Panasonic HC-VX980 4K-video

Vanha_Partaukko

Kun yritän toistaa W10 tietokoneessa Panasonic HC-VX980 videokameralla
kuvattua 4K videota, Windows kaatuu välittömästi (sininen ruutu, irviö ja pahoittelut)
Parin kaatumisen jälkeen kone ei enää suostu tunnistamaan muistikortinlukijaa, jolla video oli.
Sitten siirsin kaapelilla videon PC:n työpöydälle. Sama juttu, toisto ei käynnisty vaan kone kaatuu.
Seuraavaksi kokeilin Windowsin oletusohjelman sijaan toistoa VLC:llä ja MPC-HC:lla.
Näillä pyörii hyvin. Myös Linuxissa toimii samalla koneella.
Kortinlukija ei enää kelpaa Windowsille, ajuripäivityskään ei auta. No ei sillä niin väliä,
mutta ihan uteliaisuuttani utelen, onko joku muu törmännyt tuohon samaan kaatumisilmiöön?
Ongelma koskee vain 4K videoita, muut samalla kameralla kuvatut videot toistuu hyvin.

2

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan-hidas-konees

      Et vaan kertonu kuinka hidas kone sulla on. Mullakin hitaammilla koneilla pitää 4k videot laittaa youtubeen ja katsella sieltä.

      mulla siis ei toimi koneessa olevasta kortinlukijasta, ei erillisestä, ei vaikka laittas koneelle.
      erillinen kortinkukija on mulla varmaan 10 v vanha ja pitkällä ohuella johdolla, koskaan en ole edes ajatellutkaan kortinlukijan päivitystä.

      • Vanha_Partaukko

        Juu, en sanoisi että kone on hidas, ja kuten kerroin, video näkyy VLC:llä ja MPC-HC:lla samassa "nopeassa" koneessa. Toisessa paljon hitaammassa koneessa (W10 tabletissa) toistuu ihan hyvin myös MediaPlayerilla ja W10 elokuvatoistimella.
        Kortinlukijani oli USB3-versio USB3 portissa, joten sekään ei selitä ongelmaa.
        Korostan vielä, että ongelma on siis sellainen, että Windows kaatuu "kokonaan", jota tapahtuu tosi harvoin kympissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe