Olen aikeissa ottaa porokoiraa etelästä kennelistä, mutta kaverini on varoittanut minua. Jalostavat kuulema huonoturkkisia koiria joita joutuu pukea ja muutenkin koirien luonne on väärä rotumääritelmään nähden. Onko tämä totta?
Etelän kasvattajat
7
313
Vastaukset
- katsosinne
Jatkuvasti on facen lappalaisryhmissä pukemisjuttua.. Etelässä vedetään pomppaa ja pipoa päälle jo kympin pakkasilla ja kun pohjosesta sanotaan että kovassakin pakkasessa pitää tareta ilman takkia alkaa valitus ja selitys..
En ottais porokoiraa etelän kerrostalo-hömppäagikasvattajalta vaikka maksettaisiin. - yykaajoo
En rodunolmaisuuksista osaa sanoa muuta mutta enemmän niitä tuntuu agility ja toko kiinnostavan kuin paimenominaisuudet koirassa. Ja pukeminen on rantautunut selvästi rotuun. Sadetakki, toppatakki, loimi ja mitälie. Pukemista ei pidetä haitallisena, mutta kyllähän sen arvaa mitä siitä pidemmän päälle seuraa. Ohut turkki ei haittaa kun ainahan koiran voi pukea..
- Pidättekökoiraalapsena
Anteeksi mutta ulkopuolisena en aivan ymmärrä koirien pukemista, rattaissa kuljettamista, Häneksi kutsumista ja vastaavaa. Mielestäni koira asetetaan ihmislapsen asemaan, kun tehdään tällaisia asioita. Kertoisiko joku tällaisia asioita tekevä, pitääkö koiraansa lapsena?
- lapsiavihaaava
Pidättekökoiraalapsena kirjoitti:
Anteeksi mutta ulkopuolisena en aivan ymmärrä koirien pukemista, rattaissa kuljettamista, Häneksi kutsumista ja vastaavaa. Mielestäni koira asetetaan ihmislapsen asemaan, kun tehdään tällaisia asioita. Kertoisiko joku tällaisia asioita tekevä, pitääkö koiraansa lapsena?
Paljon hyväksyn koiran arvon suureksi, joita´rakastan enemmän, kuin itsekkäitä lapsia, joita nykyiset vanhemmat antavat kaikein periksi lapsilleen. ¨eivät ei maailma menee niin, vaan jokainen lapsi kohtaa vastoin tahtoaan epäonnistumisia. Vanhemmat pilaavat lastensa tulevaisuuden, tuolla lellittyään kakaroitaan.
- hallaruska
Minusta koira joka tarvitsee vaatetta suomen talvessa tulisi sulkea jalostuksen ulkopuolelle samantien.
- Lpku
Ei pidä uskoa kaikkea mitä sanotaan ja monella on agilityä harrastavalla koiralla on takki vain sen takia että lihakset pysyvät lämpiminä esim autossa ollessa muiden vuoron aikana!
Itsellä myös ko rodun edustajia eikä takkia edes löydy ainuttakaan kun on kunnon turkit kaikilla - Ettäsilleenniin
Varmasti riippuu henkilöstä ja siitä minkälinjaisia pitää ja mitä asiasta ajattelee, mutta se on yleisesti totta, ihmiset eivät ymmärrä jotta normaalin turkinkin pitäisi olla kriteeri. Ei jonkin prikulleen ihmeellisen, mutta riittävän normaalin kunnollisen turkin. Etelässä on pirunmoinen määrä kennelnimiä. Toisaalta pohjoisempanakin on henkilöitä jolta en itse kyllä koskaan suosittele mitään - eikä se kyllä riipu mistään turkeista.
Ei se ole niin yksinkertaista. Mene käy katsomassa koiria ja niitä ihmisiäkin useammassa paikassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368