Mitä joulu palstalaisille merkitsee?
Joulun merkitys?
24
354
Vastaukset
- pagan_fest_is_the_best
Pakanat ainaki bilettää jo vähän ennen yulea Stonehengessä. *Röyh*, ja ottaa siinä pari kaljaa.
Joulu on minulle sukulaisten tapaamista Helsingistä länteen. Lämminhenkinen juhla, jossa sukulaiset kerääntyvät yhteen. Joulukuusi, joulupukki ja pikkulapsia aukaisemassa lahjapaketteja.
Toisaalta kristittynä muistan jouluisin Jeesusta, vaikka en joulukirkossa käy. Sukulaisten takia pakanallinen, mutta lämminhenkinen juhla.- eijäärouvia
Minulle täysin samaa.
eijäärouvia kirjoitti:
Minulle täysin samaa.
Sitten se on sitä, että monesti Uudellamaalla sataa vettä niin kuin lähivuosikymmeninä on käynyt jouluna? Ei lunta, mutta joulupukki tulee? Tarkoititko sisällön vai kaiken kirjoittamien suhteen vai jotain muuta?
- Olenkouluihminen
Rakastan joulua. Se on minulle tärkeä ja tarunhohtoinen juhla. Jeesuksen ihmeellinen syntymä vailla mitään gloriaa sinällään, mutta silti niin upea sanoma ihmisille, joita kohtaan Korkeimmalla on hyvä tahto.
- Hassuautomkirj
Siis jouluihminen ... ;D
- enjuhlitänävuonna
Ei merkitse tänä jouluna muuta kuin kipeitä muistoja viime vuoden vastaavasta ajasta.
- pakkasherrajäärouva
Meinasitko siis juhlia venäläisten pakkasukkoa ja jäärouvaa muumi-ohjelmistakin?
- enjuhlitänävuonna
pakkasherrajäärouva kirjoitti:
Meinasitko siis juhlia venäläisten pakkasukkoa ja jäärouvaa muumi-ohjelmistakin?
En juhli siis mitään joulun tienoilla. Sulkeudun asuntooni ja luen muutaman hyvän kirjan.
- nonihjahih
tuollainen oli jonkun toisen vitsi... jäärouva ja pakkasherra, kuten menninkäinen ja keijukainen vai mikä olikaan, tapio rautavaaran..
- luutavastiiiiii
Paljon aikaa palstailla?
😁 - pakanalline
On alunperin pakanallinen juttu.
Kunnes ristinusko sekoittanut koko perinteen.
Nytkin se on perinteinen, kaupallinen humpuukia.
Aivan tyhä joulu yksinäiselle ihmiselle!
Itse murhat lisääntyy - minunmielestäni
Joulu... näkee sukulaisia ja joulupukkia ei varmaan, mutta hyviä ruokia ja tämä että näkee sukulaisia sitten hyvissä merkeissä, ja hyvät ruoat.
- Knainen
Tunnelmallisia valaistuksia, kynttilöitä, kimalletta ja glitteriä, kuusen koristelua, pipareiden leivontaa, riisipuuroa, joulutorttuja, sinapilla ja korppujauho kuorrutettua joulukinkkua ja karjalanpaistia.
Uskonnollisuus ja Joulun raamatullinen merikitys ei kuulu minun jouluuni. Ei kyllä myöskään kulutushysteriä ja karsee lahja-ressi-mania.
Otan aika lunkisti joulun ja olen aina sanonut kaikille että mä en tartte lahjoja enkä myöskään aijo ostaa mitään. En halua sellaista hirveää ressiä mikä tuntuu joulusta kaikilla olevan. Karseella kiireellä juostaan hikipäässä kaupoissa ettimässä viimeisillä rahoilla jotain tavaraa vain velvollisuudentunnosta muille. Eiii.. Mun jouluni on ressitön ja vain kaunis ja rauhaisa.Tämä oli hieno vastaus, kun syömisiä kuvattiin. Itseltäni jäi kertomatta joulutortut, joulukahvit, jouluriisipuuro ja joulukinkku. Mutta tarkemmin ajateltuna minulla se joulunmerkitys ei ole siinä vaan se on tilaisuus nähdä sukulaisia laajemmin. Siskot ja heidän perheensä näkee kerralla vain jouluna. Joskus kesällä heitä saattaa nähdä myös, mutta vain joulu on se hetki jolloin kaikki kerääntyvät yhteen. Onko muille tämä sama?
- voikammotussentään
Tuossa olisi kyllä hyvä kun joltain pikkulapselta kysyisi mitä on joulu?
- Siinä on se jäärouva muumeissa.
... pakkasherran kanssa treffit."Tuossa olisi kyllä hyvä kun joltain pikkulapselta kysyisi mitä on joulu? - Siinä on se jäärouva muumeissa."
Muumeissa se ei ollut joulun kohdalla se Jäärouva. Jäärouva oli ennen kevättä talvella. Siinä rakennettiin lumihevonen, jolla Jäärouva ratsasti pois. Sitten alkoi tulemaan kevät. Ei liity jouluun - sen lapset tietävät, kaikki muumifanit.
Just kurkkasin, aatto on sunnuntaina, joten kaksi vapaapäivää normaaliin viikonloppuun nähden.
Olen ainut sukuni edustaja, ei ole kuin kaukana oleva edes menneen veljeni tytär ja toisen edes menneen veljeni poika. Siinä minun lähisukukuntani on.
Kummitätinikin nukkui pois puoli vuotta sitten, siis hän joka oli äitini sijainen.
Ystävien kanssa kyllä vietetään joulua, tavan mukaan, iloisesti ja juhlasta nauttien ;).- Typeräjoulu
Kahta vapaata merkitsee. Toivottavasti rahalahjani ei tänä vuonna katoa minnekkään.
- penaalipentti
Kaupalista paskaa!!!
- Vapa.a
Esim. I unta palloon
- Palstalaisille
Lisää palsta-aikaa ?
Viime vuonna taisin täällä netissä käydä toisella nimimerkillä juuri jouluseutuun. Viettääkö joku jouluna paljon täällä netissä - siitäkö palsta-aikaa - kun on lomaa?
- psoii
Yks päivä muitten joukossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1053674Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3171950Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471747- 1031645
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4351592Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21520Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321456Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar431117Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3641060