Husqvarnan ikä

Lahkeenlyhentäjä

Satun omistamaan kaksi Husqvarna -ompelukonetta. Ei hirveän vanhoja kuitenkaan. Mallit 2000 ja 5710. Yritin netistä etsiä valmistusvuosia, mutta en löytänyt. Yhden maksuttoman Service Manualin sain ladattua, mutta siinä oli haittaohjelma jonka Malwarebytes havaitsi ja poisti. Poistin koko latauksen...
Löytäisikö joku etevämpi tiedon, milloin näitä on valmistettu?

4

2474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilkkuilija63

Äitini osti Husqvarna 2000 -ompelukoneen vuonna 1970 tai -71.

Tuosta 5710-mallista löysin yhdeltä sivustolta kommentin, jossa henkilö sanoi ostaneensa kyseisen koneen vuonna 1978 ja kone oli ollut silloin aivan uusi.

• kätevä_käsi

Mulla oli Husqvarna 2000, jonka ostin syksyllä 1977 uutena .....oli todella hyvä kone, jolla ompelin paljon ja kone kesti käytössäni 34 vuotta, huoltojakaan ei tarvinnut kuin muutaman kerran tehdyn täyshuollon.......jouduin viimein luopumaan siitä kun hajosi osa jota siihen ei enää saanut mistään

• Lahkeenlyhentäjä

Muistatko, mikä osa hajosi? Minulla kun on pakkomielteenä kokeilla, osaisinko itse tehdä sellaisen...
        Niinkuin nyt tuokin 5710: joku on sen joskus jostakin syystä purkanut ja sitten kasannut väärin. Kolme isompaa vikaa siitä jo korjasin jumiin pikeentyneitten osien voitelun lisäksi, mutta ei se minun mielestäni toimi vieläkään aivan oikein, joten rassaus jatkuu. Siksi sitä manuaalia tarvitsisinkin.

• kätevä_käsi
        Lahkeenlyhentäjä kirjoitti:

Muistatko, mikä osa hajosi? Minulla kun on pakkomielteenä kokeilla, osaisinko itse tehdä sellaisen...
        Niinkuin nyt tuokin 5710: joku on sen joskus jostakin syystä purkanut ja sitten kasannut väärin. Kolme isompaa vikaa siitä jo korjasin jumiin pikeentyneitten osien voitelun lisäksi, mutta ei se minun mielestäni toimi vieläkään aivan oikein, joten rassaus jatkuu. Siksi sitä manuaalia tarvitsisinkin.

En kyllä enää muista osan nimeä, mutta sillä oli jotain tekemistä ommelvalitsimen kanssa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      158
      13561
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      75
      9823
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9182
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8159
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      41
      6789
    6. 150
      6195
    7. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      41
      5053
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      89
      4627
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3415
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      402
      1308
    Aihe