Maisteriopinnot LUT / Lahden toimipiste

Emmanuelll

Heippa,

Näköjään kauppatieteitä voi nykyään opiskella Lappeenrannan Yliopistossa myös Lahdessa. Onko muita kiinnostuneita hakemaan koulutukseen? :)

Haussa saa pisteitä ilmeisesti vain aikaisemmasta opintomenestyksestä työkokemuksesta. Kun aikasemmin ollut lisäksi motivaatiokirje.

Itse kokeilen onnea tradenomin papereilla :)

225

19241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinentradenomi

      Paljon sun keskiarvo on? Itselläni on 3,11 ja reilu 7 vuotta työkokemusta. Nyt kun tutkinut hieman noita viime vuoden keskiarvoja, niin alkaa näyttää siltä, että voin vain haaveilla sisäänpääsystä.

    • trade14

      Muita tänne hakeneita?

      Ite hain tradenomipohjalla 3,93 keskiarvolla 4 vuoden työkokemuksella. Saa nähdä pääseekö näillä seuraavaan hakuvaiheeseen, hakijoita kun on varmasti paljon.

    • Denise82

      Hain 3.48 keskiarvolla ja yli 10v. työkokemuksella. En kyllä usko, että näillä pääsee edes valintakokeeseen..

      • lyckatilldå

        Hakijoita on tosiaan paljon, yli 400. Työkokemuksesta otetaan huomioon max 10 vuotta, jolla saa 5 pistettä. Jos keskiarvo on tradenomin tutkinnosta, siitä tulee pisteitä heikommin kuin yliopiston tutkinnosta.

        Saapa nähdä, saapa nähdä! Kerro sitten kuinka kävi!


      • 4eiriitä

        Mielenkiintoista olisi tietää maillaiset pääsykokeet maisteriopintoihin on. Haaveilen opiskelupaikasta, mutta juuri valmistuneena tradenomina ei hirveästi taida olla asiaa pääsykokeeseen. 4 oli keskiarvo.


      • ärsyttäää11

        4eiriitä, tämän vuoden haussa keskiarvo ei hirveästi auta, vaan se jolla pisteitä hakuun saa varmasti enemmän on työkokemuksen määrä valmistumisen jälkeen.

        Esimerkiksi jos sulla on tasan 4 keskiarvo niin vastavalmistuneena (ei työkokemuspisteitä) sun hakupisteet on tasan 7.

        Kun taas esim. henkilö X, jolla voi olla "vain" 3,2 keskiarvo tradenomina, jolloin ka pisteet on 5,6 mutta henkilö X:llä on valmistunut jo 10 vuotta sitten ja hänellä on täydet työkokemuspiteet 5, onkin hakupisteet jo 10,6 pistettä ja hän onkin jo haussa vahvoilla.

        Toisinsanoen, mikäli tämän ohjelman hakuvaatimukset pysyis täysin samoina seuraavat 6 vuotta niin kuuden vuoden päästä saisit kolme työkokemuspistettä lisää jolloin sun pisteet ois tasan 10 p ka kanssa. Aika mälsää siis ootella noin pitkään jotta pärjää haussa, kun muuten et voi mahdollisuuksia millään parantaa, tää on vain mun mielipide koska oon sun kanssa aika samassa tilanteessa.


    • Anonymous_2

      2017 Maisterihaku, Tietojohtaminen ja johtajuus, kauppatieteiden maisteri (2 v) 418 hakijaa ja 30 paikkaa. 2018 Suosituin ohjelma oli työn ohessa opiskeluun suunniteltu tietojohtamisen ja johtajuuden maisteriohjelma, johon haki ennätykselliset 770 hakijaa, joka on noin 100 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Se joka saa paikan 2018 voi onnitella itseään olet kovassa porukassa.

      • Toughluck

        Pääsykokeeseen pääsemiseksi tullaan vaatimaan vähintään 12.5-13/15 lähtöpisteitä


      • lohtua
        Toughluck kirjoitti:

        Pääsykokeeseen pääsemiseksi tullaan vaatimaan vähintään 12.5-13/15 lähtöpisteitä

        Tuollaisiin pisteisiin ei tradenomin tutkinnolla yllä.

        Tradenomi saa pyrkiä yleisessä valinnassa kandiopintoihin, joten ei hätää.


      • joonajaana

        Mistähän johtuu tämä ryntäys maisteriopintoihin? Kauppatieteen maistereita on muutenkin melkein yhtä paljon kuin kiinalaisia.


    • loyd

      Kertokaahan kun pääsykoekutsuja alkaa tippumaan. Näyttää kyllä pahasti siltä ettei mun pisteet riitä millään.

    • Iso-Hoo

      Koskahan voi alkaa odottamaan tietoa pääsykokeeseen pääsystä? Enää kuukausi itse pääsykokeeseen.

    • Larkku_äksdee

      Oli pakko tulla väijyy onks täällä jo täys pöhinä erillishakuun liittyen :D ite pääsin viime vuonna sisään tradenomin papereille, keskiarvo noin kolmosen pintaan, joten älkää todellakaan kelatko et sellaisella todistuksella ei pääse mihinkään. Päinvastoin oli huvittavaa kuinka takki auki oli nää jotka leveili 5 tai 4 keskiarvoil eikä tullut haastattelukutsuu. Hyvä motikirje ja sitten aika paljon on väliä mitä on opiskellut aiemmin. Mutjoo, oon kyl todella paljon tykänny et toivottavasti kaikki Luttiin haluavat tänne pääsee! Kuulin frendiltä eilen et oli kuulemma saanut haastattelukutsun, mut noita tosiaan saattaa tulla vähän eri aikoihin, riippuen mihin ohjelmaan on hakenut.
      Mutjoo, ei kannata kattoo mitään hakijatilastoja, mitä niistä saa loppujen lopuksi irti. Mun ohjelmaan haki viime vuonna muistaakseni päälle 200 tyyppiä, et kanttii vaan luottaa itteensä. Mä en oo mikään penaalin terävin kynä mut täällä nyt kuitenkin oon :D Ja jos ei tuu haastattelukutsuu niin ei se maailma siihen kaadu.

    • dägädägä

      Larkku_äksdee, mihin ko ohjelmaan kaverisi haki joka sai jo haastattelukutsun? mietin onko hakenut tijoon Lahteen, kun siellä ei ole haastattelua vaan valintakoe?

      • Larkku_äksdee

        MIMM-ohjelmaan haki ja sai kutsun . Tijosta en valitettavasti tiedä mitään :/


      • dägädägä

        Aivan, joo ei se mitään. Kysyin opintotoimistosta asiaa (hätäinen kun oon) ja sanoivat etteivät vielä ole saaneet kaikkia hakemuksia tarkistettua, vaan menee vielä jonkun aikaa ennen kuin lähettävät kutsut. Pyrkivät lähettämään tiedon kaikille hakijoille, pääsi ne valintakokeeseen tai ei.

        Toivoa on!!


    • Hätähousu2018

      Täällä odotellaan kovasti kutsua. Pahoin pelkään, että en pääse edes pääsykokeisiin. Olen valmistumassa tradenomiksi 4,46 keskiarvolla, mutta valitettavasti ei taida riittää, koska työkokemusta ei ehdi kertyä tutkinnon jälkeen, vaikka muuten sitä on 11 vuotta alalta. Kova kilpailu tässä. Mitä mieltä olette muuten tuosta, että vain tutkinnon jälkeinen työkokemus lasketaan mukaan? Itsestä tuntuu vähän epäreilulta, kun edellytykset opiskeluun muuten olisi todella hyvät.

      • dägädägä

        Mun mielestä kanssa karsii hirveästi hakijoita sen perusteella että onko valmistunut jo vuosia sitten ja onnekkaasti saanut esim. täydet 10 vuotta työkokemusta jolla saa valtavasti lisäpisteitä hakuun. Harmittaa että vaikka muuten voisi olla hyvät mahikset itselläkin ja valintakokeessa olisi mahku näyttää mihin pystyy ja parantaa sisäänpääsymahdollisuuksia, niin se voi jäädä kiinni siitä että valintakokeeseen pääsee lähes automaattisesti järjestyksessä ne joilla on kertynyt vuosia työkokemusta reilusti, sillä keskiarvolla sai yllättävän vähän pisteitä varsinkin tradenomipohjalla kun kerroinkin vain 1,75. :/


      • Juperikk
        dägädägä kirjoitti:

        Mun mielestä kanssa karsii hirveästi hakijoita sen perusteella että onko valmistunut jo vuosia sitten ja onnekkaasti saanut esim. täydet 10 vuotta työkokemusta jolla saa valtavasti lisäpisteitä hakuun. Harmittaa että vaikka muuten voisi olla hyvät mahikset itselläkin ja valintakokeessa olisi mahku näyttää mihin pystyy ja parantaa sisäänpääsymahdollisuuksia, niin se voi jäädä kiinni siitä että valintakokeeseen pääsee lähes automaattisesti järjestyksessä ne joilla on kertynyt vuosia työkokemusta reilusti, sillä keskiarvolla sai yllättävän vähän pisteitä varsinkin tradenomipohjalla kun kerroinkin vain 1,75. :/

        No mikäs sinua estää sitten hakemasta muutaman vuoden päästä uudestaan? Ehkä se on tietonen valinta että halutaan jo työkokemuksen omaavia opiskelijoita.

        Nuoret ovat niin ”kaikki-mulle-heti-nyt” sukupolvea :)


      • hätähousu2018
        Juperikk kirjoitti:

        No mikäs sinua estää sitten hakemasta muutaman vuoden päästä uudestaan? Ehkä se on tietonen valinta että halutaan jo työkokemuksen omaavia opiskelijoita.

        Nuoret ovat niin ”kaikki-mulle-heti-nyt” sukupolvea :)

        Samaa mieltä dägädägän kanssa. Ajattelen, että itsellä ainakin paremmat edellytykset opiskella nyt kun opiskelu on vielä hyvin muistissa. Esim. 5 vuoden päästä en usko, että omat edellytykset on ainakaan parantuneet, vaikka työkokemusta onkin kertynyt.

        Juperikille...Minua ei estä ainakaan mikään. Nyt olisi vaan todella hyvät elämäntilanne opiskelulle työn ohessa. Olen siis just valmistumassa tradenomiksi 1v.9kk opiskelulla ja kaikki työn ohessa. Pääsin uuteen työhön, jossa tavoittelen työtehtävää, joka edellyttää ktm tutkinnon. Edellisestä työssä tuli tosiaan oltua yli 11 vuotta, mutta valitettavasti ennen valmistumista. :)


      • Juperikk
        hätähousu2018 kirjoitti:

        Samaa mieltä dägädägän kanssa. Ajattelen, että itsellä ainakin paremmat edellytykset opiskella nyt kun opiskelu on vielä hyvin muistissa. Esim. 5 vuoden päästä en usko, että omat edellytykset on ainakaan parantuneet, vaikka työkokemusta onkin kertynyt.

        Juperikille...Minua ei estä ainakaan mikään. Nyt olisi vaan todella hyvät elämäntilanne opiskelulle työn ohessa. Olen siis just valmistumassa tradenomiksi 1v.9kk opiskelulla ja kaikki työn ohessa. Pääsin uuteen työhön, jossa tavoittelen työtehtävää, joka edellyttää ktm tutkinnon. Edellisestä työssä tuli tosiaan oltua yli 11 vuotta, mutta valitettavasti ennen valmistumista. :)

        No ymmärrän kyllä pointin sinun tapauksessa. Itse ajattelen sen myös niin päin että tietyissä ammateissa ammatillinen kypsyys on tärkeämpää kuin tuore (ja vielä hyvällä ka:lla) hankittu tutkinto. Luulen että tässä ohjelmassa painotetaan nimenomaan tätä ammatillista kypsyyttä. Toki se että onko tukkeuma hankittu tutkinnon jälkeen vai ennen ei pitäisi olla merkitystä :) onnea kaikille hakijoille!


      • Juperikk
        Juperikk kirjoitti:

        No ymmärrän kyllä pointin sinun tapauksessa. Itse ajattelen sen myös niin päin että tietyissä ammateissa ammatillinen kypsyys on tärkeämpää kuin tuore (ja vielä hyvällä ka:lla) hankittu tutkinto. Luulen että tässä ohjelmassa painotetaan nimenomaan tätä ammatillista kypsyyttä. Toki se että onko tukkeuma hankittu tutkinnon jälkeen vai ennen ei pitäisi olla merkitystä :) onnea kaikille hakijoille!

        Tukkeuma eli työkokemus :D


      • Hätähousu2018
        Juperikk kirjoitti:

        Tukkeuma eli työkokemus :D

        Juuri näin. Onnea myös minun puolesta kaikille hakijoille. :)


    • Denise82

      Laittakaahan tänne tiedoksi, jos kutsu valintakokeeseen tulee. Osaako kukaan kertoa, millainen valintakoe (TiJo) on?

    • Toiveikas777777

      Ihanaa, kun täällä muutkin odottelee kutsua pääsykokeisiin, olin jo ihan heittänyt kirveen kaivoon, että enkö pääse edes pääsykokeeseen... Kertokaa sitten kuinka kävi :)

    • Haluansisään

      Hei kertokaa, millasilla papereilla haette? KA ja paljonko työkokemusta? Ihan paniikissa täällä itsekin odottelen, että tuleeko kutsua. Harmittaa pirusti, ettei tänä vuonna ollut motivaatiokirjettä :(

      • Hätähousu2018

        Hei. Luit varmaan jo tuolta ylempää, että minä haen 4,46 tradenomin keskiarvolla. Työkokemusta ei ehdi tulla valmistumisen jälkeen, koska valmistun toukokuussa. Muuten sitä on yli 11 vuotta. Pahoin pelkään, että keskiarvoni ei riitä, mutta toivossa on hyvä elää. Toivotaan, että pääsykokeisiin pääsee reilusti porukkaa, niin mahdollisuuksia voi sitten vielä olla.


    • Jukkis71s

      Eikö valintakoe ollut jo 9.3.? Eipä jää paljoa aikaa lukea, jos kirjat ilmoitetaan vasta samalla kun kutsu valintakokeeseen.

    • kyltäätäst

      Itsellä pisteitä tässä vaiheessa hakua kertyy 7,88 p ja tuntuu että mahdollisuus pääsykokeisiin voisi vielä olla. Mutta koska työkokemusta itselle ei ole ehtinyt kovin paljon tulemaan niin 770 hakijan joukossa on varmasti paljon niitä joilla ka voi jäädä tradenomilla vain 3 pintaan mutta työkokemusta helposti löytyy täyden 5 pisteen edestä niin nämä menee kirkkaasti ohi.

      Saatika sitten niiden hakijoiden osuus joilla kandin paperit korkealla keskiarvolla ja työkokemuksella, heillä kun keskiarvo kertaantuu kahdella eikä 1,75. Mutta oma fiilis edelleen hyvä ja toiveikas, näillä mennään! :)

      Haluansisään, minkälaiset pisteet sulla on? :)

      • Haluansisään2

        Mulla on tradenomin paperit ka 3,11 ja hiuksen verran vajaa 8v. työkokemusta eli saan vain 3 pistettä työkokemuksesta. Itselläni on tosi epätoivonen fiilis, ettei varmaan toivoakaan pääsykokeisiin:(

        Haluan niin kovasti sisään ja näen maisterin tutkinnon kriittisenä lisänä mun urakehitykselle.


    • Tijotijotijo

      11.1

    • Timata

      11,8

      • jännittää

        13,2, siinä ja siinä pääseekö jatkoon. Teidän edellisten turha edes kuvitella.


      • Mievaa123
        jännittää kirjoitti:

        13,2, siinä ja siinä pääseekö jatkoon. Teidän edellisten turha edes kuvitella.

        Varmasti pääset! Onko valintakoekutsu jo tullut?


    • Kohtapääsykokeet

      Ei vieläkään ole kuulunut koekutsuja kenellekään?

      • Maisteriksi

        Ei ole, kumman lyhyt aika jätetään pääsykokeisiin valmistautumiselle? Laitoin opintotoimistoon meiliä viikko sitten ja silloin esipisteytys ei ollut valmis. Lupasivat kyllä ilmoittaa kaikille hakijoille onko päässyt jatkoon vai ei.


      • Pääeikestä

        Ei kuulu ei.. ihan sama kohta vaikkei kutsua tulisikaan, koska tuntui aivan mahdottomalta jäljellä olevana aikana lukea vslintakokeeseen jos materiaali on useampi kirja. Kukaan ei ole osannut vielä vastata, millaisesta kokeesta ja materiaalista on kyse.


    • diipadaapa4

      Tainnut tulla ennätyssuuri hakijamäärä sen verran suurena yllätyksenä, että ne joiden tehtävä on laskea ja tarkistaa hakijoiden lähettämiä liitteitä ovat ehkä valmistautuneet n. 400 hakijaan ja nyt hakemusten tarkistaminen ottaakin enemmän aikaa mitä luultiin, uskon näin.

      Mietinkin että millainen on mahtanut olla hakijoiden itse tekemä selvitys työkokemuksesta, sellaisia kun voidaan tehdä niin montaa erilaista että silmiin ottaa käydä n. 800 erilaista läpi ja jos on paljon kummallisen näköisiä ja epäselviä merkintöjä niin tulkitsepa siitä sitten. :D Saatika tarkastella työtodistuksista työsuhteiden aloitus ja lopetuspäiviä, pitääkö paikkansa siihen mitä hakija ilmoittanut...

      Jännä kyllä nähdä millaiset on pääsykoemateriaalit ja paljonko aikaa jää lukemiseen. Ja ylipäätään on mielenkiintoista miten monta hakijaa mahtavat ottaa valintakoevaiheeseen.

    • Tänäänkuultua

      Huhun mukaan valintakoelautakunta olisi muuttamassa valintakoekäytäntöä eli lopullinen valinta olisi suoraan lähtöpisteiden (opintomenestys työkokemus) mukaan. Syynä tähän poikkeuksellisen suuri hakijamäärän kasvu ja resurssipula yliopistolla.

      • Jikerkii

        No onpa epäreilua jos näin tulee käymään.


      • diipadaapa4

        Joo tää tulee olemaan perseestä jos toteutuu....


      • Kutsumissäluuraat

        Siis muuttamassa käytäntöään nykyiseen hakuun vai tuleviin? Luulisi, että pyydettäisiin edes motivaatiokirje siihen lisäksi vielä.


      • diipadaapa4

        Sehän on selvä että tuleville vuosille hakua tullaan muuttamaan reilusti jottei enää käy näin. Nyt on kyse tämän kevään hausta että muuttuuko jo nyt käynnissä oleva haku ja sisäänotto.


      • Kutsumissäluuraat

        No alkaisi olla asiallista tässä kohtaa tehdä niitä päätöksiä ja tiedottaa asiasta virallisesti.


    • Toiveikas777777

      Jes, tuli kutsu pääsykokeeseen 10 min sitten! Ei kun lukemaan!

      • Jännittääääää

        Mitkä lähtöpisteet sulla oli? Onnea!


      • Toiveikas777777

        9,35, pääsykoekirjat haettu! Iso määrä luettavaa ja kiire tulee!


      • Harmitusmaximus

        Siis sä pääsit 9,35 pisteillä pääsykokeisiin mutta osa saanut enemmän pisteitä eikä päässyt?*??


    • Maisteriksi

      Onko muut saanut viestiä tai kutsua? Mun sähköposti ei ole kilahtanut, saatan siis olla siinä joukossa ketä ei valittu pääsykokeisiin.

    • aito_Toiveikas777777

      Mun lähtöpisteet oli 8.81 . Pääsykokeeseen tuli luettavaksi 2 tieteellistä, englanninkielistä julkaisua, viitisenkymmentä sivua yhteensä. Mulla on jonkin verran aikaa siitä, kun olen viimeksi lukenut tällaista tekstiä, joten pitää vähän palautella mieliin opiskelutaktiikkaa.

      • aito_Toiveikas777777

        ei kun 11.67. on niin järkyttynyt pääsykokeisiin pääsystä, että en osaa enää laskea.


    • Hähmitähäh

      Mulla 11.1 enkä päässyt pääsykokeisiin

      • Harmitusmaximus

        Mitä????

        Mulla pisteet 7,88 enkä päässyt valintakokeisiin.

        Mutta noilla pisteillä pitäis päästä! Onko tullut kiire laskea pisteitä ja moka käynyt kun hakijoita ollu niin monta...

        Ahdistaa kun pitää odottaa 12.4. asti miten pienestä jäi kiinni. Hakupapereissa kun ei oikein oo mitään missä olisi voinut "mokata" käsittääkseni et olis hylätty...?


      • Harmitusmaximus

        Niin ja ylempi kommenttini viittasi siihen kun joku kommentoi että olisi päässyt pisteillä 8.81 jatkoon


    • Tosi_pettynyt

      Oma pisteet oli 10,6 ja en päässyt valintakokeeseen. Suuri pettymys, vaikka arvattavissa oli hakijamäärän ollessa niin suuri. Onnea jatkoon päässeille!

    • Vitunvitunvittuvit

      Kertokaa millä pisteillä ootte päässy pääsykokeeseen? En päässy, harmittaa perkeleesti!!!

      • Harmitusmaximus

        Mitkä sun pisteet oli?


    • Jikeri

      Mulla pisteitä 12,7 ja en päässyt! Nyt kyllä tässä jotain outoa, etteivät olisi kiireessä arponut kokeeseen pääsijöitä??!!??!!

      • Harmitusmaximus

        Voi helvetti???


    • Muistutuksena

      Kannattaa myös muistaa, et ootte itse saattaneet laskea pisteitä väärin...

    • harmittaaaaa

      11,14 ja ei kutsua.

    • ei_kutsua_damn

      Moi aito_Toiveikas777777,
      Onnittelut kokeeseen pääsystä! Saitko paljon pisteitä työkokemuksesta?
      8,30 ei läheskään riittänyt kokeeseen asti.

    • Pampula33

      11,5 ja kutsu kokeisiin

    • 11,8 ja kutsu tuli.

    • aito_Toiveikas777777

      Moi ei_kutsua_damn, työkokemuksesta tuli täydet. Työkokemusta olisi ollut vielä enemmänkin, kuin mitä maksimissaan hyväksiluettiin.

    • ei_kutsua_damn

      Okei aito_Toiveikas777777, kiitos vastauksesta! Antaa vähän perspektiiviä valituista. KA:ni on ok yli 4, mutta työkokemusvuosia 6,5 ansaittavana.. :D Harmi kun ennen valmistumista tehtyjä töitä ei hyväksi lueta yhtään.

    • KyllämustavieläKTMtulee

      Ilman täysiä työkokemuspisteitä pääsi harva jatkoon.

      Tässä keskustelussa 11,5 p on ollut alin jolla tiettävästi päässyt sisään, joten jos pidetään sitä esimerkkinä, niin tradenomitaustaisella täytyisi olla vähintään 3,8 ka täydet työkokemukset saadakseen just ja just yli tuon 11,5 pisteen rajan.

      Keskiarvo 3,8 kun ei ole kovin kummoinen edes, mutta korkeilla keskiarvoilla (4,6 -->) ei ihan älyttömän suurta vaikutusta ollut, jos jäi työkokemuspisteet vähäiselle määrälle.

      Kunhan pohdiskelen. :) onnea jatkoon päässeille!

      • Edelleenharmitaa

        Totta. Laskin, että 4,8 keskiarvolla olisin päässyt pääsykokeisiin. 4,65 ei riittänyt. Ei olisi pitänyt aikoinaan fiilistellä paria vuotta osa-aikaisena. Siitä jäi kiinni 🤷‍♀️ Täytyy myöntää, että en uskonut hakijoiden lähtötason olevan näin kovaa. Hatunnosto 👍


      • Masentaaxxx

        Lisään vielä, että oma työkokemus oli tuosta osa-aikaisuusjaksosta huolimatta yli kuusi vuotta.


    • Tietääkö kukaan, onko valintakoe englanninkielinen eli kirjoitetaanko vastaukset englanniksi?

    • Cizas

      Ai kun kiva, että löysin tämän ketjun! Kutsu tuli 4,2 keskiarvolla, työkokemuksesta täydet. Vkonlopun yritin ottaa tolkkua tuosta materiaalista ja onhan siinä tekemistä kun on niin tieteellistä kieltä. Itse en usko, että koe olisi englanniksi, koska se tekisi siitä jo erittäin haastavan. Hyviä valmistautumisvinkkejä otetaan ilolla vastaan :) Tsemppiä kaikille kokeeseen pänttääville!

    • ninuskiiini

      11,5 pisteet ja kutsu pääsykokeeseen. Aika helppolukuisia oli 2 tieteellistä artikkelia, mutta toki paljon muistettavaa. Onkohan koe monivalinta vai essee? Joka tapauksessa olisin hämmästynyt jos koe ei olisi englanniksi.

    • Mieenpäässy

      Tsempit kaikille huomisiin pääsykokeisiin meneville! Tulkaa tänne sitten kertomaan millainen oli ja miten meni.

      • foxy899

        En ehtinyt paljoa lukemaan, mutta onneksi lunttaustaito hallussa ;)


      • Tenttiohi

        Pääsykoe takana, kaksi esseetä ja yksi monivalinta tehtävä. Haastavinta oli mielestäni se, että esseessä piti pysyä tarkasti niissä asioissa, jotka artikkeleissa oli kerrottu. Itselleni heräsi epäilys että olikohan tämä varmasti siinä artikkelissa sanottu, vai ammensinko muualta... nyt vaan odotellaan miten käy...


    • Sittenjoskus

      Noniin nyt tuli tieto että 11,20 pistettä oli alin jolla pääsi pääsykokeeseen asti ja peräti 45 opiskelijaa otettiin sisään.

      Onnea sisäänpäässeille! Itselle pitää tulla vielä 6 vuotta työkokemusta jotta onnistuu päästä pääsykokeisiin nelosen keskiarvolla. :D

    • Hakija-19

      Hei!

      Jaksaako joku muistaa, mitkä 2 tieteellistä artikkelia pääsykokeisiin tuli lukea? Kiitos.

      • Toiveikas2019

        Moi, saa nähdä mikä tässä seuraavassa pääsykokeessa on alin pisteraja. Mulla pisteet 12,5. Ensi viikolla pitäisi tulla tieto pääsykoekirjoista. Mites muilla pistemäärä? Jännää!!


      • Tintti96

        Mulla pisteet 13,3 ja tradenomin papereilla hakemassa. Saa nähdä tuleeko kutsua valintakokeeseen :-)


      • Toiveikas2019

        Luulisi että tuolla pistemäärällä pääsee valintakokeeseen :) Ei oo vielä julkaisseet valintakoekirjoja, ei malttaisi odottaa!


      • Opiskelukannattaa

        Moro, mulla jää pistemäärä alle 11 eli en odota liikoja. Pääsykokeisiin aion kuitenkin varmuuden vuoksi valmistautua. Kunhan saisivat jo julkaistua pääsykoemateriaalin. Kuinkahan monta sataa hakijaa tänä vuonna on.. :)


      • Toiveikas2019

        Joo, ilman muuta kannattaa valmistautua! Hassua kun viimeksi moni oli kai jäänyt odottamaan kutsua, eikä lukenut etukäteen. Varmaan satoja hakijoita tälläkin kertaa.. Voisi tosiaan kohta ilmestyä tiedot kirjoista, pääsisi lukemaan..


    • justwondering

      Jaaha, matskut tuli ja nyt löysin tämän keskustelun. Kannattaakohan tuhlata aikaa lukemiseen jos mulla on vaan 8 pistettä 3,48:n keskiarvolla.

      • Toiveikas2019

        Viimeksi taisi olla 11,2 alin pistemäärä, jolla pääsi pääsykokeeseen..


    • minna77

      Pisteet täällä 13,4. Materiaalia on näköjään tuplamäärä verrattuna viime vuoteen.

    • Odottavan_aika_on_pitkä

      Pisteet 11,79 ja kovasti toivon, että pääsykokeisiin pääsisin. Testataankohan niissä yleensä enemmän ulkoa opettelun kykyä pääsykoemateriaalin pohjalta vaiko pääsykoemateriaalin sisällön soveltamista/tulkintaa yhdistettynä työuran tuomaan ammatilliseen pohjaosaamiseen/tietoon?

    • Anttikoop

      Minun pisteeni olivat 13,5. Vuodessa pystyy näköjään suorittamaan tutkinnon.

      • Jarno9907

        Hei, omat pisteet 14,1 ja ystävälläni oli samat. Minne muualle haette vai onko tämä ainoa mikä kiinnostaa?


    • Pulleropallero

      Kiinnostaisi, miten teillä nuo pisteet muodostuvat? Esim. Jarno9907 ja ystäväsi, täydet 10 vuotta työkokemusta ja 4,55 keskiarvo = 14,1 pistettä? Kyllä tuolla jos millä varmasti kutsu tulee.

      Mulla työkokemus jää neljään pisteeseen. Muutama kuukausi olisi tarvittu enemmän 10 vuoden ja siitä saatavan viiden pisteen täyttymiseen. Työelämässä toki olen jo ollut pidemmänkin ajan, mutta äitiysloma 2 x ja perhevapaat on vähennettävä ajasta.

      Keskiarvo 4,24, joten yhteispisteet jäävät 12,48:aan. Uskoisin viime vuoden pisterajojen perusteella, että tämä on aika rajoilla, saanko kutsua vai en. Rimaa hipoen se voi korkeintaan tulla.

      Toisaalta, jos ensi vuonna on sama systeemi, silloin mulla olisi jo piste enemmän, kun 10 vuoden työkokemus tulee täyteen. Et varmaan sitten uusi yritys.

      • Jarno9907

        Kyllä, 10 vuotta työkokemusta ja n. 4,5 ka:t. Eikö n. 11 pisteellä ole päässyt kokeeseen.


    • Pulleropallero

      Jarno9907, viime vuonna tradenomien keskiarvo kerrottiin 1,75:llä, nyt 2:lla. Eli tradenomit saavat tänä vuonna keskiarvostaan pisteet korkeammalla kertoimella. (Viime vuoden kaavalla mun pisteet olisivat olleet 11,42, mutta silloin en hakenut.)

    • tijo2019_

      Haen DI:n papereilla ja lähtöpisteet 13,9.

    • monta_tutkintoako

      Kuinkahan moni sellainen, jolla on jo ennestään maisterin tutkinto, hakee tähän tijo-koulutukseen? Tai DI ym.? Suurin osa sellaisia, vai...

      • status0001

        aika väärin viedä toisilta paikkoja jos kerran on jo maisteritutkinto...


    • Eimulleainakaan

      Onko kutsuja jo tullut?

      • Toiveikas2019

        Ihan kun jossain olisi lukenut että kutsut tulee maaliskuun alussa?


    • Maisteri14

      Dokumenttien täydennysaikaa oli vielä perjantai-aamuun asti viime viikolla, joten tuskin tulee kutsuja vielä vähään aikaan. Perjantaina tuli ainakin itselleni ilmoitus, että paperit siirtyivät ennakkopisteiden tarkistukseen, jossa todennäköisesti kestää aikansa.

      Mitä tulee toiseen maisteritutkintoon: pyytäisin perustelemaan miksi maistereilla ei olisi oikeutta jatkaa opintoja siinä missä tradenomeillakin on? Mikäli alanvaihto kiinnostaa, niin tämä lienee nykyään ainut vaihtoehto, koska kandivaiheeseen valitaan yo-tutkinnon perusteella niitä, joilla ei koulutusta ole. Tradenomien (ja muiden alemman kk-tutkinnon suorittaneiden) etuna maistereihin verrattuna se, että työkokemusta pitäisi olla karttunut enemmän, kun opiskeluun mennyt lyhyempi aika.

      Itse haen yhden maisteritutkinnon suorittaneena, 4 keskiarvolla ja 4 vuoden työkokemuksella. Odotukset eivät ole korkealla, mutta ehkä parin vuoden päästä olisi mahdollisuus päästä kokeeseen asti. Päätin yrittää. Onko tietoja hakijamäärästä tänä vuonna?

    • Pulleropallero

      Hei, onko kukaan kääntänyt materiaaleja suomeksi, vai tankkaatteko enkuksi kaikki? Kokeilen kääntää ainakin yhden, mutta terminologia aiheuttaa hieman harmaita hiuksia. Haluaisiko joku tehdä kanssani yhteistyötä ja vaikka vaihtaa kanssani jonkun käännöksen toiseen?

      • TiJo

        Olen myös miettinyt seuraavaa, kiinnostaisiko Kirjapiiri, jossa voisi keskustella artikkeli kerrallaan artikkelin sisällöstä, luoda yhteistä ja parempaa tietämystä aiheesta?


    • Pulleropallero

      TiJo, minua kyllä kiinnostaisi kirjapiiri, vaikka Skypen kautta voisi tuon toteuttaa, jos olemme eri suunnilta. Terveydellisistä syistä tosin pääsin aloittamaan opiskelu-urakan vasta eilen, joten tässä vaiheessa ei kovin suurta kirjallisuuskeskustelua kanssani aikaa vielä saa. Vähän rajoilla on, skippaanko homman ja jätän sen ensi vuoteen, jolloin pystyisin panostamaan alusta saakka.

      • TiJo

        Hei, itsellä tavoite ensi viikolla olla siinä tilanteessa, että voisi paneutua jo syvemmin ja artikkelit ainakin pääosin luettuna, mutta jos olet vasta aloittamassa, voi aika käydä ehkä vähiin...olen itse lähdössä ensi viikon jälkeen matkalle, joten ensi viikko olisi minulla aikaa, jos nyt tulisi tieto edes pääsystä valintakokeeseen.
        Jos päätät hakea tänä vuonna kuitenkin, niin 13.-14.3 olen maisemissa ja jos olen/olet menossa kokeeseen, tällöin voisi vaikka Skypellä käydä keskustelua, jos ei ole mahdollista tavata face to face.


    • Pulleropallero

      Kiitos, pidetään tämä mielessä. Ja kun nyt tosiaan vielä tulisi se tieto, pääseekö pääsykokeisiin. Aiemmin kirjoittelinkin, että minulla ei ole kovinkaan varmaa edes pääsykokeisiin pääsy. Korkeintaan rimaa hipoen mennään 12,48 pisteellä. Paljonko sinulla TiJo onkaan lähtöpisteet?

      • M_L_Tijo

        Moikka, olisin myös kiinnostunut juttelemaan artikkeleista. Vaikeaa suomennettavaa löytyy niistä. Minulla pisteet myös siinä 12,5 paikkeilla. Ei tietenkään ole varmaa pääseekö edes kokeeseen.


      • TiJo

        Moi mulla pisteitä kertyi 12, joten epävarmaa on...maisteritutkinto on pohjana. Olisi kiva kun saisi tiedon valintakokeisiin pääsystä mahd. pian.


      • M_L_Tijo

        Opetteletteko kaikki tilastolliset tutkimusmenetelmät ym muistamaan mitä noissa on käytetty?


    • Maisteri14

      Kyllä 12,5 pääsykokeisiin pääsee. Ilmeisesti hakijamäärä on ollut maltillisempi tänä vuonna, kun ei ole lööppeihin päätynyt. Vähän kärsii opintojen taso, jos kaikki sisään päätyvät 5 keskiarvon pönöttäjiä ja työelämässä 10 vuotta olleita. Eikö koko pääsykoejärjestelmän idea ole, että sisään pääsee älykkäitä ihmisiä erilaisille taustoilla?

      • M_L_Tijo

        No, tottahan tuo on. Ei tosiaan ole mitään tietoa hakijamääristä näkynyt.


    • Sodapopinski

      Aloittaisitteko intensiivisen luku-urakan , kun pisteitä tasan 11 ? Ymmärtääkseni viimevuonna alin pistemäärä oli se 11,20...
      Mitä veikkaatte, onkohan viimevuodesta hakijamäärät muuttuneet?

      • Opisk_19

        Aloittaisin varalta. Minusta pitäisi tuolla pistemäärällä kyllä päästä. Vaikea sanoa, ehkä samoissa lukemissa.


      • Lutti

        Yhteishakijamäärä Lutin maisteriohjelmiin oli viime vuonna noin 3500 ja tänä vuonna noin 3300. Laskentatoimeen oli tänä vuonna noin sama määrä hakijoita kuin viime vuonna, mutta tijosta ei mullakaan ole tietoa. Tänä vuonna toki tradenomitutkinnolla pisteitä saa yhtä paljon kuin muillakin tutkinnoille toisin kuin viime vuonna. Eli se nostaa tänä vuonna pistemäärää jolla valintakokeeseen pääsee, mutta toisaalta hakijamäärä saattaa olla pienempi tänä vuonna.


    • Opisk_19

      Mikä artikkeli tuntuu vaikeimmalta?

    • Toiveikas2019

      Nyt tuli kutsu pääsykokeeseen, olen niin onnellinen! Mulla siis pisteet 12,5. Mites muilla?

      • Vierestäkatsoja

        Tuli "ei kiitos"-viesti, pisteitä oli 9,6.


      • tijo2019

        Kutsu tuli. Pisteet oli 12,5.


    • Pulleropallero

      Mulle kanssa kutsu tuli, eli pienin pistemäärä, jolla kutsu tullut, tähän saakka siis 12,48. Ja vaikeimmaksi olen kokenut Adreeva-Kiannon (tutkimusselostukset). SECI ja ba taas on mielestäni ihan kukkua :D Onnittelut kaikille jatkoon päässeille!

      • TiJo

        Moi kutsu tuli, apua...jos artikkelipiiri siis kiinnostaa niin olen maisemissa 13-14.3. 🤓


      • Pulleropallero
        TiJo kirjoitti:

        Moi kutsu tuli, apua...jos artikkelipiiri siis kiinnostaa niin olen maisemissa 13-14.3. 🤓

        Onnea TiJo! Mites sinut saisi kiinni, kun en viittis tähän laittaa omaa sähköpostia (nimelläni)? Pitääkö perustaa joku anonyymit artikkelipiiriläiset -sähköposti tätä varten?


      • M_L_Tijo

        Hei, tulisin mukaan :)


      • Pulleropallero

        Tein sähköpostin lukupiiriä varten, mutta se poistettiin tästä. Sääntöjen mukaan sitä ei saa laittaa tänne palstalle.


      • M_L_Tijo

        Harmillista! Saisiko sen kirjoitettua sellaiseen muotoon, että se saisi olla viestissä? V a i k k a @ n ä i n ? Koita jotain salakieltä. :D


      • Pulleropallero
        M_L_Tijo kirjoitti:

        Harmillista! Saisiko sen kirjoitettua sellaiseen muotoon, että se saisi olla viestissä? V a i k k a @ n ä i n ? Koita jotain salakieltä. :D

        Tavoitat Googlen tarjoamasta sähköpostista nimellä tietojohtaja123


      • M_L_Tijo

        =) viesti lähetetty!


    • tijo19

      Onko missään nähtävillä hakijatilastoja, esim. kuinka paljon paikkoja on valintakokeeseen ollut tarjolla?

      Omat alkupisteet 12,66 riittivät valintakokeeseen saakka, joten kiinnostaisi tietää kuinka monta meitä on kisaamassa opiskelupaikasta.

      Onnittelut kaikille jatkoon päässeille ja tsemppiä myös niille, jotka vielä jäivät ulkopuolelle.

    • tijo19

      kas, vastaankin itselleni, sillä tuolla LUT:in sivuilla tuo tieto olikin

      "Valintakoekutsut lähetettiin sähköpostitse (hakemuksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen) keskiviikkona 27.2.2019 aamupäivällä. Valintakokeeseen kutsuttiin 104 parasta hakijaa esivalinnan pisteytyksen perusteella. Hakijoita oli kaikkiaan 713. Myös he, jotka eivät sijoittuneet valintakoevaiheeseen saivat asiasta tiedon sähköpostitse 27.2.2019 aamupäivällä."

    • Lisää_työkokemusta

      Onnittelut kaikille valintakokeeseen päässeille! Omat pisteet 10,98 eivät (odotetusti) riittäneet.

    • Opiskelukannattaa

      Tervehdys, en päässyt pääsykokeisiin kun jäi pisteet alle 11. Täytyy vissiin duunia painaa vielä se viis vuotta lisää ennen kuin on mahiksia. :D Tsemppiä kaikille pääsykokeisiin valmistautuville ja itse pääsykokeisiin! :)

    • opiskelemaan_haluava

      Tuli kutsu kokeeseen. Valtavan työruuhkan vuoksi en ole aloittanut lukemaan. Lieneeköhän näin lyhyellä ajalla toivoton urakka kun töitäkin riittää viikonloppuihinkin tällä hetkellä. :( Tietääkö kukaan minkätyyppisiä nämä kokeet yleensä ovat?

      • Opisk_19

        Hieman samanlainen tilanne täällä. Mutta olen aika väsyneenä yrittänyt lukea jo vähän. Ei ole tietoa.


    • Pulleropallero_

      Miten on lukemiset sujuneet?

      • opiskelemaan_haluava

        Valitettavan heikosti. Tuskin tuun pääseen kun aika ollut nyt liian tiukalla. :( Mites itselläsi?


    • Pulleropallero_

      Kiitos kysymästä, tuppaa menemään niin, että kun vähän alkaa muistaa jotain materiaalia, niin muut unohtuvat. Viikko meni kääntämiseen, ja kaksi viikkoa jäi tälle lukemiselle aikaa. Turhan vähän työmatkojen ja -kiireiden paineessa. Kokeeseen olen kuitenkin tulossa, niin näkee vähän, millainen se on ja millä tarkkuudella asiat on osattava. Jos ensi vuonna olisi parempi tuuri terveydentilan kanssa. Ja silloin olisi se viideskin työkokemuspiste jo lähtökohtaisesti kasassa.

      • TiJo

        Moi, olen tänään kotona lukemassa. Pidittekö keskusteluryhmää artikkeleista tai vaihdoitteko ajatuksia ? Vaikea sanoa miten hyvin olen pystynyt valmistautumaan, kun matkalla keskittyminen oli vähän niin ja näin. Kokeeseen on kuitenkin aikomus osallistua.


      • Pulleropallero_
        TiJo kirjoitti:

        Moi, olen tänään kotona lukemassa. Pidittekö keskusteluryhmää artikkeleista tai vaihdoitteko ajatuksia ? Vaikea sanoa miten hyvin olen pystynyt valmistautumaan, kun matkalla keskittyminen oli vähän niin ja näin. Kokeeseen on kuitenkin aikomus osallistua.

        Pidettiin kaksi puhelua M_L_Tijon kanssa. Lähinnä termejä ja hankalia kohtia tarkisteltiin. Melko lailla olimme samoihin kohtiin piirrelleet kysymysmerkit. Tsemppiä kaikille huomiseen kokeeseen!


      • TiJo

        Miten meni ? Paljonkohan oli paikalla?


    • Pulleropallero-

      Paha sanoa, kaikkiin vastasin, mutta monivalinnoissa oli muutama hankala. Ja pidempään esseeseen en saanut oikein mitään sisältöä. Opettelin paljon vaikeampia asioita ja vaikeammalla tasolle, joten yllätys oli, että kysyttiin noinkin perusjuttuja. Ei mennyt niin huonosti, että voisin kättelyssä sanoa, että en pääse läpi, mutta ei mikään suuri onnistumisenkaan tunne ole. Jää nähtäväksi, millainen taso on ollut, eli mihin saakka tuo suoritus riittää. Entä itselläsi? En osaa kyllä yhtään sanoa, paljonko oli paikalla. Pari tyhjää paikkaa taisi olla eturivissä.

      • TiJo

        Moi, mulla on aika samat fiilikset. Toisaalta tuntuu, että hyvin meni, mutta miten esseet, varsinkin viimeinen pisteytetään, ei osaa yhtään sanoa riittikö vastaukset. Pohtia piti kyllä tarkkaan, että vastasi juuri siihen mitä kysyttiin. Minusta tyhjiä paikkoja oli ainakin joitakin.
        Nyt sitten odotusta 1 kk ja sitten se selviää. Nyt pitää vähän iloita, kun lukustressi on pois ja voi viikonloppua viettää rennommin kuin valintakokeeseen valmistatessa. Skumppa on kyllä jääkapissa odottamassa ja se aukeaa 15.4, jos opiskelupaikka varmistuu🍾😏


    • Pulleropallero_

      TiJo, pidetään peukkuja, että onnistuit! Minulla pyöri vielä eilen tentin asiat mielessä, ja pari kohtaa tarkistin materiaaleista (ei olisi pitänyt!) ja huomasin tietenkin unohtaneeni yhtä sun toista ja jossain kohtaa vahingossa sekoittaneenikin eri materiaalien asioita... Mutta eiköhän arki tästä taas vedä mukaansa, ja parempi niin, koska nyt koe tehty, eikä sille enää mitään voi. Arvokasta oppia tulee kuitenkin jatkoa ajatellen, jos energiaa ja terveyttä riittäisi hakea ensi vuonna uudelleen.

      • Maisteritavoite

        Hei TiJo ja Pulleropallero, osallistuin myös pääsykokeeseen, johon aloitin valmistautumisen vasta kutsun saavuttua. Aikaa jäi se 2 viikkoa, joka töiden ja perhe-elämän ohella tuntui melko lyhyeltä. Kaikki artikkelit luin, mutta kokeessa ne sekoittuivat mielessä, niimpä Bontisin 4I-mallista ei muistunut mieleen juurikaan. Annetaan toivon kuitenkin elää kk:n ajan :).


      • opiskelemaan_haluava

        Pidemmästä esseestä oletan saavani ihan hyvin pisteitä mutta muut osiot on kyllä ihan kysymysmerkillä miten osui muisti kohdilleen. Harmittaa, että ehdin lukemaan niin vähän, koska periaatteessa kysymykset eivät olisi olleet mahdottoman vaikeita. Mutta pahimmillaan käy niin, että monivalinta syö esseenkin pisteet. Olen varautunut ensisijaisesti hakemaan ensi vuonna uudelleen mutta pientä toivoa elättelen.


    • Pulleropallero_

      Saitteko tuloksia? Mulle tuli jo tänään hyväksymiskirje sähköpostiin, mutta opintopolussa lukee, että valinta on kesken.

      • M_L_Tijo

        Hyväksymiskirje tuli. Onnea kaikille sisään päässeille! Samalla tsemppiä ensi keväälle teille, jotka haette silloin! Ja hyvä meidän artikkelikeskustelutiimi ;-)


    • Pulleropallero_

      Onnea kaikille opiskelemaan hyväksytyille ja tsemppiä niillekin, joille ovet eivät vielä tällä kertaa auenneet!

    • Toiveikas2019

      Hyväksymiskirje tuli! Onnea kaikille sisään päässeille ja muille tsemppiä ensi vuoden yritykselle!

    • opiskelemaan_haluava

      Siis uskomatonta. Tuli hyväksymiskirje. Luin käytännössä kahtena iltana ja olen ihan häkeltynyt. Entä, jos onkin lähtenyt virheellisesti ilmoitus kaikille. :D

      • tijo_2018

        Ohhoh, oikeasti kahden illan lukemisella, aika huima saavutus. Ehdit kääntää ym. Miten paljon sait pisteitä?


      • opiskelemaan_haluava

        Kiitos! En käytännössä kääntänyt artikkeleita. Luin kertaalleen ne läpi pysähtymättä liikaa yksittäisiin sanoihin ja jotain täsmäkohtia kirjasin huomiona ylös erilliseen paperiin.

        Mistäs nuo pisteet pitäisi löytyä kun ei ainakaan näkynyt opintopolussa kun kävin ottamassa paikan vastaan?


      • tijo_2018

        Meidän vuosikurssilla on yksi, joka kuulemma ei ollut lukenut ollenkaan. Pisteistä en tiedä. Minun taas piti lukea paljon.


    • Pulleropallero_

      Pisteet sai tietää sieltä koululta soittamalla. Minäkin soittelin sinne, koska olin kanssa ihan varma, että kaikille on lähtenyt vahingossa hyväksyntäkirje, koska tulosten piti tulla myöhemmin. No ei ollut :) Siellä on kuulemma niin kovasti ruuhkaa varsinaisena tulostenjulkistuspäivänä kaikkien koulutusohjelmien kanssa, joten saivat luvan ilmoittaa nämä tulokset jo aiemmin, kun ne sattuivat valmistumaan etuajassa.

      Jos joku sattuu vielä soittamaan sinne, kysyisittekö samalla, mikä oli alin hyväksytty pistemäärä. En hoksannut kysyä, kun olin niin pyörällä päästäni.

      • Toiveikas2019

        Alin hyväksytty pistemäärä oli 31,57.


    • Opinot_19

      Eipä minunkaan tarvinnut tuohon lukee kun kerran läpi.

    • Anonyymi

      Siis minkä verran noihin luitte muut?

      • Anonyymi

        Hei, itse luin kaksi artikkelia hyvin.


    • Anonyymi

      Onko muita pääsykokeeseen pääsemisen odottelijoita? Kevöt 2020

      • Anonyymi

        Just katselin pääsykoemateriaaleja läpi ja löysin tämän keskustelun. Mulla lähtöpisteet 9,9p, joten yllä olevan keskustelun perusteella ei näillä pisteillä tulisi kutsua valintakokeeseen. No, kuukauden päästä se selviää. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just katselin pääsykoemateriaaleja läpi ja löysin tämän keskustelun. Mulla lähtöpisteet 9,9p, joten yllä olevan keskustelun perusteella ei näillä pisteillä tulisi kutsua valintakokeeseen. No, kuukauden päästä se selviää. :)

        Vielä tosiaan joutuu varmaan odottamaan kuukauden, ja kun ei yhtään voi tietää kuinka monta sataa hakijaa ja millä lähtöpisteillä tänä vuonna mennään. Itselläni alkupisteet ovat 12.12, saas nähdä miten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tosiaan joutuu varmaan odottamaan kuukauden, ja kun ei yhtään voi tietää kuinka monta sataa hakijaa ja millä lähtöpisteillä tänä vuonna mennään. Itselläni alkupisteet ovat 12.12, saas nähdä miten käy.

        Lähtöpisteet 13,06 ja varuiksi lueskellut pääsykoematskua... Verrattain kimuranttia englantia tuo suomalaisten kirjoittama tutkimusseloste. Akateeminen kirjoittaminen kunniaan... :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtöpisteet 13,06 ja varuiksi lueskellut pääsykoematskua... Verrattain kimuranttia englantia tuo suomalaisten kirjoittama tutkimusseloste. Akateeminen kirjoittaminen kunniaan... :-)

        Samaa mieltä, ja jos kutsu tulee niin mielellään pitäisin yhdessä jonkunlaisen "lukupiirin", jos on itsellä joitakin kohtia jäänyt epäselväksi... :).
        Luulisi, että päälle 13 pisteellä ainakin tulee kutsu kokeeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, ja jos kutsu tulee niin mielellään pitäisin yhdessä jonkunlaisen "lukupiirin", jos on itsellä joitakin kohtia jäänyt epäselväksi... :).
        Luulisi, että päälle 13 pisteellä ainakin tulee kutsu kokeeseen!

        Aika varma kutsu tulossa ja materiaalista keskustelu kiinnostaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika varma kutsu tulossa ja materiaalista keskustelu kiinnostaa!

        Tuleekohan kutsut yhtään aikasemmin? Vai pitääkö ootella sinne 26.2 asti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleekohan kutsut yhtään aikasemmin? Vai pitääkö ootella sinne 26.2 asti?

        Tänään tuli kutsu kokeeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tuli kutsu kokeeseen!

        Tänään tuli kutsu pääsykokeisiin ja lukupiiri kiinnostaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tuli kutsu pääsykokeisiin ja lukupiiri kiinnostaa!

        Täällä kanssa yksi lukupiirin ilmoittautuja 😀 Pääsykoekutsu tuli vaikka en ollut varautunut asiaan. Nyt äkkiä lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kanssa yksi lukupiirin ilmoittautuja 😀 Pääsykoekutsu tuli vaikka en ollut varautunut asiaan. Nyt äkkiä lukemaan.

        Saisimmekohan esim. zoomin välityksellä järjestettyä etätapaamisen, jossa voisimme keskustella aineistosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisimmekohan esim. zoomin välityksellä järjestettyä etätapaamisen, jossa voisimme keskustella aineistosta?

        Zoom näyttää olevan ilmainen ja voisi toimia tähän. Luen huomenna ajatuksella, joten ajatustenvaihto sunnuntaina päivällä sopisi. Muita.


    • Anonyymi

      Mulle tuli kans kutsu, lähtöpisteet 12,5. Lukupiiri kiinnostaa myös. Kertaalleen läpi luettu.

      • Anonyymi

        Onko kukaan löytänyt tietoa tai kysynyt mikä oli alin pistemäärä ja kuinka moni sai kutsun kokeeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan löytänyt tietoa tai kysynyt mikä oli alin pistemäärä ja kuinka moni sai kutsun kokeeseen?

        Pisterajaa en tiedä, mutta hakijoita oli ollut 688, joista 102 kutsuttiin kokeeseen.


    • Anonyymi

      Onkohan tietoa onko muihin Lutin maisteriohjelmiin jo kutsut tulleet?

      • Anonyymi

        Tuliskohan kutsut haastatteluihin tänään..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliskohan kutsut haastatteluihin tänään..?

        Mulle tuli eilen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tuli eilen

        Siis mihin haastatteluihin? Eikai niitä enää ole, pelkkä pääsykoe. Vai onko multa mennyt jotain oleellista ohi? Kutsu pääsykokeeseen tuli 14.2., mutta ei mihinkään haastatteluun ole kutsua näkynyt :O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mihin haastatteluihin? Eikai niitä enää ole, pelkkä pääsykoe. Vai onko multa mennyt jotain oleellista ohi? Kutsu pääsykokeeseen tuli 14.2., mutta ei mihinkään haastatteluun ole kutsua näkynyt :O

        Meinasin Software product management & Business linjaa jossa on vain haastattelu


    • Anonyymi

      Hei. Mukana ollaan pääsykokeissa.

      Onko kenelläkään tietoa onko esim essee kirjoitettava enkuksi? Artikkelit kahlattu läpi, mutta yksityskohtia en ole pohtinut enempää. Yritän tajuta artikkeleiden sisällön mahdollimman käytännön läheisesti. Kiire taitaa tulla tarkemman lukemisen kanssa. 11.3. Nähdään 😊

      • Anonyymi

        Moi miten meni pääsykoe? Itse pidin koetta kovin vaikeana, aika apein mielin täällä ollaan. Miten muilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi miten meni pääsykoe? Itse pidin koetta kovin vaikeana, aika apein mielin täällä ollaan. Miten muilla?

        Hei, minulle jäi kokeesta hyvä fiilis ja tuntui, että suurimpaan osaan kysymyksistä oli helppo vastata.

        Ainoa, mitä jäin miettimään oli kakkostehtävä, jossa piti Basten ja Haamanin artikkelista esitellä viisi mekamismia... nyt en edes muista kysymystä, mutta jäin miettimään, että mitä kysymyksellä haettiin? Muistaako kukaan kysymystä?

        Muut tehtävät olivat mielestäni selkeitä ja ainakin kuvittelen, että osasin vastata :) Nyt sitten jännitetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, minulle jäi kokeesta hyvä fiilis ja tuntui, että suurimpaan osaan kysymyksistä oli helppo vastata.

        Ainoa, mitä jäin miettimään oli kakkostehtävä, jossa piti Basten ja Haamanin artikkelista esitellä viisi mekamismia... nyt en edes muista kysymystä, mutta jäin miettimään, että mitä kysymyksellä haettiin? Muistaako kukaan kysymystä?

        Muut tehtävät olivat mielestäni selkeitä ja ainakin kuvittelen, että osasin vastata :) Nyt sitten jännitetään!

        Mihin ohjelmiin olette hakeneet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ohjelmiin olette hakeneet ?

        Eilen oli TiJon pääsykoe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, minulle jäi kokeesta hyvä fiilis ja tuntui, että suurimpaan osaan kysymyksistä oli helppo vastata.

        Ainoa, mitä jäin miettimään oli kakkostehtävä, jossa piti Basten ja Haamanin artikkelista esitellä viisi mekamismia... nyt en edes muista kysymystä, mutta jäin miettimään, että mitä kysymyksellä haettiin? Muistaako kukaan kysymystä?

        Muut tehtävät olivat mielestäni selkeitä ja ainakin kuvittelen, että osasin vastata :) Nyt sitten jännitetään!

        Osa oli ihan selkeää joo, mutta koska vastaukset tuli olla tosi lyhyitä ja selkeitä niin se mietityttää, osasinko kirjoittaa asiat kuten ne piti tehdä? Se kakkos kyssäri mietitytti myös minua. Itse käsitin sen niinä loppupäätöksien päätelminä, mutta koska se oli itselle epäselvä ei vastaus ollut varmaan ihan loppuun mietitty. Tämä oli minusta epäselvä kysymys. Lisäksi se esseen kysymyksen loppuosan näkökulma ja pohtiminen suomalaisten yritysten osalta meni mulla kyllä varmaan ihan vihkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, minulle jäi kokeesta hyvä fiilis ja tuntui, että suurimpaan osaan kysymyksistä oli helppo vastata.

        Ainoa, mitä jäin miettimään oli kakkostehtävä, jossa piti Basten ja Haamanin artikkelista esitellä viisi mekamismia... nyt en edes muista kysymystä, mutta jäin miettimään, että mitä kysymyksellä haettiin? Muistaako kukaan kysymystä?

        Muut tehtävät olivat mielestäni selkeitä ja ainakin kuvittelen, että osasin vastata :) Nyt sitten jännitetään!

        Itse ymmärsin tämän tarkoittavan OL teoria viittä rakennuspalikkaa (five building blocks). Jos ei tarkoitettu sitä, niin kakkoskohta meni ihan pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa oli ihan selkeää joo, mutta koska vastaukset tuli olla tosi lyhyitä ja selkeitä niin se mietityttää, osasinko kirjoittaa asiat kuten ne piti tehdä? Se kakkos kyssäri mietitytti myös minua. Itse käsitin sen niinä loppupäätöksien päätelminä, mutta koska se oli itselle epäselvä ei vastaus ollut varmaan ihan loppuun mietitty. Tämä oli minusta epäselvä kysymys. Lisäksi se esseen kysymyksen loppuosan näkökulma ja pohtiminen suomalaisten yritysten osalta meni mulla kyllä varmaan ihan vihkoon.

        Minä ymmärsin sen myös artikkelin loppupäätelminä. Mutta sekava kysymys minunkin mielestäni. Saa nähdä menikö sinne päinkään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärsin tämän tarkoittavan OL teoria viittä rakennuspalikkaa (five building blocks). Jos ei tarkoitettu sitä, niin kakkoskohta meni ihan pieleen.

        Mäkin veikkasin noita OL:n viittä rakennuspalikkaa... Saas nähdä osuiko oikeaan :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin veikkasin noita OL:n viittä rakennuspalikkaa... Saas nähdä osuiko oikeaan :-)

        Uskon, että kyseessä olivat nuo viisi palikkaa. Ainakin itse vastasin niiden pohjalta. Ja ehkä oikein kun tänään tuli viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että kyseessä olivat nuo viisi palikkaa. Ainakin itse vastasin niiden pohjalta. Ja ehkä oikein kun tänään tuli viestiä.

        Samoin! Elokuussa sitten alkaa


    • Anonyymi

      Jee, hyväksymiskirje tuli tänään! :D

      • Anonyymi

        Paljo sait / saitte motivaatiokirjeestä? Miten hemmetissä sain siitä 2/5, onko vinkkejä..


      • Anonyymi

        Sama, sisällä ollaan!!! :D Jee jee, ihan sairaan siistiä.

        En olis kyllä uskonut... en ollut kokeen jälkeen yhtään varma menikö se hyvin vai ei. Varsinkin, kun just ennen palauttamista huomasin ohjeista että olisi pitänyt kirjoittaa joka toiselle riville (joo, opiskeluajoista ja konseptipapereista on jotenkin hujahtanut 20 vuotta, ja kokeen alkaessa olin vissiin niin täpinöissäni etten sitten sisäistänyt ihan kaikkea). Ja käsi oli niin puuduksissa ja takki tyhjä etten millään jaksanut alkaa kirjoittaa kaikkea uudestaan, vaikka olisi ollut vielä melkein tunti aikaa. Ajattelin, että jos se on tuollaisesta muotoseikasta kiinni, niin sit se on. Mutta ei vissiin ollut. Tänään pitää ehkä poksauttaa pullo kuplivaa! =)


      • Anonyymi

        Onnea :) Löysitkö mistään pistemääriäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea :) Löysitkö mistään pistemääriäsi?

        En ole pistemääriä löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pistemääriä löytänyt.

        Sama täällä. S-posti tuli. Aihetta poksauttaa pullo kuplivaa. Pisteistä en tiedä. Täytyy kysyä. Ja "koulu" alkaa elokuussa. Tapaamisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljo sait / saitte motivaatiokirjeestä? Miten hemmetissä sain siitä 2/5, onko vinkkejä..

        Hyväksymisjärjestelmä tuli meiliin eilen. Motivaatiokirjeitä en kirjoitellut, koska sellaista ei edes pyydetty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pistemääriä löytänyt.

        12,20 pääsi pääsykokeeseen ja 29,60 oli alin yhteispistemäärä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pistemääriä löytänyt.

        Omat pisteet saa kysymällä sieltä hakijapalvelusta.
        29,6 oli alin hyväksytty pistemäärä
        Pääsykokeeseen vaadittiin 12,2


    • Anonyymi

      Hiphurraa, minäkin pääsin sisään! Soitin jopa koululle ja tarkistin, että olin varmasti saanut opiskelupaikan 🙈 Onnea muillekin, tänään otetaan kuohuvaa ja elokuussa nähdään!

      • Anonyymi

        Onnittelut! Mielenkiintoista, että kurssille otettiin 34, kun paikkoja oli 40, siis ainakin alkuperäisen ilmoituksen mukaan. Mielenkiintoista nähdä paljonko on riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Mielenkiintoista, että kurssille otettiin 34, kun paikkoja oli 40, siis ainakin alkuperäisen ilmoituksen mukaan. Mielenkiintoista nähdä paljonko on riittävästi.

        Siis kirjoitin yllä, että 34. Listassa on 34 nimeä mutta hakupapereissa on tietty henkilöitä, jotka eivät halua nimeään julki ja siinä se syy tuohon eroon 40:stä. Kaikesta huolimatta mielenkiintoista nähdä paljonko on riittävästi, että pääsi kurssille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Mielenkiintoista, että kurssille otettiin 34, kun paikkoja oli 40, siis ainakin alkuperäisen ilmoituksen mukaan. Mielenkiintoista nähdä paljonko on riittävästi.

        ... tai listassa oli 34 nimeä. Todellisuudessa varmasti ottivat 40.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... tai listassa oli 34 nimeä. Todellisuudessa varmasti ottivat 40.

        Itse tulin hyväksytyksi, mutta en antanut lupaa julkaista tietojani vallinnasta. Ainakin yksi siis puuttuu listalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulin hyväksytyksi, mutta en antanut lupaa julkaista tietojani vallinnasta. Ainakin yksi siis puuttuu listalta.

        Sen ymmärsin siinä, kun painoin entteriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... tai listassa oli 34 nimeä. Todellisuudessa varmasti ottivat 40.

        Näin tietty. Sen tuossa yllä tajusin vasta, kun olin laittanut "putkeen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulin hyväksytyksi, mutta en antanut lupaa julkaista tietojani vallinnasta. Ainakin yksi siis puuttuu listalta.

        Näin varmasti. Siihen viittasin tuossa yllä.


    • Anonyymi

      Muistaako kukaan, miten paljon pisteitä oli mahdollista saada pääsykokeen eri osioista? Oliko ne 10 - 10 - 10 p?

      • Anonyymi

        Hyväksymiskirje tuli. Ehdin kuitenkin jo ottaa toisen opiskelupaikan vastaan ja nyt harmittaa aika lailla. Jos sitten joskus hakisi uudestaan....


      • Anonyymi

        Joo, mun mielestä kaikki oli saman arvoisia.
        Itsellä toi ”akateeminen kirjoittaminen” oli vähän hakusessa kun esseestä tuli niukasti pisteitä tai edellisestä esseestä on kulunut jo vähän liian kauan😂


    • Anonyymi

      Onnea valituille vuoden 2021 haussa! Itsekin tuli saatua hyväksyntäkirje. Opintopolussa ei näkynyt pisteitä, mutta täydet työkokemuspisteet ja ka 4,49.

      • Anonyymi

        Paljon onnea! Sain myös eilen hyväksymiskirjeen, täydet pisteet työkokemuksesta ja ka 4,54. Taisi olla aika kova taso hakijoissa. Syksyllä tavataan!


    • Anonyymi

      Muita hakeneita vuonna 2022? Jännä millaiseksi tulee pistekokonaisuus ja paljonko hakijoita. Täydet työkokemukset, mutta nelosen keskiarvo. Riittääköhän?

      • Anonyymi

        Ainakin 2021 173,6 oli alin pistemäärä jolla tuli valituksi. Nelosen keskiarvo ja 50p työkokemuksesta = 170p joten läheltä liippaa. 2021 oli ainakin ennätysmäärä hakijoita. Saa nähdä millainen taso tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin 2021 173,6 oli alin pistemäärä jolla tuli valituksi. Nelosen keskiarvo ja 50p työkokemuksesta = 170p joten läheltä liippaa. 2021 oli ainakin ennätysmäärä hakijoita. Saa nähdä millainen taso tänä vuonna.

        Tuota 2021 alinta pistemäärää en mistään löytänytkään.
        Itsellä keskiarvo vähän päälle 4 ja täydet työkokemuspisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin 2021 173,6 oli alin pistemäärä jolla tuli valituksi. Nelosen keskiarvo ja 50p työkokemuksesta = 170p joten läheltä liippaa. 2021 oli ainakin ennätysmäärä hakijoita. Saa nähdä millainen taso tänä vuonna.

        Mistä löysit tämän tiedon? Olen yrittänyt kaivella joka puolelta pisterajoja LUT Tietojohtamisen ja johtajuuden maisteriohjelmaan eri vuosilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löysit tämän tiedon? Olen yrittänyt kaivella joka puolelta pisterajoja LUT Tietojohtamisen ja johtajuuden maisteriohjelmaan eri vuosilta.

        Hain itse viime vuonna joten tuli sähköpostiin silloin. Nyt tänään 12.4.2022 tuli vuoden 2022 tulokset ja alin pistemäärä oli 173,9. Itse odottelen että nuo pääsykokeet tulisivat takaisin niin olisi joku mahdollisuus ilman täysiä työkokemus pisteitä. Itselläni 4,11 keskiarvo ja 30 pistettä kokemuksesta yht 153,3 pistettä. Viime vuonna ei ollut edes työkokemuksesta pisteitä joten kauas jäätiin.


    • Anonyymi

      Pääsikö joku muukin nyt kevään haussa opiskelemaan LUT:n maisteriohjelmaan? Täällä yksi joka pääsi Lappeenrannan DI-maisteriohjelmaan (tuotantotalous). Syksyllä siis nähdään kampuksella! Aikuisopiskelija olen, joten toiveena töiden ja opiskeluiden yhdistäminen.

    • Anonyymi

      Hei
      Mä pääsin DI opinnot alkaa syksyllä!

    • Anonyymi

      Aikooko joku hakea Tietojohtamiseen vuonna 2023? Huomasin tämän sattumalta kaverin vinkkauksesta ja haun helppous kiinnostaa sekä mielenkiintoinen tutkinto-ohjelma. Onneksi on vielä aikaa koota työtodistuksia ja laittaa hakemus.

      Jos hakee tradenomi-taustalla, poikkeaako opiskelu paljon ammattikorkeakoulusta? Kun tämä on kuitenkin yliopisto? Luettavaa ja tenttejä on paljon?

      • Anonyymi

        Tietojohtamisen pisterajat ovat nousseet vuosi vuodelta. Jos työkokemusta on alle 10v ja tradenomi papereiden keskiarvo alle 4.3, ei taida sisäänpääseminen jäädä kuin haaveeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietojohtamisen pisterajat ovat nousseet vuosi vuodelta. Jos työkokemusta on alle 10v ja tradenomi papereiden keskiarvo alle 4.3, ei taida sisäänpääseminen jäädä kuin haaveeksi.

        Äh oisinpa nähny tän aiemmin. Ihan turhaan näin vaivaa hakemuksen ja liitteiden kanssa :( ei oo täysiä kokemusvuosia eikä ka myöskään kun 4


    • Anonyymi

      Hain KTM ohjelmaan supply management. Katsotaan kuinka käy insinööri tausta. Päivitä tänne miten kävi. T. ZPJ

    • Anonyymi

      Viduiks meni niin ku aina zpj

      • Anonyymi

        Joko tuli tieto


    • Anonyymi

      Jännäksihän se menee. Hain täydellä työkokemuksella ja 4.39 keskiarvolla. Taitaa vielä 3-4 viikkoa mennä, ennen kuin tulee tieto.

    • Anonyymi

      Jos vuonna 2021 alin hyväksytty pistemäärä oli 173,6, vuonna 2022 173,9 ja tänä vuonna 185, niin tietääkö kukaan paljon se oli vuonna 2023? Aika huima pisterajan nousu parissa vuodessa jos kerta valintaperusteet ollut samat.

      • Anonyymi

        Hurja nousu kyllä. Kurjaa minusta on se, ettei nykyisillä valintaperusteilla voi itse tehdä mitään sisäänpääsyn eteen. Jos on täydet työkokemuspisteet, muttei kandin tutkinnossa nuorena (vuosia/vuosikymmeniä sitten) ole täysillä panostanut, niin jää automaattisesti ulkopuolelle. 4,5 ka on kuitenkin aika kova.


      • Anonyymi

        Valintaperusteet ei ollut täysin samat. Viime vuonna työkokemuspisteet laskettiin hakukelpoisuuden antavan tutkinnon jälkeisestä ajasta, kun tänä vuonna kaikki työkokemus laskettiin. Itselle tuli 50 pistettä enemmän tänä vuonna kuin vime, mutta en silti päässyt sisään. Harmi!


    • Anonyymi

      Vuoden 2023 pisteraja oli 173,6 . Vesiperä tuli itselleni, ei riittänyt 183 pinnaa, kun raja oli noussut 185:een. Ei voi mitään, keskiarvo olisi pitänyt tosiaan olla 4,5. Harmittaa, koska juuri tuo koulutusohjelma eniten kiinnostaisi ja haluaisin opiskella suomeksi, koska elämä muuten on in english töissä 100%. Turhan vähän on tarjontaa työn ohessa opiskelemaan hakeville.

      • Anonyymi

        Mistä löysit tiedon tämän vuoden pisteistä? Itse pääsin sisään täydellä työkokemuksella ja ka:lla 4,67 (Tradenomi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löysit tiedon tämän vuoden pisteistä? Itse pääsin sisään täydellä työkokemuksella ja ka:lla 4,67 (Tradenomi)

        LUTilta saamastani sähköpostiviestistä. Siinä sanottiin että alin hyväksytty pisteraja oli 185. Ilmeisesti joku oli jäänyt myös noilla pisteillä ulos koska viestissä sanottiin, että tasapistetilanteessa opinnäytetyön arvosana ratkaisi. Itsellä ei mennyt noin tiukalle niin ei v….ta niin paljoa kun se, etten päässyt sisään 183 pisteellä. Onnittelut sinulle sisäänpääsystä!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe