Hei!
Onko kenellekkään tehty peukalon tyvinivelen luudutusleikkausta? Jos on, niin miten koette sen auttaneen ja vaikeuttaako luudutettu nivel askareita ja muutenkin elämää? Minulla itselläni on edessä luudutus leikkaus ja haluaisin kuulla henkilökohtaisia kokemuksia asiasta, ennen kuin joudun itse leikattavaksi!
Peukalonivelen luudutus
9
11522
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle tehtiin syksyllä 2020 peukalon tyvinivelen luudutusleikkaus. Leikkaus meni hyvin mutta toipuminen kestää kauan. Käteen laitettiin kircherin piikkejä 3 kpl ja ne olivat kädessä 2 ja puoli kuukautta. Tuon ajan käsi oli kipsilastassa. Ensimmäiset 6 vk kipsissä. Kipsi vaihdettiin 3 vkon päästä leikkauksesta samalla kun ompeleet poistettiin. Sitten 6 vkon kohdalla käteen laitettiin kipsilasta jonka sai pois suihkun ajaksi. Muutoin sitä tuli pitää yötä päivää. Kestää 3-4 km kun kättä pystyy jotenkin käyttään. Käden voimat ovat heikot ja vieläkään siinä ei ole niitä voimia mitä ennen leikkausta oli?
- Anonyymi
Hei
Miten käsi/peukalon nyt jaksaa
Oon itse menossa viikon päästä luudutusleikkaukseen.- Anonyymi
Minulla olis vas.käden peukalon luudutus edessä. Myöhemmin myös toisen käden peukalon tyvinivelMiten sinulla on mennyt operaation jälkeen? Saitko millaiset kipulääkkeet?
- Anonyymi
Olisin kiinnostunut kuinka leikkausten jälkeen käsi toimii (toipumisajan jälkeen). Itsellä oikea käsi leikkausjonossa ja jännittää kovin.
- Anonyymi
Minulla leikattiin toukokuussa oikeankäden peukun nelikulmaluu. Esim.pinsetti puristus voima olematon. En ole vieläkään työkykyinen ,raskasta nostelu työtä missä tarvitaan sormien puristusvoimaa. Nyt odotan vasemman käden samaa leikkausta. Kuntoutustuella ollaan joka älyttömän pieni 860e.
Kirurgi sanoi että tuskin pystyy palaamaan entiseen työhön.
- Anonyymi
Tammikuussa -24 tehtiin vasempaan käteen luudutusoperaatio ja se ei alkanu luutumaan kuin osittain.Toukokuussa käyttö oli jo kuitenki kivutonta ja lähes normaalia.Ainut pelko oli että ruuvit syö luuta ympäriltänsä kun luutumista ei ollu tapahtunnu tarpeeks.Nyt kesäkuussa sitten otettiin ruuvit pois ja muokattiin trapeziluuta ja nyt ootellaan kivun kera miten homma etenee
- Anonyymi
Helmikuussa 2024 tehtiin minulle trapezium luun poisto eli muovausleikkaus. Kipuilee vieläkin 4 kk jälkeen. Puristusvoima heikentynyt. Sairaslomalla kipulääkkeitä syöden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helmikuussa 2024 tehtiin minulle trapezium luun poisto eli muovausleikkaus. Kipuilee vieläkin 4 kk jälkeen. Puristusvoima heikentynyt. Sairaslomalla kipulääkkeitä syöden.
Onko sinulla odotuksia työhönpaluusta? Missä laajuudessa puristusvoima heikentynyt, tipahteleeko esineet kädestä? Olisi mukava kuulla toisten kokemuksia..
- Anonyymi
Minulle ei tehty luudutusleikkausta vaan poistettiin pieni monikulmaluu kokonaan. Koska cmc-nivel, ja stt- nivelet olivat ”aivan luulle kuluneet molemmat” , niin taltattiin nivelpinnat niin että syntyi nivelrako. Kämmen oli ranteeseen asti kipsissä 2 vk ja nyt valmistettiin pienempi ortoosi kolmeksi viikoksi. Viikon päästä voi sen ottaa pesun ajaksi pois. Kipulääkkeitä en enää syö, mutta rannetta liikuttaessa kipua tuntuu. Nyt jännittää pystyykö peukalolla tekemään vielä mitään, mutta aikaahan se tietenkin vie. Sain 3 kk sairauslomaa ja tarvittaessa jatkoa, kun työ on todella kuormittavaa. Olen 62 v nainen. Sairauslomalla olen ollut huhtikuusta asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983