Hei.
Olen 13-vuotias tyttö ja olen nyt 7lk. Haluan kotiopetukseen. Koulunkäynti yhtä helvettiä, on mulla kavereita ja numerot 9-10, mutta en ole ikinä pitänyt ihmisten seurasta. Ei ole kiusaamista tai mitään sellaista, mutta päivittäin linja-auto matkoihin koululle menee reippaasti yli 2h, joskus melkein 3h yhteensä. Itkin tänäänkin monta tuntia koska en halua kouluun, en halua tavata ihmisiä enkä pidä opettajista. Inhoan koulua, mutta jokin on saanut jaksamaan, mutta loppu on lähellä. Mitä mun oikein kannattaisi tehdä?
Tahdon kotiopetukseen
1
257
Vastaukset
- Kotiopetus
Kotiopetukseen pääset, mikäli vanhempasi ovat valmiit ottamaan vastuun opetuksestasi tai he ovat kyllin varakkaita hankkimaan sinulle kotiopettajan. Kotiopetukseen siirtymisen hyväksyntää varten vanhempiesi on toimitettava opetuspäällikölle opetussuunnitelma vuosittain, mistä ilmenee, mitä sinä opit seuraavana lukuvuonna.
"Jos huoltaja päätyy tällaiseen ratkaisuun, vastuu opintojen järjestämisestä ja esimerkiksi oppikirjojen ja muun oppimateriaalin hankkimisesta siirtyy hänelle."
"Kunnalla ei ole velvollisuutta järjestää opetusta huoltajan päätöksellä muualla kuin koulussa opiskelevalle oppivelvolliselle. Huoltaja on vastuussa myös siitä, että oppivelvollisuus tulee suoritetuksi."
http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamiseen/perusopetuksen_jarjestaminen/kotiopetus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432997Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612931- 422357
- 311853
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251709Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa721654- 481576
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771255- 361236
- 791070