millaisella viilalla? kummalta puolen?
puruhampaan alennus
11
394
Vastaukset
- näintäällä
Pienellä kulmahiomakoneella, yläpuolelta.
- Maatalousneuvos
Kummalta puolelta?? Vetohampaan puoleltako? Puruhampaan kanssa kannattaa olla tarkkana ettet ota liikaa, menee kuin sika limppuun loppuu tehot sahasta ja on lisäksi takapotku vaarallinen. Lattaviilalla vähäsen pyyhkäiset päältä siis yläpuolelta vaan jos ei riitä niin lisää... tärkeempää on terävät hampaat
- MetsastaSaaPollia
Kannattaa terottaa viilalla, jossa samassa pyöröviila ja lattaviila. Yhdellä pyyhkäisyllä hoituu kaikki. Toimii.
- Reiskaaaa
Rakennushommissa oli raaka peli näidenkin puruhampaiden alentamisen suhteen.
Moottorisahasta kun on siellä suuri hyöty, niin sillä sahattiin melkein mitä tahansa. Kuivuneen betonin päällystämiä lautoja, kattohuopaa rullissa, monenlaisia eristelevyjä ja vuorivillaa tuli mm. sahattua.
No, em. sahauksethan tylsyttää ketjun heti kättelyssä. Niinpä siitä jyrsittiin purupiikit kulmahiomakoneella kokonaan pois. Sen jälkeen se tylsänäkin leikkaa, mutta suoraa leikkoa sillä ei tahdo enää puuhun saada; sahaus alkaa omia aikoja mutkittelemaan. Eipä sitä tosin kovin täydellistä suoruutta näissä karkeammissa sahauksissa tarvittukaan. - ALOITTELIJA7
tarkoitin pyörimissuuntaa, O vAI v?
- MitäTäh
Häh?
- aloittelija7
siis pyörimissuuntaan nähden oikealta vai vasemmalta?
- tämpsistömpsis
aloittelija7 kirjoitti:
siis pyörimissuuntaan nähden oikealta vai vasemmalta?
Pitäis ensin tietää katsotko pyörimissuuntaa oikealta vasemmalta vai takaa.. vai peräti edestäpäin jota ei voi suositella jos ketju pyörii...
- purutappi
Itse olen puruhampaita alentanut kapeahkolla lattaviilalla. En ole perehtynyt että missä kulmassa puruhampaat viilaan, vaan olen sipaissut samaltapuolelta kummatkin hampaat vaakatasossa ja todellut että ei puolla mihinkään tai aiheuta mitään muutakaan ongelmaa, Vain terän epätasainen teroitus on aiheuttanut vinoon vetelyä. Toisaalta olen joskus teroitellut ketjun loppuun ilman että olisin koskaan viilannut puruhammasta, eikä syönti ole loppunut missään vaiheessa, loppua päin vaan jaksaa saha kiertää paremmin.
- VanhaViilari
Alennus tietenkin lattaviilalla yläpuolelta samaan muotoon, kuin alkuperäinen profiili. Työntö suunta on vinosti koneesta terän kärjen suuntaan (ei vioita terähammasta) . Näitä alennuksia kannattaa tehdä vain pari kertaa loppuaan lähestyvälle ketjulle. Viisainta on heittää vanha ketju ennen katkeamista metallinkeräykseen. Ikää ketjulla on likaa, kun terähampaan pituus on n. 3 mm -luokkaa.
- aloittelija7
kiitos asiallisesta vinkistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822