puruhampaan alennus

aloittelija7

millaisella viilalla? kummalta puolen?

11

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näintäällä

      Pienellä kulmahiomakoneella, yläpuolelta.

    • Maatalousneuvos

      Kummalta puolelta?? Vetohampaan puoleltako? Puruhampaan kanssa kannattaa olla tarkkana ettet ota liikaa, menee kuin sika limppuun loppuu tehot sahasta ja on lisäksi takapotku vaarallinen. Lattaviilalla vähäsen pyyhkäiset päältä siis yläpuolelta vaan jos ei riitä niin lisää... tärkeempää on terävät hampaat

    • MetsastaSaaPollia

      Kannattaa terottaa viilalla, jossa samassa pyöröviila ja lattaviila. Yhdellä pyyhkäisyllä hoituu kaikki. Toimii.

    • Reiskaaaa

      Rakennushommissa oli raaka peli näidenkin puruhampaiden alentamisen suhteen.

      Moottorisahasta kun on siellä suuri hyöty, niin sillä sahattiin melkein mitä tahansa. Kuivuneen betonin päällystämiä lautoja, kattohuopaa rullissa, monenlaisia eristelevyjä ja vuorivillaa tuli mm. sahattua.

      No, em. sahauksethan tylsyttää ketjun heti kättelyssä. Niinpä siitä jyrsittiin purupiikit kulmahiomakoneella kokonaan pois. Sen jälkeen se tylsänäkin leikkaa, mutta suoraa leikkoa sillä ei tahdo enää puuhun saada; sahaus alkaa omia aikoja mutkittelemaan. Eipä sitä tosin kovin täydellistä suoruutta näissä karkeammissa sahauksissa tarvittukaan.

    • ALOITTELIJA7

      tarkoitin pyörimissuuntaa, O vAI v?

      • MitäTäh

        Häh?


      • aloittelija7

        siis pyörimissuuntaan nähden oikealta vai vasemmalta?


      • tämpsistömpsis
        aloittelija7 kirjoitti:

        siis pyörimissuuntaan nähden oikealta vai vasemmalta?

        Pitäis ensin tietää katsotko pyörimissuuntaa oikealta vasemmalta vai takaa.. vai peräti edestäpäin jota ei voi suositella jos ketju pyörii...


    • purutappi

      Itse olen puruhampaita alentanut kapeahkolla lattaviilalla. En ole perehtynyt että missä kulmassa puruhampaat viilaan, vaan olen sipaissut samaltapuolelta kummatkin hampaat vaakatasossa ja todellut että ei puolla mihinkään tai aiheuta mitään muutakaan ongelmaa, Vain terän epätasainen teroitus on aiheuttanut vinoon vetelyä. Toisaalta olen joskus teroitellut ketjun loppuun ilman että olisin koskaan viilannut puruhammasta, eikä syönti ole loppunut missään vaiheessa, loppua päin vaan jaksaa saha kiertää paremmin.

    • VanhaViilari

      Alennus tietenkin lattaviilalla yläpuolelta samaan muotoon, kuin alkuperäinen profiili. Työntö suunta on vinosti koneesta terän kärjen suuntaan (ei vioita terähammasta) . Näitä alennuksia kannattaa tehdä vain pari kertaa loppuaan lähestyvälle ketjulle. Viisainta on heittää vanha ketju ennen katkeamista metallinkeräykseen. Ikää ketjulla on likaa, kun terähampaan pituus on n. 3 mm -luokkaa.

      • aloittelija7

        kiitos asiallisesta vinkistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe