Tarviiko jotain rokotuksia ottaa Suomessa kun menee dom. tasavaltaan?
Rokotuksia
4
1110
Vastaukset
- Dom
Pakollisia rokotuksia dommareihin ei ole, mutta KTL suosittelee ainakin hepatiitti A -rokotetta (exim havrix - tarvitaan resepti). Lisäksi malarian estokuuri voi olla aihellinen ja luonnollisesti on hyvä tarkistaa mm. jäykkäkouristusrokotteen voimassaolo.
Tässä lisätietoa KTL:n sivuilta:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/matkailijan_terveysopas/lukijalle/rokotussuositukset_ja_malarian_ehkaisy_maittain/d_e_f/#navi2 - .........
Olen Santo Domingossa kuukauden ja oleskelen turistikohteiden ulkopuolella.
"Lavantautirokotusta suositellaan tavallisten turistikohteiden ulkopuolella alkeellisissa oloissa pitkään oleskeleville"
Pitäiskö ottaa A-Hepatiitti, Malarian estolääkitys ja Lavantautirokotus? Tarviiko tota B-hepatiitti lääkitystä? - nyt
......... kirjoitti:
Olen Santo Domingossa kuukauden ja oleskelen turistikohteiden ulkopuolella.
"Lavantautirokotusta suositellaan tavallisten turistikohteiden ulkopuolella alkeellisissa oloissa pitkään oleskeleville"
Pitäiskö ottaa A-Hepatiitti, Malarian estolääkitys ja Lavantautirokotus? Tarviiko tota B-hepatiitti lääkitystä?olisikohan nyt kuitenkin aika ottaa yhteyttä asiantuntijaan esim lääkäriin, jos meinaat pelkästään tämän sivun neuvoihin luottaa niin todennäköisesti sairastat siellä noin kuukauden ja jatkat sairastelua kotimaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294