AstraG moottorin vikavalo

Vikaaopelissa

Olis pieni ongelma -02 astrassa.kierrokset ei nouse yli 4000 ja vikavalopalaa.muuten auto toimii normaalisti.mistä kannattais lähteä etsimään vikaa?kone on 1.8 eco

9

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mälähtisintästä

Motonetista käyt ostamassa GM:ään sopivan vikakoodinlukijan hintaan 39,90 euroa. Se kertoo melko hyvin tarkan ongelman. Ei tartte olla mikään mekaanikko vikakoodinlukijan käyttöön.

• Vikaaopelissa

Näytti koodin että nokkaakselin asentotunnistin olis paskana.se vaihdettiin mut vika ei poistunut.

• Näitävoiskoettaa

Hmmm.koetitko jo akun irrotusta?
      Ota akunnavat irti muutamaksi tunniksi. Laitettuasi kaapelit kiinni, odota tuntiennenkuin starttaat koneen. Tää odotus on tärkeää.

Siellä saattaa olla vikamoodi edelleen päällä. Pitäis mennä akunirrotuksella takaisin normaalimoodiin.

• Vikaaopelissa

Pitää kokeilla tuota akun irroitus hommaa.

• Vikaaopelissa

Ei auttanut akun irroitus.perkele.meneekö katsastuksesta läpi kun vikavalo palaa.

• MuutamaVinkki

Eräs vaihtoehto on myös, että katalysaattori on tukkiutunut.
      Milloin autoon on tehty jakohihnan vaihto? Jakohihna voi meinaan olla väärin ajoitettu, tästä voi myös olla kyse.

• OliVastaava

Nokka-akselin asentotunnistin voi olla rikki tai sitten kampiakselin asentotunnistin on rikki - osa koodinlukijoista ei erota näitä toisistaan.
      Molemmat vaikuttavat päästöihin, jos eivät toimi oikein päästöt voivat olla liian korkeat.
      Katsastus on kiinnostunut vikailmoituksesta ja päästöistä. Vikakoodin nollaus ja lukeminen ovat kaksi eri asiaa....pelkkä lukeminen ei poista vikailmoitusta.

Omassa olisi vikana nokka-akselin asentotunnistimen vika, ilmotus poistui korjaamolla samalla kun asentotunnistin vaihdettiin.

• Vikaaopelissa

Rupes vituttamaan opeli kun vikaa ei saatu korjattua edes korjaamolla, niin vein paaliin.mut kiitos vastauksista.

• PaaliinVaan

Kierrätys on suositeltavaa kaikille yli 12-vuotta vanhoille käyttöautoille. Ylläpito on loppuvaiheessa kallista ja aikaa vievää sekä ketuttavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8475
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4588
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4138
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3632
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3146
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2910
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2394
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2073
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2056
    Aihe