta) ei tarvitse viedä velkaa ikinä käräjille ja se vanhenee vasta 20v alkuperäisestä eräpäivästä. 3v välein pitää katkaista vanhentuminen kyllä, mutta siihen riittää kirje.

        Kulujahan siihen ei kerry korkojen muodossa perinnässä sen kummemmin kuin ulosotossakaan. Maksamaton velka kerryttää aina viivästyskorkoa, tuleeko tämä yllätyksenä? Alkuperäistä luottokorkoa saattaa kertyä maksimissaan puoli vuotta lainan erääntymisestä. Tämä ei ole perintätoimiston oma korko, vaan se korko minkä lainanottaja hyväksyi "ehdot luettuaan" ja hyväksyttyään lainan. Tämä jälkeen korko on perinnässä ja ulosotossakin sama, 7% vuosikorko, eli normaali viivästyskorko. Perintäkulut on maksimissaan sen 50€ 25€, jos ei itse sovi mitään maksusopimuksia ja pääoma on tuon yli tonnin. Käräjäkulut on päälle sitten 100-200€ riippuen pääomasta ja ulosoton kulut voi tarkistaa netistä, joka lyhennyksestä menee siivu päältä kumminkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe