Muutan Hattulaan

rollarea

Olen ajatellut jo jonkin aikaa, että mitä järkeä on asua Hämeenlinnassa ja maksaa enemmän veroja kun naapurikunnassa pääsee huokeammalla ja Tiiriön kaupat jopa lähempänä kuin Ruununmyllystä käsin. Yksi syy on myöskin se että Hämeenlinnan päättäjien taidot on nyt kyllä nähty. Taas huuhaillaan uutta puolen miljardin sairaalaa, joka ei varmuudella voi koskaan toteutua. Rahat tuhlataan kaikkeen humppaan ja ensi vuonna otetaan 20 miljoonaa lisävelkaa, jottei jo tapissa olevia veroja tarvitse taas nostaa. Katselen lähinnä Katinalasta nyt siis taloja, jääkää te makselemaan näiden pöljien rokkipuistoja ja muita toilailuja jos haluatte.

11

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkaoagäpihnagi

      Minä taas muutan Hattulasta Hämeenlinnan keskustaan heti, kun nuoriso lähtee maailmalle. Ei tarvitse enää omakotitaloa. Keskustassa ei tarvitse autoa enää oikein mihinkään sen jälkeen. Säästyy paljon enemmän kuin veroissa. Ja sitä paitsi, jos se sairaala uuteen paikkaan joskus tulee, käy siellä hattulalaisetkiin...

    • KaupunkiJussilleMorsian

      Keskusta onkin jo hiljaisempi kuin moni maaseutu. Torille voisi ihan hyvin kylvää vaikka rypsiä, eikä haittaisi ketään.

      • AavekaupunginPölyt

        Käyn torin laitaa minä ilman rahaa, ei estä kukaan kun pahaa teen. Alla vinon kuusen minä heitän huulen. Ei torimummo selosta enkä haluu enää kuulla yhtään päätöstä mä Raatihuoneen tuutista.


    • Myllymaekelaeinen

      Sen kuin, Hattula kyllä tarvitsee uusia veronmaksajia:
      "maksuja rakennusvalvonnassa korotetaan"
      "Lähivuosien hanke Hattulassa on myös se, että kiinteistöt ja niiden verotus päivitetään, kuten monessa kunnassa on jo tehty. Päivitys tuo jonkin verran lisätuloja."

      Minkätasoista palvelua kunnan organisaatiosta sitten saa, myydäänkö ei-oota, vai tehdäänkö uupuneena töitä, saas nähdä:
      "Nykyisellä henkilöstömäärällä palkkakulut kasvaisivat reilusti yli prosentin, mutta säästöä niihin haetaan esimerkiksi siten, että sijaisia käytetään entistä vähemmän."
      https://www.kaupunkiuutiset.com/uutiset/279168-hattulan-kunnan-talous-ei-tarvitse-veronkorotusta

    • naureskellen

      Hah hah haa, Hattulassa 0,25 % halvempi veroprosentti kuin HML:ssa. Silti joutuisit hakemaan kaikki palvelut HML:sta. Kantsiiko muuttaa Hattulaan?

      • NaurattaaMinuakin

        Matkarahoihin kuluisi tuokin veron halpuutus.


    • kysynpä_vaan

      Entäs kiinteistövero vakituisessa asunnossa Hattula/Hämeenlinna

    • ryyne_gea

      Niin kiinteistövero Hattulassa 0,45% ja Hämeenlinnassa 0,60%, joten ero tuloveron ja kiinteistöveron osalta alkaa jo tuntua reippaasti palkansaajan tilipussissa.

      • Myllymaekelaeinen

        Niin, kiinteistöveroonhan on tulossa nousua, kuten ylle kopioin:
        "Lähivuosien hanke Hattulassa on myös se, että kiinteistöt ja niiden verotus päivitetään, kuten monessa kunnassa on jo tehty. Päivitys tuo jonkin verran lisätuloja."
        Kiinteistöveroa ei siis kannata enää tässä vaiheessa huomioida muuttoperusteena, koska ei ole tietoa paljonko se nousee.


    • tervemenoo

      joo, aika reippaasti kuluisi bensarahaa, kun hakisi palvelut HML:sta.

    • Kiinnostaakovasti

      Voisitko selventää mitä palveluja Hattulalaisten täytyy hakea Hämeenlinnasta, siis sellaisia joissa Hattula ei ole osakkaana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe