Lentopelko

Lentopelko on todellista ja sen yli pääsee. Itsellä oli aikoinaan lentopelkoa
ja nykyään en enään sellaista tunne. Matka Thaimaahan on pitkä lentoaika
kymmenen tuntia ja vaihdoilla ylikin.

Lentopelosta minä oikeastaan pääsin Kiinan lennoilla ja olen sitten lennelly
ties millä yhtiöillä. Lentämisestä on oikeastaan sitten tullut mielipuuhaa.
Pidä lentokoneen äänestä ja nukun usein pitkillä lennoilla.

Lentopelosta pääsee sillä, kun oppii tietämään lentokoneista kaiken ja tietää
kuinka kestäviä ja voimakkaita ne yleensä on. Minulla oli onni, että vierustoverini
oli Liikennelentäjäksi opiskeleva matkustaja ja pääsin kyselemään asioita.
Lentokone esim. pystyy liukumaan 17 kilometriä jokaista korkeuskilomertiä kohden.
Lentokoneen siivet ei ole koskaan menneet ilmassa poikki ja lentokoneen ohjaamossa
tiedetään välittömästi pienetkin viat ohjaamossa. Varakenttiä on kaiken matkaa
ja niille voidaan laskeutua jos on tarvetta.

Suurin pelko lentomatkustamisessa on juuri tietämättömyys ja lentopelko kannattaa
tunnustaa ja alkaa hakemaan siihen apua, sillä muuten jää monia kivoja asioita kokematta.
youtubelta löytyy paljon hyödyllistä tietoa lentämisestä ja lentopelosta.

14

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • expelkuri

Minulla oli aikoinaan lentopelkoa. Se johtui siitä että olin kontrollifriikki. En siis kestänyt tilanteita joihin en itse voi vaikuttaa. Tutkin lentoemäntien ilmeitä turbulenssin aikaan nähdäkseni kuinka huolissaan he olivat. Samasta syystä halusin aina ajaa itse autoa, jotta voin kontrolloida sitä mitä tapahtuu. Lentokoneessa kun et edes näe ohjaamoa. Työnkin puolesta pakollisten lentomatkojen lisäännyttyä yksinkertaisesti kyllästyin lentopelkoon.
      Ajattelin että kuka vittu minä luulen olevani. Kuka minä olen pelkäämään itseni puolesta kun koneessa on naisia ja lapsia täysin rentoinam vailla pelon häivääkään.
      Kaikkihan me täältä lähdetään eikä takaisin tulla. Elämä voi päättyä jo kohdussa.
      Sitä voi olla kiitollinen elämälle siitä ajasta, minkä on saanut olla täällä, eikä märehtiä kaikkia mahdollisia onnettomuus skenaarioita, varsinkaan jos asiaan ei voi mitenkään vaikuttaa.
      Nykyään alitajuisesti ajattelen että jos pudotaan niin pudotaan ja thats it ja fuck it. Lentoyhtiö maksaa lapsille kelpo korvaukset ja elämä jatkuu. Olen siis tilanteen herra nykyään ja ei kouri enää vatsanpohjasta nousut eikä laskut. Turbulenssista suorastaan nautin ja ajattelen olevani pieni lapsi, jota äiti työntää lastenvaunuissa pomppuisella tiellä.
      Noin 500 lentoa takana. Matemaattisesti nykyisillä koneilla pitäisi laskennallisesti lentää 5 miljoonaa lentoa, jotta joutuisi kerran onnettomuuteen. Sitä määrää en tule saavuttamaan.
      Finnairilla lennän lähinnä isänmaallisuus syistä. En pelkästään siksi että luotan yhtiön hoitavan ja huoltavan koneensa. Isänmaasta ei ole paljoa jäljellä, joten vaalikaamme sen rippeitä.

• Omatkoneetlentää

paljon pelkään, mut tykkään lentää. aina sieltä alas pääsee.

• EnLentele

Mullei sillee lentopelkoa mutta korkeanpaikankammoa on ja matkapahoinvointia joten olen huomannut että jalat pitää olla maanpäällä. Lentäminen ja laivamatkustaminen tekee olon kamalaksi. Joten matkailu ei ole minun juttu. :) Parempi pitää jalat maassa.

• ExTotuustarkkailija

Minulla sama ongelma kuin aloittajalla ja kontrollifriikki expelkurilla.

Suurin ongelmani on paniikkihäiriö, mutta katselen päivittäin myös juutuupia ja kontrolloin tämän palstan kirjoituksia.

Kun paljon kommentoin tälle palstalle, se helpottaa.

• bo-bo-boring

PohjoisJormalla ei tähänkään aiheeseen ole mitään muuta sanottavaa kuin tehdä koosteita ja höpistä. Onko yhtään asiallista kirjoitusta kaikkien näiden tuhansien höpinöittesi joukossa? Suuta pitää aukoa vaikka ei koskaan ole mitään asiaa.

• JormaPohjoisesta
        bo-bo-boring kirjoitti:

PohjoisJormalla ei tähänkään aiheeseen ole mitään muuta sanottavaa kuin tehdä koosteita ja höpistä. Onko yhtään asiallista kirjoitusta kaikkien näiden tuhansien höpinöittesi joukossa? Suuta pitää aukoa vaikka ei koskaan ole mitään asiaa.

Sun tuhannet höpinäs on ASIAA.

Laita niitä lisää, mutta niinhän sinä laitatkin.

• Aviomies7364
        bo-bo-boring kirjoitti:

Auon suutani tasan tarkkaan niin kauan kuin sinä koet asianmukaiseksi höpinäsi homotellen,huoritellen ja olinhan viimeksi leidarisetä.
        Mikäli koet nuo mainitut muuksi kuin piruiluksi, niin elä sen kanssa 🐒.

Olen muuten huomannut että meitä on muitakin ja olen antanut itseni ymmärtää, että teitäkin jotka on erehtynyt palstan omistajiksi, kasvaa kuin sieniä sateella.

• GoGoMies
        Aviomies7364 kirjoitti:

Auon suutani tasan tarkkaan niin kauan kuin sinä koet asianmukaiseksi höpinäsi homotellen,huoritellen ja olinhan viimeksi leidarisetä.
        Mikäli koet nuo mainitut muuksi kuin piruiluksi, niin elä sen kanssa 🐒.

Olen muuten huomannut että meitä on muitakin ja olen antanut itseni ymmärtää, että teitäkin jotka on erehtynyt palstan omistajiksi, kasvaa kuin sieniä sateella.

Et ymmärrä ja taas erehdyt henkilöstä.

Homottelu, huorittelu ja leidari jutut on Pattayan matkailuasiaa silloin kun ei pullistella huoneenlämmöillä tai varallisuudella.

• SuomessaHarrastusSulla

Laita 2010 myös laulunluritus.

• tri_tornado

Lerpalla on bakteeripelko, pillupelko, naispelko, yli 100 bahtia maksavien ruoka-annosten kammo, Pattayan pelko, lauttamaksukammo, lentolippu kammo, lentopelko, väkivallan pelko, sateen pelko, auringon pelko, korkeanpaikankammo, riisinhinnan nousupelko, autolla ajamisen pelko, mopolla ajamisen pelko, klovnipelko, muumipelko, kummituskammo, matalanpaikankammo, vesikauhu, rantakauhu, kauhun kauhu ja pelon pelko, sängynalusmörönpelko, maijapelko, totuuden pelko, elämisen pelko, lääkärikammo, selvinpäin olemisen pelko, krapulapelkotiloja, tavallisia pelkotiloja, ahdistusta, vainoharhaisuutta, Napoleon syndrooma, unettomuutta, alzheimeria, alkoholi-ongelma, lääkeongelma, sekakäyttöongelma, erektio-ongelma, närästystä, kutinaa, peräpukamat ainaisesta istumisesta, pimeän pelko, sähkölaskun pelko ja ärtyneen suolen oireyhtymä.

Muuten Lerppa on täysin terve ja normaali suomalainen havumetsien reipas mies.

• 33NumBall
        tri_tornado kirjoitti:

Lerpalla on bakteeripelko, pillupelko, naispelko, yli 100 bahtia maksavien ruoka-annosten kammo, Pattayan pelko, lauttamaksukammo, lentolippu kammo, lentopelko, väkivallan pelko, sateen pelko, auringon pelko, korkeanpaikankammo, riisinhinnan nousupelko, autolla ajamisen pelko, mopolla ajamisen pelko, klovnipelko, muumipelko, kummituskammo, matalanpaikankammo, vesikauhu, rantakauhu, kauhun kauhu ja pelon pelko, sängynalusmörönpelko, maijapelko, totuuden pelko, elämisen pelko, lääkärikammo, selvinpäin olemisen pelko, krapulapelkotiloja, tavallisia pelkotiloja, ahdistusta, vainoharhaisuutta, Napoleon syndrooma, unettomuutta, alzheimeria, alkoholi-ongelma, lääkeongelma, sekakäyttöongelma, erektio-ongelma, närästystä, kutinaa, peräpukamat ainaisesta istumisesta, pimeän pelko, sähkölaskun pelko ja ärtyneen suolen oireyhtymä.

Muuten Lerppa on täysin terve ja normaali suomalainen havumetsien reipas mies.

Ja sulla resuperse lerpanpelko, reppana.

• Lentovblogiyoutube

Lentopelkosia on noin 30 prosenttia ja se voi aiheuttaa pahaa mieltä monessa,
      koska ei itse voi tai kykene lähtemään Thaimaahan eikä muualle.

Lentopelko ja pelottelu suurin syy ja siitä uskomus kaikkeen.
      Lentopelosta vapautuminen avaa maailmaa ja antaa motivaatioita.

• BalliNumbatiedustelee

BalliNumbana, eli lerppana, eivät rahat ole riittäneet vielä ainoaankaan lentoon, mutta uskoisin lentokoneeseen ainakin nousta, edellyttäen, että siellä ei ole hiiriä tai rottia, ja riittävän ison vaipan saisin alushousujen sijaan ja muutaman vaipan koneeseen mukaan.
      Mahtuuko kuinka paksu ihminen istuimelle ja vessan ovesta sisään? Joudunko ostamaan kaksi paikkaa, jos kaveriltani vippaamalla €urolla, lotto-onni suosii?

• PattayaOnNumbaYksi

Siinä kirjoitti Pattayan rakkaiden viisain mies, on se niin hienoa tekstiä mitä hän ajattelee ja julkaiee.
        Täytynee olla onnellinen ihminen ja tyytyväinen omaan elämäänsä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      266
      4654
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2847
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      23
      2590
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1644
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1400
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95