Mitä ne sähköviat...?

Timojussi2

Saan alle tonnilla -05 farmari Meganen, jossa täyd. hk. ja hyvät renkaat. Jakopää juuri laitettu ja kk sitten katsastettu. Tällast mä oon aina halunnu. Lueskelin arvosteluja ko. autosta. Paljon sitä kehuttiin ja myös haukuttiin. Paljon kuulemma sähkövikoja. Millaisia ne sähköviat näissä on? Lampun palamisia, joulukuusimittarivaloja, vilkku ja jarruvalo sekaisin, vai mitä? Sähköalan opiskelijana arvelen kunnollisen maadoituksen auttavan moneen vaivaan. Ostan minä sen Renun joka tapauksessa.

3

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joshapettuuniinhapettuu

      Vanhoissa autoissa on sähkövikoja. Ranskalaisilla on myös sellainen maine että sähköt menee, mutta ainoa minulta koskaa kärähtänyt ranskalaisauton sähköosa oli saksalaista tekoa.

      L

    • MIIWagon

      Oikeasti tuossa ei ole sen enempää sähkövikoja kuin muissakaan, VW-konsernin tuotteissa on muuten sitten runsaasti. Kakkoskoppa on hyvä peli, edes puolat ei laukea, joissakin käyntiinlähtöongelmia, mutta taitaa olla nokka-akselin asentotunnistin syynä.
      Kaksilitrainen kakkonen on muuten tosi hyvä, vaikka kuluttaa enemmän, sellaisen jos löytää pienillä metreillä, niin kannattaa osta heti pois

    • DGC

      Minulla on 2006 farkku-Megane, diesel, varusteina mm. vakionopeudensäädin, ESP ja automaatti-ilmastointi.

      Tämän korjasin:
      Startti hajosi, tuli käyttökerrat täyteen ja meni mekaanisesti jumiin. Se on sitten mielipidekysymys, onko tämä nyt sellainen "sähkövika". Minusta ei, vaikka sähkölaite onkin.

      Nämä ajattelin korjata kunhan viitsin:
      Takalasinlämmitin ei toimi. Luultavasti takaluukun johtosarjasta on piuha poikki, en ole tutkinut.
      Kuskin ja etumatkustajan sähköikkunoiden ohjausmoduli on hajonnut ja korvattu ohituspiuhoilla. Tällä hetkellä kuskin ikkuna ei toimi lainkaan, mutta en jaksa tutkia. Ikkunoiden ohjausmoduli on aika tunnettu tyyppivika.

      Nämä saavat olla kunhan eivät käy tuon pahemmiksi.
      Radio mykistyy välillä ja herää resetoimalla joko sulakkeesta tai akunnavasta. Koodin oppii muistamaan aika äkkiä ulkoa...
      Kojelaudan radio/kellonäytön valot jäivät kerran päälle, sammuivat akkuresetillä ja ovat toimineet sen jälkeen normaalisti.
      Mittarivalot eivät välttämättä syty ollenkaan, jos auto on sammutettu mittaristo himmennettynä. Toimivat seuraavalla käynnistyksellä.

      Enemmänkin ärsyttäviä kuin pysäyttäviä vikoja siis. Autossani on 5 vuotta vanha akku, silläkin saattaa olla jo merkitystä noihin epämääräisempiin vikoihin. Osta pois, jos ei loistava, niin ihan hyvä auto se on. Luultavasti halpakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe